Na de opdracht "Zoek de koffers" zei Art: "Annemieke moest in de control room blijven...".
"Van jullie", zei hij er na een kleine pauze nog achteraan.
De tijd was óm na de zoektocht van de anderen, zodat die arme Annemieke haar koffer niet kon zoeken. Ze leek dit zelf overigens helemaal niet erg te vinden. Helemaal niets te bespeuren van teleurstelling bij haar. Niets te merken, bij deze, anders toch zo fanatiek lijkende kandidaat, in de trant van:"Wat jammer nou, dat ik niets heb kunnen bijdragen aan de pot."
Misschien een mooie verwijzing naar: alle kandidaten moeten hun koffer ingepakt bij zich hebben voor het invullen van de test, maar de Mol doet dat alleen maar pro forma. Die heeft de koffer dus eigenlijk niet nodig en hoeft die daarom ook niet te zoeken?
Verder denk ik bij het herbekijken van dit stukje nu echt te zien dat meerdere keren Annemieke (en ik hoop toch zo als Mol, en niet omwille van een grapje tussendoor) als piccolo in de opnames is gemonteerd. Eenmaal zag ik een piccolo met een gestalte en houding die erg veel op die van Annemieke lijken, in een grote spiegel. Deze was me al bij de eerste keer kijken opgevallen (zie eerder in dit topic).
Ook zag ik nu een piccolo met een nog nét zichtbaar haarknotje de trap op lopen..
Maar misschien zie ik wel dingen die ik graag wil zien en die er niet zijn. Dat kan natuurlijk ook.