Auteur Topic: Aflevering 15: De Finale eilandraad  (gelezen 55309 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 15: De Finale eilandraad
« Reactie #200 Gepost op: 28-12-2013, 13:21:06 »
 8)

Ik heb zelf nooit het idee gehad dat ik een "sterke speler" ben. Dat blijkt ook wel uit het extreem falen in de halve finale.

Ik heb nog niet gestemd dus zal nog op Daisy's antwoorden wachten die ze vannacht heeft aangekondigd.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 28-12-2013, 14:03:43 »
Eerst de vragen van LdHmolletje:

Ik zou van Daisy daarom graag willen weten waarom ze de overduidelijke tekenen die er waren niet wilde of kon zien.

Kijk ik wist dat Nieky en Hillo samenwerkten. Ik zat immers in een complot van 4 met hen. Omdat ik ook veel info wisselde met Nieky, was er voor mij geen reden om aan te nemen dat er nog een complot in het complot zat. Dat hebben ze goed verborgen weten te houden.  ::jaja::

Daisy: ook voor jou: waarom zou Nieky het verdienen om te winnen? En waarom Hillo?

Nieky zou het verdienen omdat hij gewoon een goed overal game heeft gespeeld. Een actieve speler, die proeven kan winnen, leuke fanclub en risico's durft te nemen.
Hillo zou het verdienen omdat ie het spel achter de schermen goed gespeeld heeft. Misschien niet obvious voor de buitenwereld, maar hij weet precies wie hij wanneer moet manipuleren om een rondje verder te komen. En dat is ook een knappe eigenschap.

Maar dat is wel het verschil grote verschil denk ik. Wij hadden al zo onze contactjes, maar zij gebruikten het, zoals ik het voel, correct me if I'm wrong, vooral om verder te komen in het spel en (naar nu blijkt succesvol ::ok:: ) de finale te halen. Ik gebruikte het opzetten van mijn contacten niet alleen om verder te komen in het spel, maar ook om er uiteindelijk het spel ermee te kunnen winnen. In de proeven die we alle 3 gespeeld hebben hebben we weinig voor elkaar onder gedaan, dat wist ik van tevoren, dus het zal ergens anders op gebaseerd moeten worden.

De eindstemming zal moeten uitwijzen wat de juiste strategie was. ::jaja::

Ik ga nu even wat berichtjes over het wegstemmen van Lukie opzoeken en daarna nog op wat berichten van Nieky en Hillo reageren (want de hebben aardig wat gepost sinds mijn laatste reactie hier).

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #202 Gepost op: 28-12-2013, 14:05:40 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #203 Gepost op: 28-12-2013, 14:09:00 »
En wat Daisy en hillo vergeten te zeggen waarom ik het verdien  ::hypocriet::

Ik heb natuurlijk geen enkele tegenstem gehad op de eilandraden. Dat vind ik, zeker in een serie met schaduwaccounts een hele knappe prestatie  ::)

Nog een vraagje aan Nieky:
Wat heb je tegen LdH verteld zodat hij op mij stemde (en je jezelf dus beschermde)?

Ik was zelf ook verbaasd dat hij meeging in een stem op jou....
Denk dat uiteindelijk LdH overgehaald is omdat ik zei tegen hem dat hillo ook op jou ging stemmen ;)
You'll never walk alone

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #204 Gepost op: 28-12-2013, 14:11:53 »
Maar dat is wel het verschil grote verschil denk ik. Wij hadden al zo onze contactjes, maar zij gebruikten het, zoals ik het voel, correct me if I'm wrong, vooral om verder te komen in het spel en (naar nu blijkt succesvol ::ok:: ) de finale te halen. Ik gebruikte het opzetten van mijn contacten niet alleen om verder te komen in het spel, maar ook om er uiteindelijk het spel ermee te kunnen winnen. In de proeven die we alle 3 gespeeld hebben hebben we weinig voor elkaar onder gedaan, dat wist ik van tevoren, dus het zal ergens anders op gebaseerd moeten worden.

