Auteur Topic: [Kandidaat] Tim is niet de mol  (gelezen 248758 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #300 Gepost op: 6-02-2012, 12:09:22 »
geen enkel sprankje daglicht meer in deze tunnel

Nee daar heb je gelijk in... tunnelen is fijn, maar ik ben geen durfal hoor, als ik instortingsgevaar zie ben ik wel weg. Ik heb nog nooit in een ingestorte tunnel gezeten. En nu we al zo ver op weg zijn in de serie moet je als molloot ook wel een mol aanwijzen vind ik, tenminste dat is mijn spelopvatting. Ik zie Tim al weken als meest voorspelbare mol maar zoals ik daar ook wel schreef hoop ik nog wel vurig op haast wie-dan-ook anders dus als jij iemand anders verdenkt hoop ik met je mee ::hug::

Maarre on topic, zie jij werkelijk een greintje kans dat Anne Marie dat straatnaambordje gemist zou kunnen hebben? AANNEMENDE dat jij niet denkt dat AM de mol is natuurlijk. Ik ben akkoord met Heinz die AM verdenkt dat het in dat geval uitstekend kan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #301 Gepost op: 6-02-2012, 12:32:27 »

Maarre on topic, zie jij werkelijk een greintje kans dat Anne Marie dat straatnaambordje gemist zou kunnen hebben? AANNEMENDE dat jij niet denkt dat AM de mol is natuurlijk. Ik ben akkoord met Heinz die AM verdenkt dat het in dat geval uitstekend kan.

Ik verdenk AM wel, maar juist omdat hier over dit fragment door jou en meerdere(!) anderen verschillend gedacht werd, ben ik het nogmaals gaan bekijken. En echt, ik kan er niets anders van maken, dan wat ik hoor en zie. Anne-Marie lijkt te willen doorlopen, al dan niet opzettelijk, terwijl Tim roept en wijst: "Hier is 't". En als de andere groep in zicht komt is het nog veel duidelijker, Anne-Marie roept niets en doet niets in eerste instantie, maar Tim komt onmiddellijk in actie, roepen en gebarend dat ze naar hun toen moeten komen. Ik kan daar niets anders van maken.
Daarmee zeg ik niet dat Tim de mol niet is en A-M wel (ook al denk ik dat...), want de regie maakt ervan wat ze willen en wij weten niet wat daar tussenin allemaal gebeurt of voorvalt. Maar dit is zoals het in beeld is gebracht, en als jij anders beweert breng je medeforummers op een dwaalspoor (sorry).

Wat mogelijk wel mols is van Tim, dat hij eerst niet wil dat A-M de straatnaam doorgeeft aan de toren. Maar het kan net zo goed zijn dat hij haar uittest, zo van : als ik iets fout ga doen, gaat ze er dan in mee, want misschien loop ik hier wel met de mol. Dus vanuit kandidaatsoogpunt is het ook prima te verklaren wat Tim daar doet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #302 Gepost op: 6-02-2012, 12:56:50 »
Anne-Marie roept niets

Sorry maar het klopt echt niet, misschien dat een wizkid het fragment hier kan neerzetten, maar kijk anders even terug. Het is echt AM die roept. Daarna wordt Tim helemaal actief. Je hebt gelijk: de regie maakt ervan wat ze willen dus verder zie je AM niet meer actief. Maar wel bij allereerste spotten van de 3 aankomenden ::joehoe::

En ook wat betreft het straatnaambord, Anne-Marie kijkt rechts om de hoek omhoog. Het is natuurlijk niet zo dat aan beide kanten een bord hangt. Die hangt aan de kant van Tim. Ze zijn nog niet eens voorbij de stoeprand dus AM wil doorlopen?! Dat kan je er echt totaal niet uit opmaken. Ze kijkt omhoog als ze net de hoek voorbij is en simultaan doet Tim dat aan de linkerkant en hij heeft nu eenmaal het bord. Er zit helemaal geen actie van AM in om door te willen lopen ::ohno::

