Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135986 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #200 Gepost op: 26-01-2017, 11:50:29 »
We wachten alleen nog tot Jeroen daadwerkelijk iets doet met geld.

Zijn strafste Molactie op dit moment is dat hij 60 euro neemt en aan ons vertelt dat het er maar 20 waren. ::rofl::

Ben ik niet met je eens. Doordat Jeroen geen zijpad nam bij de duinestafette (dit werd nog eens benadrukt door Diederik) voelde Roos zich genoodzaakt om het eerste zijpad naar een halve 500 te nemen. Hierdoor had ze geen tijd meer om het tweede pad op haar route, naar een halve duizend, te nemen. Dat is dus alweer duizend euro minder in de pot. En behalve Sigrid liep iedereen te prutsen met de kartonnetjes, in de veronderstelling dat het halve biljetten voorstelden.

Ik denk echt dat Thomas volledig afging op wat Jochem hem vertelde en erop vertrouwde dat alle halve biljetten samen een hele vormden. Dat laatste is echter mijn interpretatie (je mag ook lezen: voorkeur voor wensmol Jeroen  ::tandpastasmiley::) en ik begrijp volledig dat niet iedereen daarin meegaat. Ik merk echter wel op dat er in het Thomastopic momenteel de meest waanzinnige theorieën rondgaan en dat veel betere aanwijzingen die naar andere deelnemers wijzen een stuk kritischer bekeken worden. Vind ik een beetje met twee maten meten.

Maar goed, ieder zijn tunnel. ::hug::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #201 Gepost op: 26-01-2017, 12:39:38 »
Ben ik niet met je eens. Doordat Jeroen geen zijpad nam bij de duinestafette (dit werd nog eens benadrukt door Diederik) voelde Roos zich genoodzaakt om het eerste zijpad naar een halve 500 te nemen. Hierdoor had ze geen tijd meer om het tweede pad op haar route, naar een halve duizend, te nemen. Dat is dus alweer duizend euro minder in de pot. En behalve Sigrid liep iedereen te prutsen met de kartonnetjes, in de veronderstelling dat het halve biljetten voorstelden.

Jeroen had net als Imanuelle geen zijpaden op zijn route. De kandidaten stonden gewoon slecht gespreid en hadden zich beter allemaal aan een zijpad gezet.

Ik denk echt dat Thomas volledig afging op wat Jochem hem vertelde en erop vertrouwde dat alle halve biljetten samen een hele vormden. Dat laatste is echter mijn interpretatie (je mag ook lezen: voorkeur voor wensmol Jeroen  ::tandpastasmiley::) en ik begrijp volledig dat niet iedereen daarin meegaat. Ik merk echter wel op dat er in het Thomastopic momenteel de meest waanzinnige theorieën rondgaan en dat veel betere aanwijzingen die naar andere deelnemers wijzen een stuk kritischer bekeken worden. Vind ik een beetje met twee maten meten.

Maar goed, ieder zijn tunnel. ::hug::

Volgens de beelden lijkt het inderdaad dat Thomas vertrouwen heeft in de info die hij krijgt van Jochem. Anderzijds zie ik Thomas even later een tijdje stilstaan en vragen aan Diederik of hij hem ziet. Op zo'n moment kan hij natuurlijk als Mol wel wat moeite doen om geld te laten verdwijnen.
Met hints heb ik sowieso weinig. Ik zie iedereen maar moeite doen om 2 seconden aan beeldmateriaal te interpreteren als een aanwijzing naar een kandidaat terwijl dat niet gevolgd wordt door een onderbouwd argument waarom die kandidaat de pot zo klein mogelijk houdt.

Voor mij persoonlijk zie ik niets bij Jeroen dat zo'n grote invloed heeft op de pot.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #202 Gepost op: 26-01-2017, 18:54:52 »
Verrassend genoeg nog redelijk druk in de Jeroen-tunnel. Erg leuke hints worden er gevonden, de ene wat sterker dan de ander, soms best vergezocht, maar kunnen de tunnelaars me één Molactie van Jeroen vertellen?


Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #203 Gepost op: 26-01-2017, 20:12:27 »
Verrassend genoeg nog redelijk druk in de Jeroen-tunnel. Erg leuke hints worden er gevonden, de ene wat sterker dan de ander, soms best vergezocht, maar kunnen de tunnelaars me één Molactie van Jeroen vertellen?

Dat probleem heb ik ook met Jeroen. De hints die gevonden worden zijn sterker dan voor de meeste kandidaten, maar hij heeft vrijwel niet gemold. Ook zijn telkens afgezonderde positie zegt mij dat hij het gewoonweg niet kán zijn.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #204 Gepost op: 26-01-2017, 20:27:35 »
Ik heb hetzelfde. Het zou een leuke mol kunnen zijn, maar ik zie al vanaf seconde 1 een bepaalde focus bij hem die me doet denken dat hij echt een fanatiekeling is. Ook zie je op momenten duidelijk dat hij heel gestresst is. Moeilijk kijken, geďrriteerd zijn, misschien ook mede omdat hij 2x uit de groep is gehaald en het gevoel heeft achter de feiten aan te lopen. Volgens mij is hij een van de mensen die de meeste moeite heeft om een rol te spelen en hier in te blijven. Vooralsnog geen mol voor mij, maar zou leuk zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #205 Gepost op: 26-01-2017, 20:36:53 »
Verder zien we in de papermill dat de camera vier papieren aan de waslijn laat zien in de volgorde HINT -TITEL - ROOS - CLUE.



Twee deelnemers zitten of staan in de leader van het programma voor een rozenstruik: Roos en Jeroen. De titel van de aflevering was 'Meegaand'. Beiden werden ontvoerd (en waren dus letterlijk meegaand), maar Roos is inmiddels afgevallen en dus niet de mol. Ook Diederik werd ontvoerd (en is linkshandig), maar heeft geen associatie met rozen. Blijft over Jeroen.



Hint- titel- roos- clue

Thomas zat die afl op een bankje met duidelijk een afbeelding van een roos. (en vind ik veel logischer)
Is al eerder voorbij gekomen op het forum  ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #206 Gepost op: 26-01-2017, 21:29:47 »
Hint- titel- roos- clue

Thomas zat die afl op een bankje met duidelijk een afbeelding van een roos. (en vind ik veel logischer)
Is al eerder voorbij gekomen op het forum  ;)

Thomas zat op het bankje met rozen in aflevering 1. Deze hint kwam voorbij in aflevering 2.

Dan nog iets vreemds wat me opviel in aflevering 1. Tijdens het maken van de test zegt Jeroen: "Vincent is gewoon mijn onbetwiste mol op dit moment. MAAR wat natuurlijk gewoon regel 1 is van het Wie-Is-De-Mol-handboek: spreiden natuurlijk." En vervolgens vult hij in dat de mol een kamer deelt met...Jeroen. Jeroen deelt echter een kamer met Sanne en Vincent deelt een kamer met Yvonne. In het kader van spreiden kun je daar natuurlijk tegenin brengen dat Jeroen die vraag op Sanne heeft ingevuld, maar dat vind ik nogal merkwaardig als je Vincent je 'onbetwiste mol' noemt.



Geen duidelijke aanwijzing, wel een opmerkelijk moment.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #207 Gepost op: 26-01-2017, 21:36:08 »
De beelden uit de testen zeggen mij niks. Sorry, helaas weet ik (en iedereen die alles gevolgd heeft) hoeveel er gemanipuleerd wordt met deze beelden.

En trouwens.. ik vind Thomas helemaal geen leuke mol en hoop ook echt dat ik het mis heb.

Maar het jammere is dat ik bang ben dat de hints van dit jaar weer super simpel zijn.. gemaakt voor de massa. En dat zijn de hints zoals: Art zegt dat de mol 2 gezichten heeft dit jaar.. en dan de leader waarin Thomas, als enige, gefilmd is in spiegelbeeld. Waarin zijn gezicht dus dubbel wordt afgebeeld.