De eindstemming zal moeten uitwijzen wat de juiste strategie was. ::jaja::

Niet helemaal waar , ik schatte in dat een groot aantal spelers die afgevallen zijn mijn tactische spel wel zouden kunnen waarderen. Dat zal natuurlijk nog moeten blijken, maar jij gaat nu volledig inzetten op de gunfactor, terwijl je eigenlijk tactisch gefaald hebt ::)
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 28-12-2013, 14:32:09 »
Dit is de PM die ik naar Nieky heb gestuurd naderhand. Ik heb echt heel lang getwijfeld. Maar ik moest kiezen.

Ik heb nog even zitten denken. We zouden ook nu eerst Robbie kunnen wegstemmen. Er is een meerderheid voor te halen. MC wil wel, Lukie ongetwijfeld ook en LdH heeft zich zojuist bij mij gemeld, of we samen kunnen stemmen. Die heeft ook nog een rekening met Pjotr en Robbie open staan. Dat zijn er dan al 3. Als wij 2 mee zouden gaan zijn het 5 stemmen en is Robbie weg.

Als we daarna Pjotr zouden kunnen wegstemmen (mits hij geen immuniteit wint) zijn er nog 7 over en zijn we met de Powerplayers in de meerderheid. Hillo/MC/Nieky/Daisy vs Lukie/Catshee/LdH.

Maar ik denk dat we wel Hillo mee moeten krijgen in dit geval, want als we zonder hem Robbie eruit stemmen, gaat ie ons wantrouwen.

Lastig dit. :-\\ Ik ik denk niet dat MC en LdH op deze fase op Lukie willen stemmen. Aan de andere kant, ik kan niet iedereen te vriend houden, want er kunnen er maar 3 in de finale komen en ik wil wel graag met jou naar de finale.  ::jaja:: Dus er moeten ergens contactjes losgelaten worden.

::zwaai::

Kijk, hieruit blijkt ook wel dat uiteindelijk, stel dat eerst Robbie en Pjotr weggestemd waren, ik uiteindelijk ook wel had moeten kiezen, maar ik speel het liefste zo lang mogelijk met de mensen waar ik het spel ook mee gespeeld heb. En het complot tussen Niek/Hillo/MC en mijzelf stond nu eenmaal eerder. En met alleen Lukie was ik zeker niet verder gekomen. Dat heb ik Lukie ook gezegd, hij is te laat in het spel gekomen, waarna eerste verbondjes al waren gemaakt.
En daarnaast, als ik niet op Lukie had gestemd, was ie er ook uitgevlogen, want dan was het 5/4 geweest ipv 6/3.

Nadat ik was weggestemd, zei MC wel iets treffends tegen me. Door dat ik contact had met mensen in verschillende 'kampen' was het moeilijk aan te geven waar de loyaliteit nu eindelijk lag. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk loyaal op te stellen naar iedereen zo lang mogelijk en de keuze zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Maar als je nu kijkt met wie ik uiteindelijk contact had, valt het wel mee, maar ze hebben allemaal de 2e fase van het spel gehaald.

Niet helemaal waar , ik schatte in dat een groot aantal spelers die afgevallen zijn mijn tactische spel wel zouden kunnen waarderen. Dat zal natuurlijk nog moeten blijken, maar jij gaat nu volledig inzetten op de gunfactor, terwijl je eigenlijk tactisch gefaald hebt ::)

Goed jij gaat het op tactiek gooien en ik moet het ergens anders op gooien. Ja jij en hillo hebben me daar tactisch verslagen, maar goed ik wil dit spel graag winnen. De finale alleen is niet goed genoeg, ik ben al eens finalist geweest in Survivor. En nog zo vaak 2e in andere spellen. Jij weet precies hoe dat is. Dus ik heb de 'long game' gespeeld. Is tactisch misschien niet goed afgelopen, maar ik heb genoeg doorzettingsvermogen, proevensterkte en hulpvaardigheid getoond omdat hopelijk te compenseren en hopelijk waarderen de mensen dat. En dat is dan de gunfactor (hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan dat woord).

En proberen een gunfactor te creëren is ook een tactiek natuurlijk. ;) We gaan zien of het geholpen heeft. ::jaja::

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #206 Gepost op: 28-12-2013, 14:40:16 »
En daarnaast, als ik niet op Lukie had gestemd, was ie er ook uitgevlogen, want dan was het 5/4 geweest ipv 6/3.

