Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135998 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #280 Gepost op: 29-01-2017, 00:15:50 »
Jeroen's biecht bij test krijgen we niet, maar als Diederik spreekt over Jeroen tijdens test zien we hem dubbel in beeld...
Dus wederom DUBBEL, zoals U wellicht blieft.

Erg mooi shot btw! Edit: @53.10u

*Zoals zo vele, complimenten!*


 
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 00:17:58 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #281 Gepost op: 29-01-2017, 00:27:07 »
En weer moet Jeroen als eerste starten, dit keer bij de rodeo. Hij werd door Diederik ook al als starter aangewezen bij de duinestafette. Tevens mocht hij van zowel Sigrid als Jochem pertinent niet voorop rijden tijdens de rondrit door Portland.

Een gebrek aan vertrouwen in zijn capaciteiten als kandidaat? Of wordt hij dermate gewantrouwd dat ze hem op een positie willen hebben waarin hij zo weinig mogelijk schade kan berokkenen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #282 Gepost op: 29-01-2017, 00:28:54 »
De test wordt gedaan in een bar met de naam RAINBOW.
Misschien toevallig, maar het zou kunnen slaan op Jeroen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #283 Gepost op: 29-01-2017, 00:31:30 »
Die regenbogen zijn al veelvuldig voorbij gekomen, maar ik zou het eerlijk gezegd een beetje een onsmakelijke hint vinden als het op de geaardheid van de mol zou slaan. Bovendien is Thomas ook homoseksueel, dus dat zou ons niet echt veel verder helpen.

---
Ik ben heel benieuwd of Jerommeke blijft, vanavond, anders moet ik me bij Blip gaan vervoegen in de badkamer.

De doos tissues kan vooralsnog onaangeroerd in de badkamer blijven staan.  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 17:02:06 door Lukie4 »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #284 Gepost op: 29-01-2017, 00:35:54 »
Het thema 'Ontvoerde Kandidaat Blijkt Kermisschutter' houdt me ook nog steeds bezig. Hiervoor heb ik mogelijk een aanwijzing gevonden. In aflevering twee zien we dat Imanuelle in een vuurgevecht verwikkeld is met iemand achter een bloembak. Deze schutter heeft opmerkelijk grote witte schoenen aan. Toeval of niet, tijdens Jeroens omkleedbeurt als Elvis komen zijn witte schoenen met plateauzolen meerdere malen prominent in beeld. Op zijn rechterschoen zitten meerdere vieze zwarte vegen en butsen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze hem in de winkel een paar gore afgetrapte schoenen hebben meegegeven. Heeft Jeroen er buiten mee in de viezigheid gelopen? We hebben kunnen zien dat er plassen op de kermis lagen.

Rammelt er ook iets aan deze theorie? Jazeker. We hebben de binnenkant van de rechterschoen in de winkel niet kunnen zien, dus het kan zijn dat de schoenen er al zo aan toe waren toen Jeroen ze huurde. Daarnaast zien we een shot van Jeroen die op zijn hotelbed de muziek aan het oefenen is, met de witte schoenen aan. De beschadigingen zitten er dan al op. Buiten is het donker, maar de lucht lijkt blauwer dan op de kermis. Het is lastig te zeggen of dat komt door de camerabelichting en/of stadslicht buiten, waardoor het buiten misschien lichter lijkt dan het in werkelijkheid is. Hij verbleef wel dicht in de buurt van de kermis en zijn optreden begon pas laat op de avond, dus de mogelijkheid om tussentijds naar de kermis te gaan was er zeker.




Ha,ha ha..ik lig dubbel, het idee al  ;D

Offline Malou

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #285 Gepost op: 29-01-2017, 00:41:13 »
Duidelijk initiatief van Jeroen om de pot in handen te krijgen. Een mol met voorkennis weet dat op jokers beluste kandidaten in deze fase van het programma bereid zijn om een grote graai uit de pot te doen om een ronde verder te komen. En een mol op de stoel van de penningmeester zou zoveel mogelijk onderverzekeren om de pot zover mogelijk te laten krimpen. Met een gemiddelde van 1300 euro weet je immers dat er meerdere kandidaten zijn die bereid zijn om ver boven dat bedrag te bieden. Daarvoor hoeft hij niet eens te weten welke kandidaat welk bedrag genoemd heeft tegen Art.

