Voor wie het wel wil weten: In de leader herken ik zo'n 7 opdrachten waarin kandidaten te zien zijn (een aantal daarvan kunnen ook dezelfde zijn)
Zeezoutkaropdracht (Tim, Marjolein)
Dansopdracht (Airen)
Molruïne-opdracht (Remy, Cécile)
Metro-opdracht (Rop)
Touwtrekopdracht (Taeke)
Laseropdracht (Ellie, Annemieke)
Vage renopdracht (Klaas)
Kano-opdracht (onherkenbaar persoon)
De vage renopdracht kan in het zelfde decor als de touwtrekopdracht zitten, net als de molruïne-opdracht of eventueel de zeezoutkaropdracht.
Ik vermoed dat de opdrachten in de leader allemaal in de eerste 2/3 afleveringen voorbij komen. En aangezien we niet weten welke opdrachten in de eerste aflevering komen, zullen we vrij weinig aan deze info hebben. Maar toch, 't is wel een spoiler waard.
Ik dénk dat we een eerste aflevering krijgen waarbij niemand naar huis hoeft.
En waarom denk ik dit?
1. er zijn nogal veel shots met kandidaten erin te zien waar ze opdrachten vervullen. (de makers zouden dit zelf ook niet willen verpesten, dus waarschijnlijk zijn het opdrachten uit aflevering 1+2. In de hoop dat we dit jaar meer opdrachten krijgen dan vorig jaar, wat trouwens echt nodig is>2 is echt te weinig, dan zou dit prima kunnen kloppen.
eerste aflevering 2 opdrachten, 2e aflevering 3 opdrachten. Dat zijn 5 opdrachten en dan pas een afvaller in aflevering 2. Net als in 2011
Een scenario met vrijstellingen of jokers heb ik nog niet omdat ik niet weet welke opdrachten in aflevering 1 te zien zijn maar wat ik wel kan zien wat mijn argument sterker maakt is het volgende:
Ik heb nu al 4 kandidatengroepsfoto's gezien waarin de kandidaten andere kledij aanhebben. Je hebt het eindshot van de leader waarbij ze de kleding aanhebben van de persfoto's op de avrotros site. (waarschijnlijk dag 1)
Daarna heb je de groepsfoto op de website die bovenaan staan, die op straat met Art erbij. Daar hebben ze andere kleding aan. Vervolgens staat er in het molboekje nog een groepsfoto op een soort plein en ook daar hebben alle kandidaten weer andere kleding aan.
Het zou dus kunnen dat er in aflevering 1 geen afvaller is, en dat die 4 groepsfoto's verklaren dat er in aflevering 2 nog 10 kandidaten in het spel zitten. 4 groepsfoto's (met andere kleding) vindt ik vrij veel voor 1 aflevering....