Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 417761 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #260 Gepost op: 14-01-2016, 19:11:15 »
1) Is dit inderdaad gewoon het echte haar van de Mol, want het lijkt gewoon helemaal het haar van Klaas. Best een fail van de makers dan wel dat ze dit shot gemist hebben in de eindbewerking, of dat ze de zekerheid niet genomen om een pruik te gebruiken.


Of de Mol is toch Remy en die hebben ze een pruik op gezet met haar dat lijkt op dat van Klaas.  ::rofl::
Zou natuurlijk een geweldige afleidingsmanoeuvre zijn: allerlei dwaalsporen naar andere kandidaten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #261 Gepost op: 14-01-2016, 19:16:43 »
Oud-mollen mogen altijd gebeld worden door de nieuwe mol. Kees heeft bijvoorbeeld een gesprekje gehad met Anne-Marie en Patrick voordat hij aan zijn avontuur begon. Het is dus goed mogelijk dat de nieuwe mol met bijvoorbeeld Susan en Margriet aan tafel heeft gezeten.

Ja gebeld worden door de mol... maar dat kan op verschillende manieren lijkt mij. Hij (of zij) hoeft dan natuurlijk niet te zeggen: hoi met klaas de mol, ik heb een vraag...
stemvervorming ofzo dacht ik... Want als het zo is dat al die oud mollen het weten, dan loop je dus een mega risico dat er iemand is die zich gaat verspreken ... zoals nu het geval lijkt te zijn..
Ja dat van Kees klopt idd... vond ik ook al vreemd...
De mol heeft meestal 1 'vertrouwenspersoon' dacht ik.. Dan hou je het risico wat kleiner

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #262 Gepost op: 14-01-2016, 19:20:00 »
Het laatste stukje voor de test in aflevering 2 ("Het laatste woord?") is wel ironisch zeg:

Remy: Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van de Mol is eh Klaas.
Ellie: Nou.. Nou heb je het verklapt!
Klaas: Verdorie! Hele spel naar de haaien!

 ::)

Jij hebt het door!
1. De Klaas-hint is een dwaalspoor
2. Remy is de Mol

 :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #263 Gepost op: 14-01-2016, 19:29:21 »
Ik hoop eigenlijk heel erg dat we nog 2 van die "onweerlegbare hints" krijgen en dat het dan de 3 finalisten blijken te zijn.

Dat lijkt me onmogelijk, want zelfs de programmamakers weten van te voren niet of twee van die drie in de finale zullen komen.
Alleen van de Mol weten ze dat 100% zeker.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #264 Gepost op: 14-01-2016, 19:34:03 »
Dat lijkt me onmogelijk, want zelfs de programmamakers weten van te voren niet of twee van die drie in de finale zullen komen.
Alleen van de Mol weten ze dat 100% zeker.
Ligt eraan. In de Ruïne krijgen de kandidaten in principe, voor zover mogelijk in die 10 minuten, alles te horen wat de oud-mollen zeggen. Wij als kijker slechts een deel. Kan zijn dat die fragmenten zo gemonteerd zijn voor ons als kijker met als resultaat dé hint. En dan kan met andere opdrachten waar een hint in zit misschien ook.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #265 Gepost op: 14-01-2016, 19:39:24 »
Susan Visser  ::rofl::

Ach ja natuurlijk! Een van de mooiste vrouwen van mijn generatie.  ::love::
Sorry Suus, hoe kon ik dat nou niet door hebben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #266 Gepost op: 14-01-2016, 19:41:02 »
Of de Mol is toch Remy en die hebben ze een pruik op gezet met haar dat lijkt op dat van Klaas.  ::rofl::
Zou natuurlijk een geweldige afleidingsmanoeuvre zijn: allerlei dwaalsporen naar andere kandidaten.

 ::rofl::
Ik denk toch echt dat het een capuchon is. een hoodie.
je ziet heel zacht de lichtrand ook doorcurven naar beneden. ook in deze slechte kwaliteit.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #267 Gepost op: 14-01-2016, 22:30:07 »
Het gaat om vertrouwen winnen en om het feit dat de mol altijd weer geld uit de pot kan halen. Aflevering drie wordt dus cruciaal. De actie van Klaas in aflevering 1 heb ik ook uitgelegd als niet-Mols. Na de hint ga ik toch denken... Stel dat daar niets in de pot was gekomen... Hoe spannend was dan de mogelijkheid dat er geld zou kunnen verdwijnen?

Was het niet gewoon een kwestie van vertrouwen winnen in de wetenschap dat het er toch weer uit kon? Sterker nog... We hebben Klaas het antwoord alleen achteraf horen geven. Hij kon na afloop van de eerste opdracht alles roepen. Wat hij in de metro heeft gezegd, hebben we nooit gehoord.

Ik begin te denken dat die eerste opdracht ongeacht de inspanning van de kandidaten geld had opgeleverd. Omdat het moest.

