Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149965 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #260 Gepost op: 1-02-2017, 00:48:39 »


De aanwijzingen naar Thomas vind ik vooralsnog erg sterk en simpel uit te leggen: Jefferson/Flanders St, 5115/tijd, "Thomas"op 51:15, de laatste woorden uit de dagboeken die vooralsnog stroken met THOMAS C MOL, de oranje vingerafdruk, zijn hand op de schouder van de afvaller, ga zo maar door. Ik geloof niet zozeer in toeval dus lijkt het me met Ockham in het achterhoofd erg onwaarschijnlijk dat Thomas toevallig achter de afvaller zit, of dat Art de kleding en andere typische zaken van Thomas zou kopiëren (en vice versa)

Maar dit gezegd hebbende, hoop ik ergens wel dat ik ongelijk heb. Het zou dit seizoen gelijk tot één van de beste ooit maken.


En Thomas met een grassprietje in de mond en Art even later ook.

Eigenlijk hoop ik ook dat Thomas het niet is en dat we deze keer allemaal op het verkeerde been worden gezet. Wat zou het geweldig zijn als bv Ima of Sanne de MOl zou blijken te zijn.
Stiekem hoop ik op zo'n verrassing.


Goh nu word ik wel uit mijn tunneltje getrokken, dit zijn ook wel sterke aanwijzingen....

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #261 Gepost op: 1-02-2017, 03:43:23 »
Dat Thomas en Art moeite zouden doen om op elkaar te lijken, dezelfde dingen te zeggen of te doen maakt Thomas in mijn ogen een heel stuk minder verdacht als mol en veel meer verdacht als nep mol. Art was immers ook niet de Mol maar deed de klok rond zijn best om met acties als mol gezien te worden.

Daarbij vind ik dat er juist wel meerdere hints naar meerdere personen te vinden zijn. Het enige wat mij sterker naar Thomas doet neigen is de twee gezichten/maskers (hoewel we niet zien of Thomas dit zelf bedenkt of iemand anders), de tweeling verklaring en dat hij de prijs erg opdrijft bij de veiling. Plus dat Art zegt dat het om een perfecte kandidaat lijkt te gaan en dat niemand het door heeft en de regie moeite lijkt te doen om Thomas buiten welke verdenking van deelnemers dan ook te houden.

Wat mij echter dwars blijft zitten is de ontvoering. In alle gevallen zit er veel oneerlijkheid in. Roos en Jeroen zijn er net als Diederik niet bij maar kunnen geen vrijstelling winnen. Diederik kan een vrijstelling winnen maar zou de groep een dag uit het zicht hebben én als enige op een kamer rondgehangen hebben. Dat geloven we niet maar vooralsnog komt er niets over terug. Zou echter Diederik de Mol zijn, is er geen kandidaat die nadeel heeft van het niet kunnen krijgen van de vrijstelling en is het niet vreemd dat Diederik niet briesend boos was dat hij driedubbel is genaaid.

Dat samen met de mogelijke AA=PEN ezelsbrug (MOLecuul) samen met de opmerking bij de waslijnopdracht "etui ... met daarin", het fantastisch kunnen liegen (bewijs dat je de Mol bent en niemand gelooft het, net als bij Kees Tol), goed lijken te coachen in de duinen (een positie waar hij onvrijwillig op kwam) maar eigenlijk helemaal niet zo goed gecoacht te hebben, vrolijk zingend de snelweg op rijden, hij kan net zo goed als Imanuelle of Thomas de toon hebben gezet bij de veeveiling (en psychologisch is het goed om de drempel niet te laag te hebben bij de veiling, je wil dat mensen het idee hebben best een eindje te kunnen gaan), gepakt willen worden door de vrouwelijke cowboy (;)). Nog meer dat iedereen zijn advies vraagt en nooit aan zijn woorden twijfelt terwijl hij ze bewezen heeft een verstrekkend sprookje te kunnen verkopen. En vreemd dat hij binnen ene seconde weet hoeveel hooibalen er zijn en hoeveel je er om zou moeten draaien maar er niet op komt dat ze makkelijk via het midden weg te rollen zijn.

