Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 55280 keer)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #180 Gepost op: 27-12-2013, 18:24:53 »
Nouja, als we dan toch PMs erbij gaan halen:

Dit was mijn antwoord:

Mijn intentie was dus ook altijd al met hen door te willen (te zien aan dat ik gelijk met Vieffan wil praten om Bjorrn te targetten). Maar ja, ik als het zo was dat Daisy en MC afvielen dan was dat misschien helemaal niet zo heel slecht geweest. Dan had ik wel andere tactieken moeten bedenken post-merge (even ervan uitgaande dat ze het moeras niet hadden overleefd), maar dat was ook wel weer gelukt denk ik. Maar mijn voorkeur had dus wel degelijk om met vier de samensmelting te halen ::jaja::

Toen zei ik nog van nou stem maar mee want we kunnen er weinig aan veranderen en daar kreeg ik op terug:

Dus ik denk dat onze insteek niet zoveel verschilde van elkaar ;) Wat helemaal niet erg is overigens, het was ook de beste zet om mee te stemmen als er niet geswitcht werd. En dat was niet volledig alleen maar jouw verdienste, want ik heb ook bij Vieffan en Jann gepusht, dus die eer moet je toch wel een beetje gaan delen :P

Het verschil is dat jij toen al wat van plan was met Daisy en MC en ik voor de samensmelting zeker nog niet. Maar oke, je hebt inderdaad ook wel een beetje meegeholpen met het erin houden van Daisy en MC, maar toch was dit vooral mijn verdiendste. Ik heb moeten lullen als brugman, en jij hebt een beetje geholpen, maar het maakte je niet superveel uit omdat je 2x in oranje zat..
En jij hebt met name Vieffan gepusht en ik Jann. En Jann heeft uiteindelijk wel meegestemd en Vieffan niet ::)
« Laatst bewerkt op: 27-12-2013, 18:26:28 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #181 Gepost op: 27-12-2013, 18:29:09 »
Dan Hillo:

Jij zegt dat je tactisch de beste was, en als ik alles zo lees kan ik me daar tot op zekere hoogte wel in vinden, maar... natuurlijk is tactisch spel en complotspel van groot belang in dit spel. Maar de spellen zelf zijn toch ook van groot belang. Nieky (en ook Daisy) heeft dat in mijn ogen vele malen beter gedaan dan jij. Daarom zou ik wel willen weten hoe jij tegenover deze bewering staat en ook zou ik willen weten of je denkt dat je dit spel ook zonder jouw tactische spel en je grote complot had kunnen winnen?

Ik vraag me dan af waarom zij dat zoveel beter gedaan zouden hebben? Ik heb na de samensmelting 2x een immuniteit gewonnen en een aantal keer bijna. Ik heb voor de samensmelting keihard meegewerkt aan alle spellen:

- de puzzels met die auto's aan het begin had ik helemaal opgelost en aan Daisy de oplossing gegeven zodat zij die kon winnen.
- de foto's heb ik me keihard voor ingezet om de winst voor oranje te halen
- de creativiteitsopdracht heb ik een hele avond aan een stom filmpje zitten werken
- ik heb een heel aantal puzzelspellen bijna of volledig gewonnen
- die codekraker aan het begin had ik als enige supersnel opgelost en zo een munt gewonnen
- ik heb de tweede halve finale-opdracht gewonnen, die echt heel zwaar was

Dus ik vind zeker niet dat ik ondergedaan heb voor Niek of Daisy ::ohno:: En als ik dus van tevoren wist dat ik een spel niet zou kunnen winnen, heb ik me bewust wat terughoudend gedragen om niet als target gezien te worden.

Zonder tactisch spel wint niemand Survivor denk ik, en zonder complot ook niet. Maar mijn complot was er bijvoorbeeld ook heel erg op gebaseerd dat we juist veel proeven konden winnen met sterke spelers! Dus ik vind het echt een hele belangrijke combinatie: tactiek en proeven. En ik vind dat ik die heel goed beheerst heb dit jaar ::jaja::
Nieky grab a life vest!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #182 Gepost op: 27-12-2013, 18:37:37 »
Dank je voor dit antwoord! Ik ben ook benieuwd naar jouw antwoord op de vraag voor jullie alledrie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #183 Gepost op: 27-12-2013, 18:39:47 »
Ik had hetzelfde soort vangnet aan de andere kant bij LdHmolletje en Molcrazy he hillo. Want die wilden jou na Daisy wegstemmen  ;)s

Dat ontneem ik je ook zeker niet. Jij had ook een sociaal sterk spel, maar in mijn ogen dus té sterk, want je moest veel meer schade toebrengen dan ik. Ik geef vooral aan dat mijn sociale spel helemaal niet zwak was zoals hier beweerd wordt.

