Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135918 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #320 Gepost op: 30-01-2017, 00:51:30 »
 In de leader zit deze:
Na dit shot komt Jeroen in beeld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #321 Gepost op: 30-01-2017, 05:24:06 »
Dat hij niet eerder gemold zou hebben volg ik niet helemaal. Misschien niet veel, maar er zijn wel een paar opvallende acties te noemen.

Het was Jeroen die voorstelde om het vinden van de groene vrijstellingen te verzwijgen, om zo de kandidaten tegen elkaar op te zetten.

In de papermill zette hij met een slap excuus zijn portofoon uit. De andere kandidaten merkten later op dat ze iedereen over de portofoon hadden gehoord, behalve Jeroen. Door zijn gebrek aan (verbale) aanwezigheid kon hij gemakkelijk ontvoerd worden.

Bij de duinestafette liep hij slechts 1:15 minuten van zijn 2:00 minuten en nam hij geen zijpad dat hij gezien de tijd prima had kunnen doen. Hierdoor sloeg Roos haar tweede zijpad, dat naar een half duizendje leidde, over.

Aan het begin van de rondrit door Portland raad hij Sigrid direct af om de envelop met een aanwijzing voor in de boekenwinkel te openen. Als ze die wel geopend had, had ze zich wellicht gerealiseerd dat de eindbestemming een boekenwinkel moest zijn.

Dat hij hiermee misschien niet veel geld uit de pot heeft gespeeld, is natuurlijk helemaal waar. Maar gezien de veiling die we net achter de rug hebben, had geen enkele mol daar tijd en energie in hoeven steken. De opzet van de eerste drie afleveringen is nu wel duidelijk: de mol niet te verdacht maken en de bijgevolg hoge pot bij de veiling weer makkelijk leegspelen. Niet leuk voor liefhebbers van follow-the-money, maar dat Jeroen niet op andere manieren gemold zou kunnen hebben is gewoon niet waar.

Oew, je trekt me hiermee wel aardig uit de Thomas tunnel. Behalve dat ik denk dat hij erg overvallen was door de opdracht. Volgens mij dacht ook hij werkelijk dat elke kandidaat 1300 vrij kon bieden. Hij zal een Joker net als veel anderen helemaal niet veel waard vinden. Niet veel meer dan 1500 euro. En denk dat hij oprecht niet degene wilde zijn die de pot leeg zou trekken.

Wat ik bovendien vreemd vond was dat Imanuelle penningmeester geweest zou zijn terwijl ze geld van slechts een opdracht bij zich heeft. Diederik heeft de rest. Dat was vorige keer ook al zo geloof ik, toen had in elk geval ook een deel. En het lijkt erop dat hij het ongemerkt probeert te houden.Misschien dat Jeroen dat opgevallen is (die zit volgens zeggen op Diederik en Diederik op Jeroen) en hij daarom het snel heeft willen verzamelen zodat er weer een overzichtelijke pot was.

Maar goed, ik hou Jeroen er nu toch even bij. Wat je noemt kunnen allemaal mooie echte mollenacties zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #322 Gepost op: 30-01-2017, 06:56:30 »
Waarom niet? De penningmeester weet wat het gemiddelde is van het genoemde maximumbod van de kandidaten. Bij een gemiddelde van 1300 euro voor 6 bieders ligt het maximumbedrag dat mogelijk uit de pot gespeeld kan worden op 7800 euro. Min 1300 euro (die was immers gratis) is een maximum onverzekerd bedrag van 6500 euro. De verzekering zou de helft daarvan hebben gekost, oftewel 3250 euro. Dat bedrag ligt nog altijd een stuk lager dan de 6800 euro die de ontketende bieders nu uit de pot hebben gespeeld.

Jeroen zegt zelfs nog tegen Art, nadat die hem een rekenvoorbeeld heeft gegeven: "Ja, ik denk dat er wel mensen gaan zijn die zich gek laten maken door wat er te verdienen valt, en dan maar denken: "Kan mij het schelen dat dat uit de pot gaat." Laat ik zeggen, tot 1500 euro."

Je zegt het zelf: De kandidaten hebben het geld er uit getrokken. Als Jeroen de mol is dan heeft hij het risico gelopen dat de groep solidair zou worden en gewoon bijna niks voor de jokers zou bieden.