Enfin, hoewel ik het meest neig naar Thomas zou ik niet raar opkijken als het alsnog Jeroen of Diederik blijkt te zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #262 Gepost op: 1-02-2017, 08:04:34 »
Ik ben uit m'n Thomas tunnel ...te veel een nepmol idd ... en heb m'n stem in de poll in dit topic veranderd naar Sanne. Ze had nog 0 stemmen.

Wie zwengelde de discussie aan over het penningmeesterschap? Sanne dus. Één sturende openingszin, de reactie van Ima die Sanne verwachtte, dan een sturende reactie er achteraan ...and watch the train wreck unfold.

Meer was niet nodig.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #263 Gepost op: 1-02-2017, 09:08:53 »
Complimenten voor alle goede inhoudelijke reacties, dit is een leuke discussie zo!

Ik wil graag nog even wat toevoegen aan de suggestie dat Thomas een nepmol zou zijn.

[1] Hij imiteert een Nederlander (bijna accentloos);
[2] Hij imiteert de Belgische mol, met steeds dat handje op de schouder. Het risico bestaat dat goed voorbereid kandidaten dat gebaar kennen. Als echte mol kun je dat beter achterwege laten;
[3] Hij imiteert de klassieke onopvallende mol met zijn opvallend onopvallende gedrag;
[4] Hij imiteert Art op allerlei manieren (goed gespot trouwens, was me niet opgevallen)
[5] We zien hem meerdere malen bij een spiegel. Ook op Twitter postte hij een foto van zichzelf in spiegelbeeld.
[6] Hij herhaalt zichzelf of anderen (Art als hij "Succes!" zegt en "Diederik, Diederik, waar ben je, waar ben je?")
[7] Zijn spiegelbeeld is te zien in de leader.

En ook: tijdens de executie zit hij iedere keer naast Jeroen, van wie ik vermoed dat hij de mol is. Dat frustreerde me enorm bij het puzzelen, omdat ik Thomas daardoor steeds niet kon uitsluiten als mol. Ik heb nu echter sterk de indruk dat dat expres gedaan wordt: Thomas als dubbelganger van de mol. Ik vraag me zelfs af of Thomas (als Vlaming) wel een echte deelnemer is, want als dit waar is is hier waarschijnlijk het e.e.a. aan voorbereiding aan vooraf gegaan (of het is een meesterlijke tactiek, maar zelfs dan lijkt het me dat enkele beelden in scène gezet moeten zijn). Het spiegelbeeld van Thomas in de leader duidt er dan op dat hij een dubbelganger is.

Een finale met vier personen? Twee kandidaten, een mol en een nepmol die een kandidaat imiteert?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 09:12:35 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #264 Gepost op: 1-02-2017, 09:30:36 »
Thomas imiteert Art, imiteert een Belgische mol (handje op de schouder) en imiteert een klassieke onopvallende mol.

[4] Hij imiteert Art op allerlei manieren (goed gespot trouwens, was me niet opgevallen)

Dat Thomas en Art moeite zouden doen om op elkaar te lijken, dezelfde dingen te zeggen of te doen maakt Thomas in mijn ogen een heel stuk minder verdacht als mol en veel meer verdacht als nep mol. Art was immers ook niet de Mol maar deed de klok rond zijn best om met acties als mol gezien te worden.

Dank voor je compliment Blip, maar jij beweert als eerste, net als Cinner, dat Thomas Art zou imiteren en gebruikt dat als argument dat hij de Mol niet zou zijn. Ook al zou dat zo zijn, jullie definiëren dat als nepmol gedrag. Ik zie echter geen enkele logische verklaring waarom het verdacht zou zijn als je de presentator nadoet, dat heeft toch niets met saboteren te maken?