Volgens mij begint de Mol nu eindelijk los te komen... ::jaja::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #286 Gepost op: 29-01-2017, 00:45:36 »
O, o, o;  wat heeft iedereen toch hoog en verdacht geboden , maar....;

6700 Euro... draagt de Mol zó over uit de kas aan Art!

*Heerlijk om te zien!*




Omnia vincit amor

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #287 Gepost op: 29-01-2017, 00:46:05 »
De doos tissues kan vooralsnog onaangeroerd in de badkamer blijven staan.  ::tandpastasmiley::

Vooralsnog, ja. We drinken dan ook dat glaasje champagne van Molmuis maar, zolang het nog kan. Champagne met een 'C'. Ja, het is sinds vanavond een tic bij mij. Met een 'C'.
Met dank nog aan jou, voor het drone-fotootje van de hooibalen. Met de 'C ' in dubbel, fijn symmetrisch, horizontaal en verticaal, spiegelbeeld. Tussen aanhalingstekens. Etecetera. (Met twee 't' s en een 'c').

Jammer genoeg begint de achternaam van Jerommeke niet met de letter 'C'. (Boehoe, ik snik maar vast vooruit).
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 00:51:18 door Marisa »

Offline good-riddance

  • Winnaar ER-pool 2016
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #288 Gepost op: 29-01-2017, 00:48:31 »
Die regenbogen zijn al veelvuldig voorbij gekomen, maar ik zou het eerlijk gezegd een beetje een onsmakelijke hint vinden als het op de geaardheid van de mol zou slaan. Bovendien is Thomas ook homoseksueel, dus dat zou ons niet echt veel verder helpen.

Ik persoonlijk snap niet dat iedereen dat als onsmakelijk ervaart. Een geaardheid zegt toch ook iets over iemand? Is niks negatiefs. Daarnaast kan een homo zich, juist als homozijnde, soms inzetten voor de homogemeenschap. Dat is toch juist iets positiefs, om daarna te verwijzen? Ik, als hetero-vrouw hou van homo's (kijk zelfs het Songfestival in homo-café's) en van mij mogen ze daar best naar verwijzen (als een mol homo is) ik snap die weerzin daarover bij kijkers niet echt.

En verder geloof ik er geen bal van dat die veelvuldig terugkerende regenbogen (of regenboogkleuren) overal niets waren. Het werd niet als aanwijzing gemeld achteraf, maar dat dat in zo'n veelvuldigheid terugkeerde (terwijl ik in de seizoenen daarvoor nooit één regenboogkleur heb gespot) was mijn inziens echt geen toeval. Misschien was het een hint maar lazen ze, toen het geopperd werd als mogelijke hint, reacties op social media 'dat zo'n hint niet door de beugel kan' en hebben ze het maar weggelaten bij nader inzien. De hint niet gemeld i.i.g, alles wat al opgenomen is kun je niet meer eruit halen. En ter duidelijkheid: in die tweetallen ieder seizoen geloof ik niet, dat zie je ieder seizoen wel als je erop gaat letten, maar die regenbogen zag ik in geen één seizoen ervoor. Ja dág!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #289 Gepost op: 29-01-2017, 00:50:37 »
Wat ik mij afvraag, waarom protesteerde Jeroen niet over het joker gebeuren? Hij wil toch ook een joker kopen, als hij de mol niet is..heel raar.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #290 Gepost op: 29-01-2017, 01:00:03 »
Ik persoonlijk snap niet dat iedereen dat als onsmakelijk ervaart.

Ik ben het met je eens dat je zoiets niet een "onsmakelijke hint" kan noemen. Deze term is ronduit negatief en wordt helaas maar al te makkelijk geroepen als het over homo's gaat.
Ik denk echter niet dat ze zulke persoonlijke, intieme karaktertrekken, die gevoelig kunnen liggen, zouden gebruiken als hints. Daarom verwacht ik niet dat een regenboog ooit zal verwijzen naar een homo in dit programma, of de kleur zwart naar een kandidate als Ima for that matter.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #291 Gepost op: 29-01-2017, 01:04:05 »
Ik persoonlijk snap niet dat iedereen dat als onsmakelijk ervaart. Een geaardheid zegt toch ook iets over iemand? Is niks negatiefs. Daarnaast kan een homo zich, juist als homozijnde, soms inzetten voor de homogemeenschap. Dat is toch juist iets positiefs, om daarna te verwijzen? Ik, als hetero-vrouw hou van homo's (kijk zelfs het Songfestival in homo-café's) en van mij mogen ze daar best naar verwijzen (als een mol homo is) ik snap die weerzin daarover bij kijkers niet echt.

