Deel 2Ohja, nog een leuk vraagje.
Deze stel ik aan hillo, nieky en daisy:
Als je moest kiezen uit de andere 2 finalisten,
wie verdient het dan het meest om te winnen, en waarom?
Dat is voor mij natuurlijk hillo vanwege een aantal redenen.
- Hillo is niet weggestemd
- Hillo had natuurlijk met mij een final 2 deal dus daarom gun ik het hem ook
"Nieky heb je ooit het idee gehad dat je onhandige uitspraken tegen mij (of iemand anders) maakte die je fataal hadden kunnen worden in het spel en die iemands vertrouwen in jou zeer zouden kunnen schaden?" En ook voor jou: "Denk je dat hillo zonder jou de finale had kunnen halen?"
Ja natuurlijk heb ik dat idee gehad. Ik speelde het spel hard, en heb daarbij af en toe onhandige uitspraken gedaan of gelogen, dat geef ik best toe. Ik kan wel een aantal voorbeelden geven
- Bij de eerste stemming, deed ik tegen Ycaris ( abdullah ) alsof we al gestemd hadden. Want Abdullah kwam ergens richting deadline van de eilandraad dat ie Ycaris was en met mij wilde samenwerken. Ik heb daar gezegd dat ik helaas al op haar gestemd had ( wilde we ook doen met ons complot ) dus dat ze er een beetje laat mee kwam. Dat was al een uitspraak waarvan ik dacht. Oei
- De leugens tegen het complot van Bjorrn op paars. Ik heb daar van het begin af aan niet in geloofd :p
- Wegstemmen van Lukie, Ik heb daar de schijn teveel opgehouden dat ik echt niet op hem ging stemmen
- Tegen jou en Robbie ben ik maar blijven zeggen dat ik echt niet veel contact had met hillo enzo. Dat is nu in de finale ook niet handig, maar wel essentieel om die finale te halen met zijn tweeën.
- Tegen Pjotr, toen we hem wegstemden heb ik daar gezegd dat ik LdHmolletje weg ging stemmen
- Tegen LdHmolletje, toen ik hem op Molcrazy wilde laten stemmen..
Het is een heel lijstje, maar ik vind dat hardere spel echt onderdeel in survivor. Anders was de kans aanwezig geweest dat ik hier niet had gestaan. Ben nu inderdaad een beetje bang voor 'wraakstemmen' tegen mij , dus voor iemand anders, waardoor ik niet ga winnen. Ik zou dat heel erg jammer vinden omdat ik liegen en tactiek onderdeel vind van het spel, maar iedereen mag zijn eigen motivatie hebben in deze finale
Ik denk dat hillo zonder mij de finale via de normale route niet had gehaald, omdat hij dan door Daisy en MC en LdHmolletje wel een keer overboord gegooid zou zijn. Ik ken hillo inmiddels best goed, en de kans is ook aanwezig dat hij weer mensen om zou kunnen praten en sneaky toch verder zou kunnen gaan. Maar ik denk dat dan het blok van LdH/Daisy/MC en misschien nog Lukie te sterk was geweest. Maar via het moeras had hij het natuurlijk wel kunnen halen.