Mijn punt is echter dat Art ook Thomas  nadoet. Bij de rodeo heeft Thomas een grasspriet in zijn mond en pas twee opdrachten later imiteert Art hem. En een presentator kan natuurlijk toevallig net als een kandidaat een leren jack dragen. Maar als die  presentator net als een kandidaat onder dat jack een grijs T-shirt met een grote IJ erop draagt, dan zit die presentator in het complot. Je maakt mij niet wijs dat dat toeval is.
Waarom zou Art zoveel moeite doen met het maken van subtiele hints naar Thomas, als hij de mol niét zou zijn?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #265 Gepost op: 1-02-2017, 09:38:53 »
Snap ik. Ik kan het slechts beargumenteren, niet bewijzen. Als Thomas écht een  mol-imitator is, is hier (vooral gezien de gelijkenissen in garderobe) het e.e.a. aan voorbereiding aan vooraf gegaan. Dat dit voor de meeste mensen veel te ver gaat begrijp ik volledig. Het past dan weer wel in het verhaal van de makers, die zeiden dat ze het dit seizoen heel anders wilden aanpakken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #266 Gepost op: 1-02-2017, 09:42:15 »
Snap ik. Ik kan het slechts beargumenteren, niet bewijzen. Als Thomas écht een  mol-imitator is, is hier (vooral gezien de gelijkenissen in garderobe) het e.e.a. aan voorbereiding aan vooraf gegaan. Dat dit voor de meeste mensen veel te ver gaat begrijp ik volledig. Het past dan weer wel in het verhaal van de makers, die zeiden dat ze het dit seizoen heel anders wilden aanpakken.

Een mol-imitator? Is Art dan toch de Mol?

En dit bedoel ik dus met Ockhams Scheermes. Jij moet er allerlei vergezochte theorieën bijhalen om dit te kunnen verklaren, terwijl de meest simpele verklaring bijna altijd de juiste is.
We gaan het zien.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 09:59:19 door molecula »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #267 Gepost op: 1-02-2017, 09:54:43 »


[6] Hij herhaalt zichzelf of anderen (Art als hij "Succes!" zegt en "Diederik, Diederik, waar ben je, waar ben je?")

Misschien heeft Thomas Diederik door als MOL en wil zo de aandacht op hem vestigen zonder al te duidelijk te zijn?


Een finale met vier personen? Twee kandidaten, een mol en een nepmol die een kandidaat imiteert?
[/quote]

Dat zou voor het eerst zijn, een finale met een nepmol. Wie weet, misschien heeft de productie ook wel net zoveel fantasie als jij?
Aflevering 10 komt steeds dichterbij.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #268 Gepost op: 1-02-2017, 10:27:47 »
Na aflevering 4 overduidelijk Thomas! Ik snap niet dat hij in de widm app als minst verdacht staat. En bij de kandidaten lijkt hij ook niet verdacht.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #269 Gepost op: 1-02-2017, 10:32:59 »
Complimenten voor alle goede inhoudelijke reacties, dit is een leuke discussie zo!

Ik wil graag nog even wat toevoegen aan de suggestie dat Thomas een nepmol zou zijn.

[1] Hij imiteert een Nederlander (bijna accentloos);
[2] Hij imiteert de Belgische mol, met steeds dat handje op de schouder. Het risico bestaat dat goed voorbereid kandidaten dat gebaar kennen. Als echte mol kun je dat beter achterwege laten;
[3] Hij imiteert de klassieke onopvallende mol met zijn opvallend onopvallende gedrag;
[4] Hij imiteert Art op allerlei manieren (goed gespot trouwens, was me niet opgevallen)
[5] We zien hem meerdere malen bij een spiegel. Ook op Twitter postte hij een foto van zichzelf in spiegelbeeld.
[6] Hij herhaalt zichzelf of anderen (Art als hij "Succes!" zegt en "Diederik, Diederik, waar ben je, waar ben je?")
[7] Zijn spiegelbeeld is te zien in de leader.

