Dit is de PM die ik naar Nieky heb gestuurd naderhand. Ik heb echt heel lang getwijfeld. Maar ik moest kiezen.
Ik heb nog even zitten denken. We zouden ook nu eerst Robbie kunnen wegstemmen. Er is een meerderheid voor te halen. MC wil wel, Lukie ongetwijfeld ook en LdH heeft zich zojuist bij mij gemeld, of we samen kunnen stemmen. Die heeft ook nog een rekening met Pjotr en Robbie open staan. Dat zijn er dan al 3. Als wij 2 mee zouden gaan zijn het 5 stemmen en is Robbie weg.
Als we daarna Pjotr zouden kunnen wegstemmen (mits hij geen immuniteit wint) zijn er nog 7 over en zijn we met de Powerplayers in de meerderheid. Hillo/MC/Nieky/Daisy vs Lukie/Catshee/LdH.
Maar ik denk dat we wel Hillo mee moeten krijgen in dit geval, want als we zonder hem Robbie eruit stemmen, gaat ie ons wantrouwen.
Lastig dit. Ik ik denk niet dat MC en LdH op deze fase op Lukie willen stemmen. Aan de andere kant, ik kan niet iedereen te vriend houden, want er kunnen er maar 3 in de finale komen en ik wil wel graag met jou naar de finale. Dus er moeten ergens contactjes losgelaten worden.
Kijk, hieruit blijkt ook wel dat uiteindelijk, stel dat eerst Robbie en Pjotr weggestemd waren, ik uiteindelijk ook wel had moeten kiezen, maar ik speel het liefste zo lang mogelijk met de mensen waar ik het spel ook mee gespeeld heb. En het complot tussen Niek/Hillo/MC en mijzelf stond nu eenmaal eerder. En met alleen Lukie was ik zeker niet verder gekomen. Dat heb ik Lukie ook gezegd, hij is te laat in het spel gekomen, waarna eerste verbondjes al waren gemaakt.
En daarnaast, als ik niet op Lukie had gestemd, was ie er ook uitgevlogen, want dan was het 5/4 geweest ipv 6/3.
Nadat ik was weggestemd, zei MC wel iets treffends tegen me. Door dat ik contact had met mensen in verschillende 'kampen' was het moeilijk aan te geven waar de loyaliteit nu eindelijk lag. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk loyaal op te stellen naar iedereen zo lang mogelijk en de keuze zo lang mogelijk proberen uit te stellen. Maar als je nu kijkt met wie ik uiteindelijk contact had, valt het wel mee, maar ze hebben allemaal de 2e fase van het spel gehaald.
Niet helemaal waar , ik schatte in dat een groot aantal spelers die afgevallen zijn mijn tactische spel wel zouden kunnen waarderen. Dat zal natuurlijk nog moeten blijken, maar jij gaat nu volledig inzetten op de gunfactor, terwijl je eigenlijk tactisch gefaald hebt
Goed jij gaat het op tactiek gooien en ik moet het ergens anders op gooien. Ja jij en hillo hebben me daar tactisch verslagen, maar goed ik wil dit spel graag winnen. De finale alleen is niet goed genoeg, ik ben al eens finalist geweest in Survivor. En nog zo vaak 2e in andere spellen. Jij weet precies hoe dat is. Dus ik heb de 'long game' gespeeld. Is tactisch misschien niet goed afgelopen, maar ik heb genoeg doorzettingsvermogen, proevensterkte en hulpvaardigheid getoond omdat hopelijk te compenseren en hopelijk waarderen de mensen dat. En dat is dan de gunfactor (hoewel ik eigenlijk een hekel heb aan dat woord).
En proberen een gunfactor te creëren is ook een tactiek natuurlijk.
We gaan zien of het geholpen heeft.