Nu iedereen aan het nepmollen is geslagen kan Jeroen niet achterblijven, zie hier de reden voor de lage verzekering. Hij bekent dan ook in een biecht het niet eens erg te vinden de schuld te krijgen van de bijna leeggetrokken pot.

Dat hij hiermee misschien niet veel geld uit de pot heeft gespeeld, is natuurlijk helemaal waar. Maar gezien de veiling die we net achter de rug hebben, had geen enkele mol daar tijd en energie in hoeven steken. De opzet van de eerste drie afleveringen is nu wel duidelijk: de mol niet te verdacht maken en de bijgevolg hoge pot bij de veiling weer makkelijk leegspelen. Niet leuk voor liefhebbers van follow-the-money, maar dat Jeroen niet op andere manieren gemold zou kunnen hebben is gewoon niet waar.

Leg jij dit dan ook even uit aan Vincent, Yvonne en Roos? Hoe hebben zij de mol ook maar kúnnen ontdekken als er geen mol actief was? Daarmee zeg je dus eigenlijk dat de eerste 3 executies loterijen waren.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2017, 06:58:20 door Mollenmania »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #323 Gepost op: 30-01-2017, 09:37:13 »
Nu iedereen aan het nepmollen is geslagen kan Jeroen niet achterblijven, zie hier de reden voor de lage verzekering. Hij bekent dan ook in een biecht het niet eens erg te vinden de schuld te krijgen van de bijna leeggetrokken pot.

Klopt, het zou inderdaad kunnen betekenen dat hij niet de mol is, maar dat hij het wel prettig vindt om verdacht te worden. Dit is wat hij zegt: "Het is eigenlijk de omgekeerde wereld. Zij geven het geld uit, ik krijg de schuld. Maar ik vind het eigenlijk wel best."

Het is mij niet duidelijk wat hij hier bedoelt: Best, dat hij verdacht wordt, omdat hij niet de mol is? Of best, dat er veel geld uit de pot is?

Citaat
Leg jij dit dan ook even uit aan Vincent, Yvonne en Roos? Hoe hebben zij de mol ook maar kúnnen ontdekken als er geen mol actief was? Daarmee zeg je dus eigenlijk dat de eerste 3 executies loterijen waren.

Niet helemaal, ik heb hier een lijstje met mogelijke molacties van Jeroen gemaakt. Dat het follow-the-money-bewijs in zijn richting zwak is, ontken ik echter niet. Daarom ben ik er ook nog helemaal niet zeker van dat hij de mol is. Ik hou echter de mogelijkheid open dat de mol niet wéér de kandidaat is die opzichtig uit de wind wordt gehouden door de regie. Bovendien zeiden de makers in 2012 dit over de eerste afleveringen van een seizoen:

En die centen zijn ook belangrijke aanwijzingen. 'Volg het geld!', tipt Pieter Jan. "In het begin geven de kandidaten nog niet veel om geld in de pot, maar naarmate het spel vordert, speelt diezelfde pot opeens een heel belangrijke rol. Want stel dat je hem wint? De mol wint 'm sowieso niet, dus degene die juist later in het seizoen de pot blijft saboteren, zou zomaar eens de Mol kunnen zijn."

Dat wekt bij mij de indruk dat follow-the-money in de eerste paar afleveringen een minder grote rol speelt dan in de tweede helft van het seizoen. Bovendien waren de jokers tot nu toe zó schaars dat het er dik in zat dat hebberige kandidaten bereid waren om er draconische bedragen voor op tafel te leggen. In theorie hoefde de mol zich dus pas vanaf de veeveiling écht bezig te houden met het leegspelen van de pot. Ik vind het dan wel opvallend dat Jeroen daar ineens een prominente rol in speelt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #324 Gepost op: 30-01-2017, 10:18:24 »
Voor mij is de grotere reden om Jeroen te verdenken dat hij bij elke eliminatie doodkalm op die stoel gezeten heeft. Ik heb geen enkele zenuwen gezien, geen emoties. Niks. Hij slikte niet, zat niet te wiebelen. Dat is voor mij de hoofdreden om hem naast Jochem bovenaan de lijst de zetten. Hij is zo rustig.

Dat met dat geld was ook gek natuurlijk, meneer wil ineens de pot en vijf minuten later is hij praktisch leeg dankzij zijn dommigheid.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #325 Gepost op: 30-01-2017, 14:15:32 »
Ik heb nog een kleine cryptische aanwijzing uit aflevering 4 kunnen peuteren voor Jeroen als mogelijke mol. Tijdens zijn intropraatje voorafgaand aan de rodeo besluit Art met de woorden:

"Ik wens jullie oprecht heel veel succes. 'Let 'er buck', zoals ze hier zeggen."