Echt, ikzelf kan er niets anders van maken, dus medeforummers op een dwaalspoor brengen is 1000% zeker niet aan de orde, ik vind het eerlijk gezegd niet eens een judgement-call maar zie niet eens -beweging tot- doorlopen dus het zou eerder andersom zijn. Maar ik beschuldig je nergens van hoor... ik ben immers degene die in een tunnel zit en jij niet ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #303 Gepost op: 6-02-2012, 13:32:24 »
Leuke discussie! Ik krijg hier een "reverse" (speciaal voor Lo  ;)) Pepijn gevoel bij. Een kandidaat met schijnbare Molacties om verdacht te willen lijken, tegenover een Mol met schijnbare kandidaatsacties om niet verdacht te willen lijken. De discussie in de 'tunnel' is precies andersom... het verdedigen van ogenschijnlijk verdachte acties bij Pepijn en het goedpraten van ogenschijnlijk niet verdachte acties bij Tim.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #304 Gepost op: 6-02-2012, 13:40:26 »
Een kandidaat met schijnbare Molacties om verdacht te willen lijken, tegenover een Mol met schijnbare kandidaatsacties

Hee je lijkt Anne Marie wel, dit was toch exact zoals zij Tim beschreef (tov. Frits geloof ik) ::rofl::

Ja en die Calle... opvallend is dat Tim vlak hiervoor weer dommig doet, van "waar is die f* Calle, waar moeten we nu heen?" En Anne Marie uitroept, "ja hier natuurlijk" waarna inderdaad het volgende beeld is, na tussenshot van Art, dat ze de Calle vinden.

Ook dat het andere team 3 kruizen vindt en zij maar 1tje spreekt boekdelen... hier heeft iemand zitten tijdrekken ::) (lekker tunnelen he ;D)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #305 Gepost op: 6-02-2012, 14:08:33 »
Dat er zoveel mensen naar Tim geswitched zijn na de onderhandelingen snap ik natuurlijk wel; het lijkt er sterk op dat hij de geheime groen-stemmer was. (Naar mijn mening te sterk, waardoor ik denk dat hij als kandidaat een stomme fout heeft gemaakt.)

Als Tim als kandidaat een fout heeft gemaakt: Wat heeft de mol dan in deze opdracht gedaan?

Ervan uitgaande dat de mol niet op de hoogte gebracht wordt van alle overige stemmen (want oneerlijk, dan hebben kandidaten helemaal geen kans) Stel dat iedereen doet wat ze zeggen, muv van de mol.
- Annemarie: Groen
- Hadewych: Groen
- Liesbeth: Rood
- Frits: Rood
- Tim: Rood

Als Tim als kandidaat een fout maakt en voor groen kiest, wat doet de mol in deze opdracht dan?. Liesbeth en Frits zouden 3 rode stemmen verwachten. Dus mol-Liesbeth of mol-Frits moet groen stemmen om de pot leeg te roven. Ze zijn niet op de hoogte van de fout van kandidaat-Tim, dus zouden zelf als mol toch groen stemmen, waardoor je 1x rood en 4x groen had moeten krijgen.

Annemarie en Hadewych zijn totaal niet op de hoogte van wat Tim en Liesbeth (veranderen van keus) en Frits (spreken ze niet) uiteindelijk besluiten. Als Tim, Frits, en Liesbeth zich allen aan hun woord houden, is zowel een rode of groene stem van mol-Annemarie of mol-Hadewych effectloos (3-2 of 4-1 maakt niet uit.)

Ik geloof dus niet dat kandidaat-Tim een fout gemaakt heeft, want dat betekent dat de mol in deze opdracht niets doet, omdat de mol niet kan weten dat kandidaat-Tim het werk voor de mol opknapt door een fout te maken. Een mol die in deze opdracht niks doet, is alleen logisch als William de mol is.

De andere optie als het geen molactie van Tim is, is dat het een molactie van Frits of Liesbeth is.

Citaat
Maar als je verder kijkt dan die opdracht vind ik Tim een onwaarschijnlijke Mol. Niet alleen vanwege de 1000 euro, maar meer nog vanwege de drie opdrachten van aflevering 2 waarin Tim amper onmolser had kunnen zijn, en nu ook nog aflevering 5 waarin Tim met typische onmolse actie komst: een goed antwoord op zijn vliegtuigvraag geven, als schutter voorkomen dat Marit een joker pakt in plaats van geld, in de speurtocht het straatnaambordje van Calle del Encuentro spotten en dan ook nog eens William en zijn teamgenoten terugroepen wanneer ze net voor het eindpunt verkeerd lopen!

Het goede antwoord in het vliegtuig vind ik nog geen grote vrijpleiting. Als je met je goede antwoord voor in de rij gaan staan en weet dat andere antwoorden fout zijn, val je niet op maar zorg je wel voor een lager bedrag in de pot.  Het 'bedreigen van Marit' kan nog een doublebluff zijn, uiteindelijk bleek Marit namelijk noch voor de joker noch voor het geld te gaan.