En verder geloof ik er geen bal van dat die veelvuldig terugkerende regenbogen (of regenboogkleuren) overal niets waren. Het werd niet als aanwijzing gemeld achteraf, maar dat dat in zo'n veelvuldigheid terugkeerde (terwijl ik in de seizoenen daarvoor nooit één regenboogkleur heb gespot) was mijn inziens echt geen toeval. Misschien was het een hint maar lazen ze, toen het geopperd werd als mogelijke hint, reacties op social media 'dat zo'n hint niet door de beugel kan' en hebben ze het maar weggelaten bij nader inzien. De hint niet gemeld i.i.g, alles wat al opgenomen is kun je niet meer eruit halen. En ter duidelijkheid: in die tweetallen ieder seizoen geloof ik niet, dat zie je ieder seizoen wel als je erop gaat letten, maar die regenbogen zag ik in geen één seizoen ervoor. Ja dág!

Misschien is 'smakeloos' niet helemaal het juiste woord, maar over het algemeen gaat datgene wat in de slaapkamer gebeurt (en met wie) niemand een flikker donder aan. Daarbij leven we nu in een tijd dat je bij het minste of geringste onmiddellijk door een roedel hysterische social justice warriors aan de al dan niet digitale schandpaal wordt genageld, en dat risico zullen de makers niet willen lopen. Bij Immanuelle als eventuele mol zullen ze ook geen hint construeren die op haar huidskleur slaat. Hooguit zou men eventueel een link leggen naar Suriname - zoals bij Thomas naar België.

Milouska was indertijd (2006) hogelijk verontwaardigd dat Roderick de 'onomstotelijke molaanwijzing' dat de Mol nooit van kleur was veranderd uitlegde als een verwijzing naar haar donkere huid en niet - zoals bedoeld - naar het feit dat zij nooit een afwijkende kleur mollenboekje/kaars/koffer/roos/etc. had gekregen. En dat - maar dit terzijde - terwijl Roderick 3 afleveringen lang samen met Liz was afgescheiden van de groep en dus niet eens de werkelijke bedoeling van deze hint had kúnnen weten en derhalve een voor hem volstrekt logische conclusie trok.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 01:07:44 door Michmol »
Woosie down?

Online Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #292 Gepost op: 29-01-2017, 01:10:48 »
Hahaha ja Milouska was daar echt not amused over.

Precies de reden waarom ze geen hints naar huidskleur / geaardheid zullen doen.

En good-riddance, waar haal je de overtuiging vandaan om te stellen dat de regenbogen in 2015 wel een hint waren? Ik denk dat je het daar over had? Rik is ook homo dus alleen al daarom was het geen hint.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #293 Gepost op: 29-01-2017, 01:14:19 »
O, o, o;  wat heeft iedereen toch hoog en verdacht geboden , maar....;

6700 Euro... draagt de Mol zó over uit de kas aan Art!

*Heerlijk om te zien!*

En ik ben dus zeer benieuwd of de mol hier misschien nog wel 'meer dan normaal' overdraagt aan Art. Zodra ik de hi-res versie van aflevering 4 heb ga ik eens kijken of er iets te ontdekken valt. Wat me in elk geval direct opviel was het inzoomen op het flapperende vijftigje met gele markering. Precies zo'n vijftigje dat Jeroen pakte bij de duinestafette en waarvan hij zei dat het een tientje was. In combinatie met de volg-het-gele-geldspoor-naar-Jeroen-hint uit de papermill vind ik het op z'n minst het onderzoeken waard.

Jammer genoeg begint de achternaam van Jerommeke niet met de letter 'C'. (Boehoe, ik snik maar vast vooruit).

Bij Jerome Sea ('C') in the Fight wel. ::tandpastasmiley:: Is het niemand opgevallen hoe vaak we al van veraf naar het water hebben lopen staren? Uit aflevering 3 is een mooi shot van Jochem die zijn hand boven zijn ogen houdt, tegen de zon, en naar de zee in de verte tuurt. Kustlijnen, walvissen in open zee, zonsondergangen op het strand...

Ik persoonlijk snap niet dat iedereen dat als onsmakelijk ervaart. Een geaardheid zegt toch ook iets over iemand? Is niks negatiefs. Daarnaast kan een homo zich, juist als homozijnde, soms inzetten voor de homogemeenschap. Dat is toch juist iets positiefs, om daarna te verwijzen? Ik, als hetero-vrouw hou van homo's (kijk zelfs het Songfestival in homo-café's) en van mij mogen ze daar best naar verwijzen (als een mol homo is) ik snap die weerzin daarover bij kijkers niet echt.