Nu hebben Arts woorden vaak een dubbele bodem en vermoed ik dat hij de slogan van het stadion niet voor niets uitsprak. De uitdrukking 'Let Her Buck' betekent 'de uitdaging aangaan'. En Jeroen zei in zijn voice-over tijdens de hooibalenopdracht:

"Je raakt zo gauw buiten adem. Het is zo zwaar om onder je gewicht...zo'n enorm lomp ding, om dat eruit te trekken. En zeker ik met mijn, laat maar zeggen, matige conditie. Dat was wel een uitdaging."

En een uitdaging die hij aanging. Vergezocht? Misschien. Maar de slogan sluit wel heel mooi aan op zijn uitspraken.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #326 Gepost op: 30-01-2017, 14:55:08 »
Ik heb nog een kleine cryptische aanwijzing uit aflevering 4 kunnen peuteren voor Jeroen als mogelijke mol. Tijdens zijn intropraatje voorafgaand aan de rodeo besluit Art met de woorden:

"Ik wens jullie oprecht heel veel succes. 'Let 'er buck', zoals ze hier zeggen."

Nu hebben Arts woorden vaak een dubbele bodem en vermoed ik dat hij de slogan van het stadion niet voor niets uitsprak. De uitdrukking 'Let Her Buck' betekent 'de uitdaging aangaan'. En Jeroen zei in zijn voice-over tijdens de hooibalenopdracht:

"Je raakt zo gauw buiten adem. Het is zo zwaar om onder je gewicht...zo'n enorm lomp ding, om dat eruit te trekken. En zeker ik met mijn, laat maar zeggen, matige conditie. Dat was wel een uitdaging."

En een uitdaging die hij aanging. Vergezocht? Misschien. Maar de slogan sluit wel heel mooi aan op zijn uitspraken.

Ik maak me niet zo'n zorgen over vergezochte hints.

Jeroen "wint" op dit moment in mijn ogen op Voorkennis TV/Scripted Reality (Penningmeester, maar ook Auto's/Boekhandel). Jeroen  "wint" het bij de hooibalen (vanuit het midden! vanuit het midden!, dat is echt een slechte strategie :)) En door de zwaarte van de veiling gaat ie nu ook voorop in "Follow the money". Jeroen 1, de rest 0.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #327 Gepost op: 30-01-2017, 15:12:35 »
Tijdens zijn intropraatje voorafgaand aan de rodeo besluit Art met de woorden:
...
En Jeroen zei in zijn voice-over tijdens de hooibalenopdracht:
...
::rofl:: Misschien drijf je de boel iets op de spits; Als je een uitleg van Art over de ene opdracht op een vage manier koppelt aan slechts een enkel woord van een kandidaat in een totaal andere opdracht, dan is alles een hint.
Laat je niet gek maken  ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #328 Gepost op: 30-01-2017, 15:17:59 »
Ik heb ook nooit beweerd dat het niet vergezocht was. ::tandpastasmiley::

De wens is de vader van de gedachte en zo...
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #329 Gepost op: 30-01-2017, 16:13:22 »
Als Jeroen net de pot in bezit heeft gekregen zegt hij in zijn biecht:

"We hebben de boel nageteld, en ik kan niet anders zeggen dan dat we, voor hoever we nu zijn in het spel echt een supervette pot al hebben."

Aan het begin van het maken van de test zien we ineens een slomo van de volgende opeenvolgende beelden: een pot koffie en supervet eten.



Nu, voordat iedereen meteen weer denkt dat ik ze in de zeik neem: dit is wél hoe cryptische aanwijzingen in elkaar horen te zitten. Natuurlijk zit ik er met mijn interpretaties ook vaak genoeg naast, maar vergeet niet dat er vorig seizoen bijvoorbeeld een afleveringstitel was genaamd '3 naar huis, nog 7 over'. Halverwege de uitzending kwam Klaas in beeld die in zijn porto 'Ik sta bij boom 7. Over.' zei. De cryptische hints in dit programma komen vaak heel letterlijk voorbij.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #330 Gepost op: 30-01-2017, 16:15:09 »
Die pot koffie deed me meteen aan de "briljante" hint ZCT (zet zij thee) denken (serie 10), maar dit terzijde.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #331 Gepost op: 30-01-2017, 16:18:14 »
Als Jeroen net de pot in bezit heeft gekregen zegt hij in zijn biecht:

"We hebben de boel nageteld, en ik kan niet anders zeggen dan dat we, voor hoever we nu zijn in het spel echt een supervette pot al hebben."