Het vinden van de juiste straat is echter het meest overtuigende argument tegen Tim als mol. Dit valt namelijk onder wat ik maar noem 'onnodige onmolse acties': Acties waarmee je de opdracht helpt, terwijl je ze als mol heel makkelijk kunt laten. Bijvoorbeeld het bedenken van een schrijver met een Q door Frits. Iedereen gelooft je als je zegt er geen te weten, dus waarom zou je een noemen. Het vinden van de straat vind ik hier ook een voorbeeld van. Als mol had hij gewoon achter Annemarie moeten blijven aanhobbelen. 

Ik ben dan ook sterk geneigd om bijna alleen op basis van deze onnodig onmolse actie een streep door Tim als mol te zetten.


Ook aflevering 2 sterkt dit gevoel. We hebben inderdaad een vraag op de trap niet gezien, dus hierin kan gemold zijn. Dit is echter slechts een aanname, dus kunnen we beter kijken naar de vragen die we wel zagen en waarvan we kunnen inschatten of er gemold is. De beste mogelijke molacties hier waren
- William heeft 3 zwemdiploma's ipv 4 (antwoord had 68 moeten zijn ipv 51)
- Annemarie heeft brilsterkte 1 ipv 0,5 (antwoord had 48 moeten zijn ipv 27)
- Liesbeth liegt over haar huisnummer
- Hadewych liegt over haar huisnummer

Alle andere foute antwoorden leverden slechts kleine verschillen op, dus als de molactie op de trap in beeld was, moet het een van deze vier acties geweest zijn. Tim zien we 2 eerlijke antwoorden geven, blijft vroeg staan en bemoeit zich niet met de andere sommen. Dus inderdaad is Tim in aflevering 2 ontzettend onmols bezig.


Moeilijk seizoen dit, ik wissel in een aflevering al 5 x van mening over wie het is. Misschien toch maar weer eens een blik op de Liesbeth tunnel werpen, want voor haar heb ik nog weinig vrijpleitingen kunnen vinden.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2012, 14:18:26 door Qper »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #306 Gepost op: 6-02-2012, 14:10:45 »
Wat mogelijk verwarrend is geweest voor Tim is dat er op het kaartje een andere straatnaam stond dan op het straatnaambord zelf.Misschien dacht hij in de verkeerde straat te zijn, er stond immers iets anders op de aanwijzing?

Op het kaartje stond Calle del Encuentro
Op het straatnaambord Calle Encuentro
Het is een hint dat de mol een vrouw is!  :-X  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #307 Gepost op: 6-02-2012, 14:17:07 »
vinden van de juiste straat is echter het meest overtuigende argument tegen Tim als mol

Nou Tureluurs, nog eentje die ziet wat jij ziet... ik ga er gelijk een vraag van maken in het Vragenvuur want ik zie toch echt 180 graden wat anders  :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #308 Gepost op: 6-02-2012, 14:30:08 »
Mensen merken terecht op dat het 'niet mols' is van Tim om William en co terug te roepen.
Dat vind ik ook, maar we weten natuurlijk niet hoeveel tijd er nog was. Misschien hadden ze nog wel een kwartier of zo, dan weet je natuurlijk als mol dat het een kwestie van tijd is voordat ze terug gestuurd door de toren, en de opdracht toch wel gaat lukken...

Mooi trouwens hoe William hem voor het blok zet! Vind William iig een geweldige kandidaat  ::ok::
Ik quote mijzelf maar even, aangezien er toch constant discussie ontstaat om de aktie van Tim om William terug te roepen...

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #309 Gepost op: 6-02-2012, 14:41:58 »
En ook wat betreft het straatnaambord, Anne-Marie kijkt rechts om de hoek omhoog ... en simultaan doet Tim dat aan de linkerkant en hij heeft nu eenmaal het bord.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #310 Gepost op: 6-02-2012, 14:53:39 »
Ben het in het geval van de straat vinden eens met Lo. AM staat op het punt ook het bordje te lezen en hij roept dan maar snel dat hij het gevonden heeft. Zo is hij minder verdacht en doen alsof je het niet gezien hebt is op dat moment geen goede optie. Tenslotte moeten ze niet eens in deze straat zijn, dus het is het risico niet waard, en er zijn nog genoeg opties tot de opdracht laten falen daarna.