Nogmaals, hoop dat het Jochem is ofzo (of sigrid) en Thomas er lekker uitvliegt  :-X


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #208 Gepost op: 26-01-2017, 22:17:46 »
wat jeroen invult op een testvraag is voor mij van geen belang. deze beelden zijn gemonteerd en vaak hoort t antwoord niet eens bij de vraag.
jeroen vind ik teveel focus uitsralen om mol te zijn en bovendien ( en dit vind ik persoonlijk belangrijker) te weinig aanwezig in de groep. Hij zet zich niet in als vrijwilliger voor bijzonder posities, neemt niet mee in de discussie etc.
dit is volgens mij niet de positie voor een Mol

voor thomas geldt de positie in de groep eigenlijk net zo, alleen is bij hem het aantal hints wat gevonden wel erg sterk aan het worden. Ik hoop dat de makers ons op t vekeerde been zetten met de hints. want ik zou jeroen al een leukere mol vinden dan thomas. ( en ik wil na klaas 2016 niet net zon obvious getipte mol in 2017, het past wel bij uitzendschema en de mol voor de massa ...) ::hypocriet::


Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #209 Gepost op: 26-01-2017, 23:11:51 »
Ik heb ook nog wat gevonden.
Als Jeroen is verdwenen uit de mill, is het molkaartje ook verdwenen.


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #210 Gepost op: 26-01-2017, 23:28:11 »
Ik heb ook nog wat gevonden.
Als Jeroen is verdwenen uit de mill, is het molkaartje ook verdwenen.



Wat goed gevonden!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #211 Gepost op: 27-01-2017, 01:03:36 »
ik zou jeroen al een leukere mol vinden dan thomas

Ja, ik ook, vooral om de door jou en FS genoemde redenen.


Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #212 Gepost op: 27-01-2017, 02:23:49 »
 Even een overzichtje, zoals je ziet, verdient Jeroen veel geld..NOT.
In het dagboek van Mol : Roos was mijn dekmantel....
 

« Laatst bewerkt op: 27-01-2017, 02:35:15 door Zeeuwse61 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #213 Gepost op: 27-01-2017, 02:48:05 »
Natuurlijk haalt Jeroen geen geld binnen, hij is twee maal afgezonderd zonder de mogelijkheid geld te kunnen verdienen. Of de mogelijkheid geld uit de pot te houden.


 
Maar het jammere is dat ik bang ben dat de hints van dit jaar weer super simpel zijn.. gemaakt voor de massa. En dat zijn de hints zoals: Art zegt dat de mol 2 gezichten heeft dit jaar.. en dan de leader waarin Thomas, als enige, gefilmd is in spiegelbeeld. Waarin zijn gezicht dus dubbel wordt afgebeeld.

Vrees ik ook. Hoewel er ook dat soort hints naar Roos en Jeroen gegeven zijn. Zoals het neonbord met Jockeyclub bij de bioscoop, terwijl ze in een andere club bespreken. De radio cab die we te zien krijgen. Jeroen die de voice over doet van 'Molair'. Zijn geboortedatum staat in de typ opdracht.

Omdat meer mensen mogelijk veel hints krijgen, vraag ik me af of het niet gaat om degene die alleen kandidaat lijkt. Imanuelle (die bovendien geld verduisterd kan hebben op het strand) en Sigrid bv, in elk geval niet Jeroen of Thomas.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #214 Gepost op: 27-01-2017, 09:01:35 »
Jeroen had net als Imanuelle geen zijpaden op zijn route. De kandidaten stonden gewoon slecht gespreid en hadden zich beter allemaal aan een zijpad gezet.

Kijk, dit is dus waar ik moeite mee heb: Thomas hoeft maar door oranje te rijden of hij heeft al geld uit de pot gehouden, maar vreemde acties van andere kandidaten worden direct weggerationaliseerd zonder feitelijke onderbouwing. We weten simpelweg niet wat de deelnemers hebben afgesproken over de verdeling van de paaltjes. In dat geval kunnen we alleen afgaan op wat we zien en wat er gezegd wordt. En Diederik zegt heel duidelijk tegen Roos dat ze het zijpad kan nemen dat Jeroen niet gedaan heeft. Waarom zegt hij dat als de afspraak was dat Roos sowieso dat zijpad zou nemen?