Hillo: waarom zou juist Daisy het verdienen om te winnen? En waarom Nieky?

Goeie vraag... Ik ga een heel gewaagd antwoord geven, maar ik heb beloofd eerlijk te zijn: ik gun beide de winst, want ze hebben de finale gehaald en dan heb je het gewoon verdiend om daar te staan. Daisy door proeven te winnen. Niek door tactisch spel en zijn samenwerking met mij. En we kunnen heel leuk allemaal dingen roepen, maar zonder elkaar hadden we alledrie het einde niet gehaald. Dan hadden we een heel ander spel moeten spelen, waren dingen heel anders gelopen, en dat is allemaal achteraf gepraat. Dus ik gun het beide en als ze de meeste stemmen krijgen van de jury hebben ze de titel ook verdiend, want dat is nou eenmaal onderdeel van het spel: jury management.

Maar. Ik vind dat ik het meer verdien dan Daisy en Nieky. Ik ben Daisy samen met Niek gewoon te slim afgeweest, want ze is weggestemd. Ze heeft fouten gemaakt die ze niet had moeten maken en daarom vind ik dat ze de winst minder verdiend dan Niek en ik, die ons eigen spel niet op het spel hebben gezet door in het Moeras te belanden. Dat Daisy in het moeras was is echt onze eigen verdienste, zoals Nieky al zei. Vorig jaar met Ycaris vond ik dat bijvoorbeeld een ander verhaal, want Ycaris begon al op een afvallerseiland en heeft alles gedaan wat ze moest doen om te winnen en daarin eigenlijk geen fouten gemaakt. Voor Daisy geldt dat dus in mindere mate vind ik. En ik vind ook dat ik het meer verdien dan Nieky, omdat van ons twee (twee spelers met dezelfde weg naar de finale), meer de juiste tactische beslissingen heb gemaakt om bepaalde mensen op bepaalde momenten weg te stemmen. Ik heb daar nooit over getwijfeld, Niek wel. En uiteindelijk, tuurlijk, heeft hij wel op Daisy gestemd omdat hij dacht dat dat het beste was, maar ik heb daar echt heel hard op moeten hameren af en toe dat dat de enige optie was wilden we samen naar de final 2. En uiteindelijk hebben we samen wel die weg gekozen, de weg waar ik dus altijd in heb willen slaan en waar Niek nog wel eens over twijfelde.

Maargoed, ik ben dus wel van mening dat de winnaar straks de verdiende winnaar is. En wat dat betreft vind ik dat wij alledrie heel finalewaardig zijn en dat we alledrie een fantastisch sterk spel hebben gespeeld.

Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #184 Gepost op: 27-12-2013, 18:40:26 »
Ik vraag me dan af waarom zij dat zoveel beter gedaan zouden hebben? Ik heb na de samensmelting 2x een immuniteit gewonnen en een aantal keer bijna. Ik heb voor de samensmelting keihard meegewerkt aan alle spellen:

- de puzzels met die auto's aan het begin had ik helemaal opgelost en aan Daisy de oplossing gegeven zodat zij die kon winnen.
- de foto's heb ik me keihard voor ingezet om de winst voor oranje te halen
- de creativiteitsopdracht heb ik een hele avond aan een stom filmpje zitten werken
- ik heb een heel aantal puzzelspellen bijna of volledig gewonnen
- die codekraker aan het begin had ik als enige supersnel opgelost en zo een munt gewonnen
- ik heb de tweede halve finale-opdracht gewonnen, die echt heel zwaar was

Dus ik vind zeker niet dat ik ondergedaan heb voor Niek of Daisy ::ohno:: En als ik dus van tevoren wist dat ik een spel niet zou kunnen winnen, heb ik me bewust wat terughoudend gedragen om niet als target gezien te worden.