Misschien kunnen we bij Tim ook weer het omgekeerde psychologie argument toepassen die ik bij Marit op de toren ook al zo leuk vond. William heeft in deze aflevering een aantal keer bijna letterlijk Tim beschuldigt van mollen. Wanneer Tim dus zo fanatiek mogelijk roept "William, hier moet je zijn!", kan hij verwachten dat William juist zijn eigen pad kiest.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #311 Gepost op: 6-02-2012, 14:56:59 »
Als Tim als kandidaat een fout maakt en voor groen kiest, wat doet de mol in deze opdracht dan?.

Lees nog eens mijn uitvoerige uitleg hierover in het aflevering 4 topic ;-)
Korte samenvatting: Tim verdenkt Frits en denkt dat hij groen moet stemmen om unanimiteit te bereiken. De Mol stemt gewoon groen, zoals ze afgesproken heeft. Ze weet heus wel dat een slimmerik als Frits of Liesbeth bedenkt dat ze rood moeten stemmen. Zelf probeert de Mol anderen constant van groen te overtuigen met de bedoleing een groene meerderheid te krijgen. (Enige minpuntje aan deze theorie is dat het bijna mislukt was als Tim gewoon zou doen wat Frits voorstelde)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #312 Gepost op: 6-02-2012, 15:01:56 »
Als Tim als kandidaat een fout heeft gemaakt: Wat heeft de mol dan in deze opdracht gedaan?

Aansturen op zoveel mogelijk groen en er op vertrouwen dat minstens één iemand maximaal twee toch rood kiezen. (Zie dit bericht van me.)

Citaat van: Qper
Misschien toch maar weer eens een blik op de Liesbeth tunnel werpen, want voor haar heb ik nog weinig vrijpleitingen kunnen vinden.

Ik ben ook steeds in de verleiding om die richting op te gaan. Want de stekende goede acties van Mol Tim (waarop hier de laatste uren prachtig gereageerd is) zijn er zeker ook voor Mol Anne-Marie. Het is een verwarrend seizoen! ::jaja::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #313 Gepost op: 6-02-2012, 15:06:44 »
Lees nog eens mijn uitvoerige uitleg hierover in het aflevering 4 topic ;-)
Korte samenvatting: Tim verdenkt Frits en denkt dat hij groen moet stemmen om unanimiteit te bereiken. De Mol stemt gewoon groen, zoals ze afgesproken heeft. Ze weet heus wel dat een slimmerik als Frits of Liesbeth bedenkt dat ze rood moeten stemmen. Zelf probeert de Mol anderen constant van groen te overtuigen met de bedoleing een groene meerderheid te krijgen. (Enige minpuntje aan deze theorie is dat het bijna mislukt was als Tim gewoon zou doen wat Frits voorstelde)

Het probleem hiermee blijft naar mijn idee dat de groen-stemmers (Annemarie en Hadewych) niet of onjuist geïnformeerd zijn over de keuzes van Frits, Tim en Liesbeth. Ik vind hun positie te link voor een mol, omdat dus inderdaad de drie oorspronkelijke rood-stemmers het plan van mol-Annemarie of mol-Hadewych eenvoudig dwarsbomen als ze alle drie -buiten het weten van de mol om- rood stemmen.  Van 'minpuntje' kun je gerust 'minpunt!' maken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #314 Gepost op: 6-02-2012, 15:27:07 »
Ik quote mijzelf maar even, aangezien er toch constant discussie ontstaat om de aktie van Tim om William terug te roepen...

Leuk... maar wat voegt het citaat toe dan? Analyseer precies wat er gebeurt en je ziet dat Anne Marie en Frits degenen zijn met de actie. Tim volgt in het kielzog... natuurlijk ook vooral om de verdenkingen die zijn ontstaan bij William naar hem proberen weg te nemen. Dat wordt uitgezonden hoe Tim Anne Marie en Frits hierin volgt toont m.i. alleen maar aan hoezeer Tim wordt beschermd door de regie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #315 Gepost op: 6-02-2012, 15:49:49 »
Citaat van: Qper
Misschien toch maar weer eens een blik op de Liesbeth tunnel werpen, want voor haar heb ik nog weinig vrijpleitingen kunnen vinden.