Dat geldt voor iedereen die op Lukie gestemd heeft  :P

Goed jij gaat het op tactiek gooien en ik moet het ergens anders op gooien. Ja jij en hillo hebben me daar tactisch verslagen, maar goed ik wil dit spel graag winnen. De finale alleen is niet goed genoeg, ik ben al eens finalist geweest in Survivor. En nog zo vaak 2e in andere spellen. Jij weet precies hoe dat is. Dus ik heb de 'long game' gespeeld. Is tactisch misschien niet goed afgelopen, maar ik heb genoeg doorzettingsvermogen, proevensterkte en hulpvaardigheid getoond omdat hopelijk te compenseren en hopelijk waarderen de mensen dat. En dat is dan de gunfactor (hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan dat woord).

Ja ik weet inderdaad ook hoe het is om 2e te worden  :(
Maar inderdaad je hebt die eigenschappen getoond. Goed gedaan  ::ok::
Maar proevensterkte en hulpvaardigheid heb ik ook getoond. Ik heb regelmatig andere mensen waaronder jou geholpen ;)
En als je de finale haalt heb je sowieso wel doorzettingsvermogen denk ik.
Dus je hebt die eigenschappen wel, maar ik vind dat ik ze ook heb en jou tactisch verslagen heb.
Je zou het op loyaliteit kunnen gooien, maar dat is zoals al gezegd is mede ingegeven door je verblijf in het moeras, omdat je anders wel gewoon hillo, Pjotr en later LdHmolletje had weggestemd. De enige die dit spel echt 100 % loyaal was van ons 4 was Molcrazy ::ok::
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 28-12-2013, 14:47:14 »
Bijna deze nog vergeten:

@Daisy: als je moet kiezen tussen het sociale en het tactische aspect van dit spel, welk aspect vind jij dan belangrijker?

Sluit wel mooi aan op bovenstaande post, ik denk dat je het sociale en tactische goed kunt combineren. Je moet tactisch kunnen en durven te spelen om verder te komen, maar je moet daarvoor wel de mensen hebben die met je mee willen. Of je moet goed kunnen bluffen, zoals Hillo dat kan.

Klinkt misschien als een vaag en nietszeggend antwoord, maar zo vind ik het wel.

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 28-12-2013, 14:55:26 »
Ik heb even alle berichten doorgelezen, maar eigenlijk heb ik nog weinig toe te voegen. Het was veel Hillo vs Nieky.

Uiteraard jullie ook nog een  ::hug:: van mij. ;D

Iemand nog vragen?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 28-12-2013, 14:56:25 »
ja, zou het niet handig zijn om "de enige vrouw tussen al die mannen in de laatste rondes" kaart te spelen?

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #210 Gepost op: 28-12-2013, 14:56:57 »
Ik vind hier zoveel achteraf gepraat.. Aangeven dat jullie lang twijfelden over of je op Lukie moest stemmen of niet.. Jullie hebben 'm uiteindelijk weggestemd om welke reden dan ook toch? Neem dan ook die verantwoordelijkheid ;D

Lukie, ik heb jou weggestemd omdat ik je op dat moment een makkelijk eerste slachtoffer vond om nagenoeg unaniem weg te krijgen. Verbondjes moesten verborgen blijven, dus stelde ik aan het complot Pjobbie, Daisy, Nieky gelijk voor dat jij het werd, net als aan Catshee (en misschien zelfs ook aan MC maar dat weet ik niet zeker). Reden was dus enerzijds een easy vote, anderzijds ook dat ik je een sterke opdrachtspeler vind en je zolang mogelijk in het Moeras wou hebben zodat je meer kans had af te vallen. Ik heb nooit getwijfeld over of ik je weg moest stemmen, dus ben actief bezig geweest het te regelen en heb er ook geen seconde spijt van. Als je een bitter jurylid wil zijn, moet je dus niet op mij stemmen, maar ik hoop dat je daar doorheen kan kijken en het respecteert binnen het spel.
Nieky grab a life vest!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 28-12-2013, 14:58:37 »
uiteindelijk hebben jullie mij allemaal weggestemd.
Bitter ben ik niet, ik zit natuurlijk wel vol gezonde wraakgevoelens ;)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #212 Gepost op: 28-12-2013, 14:59:01 »
Ik vind hier zoveel achteraf gepraat.. Aangeven dat jullie lang twijfelden over of je op Lukie moest stemmen of niet.. Jullie hebben 'm uiteindelijk weggestemd om welke reden dan ook toch? Neem dan ook die verantwoordelijkheid ;D

