Er was eens een Nederlandse heavymetalband, genaamd Molörhead. Na een wat moeizame start brak de band na vijf jaar landelijk door. Molörhead wist dit succes vast te houden, ook nadat de muziek van de band qua genre langzaam maar zeker van heavy metal naar rock verschoof.
Het grote voorbeeld van Molörhead, de Vlaamse metalgroep Molleken, bleef dezelfde muziek spelen, ook toen de bandleden na dertien jaar hun comeback maakten. Aan de voorman van Molörhead werd gevraagd waarom de band niet weer metalmuziek ging spelen, net als Molleken. Daar lagen toch ook de roots van Molörhead? Bovendien begonnen de fans van het eerste uur wat te morren. De zanger vond dit maar een rare vraag:
‘Waarom zouden we dat doen? Wij maken muziek die we zelf mooi vinden en die voor ons op dat moment goed voelt. We hebben veel bewondering voor bands als Molleken, maar we varen onze eigen koers en laten ons door niemand voorschrijven welke muziek het best is. Dat we nu meer rock spelen, is geen bewuste keuze, maar eerder iets wat in de loop der tijd is ontstaan. We gaan niet krampachtig opeens metal spelen omdat men dat van ons wil. Geniet van onze muziek én die van Molleken. Elke band heeft zijn sterke en minder sterke kanten. Molleken is speltechnisch vaardiger dan wij. Dat geef ik eerlijk toe. Aan de andere kant bieden wij een mooiere show, met een betere licht- en cameravoering. Vooral ons succesnummer The Execution biedt lekker veel spektakel. Zowel Molleken als Molörhead heeft talloze bandleden zien komen en gaan. Ik ben er trots op dat Molörhead dikwijls een donker iemand in de band heeft gehad. Tel voor de aardigheid maar eens hoeveel gekleurde Vlamingen in Molleken hebben gezeten. Bovendien vind ik onze muziek verrassender en minder volgens een vaststaand stramien gespeeld. Het is alleen wel erg jammer dat onze manager onze laatste hit voortijdig heeft gelekt. Dat heeft de band geen goed gedaan. Ach, zo is er altijd wel wat. Wij doen gewoon ons ding en Molleken zal dat ook wel doen. We staan trouwens heus wel open voor kritiek op randzaken, hoor. Commentaar op de jaarlijkse afsluiting van onze tour, in het Vondelpark, hebben we echt ter harte genomen. Bedenk echter dat wij Molörhead zijn, geen Molleken-coverband.’