Citaat
Volgens de beelden lijkt het inderdaad dat Thomas vertrouwen heeft in de info die hij krijgt van Jochem. Anderzijds zie ik Thomas even later een tijdje stilstaan en vragen aan Diederik of hij hem ziet. Op zo'n moment kan hij natuurlijk als Mol wel wat moeite doen om geld te laten verdwijnen.

Eens, dat is zeker verdacht. Daarom is Thomas nog steeds mijn tweede verdachte.

Citaat
Met hints heb ik sowieso weinig.

Dat vind ik nogal een merkwaardige bekentenis, aangezien WIDM elk seizoen bol staat van de cryptische aanwijzingen. Maar ieder zijn meug.

Citaat
Ik zie iedereen maar moeite doen om 2 seconden aan beeldmateriaal te interpreteren als een aanwijzing naar een kandidaat terwijl dat niet gevolgd wordt door een onderbouwd argument waarom die kandidaat de pot zo klein mogelijk houdt.

Voor mij persoonlijk zie ik niets bij Jeroen dat zo'n grote invloed heeft op de pot.

Ik zie niet in waarom iedere aanwijzing aan dit minimale-pot-criterium zou moeten voldoen, maar ik begrijp je bezwaren. Het lijkt er inderdaad niet op dat Jeroen heel erg zijn best heeft gedaan om de pot zo leeg mogelijk te houden, maar we hebben dan ook pas drie afleveringen achter de rug. Wel is het zo dat hij nog nul euro aan de pot heeft bijgedragen en Thomas 250, maar de acties van Thomas lijken daarentegen weer molleriger. Morgen vindt er echter een veiling plaats, dus dan zal er vast een bak geld uit de pot verdwijnen. Dat kan een reden zijn waarom de mol zich tot nu toe gedeisd heeft gehouden.

Bovendien kun je je afvragen waarom er best veel geld in de pot zit als Thomas zo'n goede mol zou zijn. En voor het mislukken van opdrachten kun je vaak genoeg Hanlon's Razor toepassen: "Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity". Bij o.a. de duinestafette en de rondrit door Portland hebben veel kandidaten gewoon ongelofelijk lopen prutsen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #215 Gepost op: 27-01-2017, 09:21:49 »
En weer zit Jeroen apart




(de dubbele 11 is voor de liefhebbers  :)


Excuses als dit al eerder gepost is...


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #216 Gepost op: 27-01-2017, 09:31:05 »
(de dubbele 11 is voor de liefhebbers  :)

Top, goed gevonden! Die gaat in mijn verzameling. Eens zien of er morgen op tijdstip 11:11 of 55:11 weer iets te ontdekken valt. ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #217 Gepost op: 27-01-2017, 13:21:16 »
Kijk, dit is dus waar ik moeite mee heb: Thomas hoeft maar door oranje te rijden of hij heeft al geld uit de pot gehouden, maar vreemde acties van andere kandidaten worden direct weggerationaliseerd zonder feitelijke onderbouwing. We weten simpelweg niet wat de deelnemers hebben afgesproken over de verdeling van de paaltjes. In dat geval kunnen we alleen afgaan op wat we zien en wat er gezegd wordt. En Diederik zegt heel duidelijk tegen Roos dat ze het zijpad kan nemen dat Jeroen niet gedaan heeft. Waarom zegt hij dat als de afspraak was dat Roos sowieso dat zijpad zou nemen?

Mijn feitelijke onderbouwing is dat Jeroen geen zijpad had. Ik zie de 'vreemde' actie niet waarmee Jeroen de pot geld kost. Bovendien beweer ik ook niet dat Thomas de pot geld kost met door het oranje te rijden, maar het helpt de opdracht ook niets vooruit.

Dat vind ik nogal een merkwaardige bekentenis, aangezien WIDM elk seizoen bol staat van de cryptische aanwijzingen. Maar ieder zijn meug.

Het originele opzet van De Mol is een groep van 10 mensen die door middel van opdrachten geld verdienen voor de pot. Er is echter 1 verrader, de Mol, die deze pot zo laag mogelijk probeert te houden door opdrachten te saboteren. De winnaar is hij die de Mol kan ontmaskeren.
Mijn insteek is dus ook om te zien wie de pot hier geld kost.