Zonder tactisch spel wint niemand Survivor denk ik, en zonder complot ook niet. Maar mijn complot was er bijvoorbeeld ook heel erg op gebaseerd dat we juist veel proeven konden winnen met sterke spelers! Dus ik vind het echt een hele belangrijke combinatie: tactiek en proeven. En ik vind dat ik die heel goed beheerst heb dit jaar ::jaja::

Als we dan toch proeven gaan opsommen ::)

Auto-opdracht heb ik ook nog een oplossing voor doorgestuurd  ::jaja::
Foto-opdracht heb ik ook megaveel voor gedaan, zelfs nog D*N op gaan zoeken in de stad en dergelijke.
Creativiteitsopdracht heb ik ook heel veel kaartjes gedaan, ideeën bedacht en de boel gecoördineerd.
Sportquiz heb ik , na een stroeve start, nog erg veel goede antwoorden gegeven.
Fotografie-opdracht heb ik een cruciale wissel voor gewonnen.
Immuniteit gewonnen met muziekweek
Me echt ingezet voor de fanclubs, zeker aan het einde met de surprise-actie wat misschien wel een jaarlijks succes hier gaat worden, terwijl jou fanclub weken lang leeg was.
Alle pepernoten hier gevonden en berichten van D*N en alles doorzocht en gevonden voordat iemand anders er eigenlijk überhaupt aan begonnen was.
Voordeel voor de eerste halve finaleproef gewonnen, en die proef zo ontzettend dik gewonnen dat ik dat voordeel bij lange na niet nodig had.

En ik voel dat ik licht geïrriteerd en cynisch aan het worden ben, dus ik ga even eten  ::)
You'll never walk alone

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #185 Gepost op: 27-12-2013, 18:45:11 »
Oh ja, ook voor Hillo: je noemde in een eerdere reactie dat je eigenlijk liever met mij dan met Daisy in de finale had willen staan. Waarom nam je dan totaal geen contact met mij op?

Klopt, mijn ideale finale (of in elk geval final 4) was met Niek, MC en jou. En dan denk ik uiteindelijk wel met MC in de final 3, maar dat was proefsgewijs bepaald. Dat was heel eerlijk gezegd omdat ik de kans groter achtte dat Daisy of Robbie een halve finaleproef zou winnen dan jij of MC. En Pjotr vond ik een te sterke speler voor de finale, omdat hij echt een fantastische nieuwkomer is (super gedaan hoor Pjotr! ::bravo:: )

De reden dat ik geen contact met je zocht was omdat dat niet nodig was voor die uitkomst: jij zou toch niet weggestemd worden over een Robbie. En ik wilde ook geen 1-op-1 contact omdat jij weer met Daisy praatte en ik geen tweede Robbie/Catshee situatie wilde (dus dat jullie doorhadden dat ik alle kanten aan het bespelen was). Ik kan er echt heel kort over zijn: als ik 'socialer' had gespeeld dan dat ik nu gedaan heb, had ik m'n eigen glazen ingegooid. Want mensen praten met elkaar en als er ooit maar zou uitkomen dat ik mensen verschillende dingen aan het vertellen was, was ik een makkelijk doelwit geworden.

Maar ik dacht dus dat jij sowieso wel die final 4 zou halen (omdat je niet weggestemd zou worden zolang er een Daisy of een Robbie of een Nieky in zat), totdat Robbie immuniteit tot de final 4 won. Toen moest ik kiezen tussen jou en MC en koos ik voor MC ;)
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #186 Gepost op: 27-12-2013, 18:45:15 »
Toch nog even reageren ::)

En uiteindelijk, tuurlijk, heeft hij wel op Daisy gestemd omdat hij dacht dat dat het beste was, maar ik heb daar echt heel hard op moeten hameren af en toe dat dat de enige optie was wilden we samen naar de final 2. En uiteindelijk hebben we samen wel die weg gekozen, de weg waar ik dus altijd in heb willen slaan en waar Niek nog wel eens over twijfelde.

Ik twijfelde omdat ik tactisch zo sterk bezig was, dat ik 2 mogelijke routes naar de halve finale had, in tegenstelling tot jij, want jij was afhankelijk van mij. En die 2 mogelijke routes blijkt deze pm van Daisy nadat ik dr weggestemd had.