[edit] Dat we kandidaten kunnen uitsluiten naar aanleiding van hints geloof ik niet. Klaas kreeg een scherm in aflevering 1. Dat was een enorm risico dan. De optie dat de slechtste kandidaat toch groen kreeg, sluit ik uit. Hij is de mol of er zit nòg een hint in die we over het hoofd zien. Voorbeeld... Mol Klaas. Maar ook contra (het tegendeel). Maar eerlijk is eerlijk... Ik geloof daar niet meer in.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2016, 22:34:23 door Tarballs »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #268 Gepost op: 14-01-2016, 22:34:24 »
Waarom zou er per se in opdracht 1 geld verdiend moeten worden? Er komen nog 6 opdrachten voor geld tot die ene opdracht...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #269 Gepost op: 14-01-2016, 22:37:16 »
Omdat het de makkelijkste was. Een goede rij bij de groepsopdracht leverde hem eventueel 100 euro op. Het zout was gedoemd te mislukken en hij zou nooit in zijn eentje die vier karren naar het eind krijgen als de anderen niet allemaal meewerkten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #270 Gepost op: 15-01-2016, 01:32:24 »
Omdat het de makkelijkste was. Een goede rij bij de groepsopdracht leverde hem eventueel 100 euro op. Het zout was gedoemd te mislukken en hij zou nooit in zijn eentje die vier karren naar het eind krijgen als de anderen niet allemaal meewerkten.

Ja, en 1000 euro vult lekker. En alle kandidaten krijgen meteen een briefje geld te zien, goeie inwijding. Ik geloof er wel in dat die opdracht sowieso moest slagen, vond het ook al verdacht dat we geen flashback te zien kregen waarin Klaas zijn keus (groep haalt opdracht wel/ niet) aan Art bekend maakt.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #271 Gepost op: 15-01-2016, 02:13:06 »
"K" van Klaas @ eettent...

*sja...*
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #272 Gepost op: 15-01-2016, 11:32:54 »
Nee ik denk dat dat het allemaal niet is. Ik zei het al eerder, maar volgens mij 'moest' dat geld gewoon in de pot zodat Art aan alle kandidaten een briefje van 100 kon uitreiken. Dat molgeld krijgt betekenis...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #273 Gepost op: 15-01-2016, 13:06:45 »
Precies, dat er meteen geld in de pot moest en alle deelnemers een biljet in handen moesten krijgen, staat los van wie de Mol is.
En dat is Klaas naar mijn mening ook niet.

Die hele Klaas-hint is zó makkelijk en zou dus zó snel ontdekt worden, dat dit 'm gewoon niet kan zijn.
Ik denk dat we dit jaar geen hints krijgen naar de Mol, maar naar de kandidaten.
Werd er immers niet gezegd dat je dit jaar de Mol zou kunnen ontdekken door vast te stellen wie de kandidaten zijn?
Welnu, dan is Klaas gewoon een kandidaat. Ik verheug me op het moment dat hij een rood scherm krijgt (en niet om de persoon hoor, het lijkt mij een aardige kerel).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #274 Gepost op: 15-01-2016, 13:19:30 »
Klaas-hint is zó makkelijk en zou dus zó snel ontdekt worden, dat dit 'm gewoon niet kan zijn
Ja. Want zijn wij niet allemaal opgevoed met de strofe "niets is wat het lijkt"? Dat mis ik heel erg in dit topic ::) ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Karlijntje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #275 Gepost op: 15-01-2016, 13:34:19 »
Ik luisterde net Gijs 2.0 waar Art te gast is. Gijs had het er over dat iedereen weet dat Klaas de mol is want dat stond op de televizier-site?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #276 Gepost op: 15-01-2016, 13:53:23 »
Ik luisterde net Gijs 2.0 waar Art te gast is. Gijs had het er over dat iedereen weet dat Klaas de mol is want dat stond op de televizier-site?

En hoe reageerde Art?

Offline Karlijntje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #277 Gepost op: 15-01-2016, 13:57:39 »
Die zei iets van ja zou kunnen, geen idee, misschien wel/niet. Heel ontwijkend en lacherig. Misschien kun je het terugvinden...

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #278 Gepost op: 15-01-2016, 14:24:26 »
Begin me nu toch  ook wel af te vragen of Klaas de mol wel is... In de preview van morgen wordt Klaas 2x in beeld gebracht als Art "de mol" zegt. Het wordt er wel ERG dik bovenop gelegd. Dat kan toch ook weer niet?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #279 Gepost op: 15-01-2016, 14:29:00 »
Begin me nu toch  ook wel af te vragen of Klaas de mol wel is... In de preview van morgen wordt Klaas 2x in beeld gebracht als Art "de mol" zegt. Het wordt er wel ERG dik bovenop gelegd. Dat kan toch ook weer niet?

Ja, ik vind het ook minder en minder geloofwaardig worden op die manier. Je kan je publiek toch niet zo hard onderschatten dat je denkt Klaas zo neer te zetten als Mol en toch nog spanning kan krijgen tot de laatste aflevering?

Het sterkt me in mijn overtuiging dat er nog wel een twist zit die duidelijk maakt dat we Klaas hadden moeten vinden om een hele andere reden.