Hints zijn een leuke bijkomstigheid, maar de Mol is dus niet de persoon waaraan ik het meeste getallenreeksen kan koppelen.

Ik zie niet in waarom iedere aanwijzing aan dit minimale-pot-criterium zou moeten voldoen, maar ik begrijp je bezwaren. Het lijkt er inderdaad niet op dat Jeroen heel erg zijn best heeft gedaan om de pot zo leeg mogelijk te houden, maar we hebben dan ook pas drie afleveringen achter de rug. Wel is het zo dat hij nog nul euro aan de pot heeft bijgedragen en Thomas 250, maar de acties van Thomas lijken daarentegen weer molleriger. Morgen vindt er echter een veiling plaats, dus dan zal er vast een bak geld uit de pot verdwijnen. Dat kan een reden zijn waarom de mol zich tot nu toe gedeisd heeft gehouden.

Ik ben het hier volledig mee eens he. Wat mij betreft, kan vrolijke Imanuelle zelfs nog de Mol zijn als ze de veiling gebruikt om geld uit de pot te krijgen. Maar op dit moment kan ik enkel oordelen over wat geweest is en Jeroen speelde daarin eigenlijk geen rol. Hij was 2 afleveringen afwezig, stond op de minst interessante positie in de duinen, tekende zijn radio fantastisch en had het goede idee om eerst te rijden aangezien Sigrid de gids was.
Op dit moment kan ik Jeroen niet zien als een Mol hoe vaak je ook een J of 1974 kan vormen na allerlei trukjes met getallen.

Goh, dat was me nog totáál niet opgevallen [big smile en sarcasme voice-over doet] veel posts van je zijn geweid aan het ontkrachten van hints die gespot zijn. Maar ergens is dat ook goed, dat houdt mensen nuchter en scherp. Het enige wat ik wel niet hoop, is dat reacties zoals de jouwe, mensen er dalijk van laten weerhouden een mogelijke hint die ze gespot hebben te posten.

...

Maar dan zal jij je dood hebben geďrriteerd aan mij in het seizoen van Susan.
...

Ik erger me aan niemand dood. Als dat zo over komt, dan wil ik in deze post even bevestigen dat ik niemand iets kwalijk neem omdat ze een hint zien die er in mijn ogen geen is. (tenzij die hints zo gezegd naar een sexuele geaardheid zouden wijzen)
Hints zijn deel van het spel en als anderen liever hints zoeken en negeren dat de Mol geld uit de pot moet houden, wie ben ik dan om hen tegen te houden?
Iedereen mag gewoon schrijven op dit forum wat hij/zij wil, maar dat geldt dan ook voor mij als ik een hint onwaarschijnlijk vind.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2017, 13:32:26 door Hulpmol »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #218 Gepost op: 27-01-2017, 13:29:51 »
mij hebben je posts nog geen seconde gestoord hoor, hulpmol.

hints horen bij t spel, prima. maar sommige van de "hints"hier zijn echt gedachtespinsels met 4 vertakkingen , die mijns izniens kant noch wal raken. ik vind het vermakelijk om te lezen (vaak) en soms ga ik er op t zicht in mee om er nog meer over te horen  ::pinokkio::

ik ben het volledig met je eens dat ons in deze serie al best vaak info is onthouden die absoluut spelrelevante info had opgeleverd, zoals waarom werden juiste deze 3 ontvoerde, hoe werd bepaald dat diederik ging liegen in de rechtbank en wie bepaalde wie waar ging staan in de duinen.
zeker is dat de positie van jeroen in deze opdracht niet t meest molpotentie heeft, enkel 2 blauwe paaltjes en 1 zijpad wat je hem evt kunt aanrekenen.

als t om mol acties gaat vind ik jeroen 1 vd minst mollige.



Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #219 Gepost op: 27-01-2017, 13:56:46 »
Jeroens uitspraak aan het begin van aflevering 3 lijkt wel erg op een passage in het dagboek van de Mol.