En ook: tijdens de executie zit hij iedere keer naast Jeroen, van wie ik vermoed dat hij de mol is. Dat frustreerde me enorm bij het puzzelen, omdat ik Thomas daardoor steeds niet kon uitsluiten als mol. Ik heb nu echter sterk de indruk dat dat expres gedaan wordt: Thomas als dubbelganger van de mol. Ik vraag me zelfs af of Thomas (als Vlaming) wel een echte deelnemer is, want als dit waar is is hier waarschijnlijk het e.e.a. aan voorbereiding aan vooraf gegaan (of het is een meesterlijke tactiek, maar zelfs dan lijkt het me dat enkele beelden in scène gezet moeten zijn). Het spiegelbeeld van Thomas in de leader duidt er dan op dat hij een dubbelganger is.

Een finale met vier personen? Twee kandidaten, een mol en een nepmol die een kandidaat imiteert?

Een finale met vier personen zou interessant zijn. Maar welke vier dan - enig idee? Ondanks dat de meesten hier lijken te denken dat Imanuelle binnenkort naar huis moet denk ik aan een van haar eerdere tweets te kunnen afleiden dat zij en Sanne i.i.g. de finale halen.

Ik kan de specifieke tweet niet vinden, maar ze antwoordde een "hater" van haar en Sanne die hoopte dat ze beide de finale niet zouden halen met iets in de trant van "Dat zou wat zijn..."

Ik gok op dit moment op Sanne, Imanuelle, Jeroen en Thomas. Als Thomas geen echte kandidaat is (want Belg en ingehuurd als acteur) kan dat zo maar kloppen. Anders ook natuulijk.

2 mollen kan ook natuurlijk. Dat vind ik in dat geval nog het meest logisch.


Maar als Thomas Art kopieert en andersom - en Thomas is de mol NIET - én er is maar één mol, wat dan?

Ik las ergens in het "domme theoriën" topic o.i.d. dat je vooral niet moet denken aan zulke scenarios, omdat het altijd één mol en 9 kandidaten zou zijn. Elke andere theorie zou te bizar voor woorden zijn. Nou, misschien dit seizoen dus niet.

Als *meerdere* deelnemers opdracht hebben gekregen om te acteren wordt het wel een heel ander programma, natuurlijk. Voor zo ver ik heb begrepen lijkt dit seizoen ook meer scripted reality.


Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #270 Gepost op: 1-02-2017, 11:22:09 »
Als Thomas geen echte kandidaat is (want Belg en ingehuurd als acteur) kan dat zo maar kloppen. Anders ook natuulijk.

2 mollen kan ook natuurlijk. Dat vind ik in dat geval nog het meest logisch.

Maar als Thomas Art kopieert en andersom - en Thomas is de mol NIET - én er is maar één mol, wat dan?

Ik las ergens in het "domme theoriën" topic o.i.d. dat je vooral niet moet denken aan zulke scenarios, omdat het altijd één mol en 9 kandidaten zou zijn. Elke andere theorie zou te bizar voor woorden zijn. Nou, misschien dit seizoen dus niet.

Als *meerdere* deelnemers opdracht hebben gekregen om te acteren wordt het wel een heel ander programma, natuurlijk. Voor zo ver ik heb begrepen lijkt dit seizoen ook meer scripted reality.


Je suggestie dat Thomas geen echte kandidaat zou zijn, slaat natuurlijk nergens op. Dat hij Belg en acteur is, houdt niet in dat hij wordt ingehuurd door het programma. Wel zou hij nog de mol kunnen zijn (en in die zin ingehuurd kunnen zijn), maar verder is het echt onzin. WIDM is géén scripted reality. Natuurlijk heeft de productie bepaalde scenario's uitgedacht, over bepaalde opdrachten, maar die komen niet altijd uit. Zo hebben we die boekhandel NIET van binnen gezien, terwijl dit wel een opdracht was. Ook hebben de kandidaten de automaat met jokers niet gespot in dat pretpark.