Weerzin? Ik ben juist enorm voor homo-acceptatie. Het is meer dat ik het apart vindt als men erop zou focussen. Bij Sanne gaan ze immers ook geen verborgen hints naar heteroseksualiteit geven. Ik vind het vooral onnodig, het wekt bij mij de indruk dat het zelfs anno 2017 in Nederland nog noemenswaardig is als iemand op hetzelfde geslacht valt. Het irriteerde me destijds ook mateloos toen Ireen Wüst continu in interviews naar haar geaardheid werd gevraagd toen ze een keer iets met een vrouw had gehad. Dat gaat niemand een moer aan, maar blijkbaar is het erg nieuwswaardig. Dat zegt mij dat het nog steeds niet volkomen geaccepteerd is. Maar misschien heb je gelijk en doe ik hier veel te zwaaropdehand over, ik zal er verder over ophouden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #294 Gepost op: 29-01-2017, 01:21:44 »
Wat ik mij afvraag, waarom protesteerde Jeroen niet over het joker gebeuren? Hij wil toch ook een joker kopen, als hij de mol niet is..heel raar.

Dat zou je wel denken, ja. Net zoals een kandidaat het niet fijn zou vinden om steeds afgescheiden te worden van de groep, zoals met Jeroen is gebeurd. Zat eerst vol op Vincent, daarna 'een schot hagel de lucht in' en 'God zegene de greep' als tactiek tijdens de test...toch knap dat je je er dan steeds zo ogenschijnlijk onverstoorbaar en eenvoudig doorheen slaat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #295 Gepost op: 29-01-2017, 10:35:10 »
Zo, ik vind het nog steeds heel prima in deze tunnel

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #296 Gepost op: 29-01-2017, 11:52:01 »
Wat ik mij afvraag, waarom protesteerde Jeroen niet over het joker gebeuren? Hij wil toch ook een joker kopen, als hij de mol niet is..heel raar.

Jeroen kon een joker winnen, mits de kandidaten binnen het bedrag zouden blijven dat verzekerd was. Hij heeft vast tekort tijd gehad om hier goed over na te denken, want als hij de mol niet is, weet hij dat de mol bij de bieders zit en dat die zonder enige schroom de pot zal leeg proberen te trekken. Dus als hij even slim had nagedacht, had hij gewoon de pot maximaal verzekerd. Dan was de halve pot intact gebleven en had hij bovendien een joker gekregen.
Andere mogelijkheden : hij is de mol. Of : hij is niet de mol maar hoopt door een lage verzekering af te sluiten verdenkingen op zich te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 11:54:32 door tureluurs »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #297 Gepost op: 29-01-2017, 12:06:48 »
Dit heb ik daarover in het veilingtopic geplaatst:

Citaat
Jeroen: "Er was ook nog een extraatje bij. Namelijk, als ik het hele bedrag of meer dan wat de groep zou uitgeven aan die jokers, verzekerd zou hebben, zou ik ook een joker kunnen verdienen. Omdat ik dan als goed penningmeester mijn werk goed gedaan zou hebben."

Het gemiddelde bedrag dat kandidaten voor een joker wilden uitgeven is 1300 euro. In theorie is het dus mogelijk dat 5 kandidaten nul euro wilden bieden en 1 kandidaat een maximum van 7800 euro (6 x 1300). Ervan uitgaande dat Jeroen die joker net zo graag wilde verdienen als de rest, zou je dus verwachten dat een op jokers beluste penningmeester een hoog bedrag zou verzekeren. 1300 euro is immers het gemiddelde, je weet dan als penningmeester dus dat er waarschijnlijk meerdere kandidaten zijn die daar grof overheen zullen heen. En toch verzekert hij maar 200 euro, waardoor hij geen joker verdient. Vervolgens rolt hij wel weer doodleuk door de executie heen, terwijl er drie andere kandidaten met een joker bij zitten. Erg knap van hem.

EDIT: Dit is wat Jeroen tegen Art zegt als Art hem zojuist een rekenvoorbeeld heeft gegeven: "Ja, ik denk dat er wel mensen gaan zijn die zich gek laten maken door wat er te verdienen valt, en dan maar denken: "Kan mij het schelen dat dat uit de pot gaat." Laat ik zeggen, tot 1500 euro."

Hij trekt de juiste conclusie (kandidaten gaan grof bieden) en doet vervolgens precies het tegenovergestelde van wat die conclusie een niet-mol in zou geven (hij verzekert laag i.p.v. hoog). Jeroen begrijpt dus donders goed wat de gevolgen voor de pot gaan zijn, en dat hij daardoor een joker gaat mislopen. Overduidelijke molactie.

Jeroen begreep heel goed wat hij aan het doen was en wat de gevolgen zouden zijn: lege pot en geen joker voor hem, en dus een extra handicap bij de eliminatie tegen drie kandidaten die wél een joker hadden. En toch doet hij nog steeds mee. Toeval, puur geluk? I think not. Een kandidaat had die joker willen hebben.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #298 Gepost op: 29-01-2017, 12:44:12 »
Is deze discussie nog wel on topic?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #299 Gepost op: 29-01-2017, 12:47:06 »
Discussie? Het gaat toch over Jeroen? ???