Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 135874 keer)

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #380 Gepost op: 3-02-2017, 16:13:36 »
Ik vind Jeroen voor Sigrids exit wel raar doen. Eerst de handen voor zijn gezicht en al nee schudden voordat het scherm rood gekleurd is. Kan zijn dat hij wegens informatie van Sigrid en andere kandidaten al weet dat het Sigrid wordt, maar kan ook zijn dat hij de mol is.


Precies...  Dat..  En wat mij daarbij ook nog eens opviel is dat hij bij zijn eigen executie vrij relaxt achterover zat en tijdens de executie van sigrid super zenuwachtig is en op het puntje van z'n stoel zit.


Lijkt mij dat hij vrij relaxt is als mol zijnde en er toch niet uit gaat en hij waarschijnlijk een goede band heeft met sigrid en heel erg hoopt dat zij er niet uit gaat.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #381 Gepost op: 3-02-2017, 17:30:10 »
Vond ik ook vreemd. Vraag me af of Sigrid misschien niet op Diederik maar op Jeroen is gegaan. Ze refereert in het nagesprek dat ze iemand niet aan kan kijken en dat diegene weet dat ze nog niet klaar is om naar huis te gaan. We gaan er allemaal vanuit dat ze aan Jochem refereert en dat lijkt waarschijnlijk omdat ze overal en nergens verklaart dat het als snel weer goed was tussen Jochem en haar. Maar de twee extra filmpjes vertellen iets anders. De ene is reactie na de test en dan vertelt Jeroen dat ze nog niet naar huis wilde. De andere gaat over het vriendinnenboekje ( ::rofl:: ) van Jeroen en dan vertelt zij aan hem hoeveel het programma voor haar betekent.

Than again kan ik er weer niet uithalen dat Jeroen de mol zou zijn, eerder dat hij het niet zal zijn.

Overigens deden meer mensen wat vreemd toen Sigrid aan de beurt kwam, alsof er een onderonsje tussen de mannen speelde die allemaal hetzelfde zagen aan komen.

Citaat
Deze hint wijst niet naar Thomas en zal dus ongetwijfeld niet kloppen, maar voor de zekerheid noteer ik 'm even...

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ben het wel met je eens dat het niet zo hoeft te zijn dat Jeroen de Mol per definitie niet kan zijn omdat hij twee afleveringen in de kleine groep en afgezonderd zit.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #382 Gepost op: 3-02-2017, 18:06:18 »
Ik snap dat je dit ziet, maar volgens mij kun je vrij makkelijk zulke streepjes in alles zien. Kijk bijvoorbeeld naar het plaatje met de honden, met de twee mensen en twee honden. Waarom neem je de pootjes van de eerste hond niet mee in de streep?
Of de twee mensen met de champagne. Waarom voet - hoofd - grond - hoofd - arm/grond - kont - voet en niet een andere keuze?

De hond zou ik ook sterker vinden als je alleen naar de omtrek van de hond kijkt. Dan zie ik het er nog eerder in. De lijn naar de bovenkant van de hond is nu een beetje arbitrair, waarom zou die ook niet helemaal naar zijn staart gaan?

Dit lijkt me wel vergezocht en je kunt zulke lijnen overal in zien, wat het als hint niet zo sterk maakt, naar mijn idee.


Zo ongeveer denk ik er ook over. Dit lijkt meer op willekeurig lijntjes trekken. Vooral die lijntjes die precies in het kruis van de dames terecht komen. Geloof echt niet dat de productie dit als hint zou gebruiken. Not done zullen we maar zeggen. Bovendien zijn dit dingen die alleen de forummers zouden kunnen vinden omdat de doorsnee kijker niet keer op keer heen en weer spoelt om een M figuur of welk figuur dan ook te ontdekken.
Kan best zijn dat de productie speciaal voor het forum een paar extra lastig te vinden aanwijzingen verstopt, dat beslist wel, maar over het algemeen is dit programma bedoelt voor de zaterdagavondkijker en zijn de hints daarom wat makkelijker te vinden.
Nou ja, makkelijk. Maar jullie snappen wel wat ik bedoel?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #383 Gepost op: 3-02-2017, 19:10:12 »
Ben het wel met je eens dat het niet zo hoeft te zijn dat Jeroen de Mol per definitie niet kan zijn omdat hij twee afleveringen in de kleine groep en afgezonderd zit.

Dat is precies het punt waarvan ik vind dat iedereen er zo gemakkelijk aan voorbij gaat. Voorafgaand aan dit seizoen zei Art immers: "De opzet is anders. Alles vloeit in elkaar over. Het spel is gelaagd en er gebeuren, ook voor de kijker, onverklaarbare zaken", vertelt de presentator in De Telegraaf. Details over de veranderingen geeft hij niet.