2 mollen is niet logisch. Het programma houdt in 9 kandidaten en 1 mol. In het verleden zijn er weleens hulpmollen geweest, kandidaten die door te mollen extraatjes kregen (bijv. jokers of extra informatie), maar er is altijd maar 1 mol. Anders zou je ook nooit de test goed in kunnen vullen! En ja, dit hoort toch echt bij de domme theorieën, zoals ook meermalen is aangegeven door de makers.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #271 Gepost op: 1-02-2017, 12:29:29 »
Een finale met vier personen zou interessant zijn. Maar welke vier dan - enig idee?

Jeroen, Thomas en Sanne, aangevuld met Diederik. Volgens een andere waanzinnige theorie van me komen die eerste drie sowieso in de finale en valt Diederik als laatste af. Maar als het er vier zijn en Thomas is een nepperd, wint Sanne en verliest Diederik.

Maar ik schiet hier inderdaad veel te ver door. Laat ik het erop houden dat ik denk dat Thomas niet de mol is, maar zijn medekandidaten wil laten geloven dat hij dat wel is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #272 Gepost op: 1-02-2017, 12:36:08 »
Je suggestie dat Thomas geen echte kandidaat zou zijn, slaat natuurlijk nergens op. Dat hij Belg en acteur is, houdt niet in dat hij wordt ingehuurd door het programma. Wel zou hij nog de mol kunnen zijn (en in die zin ingehuurd kunnen zijn), maar verder is het echt onzin. WIDM is géén scripted reality. Natuurlijk heeft de productie bepaalde scenario's uitgedacht, over bepaalde opdrachten, maar die komen niet altijd uit. Zo hebben we die boekhandel NIET van binnen gezien, terwijl dit wel een opdracht was. Ook hebben de kandidaten de automaat met jokers niet gespot in dat pretpark.

2 mollen is niet logisch. Het programma houdt in 9 kandidaten en 1 mol. In het verleden zijn er weleens hulpmollen geweest, kandidaten die door te mollen extraatjes kregen (bijv. jokers of extra informatie), maar er is altijd maar 1 mol. Anders zou je ook nooit de test goed in kunnen vullen! En ja, dit hoort toch echt bij de domme theorieën, zoals ook meermalen is aangegeven door de makers.
Oké, dus als er sowieso 9 kandidaten 100% kandidaat zijn én als Thomas niet alleen Art imiteert, maar Art ook Thomas' gedrag en/of kleding kopieert (grassprietje in mond in ieder geval) dan gaat dat veel verder dan wat je als hulpmollen omschrijft en is er dus eigenlijk geen andere optie dan dat Thomas de mol is.

Toch?

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #273 Gepost op: 1-02-2017, 12:45:30 »
Oké, dus als er sowieso 9 kandidaten 100% kandidaat zijn én als Thomas niet alleen Art imiteert, maar Art ook Thomas' gedrag en/of kleding kopieert (grassprietje in mond in ieder geval) dan gaat dat veel verder dan wat je als hulpmollen omschrijft en is er dus eigenlijk geen andere optie dan dat Thomas de mol is.

Toch?

Ik zit niet (geheel) op Thomas, maar dat zou wel een goede verklaring kunnen zijn waarom Thomas zoveel mollen imiteert (dat is mij ook al opgevallen). Eigenlijk is hij, zoals ik eerder al ergens opschreef, een té perfecte mol. Hij doet alles volgens het mollenboekje, van het claimen van een geldbedrag (Anne-Marie), steeds het twee-na-hoogste bedrag bieden (Inge?) tot het overdreven afscheid nemen van medekandidaten (verschillende Belgische mollen). Thomas zou de mol kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat hij (als groot fan van WIDM) bewust dit soort referenties inbouwt voor ons als Molloten. 'Gewone' kijkers valt dit immers niet op.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #274 Gepost op: 1-02-2017, 12:54:51 »
Ik zit niet (geheel) op Thomas, maar dat zou wel een goede verklaring kunnen zijn waarom Thomas zoveel mollen imiteert (dat is mij ook al opgevallen). Eigenlijk is hij, zoals ik eerder al ergens opschreef, een té perfecte mol. Hij doet alles volgens het mollenboekje, van het claimen van een geldbedrag (Anne-Marie), steeds het twee-na-hoogste bedrag bieden (Inge?) tot het overdreven afscheid nemen van medekandidaten (verschillende Belgische mollen). Thomas zou de mol kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat hij (als groot fan van WIDM) bewust dit soort referenties inbouwt voor ons als Molloten. 'Gewone' kijkers valt dit immers niet op.
Ik bedoelde dat volgens mij verschillende mensen hebben geopperd dat Art hierin meegaat en zelf ook Thomas immiteert. Zou dat kunnen als Thomas niet de mol is? Ik vind dat (van Art) wel erg ver gaan als Thomas een gewone kandidaat zou zijn (wat ik zeker niet uitsluit)


