Kijk, dit is dus waar ik moeite mee heb: Thomas hoeft maar door oranje te rijden of hij heeft al geld uit de pot gehouden, maar vreemde acties van andere kandidaten worden direct weggerationaliseerd zonder feitelijke onderbouwing. We weten simpelweg niet wat de deelnemers hebben afgesproken over de verdeling van de paaltjes. In dat geval kunnen we alleen afgaan op wat we zien en wat er gezegd wordt. En Diederik zegt heel duidelijk tegen Roos dat ze het zijpad kan nemen dat Jeroen niet gedaan heeft. Waarom zegt hij dat als de afspraak was dat Roos sowieso dat zijpad zou nemen?
Mijn feitelijke onderbouwing is dat Jeroen geen zijpad had. Ik zie de 'vreemde' actie niet waarmee Jeroen de pot geld kost. Bovendien beweer ik ook niet dat Thomas de pot geld kost met door het oranje te rijden, maar het helpt de opdracht ook niets vooruit.
Dat vind ik nogal een merkwaardige bekentenis, aangezien WIDM elk seizoen bol staat van de cryptische aanwijzingen. Maar ieder zijn meug.
Het originele opzet van De Mol is een groep van 10 mensen die door middel van opdrachten geld verdienen voor de pot. Er is echter 1 verrader, de Mol, die deze pot zo laag mogelijk probeert te houden door opdrachten te saboteren. De winnaar is hij die de Mol kan ontmaskeren.
Mijn insteek is dus ook om te zien wie de pot hier geld kost.
Hints zijn een leuke bijkomstigheid, maar de Mol is dus niet de persoon waaraan ik het meeste getallenreeksen kan koppelen.
Ik zie niet in waarom iedere aanwijzing aan dit minimale-pot-criterium zou moeten voldoen, maar ik begrijp je bezwaren. Het lijkt er inderdaad niet op dat Jeroen heel erg zijn best heeft gedaan om de pot zo leeg mogelijk te houden, maar we hebben dan ook pas drie afleveringen achter de rug. Wel is het zo dat hij nog nul euro aan de pot heeft bijgedragen en Thomas 250, maar de acties van Thomas lijken daarentegen weer molleriger. Morgen vindt er echter een veiling plaats, dus dan zal er vast een bak geld uit de pot verdwijnen. Dat kan een reden zijn waarom de mol zich tot nu toe gedeisd heeft gehouden.
Ik ben het hier volledig mee eens he. Wat mij betreft, kan vrolijke Imanuelle zelfs nog de Mol zijn als ze de veiling gebruikt om geld uit de pot te krijgen. Maar op dit moment kan ik enkel oordelen over wat geweest is en Jeroen speelde daarin eigenlijk geen rol. Hij was 2 afleveringen afwezig, stond op de minst interessante positie in de duinen, tekende zijn radio fantastisch en had het goede idee om eerst te rijden aangezien Sigrid de gids was.
Op dit moment kan ik Jeroen niet zien als een Mol hoe vaak je ook een J of 1974 kan vormen na allerlei trukjes met getallen.
Goh, dat was me nog totáál niet opgevallen [big smile en sarcasme voice-over doet] veel posts van je zijn geweid aan het ontkrachten van hints die gespot zijn. Maar ergens is dat ook goed, dat houdt mensen nuchter en scherp. Het enige wat ik wel niet hoop, is dat reacties zoals de jouwe, mensen er dalijk van laten weerhouden een mogelijke hint die ze gespot hebben te posten.
...
Maar dan zal jij je dood hebben geďrriteerd aan mij in het seizoen van Susan.
...
Ik erger me aan niemand dood. Als dat zo over komt, dan wil ik in deze post even bevestigen dat ik niemand iets kwalijk neem omdat ze een hint zien die er in mijn ogen geen is. (tenzij die hints zo gezegd naar een sexuele geaardheid zouden wijzen)
Hints zijn deel van het spel en als anderen liever hints zoeken en negeren dat de Mol geld uit de pot moet houden, wie ben ik dan om hen tegen te houden?
Iedereen mag gewoon schrijven op dit forum wat hij/zij wil, maar dat geldt dan ook voor mij als ik een hint onwaarschijnlijk vind.