Lukie, ik heb jou weggestemd omdat ik je op dat moment een makkelijk eerste slachtoffer vond om nagenoeg unaniem weg te krijgen. Verbondjes moesten verborgen blijven, dus stelde ik aan het complot Pjobbie, Daisy, Nieky gelijk voor dat jij het werd, net als aan Catshee (en misschien zelfs ook aan MC maar dat weet ik niet zeker). Reden was dus enerzijds een easy vote, anderzijds ook dat ik je een sterke opdrachtspeler vind en je zolang mogelijk in het Moeras wou hebben zodat je meer kans had af te vallen. Ik heb nooit getwijfeld over of ik je weg moest stemmen, dus ben actief bezig geweest het te regelen en heb er ook geen seconde spijt van. Als je een bitter jurylid wil zijn, moet je dus niet op mij stemmen, maar ik hoop dat je daar doorheen kan kijken en het respecteert binnen het spel.

Maar hier hetzelfde verhaal, wij hadden contact met hem. Jij niet , dus voor ons was het lastiger.

En ik neem mijn verantwoordelijkheid toch ook ? Ik heb toegegeven dat ik aan jou het voorstel heb gedaan. Ook al wist ik al wel dat jij het er toch mee eens was.
You'll never walk alone

Offline hillo

• Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Tequila! Booyah.
« Reactie #213 Gepost op: 28-12-2013, 14:59:47 »
Bitter ben ik niet, ik zit natuurlijk wel vol gezonde wraakgevoelens ;)

Bewaar die dan voor Survivor 2014 ;D gaan we samen Daisy en Niek eruit werken!
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #214 Gepost op: 28-12-2013, 15:00:09 »
PROTEST  ::megafoon::
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 28-12-2013, 15:02:15 »
ja, zou het niet handig zijn om "de enige vrouw tussen al die mannen in de laatste rondes" kaart te spelen?

Die had ik al gespeeld volgens mij, maar dat vind ik wel een hele knappe prestaties. Al dat testosteron, zowel op dat eiland en het moeras en ik sta toch in de finale. :P

Ja die verantwoordelijkheid neem ik ook wel, ik heb er bewust voor gekozen omdat het me op dat moment de juiste beslissing leek, ik moest kiezen tussen loyaliteit links of rechts, ik koos rechts en dat zou ik waarschijnlijk toen weer gedaan, als ik niet de kennis had over jullie final 2 deal die ik nu wel heb. Dus als je eerlijk wilt, hier heb je het.  ;)

Bewaar die dan voor Survivor 2014 ;D gaan we samen Daisy en Niek eruit werken!

Onze samenwerking gaat niet door zie ik. :( Robbie, waar ben je! ::megafoon::

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #216 Gepost op: 28-12-2013, 15:35:50 »

Je hebt het nu toch over de finalisten hoop ik. Ik heb nooit op jou gestemd ::ohno::

Vraagje voor mijn complotgenoten: vinden jullie het leuk elkaar zo in de haren te zitten nu? ;D
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 28-12-2013, 15:39:00 »
Ik gun ze het allerbeste, alleen nu even niet. Om nou niets te doen met die messen die hier liggen... :P

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #218 Gepost op: 28-12-2013, 15:41:11 »
Vraagje voor mijn complotgenoten: vinden jullie het leuk elkaar zo in de haren te zitten nu? ;D

Leuk is het niet , omdat ik vind dat ze beiden goed spel hebben gespeeld, maar ik vind dat ik dat het beste heb gespeeld dus dat wil ik duidelijk maken  :P
You'll never walk alone

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #219 Gepost op: 28-12-2013, 15:46:03 »
Zo grappig dat jullie alle drie vinden dat jullie het spel het best gespeeld hebben :P Vanuit ieders perspectief zien de zaken er natuurlijk anders uit en het hangt er ook vanaf welke factor(en) je het meest laat doorwegen ;)
2024: wie is de Mol?