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #275 Gepost op: 1-02-2017, 20:03:18 »
Dank voor je compliment Blip, maar jij beweert als eerste, net als Cinner, dat Thomas Art zou imiteren en gebruikt dat als argument dat hij de Mol niet zou zijn. Ook al zou dat zo zijn, jullie definiëren dat als nepmol gedrag. Ik zie echter geen enkele logische verklaring waarom het verdacht zou zijn als je de presentator nadoet, dat heeft toch niets met saboteren te maken?

Mijn punt is echter dat Art ook Thomas  nadoet. Bij de rodeo heeft Thomas een grasspriet in zijn mond en pas twee opdrachten later imiteert Art hem. En een presentator kan natuurlijk toevallig net als een kandidaat een leren jack dragen. Maar als die  presentator net als een kandidaat onder dat jack een grijs T-shirt met een grote IJ erop draagt, dan zit die presentator in het complot. Je maakt mij niet wijs dat dat toeval is.
Waarom zou Art zoveel moeite doen met het maken van subtiele hints naar Thomas, als hij de mol niét zou zijn?

Denk niet dat Art bewust Thomas nadoet. Iemand die twee spellen dus uren tot een dag later een grassprietje in zijn mond steekt, dat zal gewoon toeval zijn. Met kleding kan Thomas gezien hebben wat Art draagt en iets uit zijn koffer trekken. Dat gezegd hebbende, heeft Art wel vaker dingen gedaan die je als hint kon opvatten maar het niet was. Lang niet alles wat wij hier menen te zien is ook werkelijk iets. Maar denk als het iets is, dat Thomas het doet.

Mijn punt is even anders. Art liet absurd veel mollengedrag en vermolde ook gewoon opdrachten dacht ik me te herinneren. De regie bracht het ook uitgebreid in beeld. Thomas doet mij hier erg aan denken. Hij molt wel erg veel en de regie zou ook hier ineens geen enkele moeite doen om dat ook maar enigszins voor de kijker verborgen te houden.

Ergo als ik al een hint zou zien in het na apen van Art, dan is het dat Thomas de mol helemaal niet is maar een nepmol.

Ik verwacht niet dat ze ineens vier mensen in de finale zetten. Al helemaal niet dat Thomas is ingehuurd. Ik denk gewoon dat Thomas zijn enthousiasme voor het spel mogelijk aan het nepmollen is.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #276 Gepost op: 1-02-2017, 20:10:38 »
Denk niet dat Art bewust Thomas nadoet. Iemand die twee spellen dus uren tot een dag later een grassprietje in zijn mond steekt, dat zal gewoon toeval zijn. Met kleding kan Thomas gezien hebben wat Art draagt en iets uit zijn koffer trekken.

Ik zou met je meegaan als het simpelweg een blauw  of wit Tshirtje zou zijn dat Art onder zijn jack aanhad, of iets anders dat de meeste mensen wel mee zouden nemen als je een paar weken op reis gaat. Maar een grijs shirt met een grote IJ heb ik niet eens in mijn kast liggen, laat staan dat ik zoiets 'toevallig' bij me zou hebben in mijn koffer.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #277 Gepost op: 1-02-2017, 20:13:43 »

Mijn punt is even anders. Art liet absurd veel mollengedrag en vermolde ook gewoon opdrachten dacht ik me te herinneren. De regie bracht het ook uitgebreid in beeld. Thomas doet mij hier erg aan denken. Hij molt wel erg veel en de regie zou ook hier ineens geen enkele moeite doen om dat ook maar enigszins voor de kijker verborgen te houden.