Had het ff eerder gemeld, nu heb ik LdHmolletje vals beschuldigd.  :P

Nee ik ben niet boos, maar wel verrast. Ik vind het wel jammer, want ik dacht echt dat we samen naar de finale hadden gekund. Als de info van MC klopt dat Robbie en Hillo wraak willen, dan kan het zomaar gebeuren dat jij over 2 rondjes wordt gekieperd. En ik had jou er echt nooit uitgestemd (alleen als het tussen jou en mij zou gaan, maar dat zou andersom geweest zijn). En zo close met ldh was ik niet. Ik kan m makkelijk beinvloeden, maar ik zou ons powerplayer complot altijd verkiezen boven hem. ::jaja::

Maar ik heb zelf gekozen het spel zo te spelen en dan weet je dat dit kan gebeuren. In één van mijn eerste biechten richting D*N (en ik biecht heel veel kan ik je vertellen) heb ik gezegd dat ik probeerde het aantal contactjes beperkt te houden, om te voorkomen dat ik vroegtijdig mensen moest gaan verraden en dat dat tegen me ging werken. En zie nu, dat heeft me uiteindelijk genekt.

Ik wil nog één ding vragen. Eerste ronde samensmelting, toen ik eigenlijk Robbie wilde wegstemmen, heb je daar ook gepokerd of echt getwijfeld. Want als jij en ik samen met Ldh, MC en Lukie op Robbie hadden gestemd, hadden we nu een hele andere setting gehad. Ben wel heel benieuwd hoe je daar over denkt.

En ik blijf je verder een leuke forummer vinden hoor.  ::hug:: It's all in the game. ;) En ik ben nog niet weg natuurlijk. :P

::zwaai::

En dan nog dit :

Maargoed, ik ben dus wel van mening dat de winnaar straks de verdiende winnaar is. En wat dat betreft vind ik dat wij alledrie heel finalewaardig zijn en dat we alledrie een fantastisch sterk spel hebben gespeeld.

Dat vind ik ook, kijk nu zeiken we elkaar af en toe wel een beetje af, maar we hebben alledrie veel proeven gewonnen en fijn samengewerkt tot op zekere hoogte  ::ok::
You'll never walk alone

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #187 Gepost op: 27-12-2013, 18:50:03 »
Even een knuffel voor Niek en Daisy ;D ::hug::
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #188 Gepost op: 27-12-2013, 18:51:48 »
Groepsknuffel  ::hug::

You'll never walk alone

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #189 Gepost op: 27-12-2013, 18:55:22 »
Ik zou hier graag twee vragen willen stellen aan andere Survivors indien ze willen beantwoorden:

- Robbie, hoe sterk was jouw contact met hillo? Hillo beweerde zelf dat hij nauwelijks contact met jou had wat ik niet echt geloofwaardig vond.

Deze moest ik ook nog beantwoorden vanuit het halve finale topic ;D

Denk dat het al wel duidelijk is ondertussen, maar voor de zekerheid:

Mijn contact was tot aan de samensmelting heel weinig, want we zaten niet bij elkaar. Na de samensmelting kwamen we in een gemeenschappelijk complot en tegelijkertijd in contrasterende complotten (powerplayers vs de rest). Toen heb ik Robbie heel close proberen te houden, door wel elke eilandraad te overleggen (maar heel veel pms waren dat niet), maar ondertussen was ik wel vaak van plan hem weg
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 27-12-2013, 19:07:31 »
Ik stuur nooit echt veel pms. :)

Maar willen jullie nog eens posten ove hoe jullie mij weg wilden stemmen en ik toen immu won en jullie plannen dwarsboomden en jullie me een paar weken later weer weg wilden stemmen en. Ik toen weer immu won en wéér jullie dwarsboomde. Dat heb ik nu al een paar keer gelezen en het wordt nooit oud.   ::trots:: ::tandpastasmiley:: ;D

Ik denk dat ik mijn stem ga opsturen. Anders vergeet ik het misschien met deze dagen en alles.