Aan het begin van het maken van de test zien we ineens een slomo van de volgende opeenvolgende beelden: een pot koffie en supervet eten.



Nu, voordat iedereen meteen weer denkt dat ik ze in de zeik neem: dit is wél hoe cryptische aanwijzingen in elkaar horen te zitten. Natuurlijk zit ik er met mijn interpretaties ook vaak genoeg naast, maar vergeet niet dat er vorig seizoen bijvoorbeeld een afleveringstitel was genaamd '3 naar huis, nog 7 over'. Halverwege de uitzending kwam Klaas in beeld die in zijn porto 'Ik sta bij boom 7. Over.' zei. De cryptische hints in dit programma komen vaak heel letterlijk voorbij.

Ik vind 'm leuk. Telfort is toch hoofdsponsor van dit programma??

Van een supervette pot, naar een supervette hap en een pot koffie...
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #332 Gepost op: 30-01-2017, 21:45:52 »

Jeroen zat dus op stoelnummer 17
Hint naar de 17e Mol = Jeroen?




stoel 18 was het... :-X

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #333 Gepost op: 30-01-2017, 22:10:48 »


stoel 18 was het... :-X


maar wel getal 17 mooi in beeld naast Jeroen. Dit zou wel een aanwijzing kunnen zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #334 Gepost op: 30-01-2017, 22:44:32 »
Als jeroen de mol blijkt te zijn. Dan was afl 1 Waar is de mol. Afl 2 waarom de mol niks doet.

En dan vind ik dat idtv Yvonne schadevrij Moet stellen omdat ze nauwelijks kans heeft gezien om de mol te zien  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2017, 05:53:08 door Tarbozan »

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #335 Gepost op: 31-01-2017, 00:19:03 »
Als jeroen de mol blijkt te zijn. Dan was afl 1 Waar is de mol. Afl 2 waarom de mol niks.
En dan vind ik dat idtv Yvonne schadevrij Moet stellen omdat ze nauwelijks kans heeft gezien om de mol te zien  ::trots::


Dit exacte probleem heb ik ook. Jeroen kán simpelweg de mol niet zijn, omdat hij in de eerste twee afleveringen gewoon amper aanwezig was en daardoor niet heeft kunnen mollen of zijn stempel heeft kunnen drukken op het begin van dit seizoen. Het zou m.i. (tot nu toe) een hele teleurstellende mol zijn.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #336 Gepost op: 31-01-2017, 00:35:54 »
Dit exacte probleem heb ik ook. Jeroen kán simpelweg de mol niet zijn, omdat hij in de eerste twee afleveringen gewoon amper aanwezig was

Ja daar zit wat in, en tegenover Yvonne is dat dan ook niet fair. Zij heeft hem amper gezien en niet goed kunnen beoordelen.
Maar ik schrijf hem nog niet helemaal af.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #337 Gepost op: 31-01-2017, 23:41:09 »
Weer iets opvallends gevonden:


http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/het-vriendenboekje-van-jeroen/

Jeroen zegt over de handtekening ( molgeld) op 0.35 misschien staat ie/(of zegt hij ik) er ineens bij!
Dan deze laatste zin in het dagboek van de mol :
http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/artikel/dagboek-van-de-mol-afl-4/
DAT VERZEKER IK JE OOK.

« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 00:11:34 door Zeeuwse61 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #338 Gepost op: 1-02-2017, 00:05:14 »
Weer iets opvallends gevonden:


http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/het-vriendenboekje-van-jeroen/

Jeroen zegt over de handtekening ( molgeld) op 0.35 misschien staat ie/(of zegt hij ik) er ineens bij!

Sigrid zegt; " jouw mollenhart" Zou ze dan toch Jeroen hebben verdacht?

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #339 Gepost op: 1-02-2017, 00:15:35 »
Sigrid zegt; " jouw mollenhart" Zou ze dan toch Jeroen hebben verdacht?





Nee, denk ik niet, waarom zou ze dan zo'n mooi en lang gedicht schrijven?
Maar ja, niets is wat het lijkt.....