Die algemene kijker lijkt Thomas nochtans niet te verdenken. Thomas zijn acties worden namelijk zo goed als mogelijk buiten beeld gehouden.

Naar mijn mening wordt er heel veel nadruk gelegd op Jochem die (vaak) iets verkeerd doet, Jeroen die de pot onderverzekerd en Sanne die wegloopt van de Thai.
Imanuelle sluit ik uit omdat ze gewoon de pot erg goed vult en bij Diederik zijn er ook een paar acties die hem minder waarschijnlijk maken.

Maar nooit horen we eens iemand in een biecht zeggen: 'En Thomas liep als laatste met een half briefje van 1000 over de streep terwijl hij genoeg tijd had om te controleren'. Als Thomas niet de Mol is, kan ik me niet voorstellen dat geen van de 6 kandidaten er niets over zei (of moest zeggen) in een biecht en dat ze het dan niet in de montage gestoken hebben. Die molactie is zo elementair dat ze niet vernoemen in de uitzending net ontzettend verdacht is.

Wij zien zijn acties als pseudo-experts allemaal en gezien de grote Thomastunnel hier kan het zijn dat we het daarom als obvious gaan zien, maar het valt me op dat geen enkele kandidaat tot nog toe in een biecht ook maar iets zei over Thomas die verdacht is terwijl hij de pot echt al wel wat gekost heeft.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #278 Gepost op: 1-02-2017, 20:26:39 »
Ik zou met je meegaan als het simpelweg een blauw  of wit Tshirtje zou zijn dat Art onder zijn jack aanhad, of iets anders dat de meeste mensen wel mee zouden nemen als je een paar weken op reis gaat. Maar een grijs shirt met een grote IJ heb ik niet eens in mijn kast liggen, laat staan dat ik zoiets 'toevallig' bij me zou hebben in mijn koffer.
Voor Thomas is 't in ieder geval z'n gewone kloffie ::jaja:: Hij komt uit de Pijp (gok ik, lijkt me in ieder geval logisch) en dat leren jack is z'n lievelingsjack.

Overigens staat er helemaal geen pijp op z'n shirt ;)
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #279 Gepost op: 1-02-2017, 20:40:29 »
Die algemene kijker lijkt Thomas nochtans niet te verdenken. Thomas zijn acties worden namelijk zo goed als mogelijk buiten beeld gehouden.

Naar mijn mening wordt er heel veel nadruk gelegd op Jochem die (vaak) iets verkeerd doet, Jeroen die de pot onderverzekerd en Sanne die wegloopt van de Thai.
Imanuelle sluit ik uit omdat ze gewoon de pot erg goed vult en bij Diederik zijn er ook een paar acties die hem minder waarschijnlijk maken.

Maar nooit horen we eens iemand in een biecht zeggen: 'En Thomas liep als laatste met een half briefje van 1000 over de streep terwijl hij genoeg tijd had om te controleren'. Als Thomas niet de Mol is, kan ik me niet voorstellen dat geen van de 6 kandidaten er niets over zei (of moest zeggen) in een biecht en dat ze het dan niet in de montage gestoken hebben. Die molactie is zo elementair dat ze niet vernoemen in de uitzending net ontzettend verdacht is.

Wij zien zijn acties als pseudo-experts allemaal en gezien de grote Thomastunnel hier kan het zijn dat we het daarom als obvious gaan zien, maar het valt me op dat geen enkele kandidaat tot nog toe in een biecht ook maar iets zei over Thomas die verdacht is terwijl hij de pot echt al wel wat gekost heeft.


Goed verwoord, helder en helemaal mee eens.  ::ok::