Offline Pjotr1992

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 27-12-2013, 19:12:50 »
Ik denk dat dit ook heel mooi mijn sociale spel illustreert: op het moment dat Catshee met het powerplayersPMdingetje naar Robbie stapte, werden Daisy en Niek getarget en werd mij zelfs gevraagd of ik niet ook mee wilde stemmen, terwijl ik toch bij die powerplayers hoorde. 

Dat powerplayersPMdingetje vond ik overigens wel een apart moment.Wij hadden Catshee afgesproken en toen ineens kreeg ik die PM. Ik dacht: Wat moet ik hier nu weer van denken en wie zit er te liegen?

Overigens waren Robbie echt veel te veel 2 handen op 1 buik nu ik het achteraf bekijk...

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #192 Gepost op: 27-12-2013, 19:52:18 »
Even een knuffel voor Niek en Daisy ;D ::hug::
Ik mag hopen dat dat geen antwoord was op mijn vraag over waarom Daisy en Nieky dit spel zouden moeten winnen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #193 Gepost op: 27-12-2013, 20:05:26 »
Ik stuur nooit echt veel pms. :)

Maar willen jullie nog eens posten ove hoe jullie mij weg wilden stemmen en ik toen immu won en jullie plannen dwarsboomden en jullie me een paar weken later weer weg wilden stemmen en. Ik toen weer immu won en wéér jullie dwarsboomde. Dat heb ik nu al een paar keer gelezen en het wordt nooit oud.   ::trots:: ::tandpastasmiley:: ;D

Ik denk dat ik mijn stem ga opsturen. Anders vergeet ik het misschien met deze dagen en alles.

Ja Robbie, je was echt heel goed in de proeven.
Daarom ben ik stiekem ook wel een beetje blij dat hillo je heeft verslagen. Jij had in de finale kunnen zeggen dat je echt op cruciale momenten proeven gewonnen hebt omdat je anders weg was geweest. Hillo's argumenten zijn allemaal drogredenen , maar daar is ie goed in  ::ok::

Maar echt knap hoor Robbie, leuke fanclub, en nachtelijk opblijven. Supergoed gedaan  ;D
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #194 Gepost op: 27-12-2013, 20:36:14 »
Heerlijk om de strijd tussen Nieky en Hillo zo vanaf de luie bank te bekijken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #195 Gepost op: 27-12-2013, 20:48:01 »
Hier heb ik het hele seizoen op moeten wachten :P. Maar het was het wachten waard hoor ::rofl::.

@Lukie4: Je mag best op mij stemmen hoor ::trots::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #196 Gepost op: 27-12-2013, 23:13:47 »
Ik mag hopen dat dat geen antwoord was op mijn vraag over waarom Daisy en Nieky dit spel zouden moeten winnen...

Die heb ik al beantwoord! ;)
Nieky grab a life vest!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #197 Gepost op: 28-12-2013, 02:16:11 »
Pffff.... me even door een stapel info geworsteld, ik ga hier even een nachtje over slapen en nog een aantal reacties posten, is het me nu te laat voor. ;)

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #198 Gepost op: 28-12-2013, 12:15:48 »

Precies, en gooi Daisy daar nog bij en het hek is helemaal van de dam ::tandpastasmiley::

Eerst maanden samenwerken en elkaar nu de grond in boren ::rofl::

Nog een vraagje aan Nieky:
- Tegen LdHmolletje, toen ik hem op Molcrazy wilde laten stemmen..

Wat heb je tegen LdH verteld zodat hij op mij stemde (en je jezelf dus beschermde)?
2024: wie is de Mol?

Offline hillo

• Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #199 Gepost op: 28-12-2013, 13:04:11 »
Overigens waren Robbie echt veel te veel 2 handen op 1 buik nu ik het achteraf bekijk...

Dat was van jou uit gezien juist wel slim vond ik ::jaja:: vanwege Robbies reputatie als sterke speler zou hij eerder weggestemd worden dan jij als nieuwkomer. En als Robbie eenmaal weg was, was jij qua stemmingen opeens niet meer gevaarlijk maar een extra mogelijke stem voor de anderen. Ik denk dat als Robbie was weggestemd toen die ronde met Catshee toen hij immuun was, dan had jij denk ik de halve finale wel gehaald ::jaja:: Dus weer iemand die geen baat had bij die irritante winsten van Robbie :P (asjeblieft Robbie :P)
Nieky grab a life vest!