Ik heb een vergelijkbar gevoel. Als je naar haar acties kijkt dan is ze gewoon het meest Mollig bezig. Maar het is zo duidelijk. De vraag is alleen of Liesbeth een Kim-Mol is, of de Art/Anniek van dit seizoen. Ik neig naar het laatste, maar dat ze maar dingen verkeerd blijft doen baart me zorgen. Wil ik te graag een subtiele Mol als Anne-Marie of misschien Hadewych en blijkt het gewoon diegene te zijn die het meest en ook vaak vrij handig gemold heeft: Liesbeth.

(ik merk nu dat dit het Tim-topic is, dus eigenlijk is dit een verkeerde plek .. Tim is mijn Mol niet, ik zou het een drama-Mol vinden, maar gelukkig zijn er genoeg betere en reeëlere alternatieven ... desnoods Liesbeth)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #316 Gepost op: 6-02-2012, 16:06:23 »
zou het een drama-Mol vinden

Nou dat zijn we wel eens ::bravo::. Maar ik moet wel zeggen dat Tim me ietsje meer bevalt als Patrick verleden jaar. Die leek af en toe echt te 'vergeten' dat hij de mol was. En Jon had dat al helemaaaaal. Tim haalt er dan tenminste nog veel uit en lijkt altijd wel bezig met zijn molschap. Met vooruitziende blik.

Zoals bij het kruispunt; hij moet daar allang berekend hebben dat hij gewoon actief mee moet zoeken naar de straatnamen. Inleven in de opdracht... dan KAN het toch niet dat Anne Marie op zoek is naar een straatnaam, een straat passeert, en dan gewoon doorlopen zonder de straatnaam te weten? Dat kan alleen als Anne Marie de mol is. Ik ga ervan uit dat zij kandidaat is en zelfs kampioen Tim-verdenken is dus dat maakt Tim al helemaal alert om niet dom te mollen zoals hij had gedaan als hij zomaar die straat had willen oversteken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #317 Gepost op: 6-02-2012, 16:22:16 »
Tim is mijn Mol niet, ik zou het een drama-Mol vinden, maar gelukkig zijn er genoeg betere en reeëlere alternatieven ... desnoods Liesbeth)

Eens vwb dramatisch slechte mol ook al is dat wellicht voorbarig.
Maar ik zou Liesbeth minstens even dramatisch slecht vinden hoor, eerlijk gezegd.  ::ohno::

Zo bij het herbekijken is het allemaal wel erg opzichtig wat Tim doet hoor..
'Bij een zwerver' (waaraan Anne-Marie nog een grote boom toevoegt).
'Shhh' en een of andere wazige straatnaam noemen..

Als mol weet hij toch dat Anne-Marie hem verdenkt, waarom dan met haar in 1 team gaan en zijn speelruimte minimaliseren, sterker nog haar verdenking aanwakkeren met dit soort acties..
Of moest dat een double bluff zijn oid.  :-\\

Ook bij dat rijtje gaat Tim nog proberen om de volgorde veranderd te krijgen wat sws nooit zou lukken omdat ze heel bewust deze volgorde hadden gekozen. idk.  ::ohno::

Ik kom niet echt van 'm af, daarvoor doet ie teveel fout maar ik word er - nog steeds-  niet blij van.  :-\\ Dus ik blijf stiekem hopen op een andere mol dan Tim of Liesbeth.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #318 Gepost op: 6-02-2012, 16:28:02 »
waarom dan met haar in 1 team gaan

Ja, dat hebben we niet gezien... wellicht kon hij er niet onderuit. Het is een gegeven dat een kandidaat het liefst bij zijn molverdachte in 1 team zit om die zodoende in de gaten te houden dus wellicht was AM er als de kippen bij toen de groepen moesten worden verdeeld ::hug::.

Enne... ja ik hoop (tegen beter weten in) met je mee  8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tim is (niet) de mol
« Reactie #319 Gepost op: 6-02-2012, 16:57:23 »
Ja, dat hebben we niet gezien... wellicht kon hij er niet onderuit. Het is een gegeven dat een kandidaat het liefst bij zijn molverdachte in 1 team zit om die zodoende in de gaten te houden dus wellicht was AM er als de kippen bij toen de groepen moesten worden verdeeld ::hug::.

Dat is zo natuurlijk, maar waarom dan zo dik erbovenop bij een kandidaat die je toch al verdenkt?
Onder het motto, maakt toch niet meer uit ofzo?
Of wilde hij haar de kans geven zichzelf verdachter te maken (dat is ze al sws) oid.

Ik snap het niet echt maar ja.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)