Gebaseerd op voorgaande seizoenen zou Thomas een voorspelbare mol zijn. De uitspraken van Art doen mij vermoeden dat dat dit seizoen dus niet zo is. Een andere opzet is immers niet compleet zonder een minder voorspelbare mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #384 Gepost op: 3-02-2017, 19:29:32 »
Gebaseerd op voorgaande seizoenen zou Thomas een voorspelbare mol zijn. De uitspraken van Art doen mij vermoeden dat dat dit seizoen dus niet zo is. Een andere opzet is immers niet compleet zonder een minder voorspelbare mol.

Maar als je Art vooraf aan elke serie moet geloven is elke serie zo ongeveer de beste en meest bijzondere ooit. Ik hecht dus weinig waarde aan die reclamepraatjes, al moet ik wel zeggen dat het in 2015 een fikse hint was dat de Mol aanvallend was.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #385 Gepost op: 3-02-2017, 23:21:26 »
Maar anderzijds heeft die eeuwenlange absentie geen enkele invloed gehad op de mogelijkheid om zijn test goed in te vullen? Tureluurs heeft gelijk dat hij daarvoor informatie met anderen uitgewisseld kan hebben, maar zijn bondje met Sanne begon pas in aflevering 3. De kans lijkt me dus klein dat hij in aflevering 2 veel zinvolle info van zijn medekandidaten heeft gekregen.

punt 1) Het is totaal onbekend of Jeroen zijn test goed ingevuld heeft, het enige dat we weten is dat Yvonne hem minder goed heeft ingevuld dan hij. Niet vreemd als je bedenkt dat je niet veel slechter kon zitten dan op Roos. Dus zo vreselijk veel informatie had Jeroen niet eens nodig, goed spreiden geeft al voldoende kansen als een medekandidaat 100% verkeerd zit.
punt 2) Jeroen en Sanne sliepen al vanaf afl.1 op één kamer, dus dat bondje kan al veel eerder zijn ontstaan, ook al zien we daar pas een soort van bewijs van in afl.3.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #386 Gepost op: 4-02-2017, 00:33:57 »
Nieuwe aanwijzing naar Jeroen (of Jochem)?
Paard heeft een nep brandmerk lijkt mij...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #387 Gepost op: 4-02-2017, 00:53:44 »
Nieuwe aanwijzing naar Jeroen (of Jochem)?
Paard heeft een nep brandmerk lijkt mij...


Zag hem ook. Het zou een J kunnen zijn of zelfs een I maar omdat het bovenstreepje doorloopt ook een sierletter T.
Bij een J of I valt het bovenstreepje normaal gesproken meer links dan rechts, deze valt links en rechts even ver.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #388 Gepost op: 4-02-2017, 04:51:58 »
Dat is precies het punt waarvan ik vind dat iedereen er zo gemakkelijk aan voorbij gaat. Voorafgaand aan dit seizoen zei Art immers: "De opzet is anders. Alles vloeit in elkaar over. Het spel is gelaagd en er gebeuren, ook voor de kijker, onverklaarbare zaken", vertelt de presentator in De Telegraaf. Details over de veranderingen geeft hij niet.

Gebaseerd op voorgaande seizoenen zou Thomas een voorspelbare mol zijn. De uitspraken van Art doen mij vermoeden dat dat dit seizoen dus niet zo is. Een andere opzet is immers niet compleet zonder een minder voorspelbare mol.

Is ook mijn gedachte. En het seizoen is ook anders opgezet, dat vind ik erg leuk dit jaar. Al heb ik ook in mijn achterhoofd dat Art vaker overenthousiast uitspraken heeft gedaan die uiteindelijk wel los liepen en men gericht zal blijven op mainstream publiek voor de zaterdagavond. Zo'n mogelijke hint als Two Cultures voelt ouderwets solide en voldoende zichtbaar.

Than again kan je dat ook zeggen van radio cab, jockey club of de J op het boek 'Miss Mole'. Jeroen kan ook sympathiek invloed uitoefenen en zou de Elvis opdracht écht niets te betekenen hebben?

(Overigens zit mijn blik erg gehecht aan Diederik en een beetje Jeroen)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #389 Gepost op: 4-02-2017, 10:27:54 »
Nieuwe aanwijzing naar Jeroen (of Jochem)?
Paard heeft een nep brandmerk lijkt mij...


Weer de T van Trace ?


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #390 Gepost op: 4-02-2017, 10:50:09 »
punt 1) Het is totaal onbekend of Jeroen zijn test goed ingevuld heeft, het enige dat we weten is dat Yvonne hem minder goed heeft ingevuld dan hij. Niet vreemd als je bedenkt dat je niet veel slechter kon zitten dan op Roos. Dus zo vreselijk veel informatie had Jeroen niet eens nodig, goed spreiden geeft al voldoende kansen als een medekandidaat 100% verkeerd zit.
punt 2) Jeroen en Sanne sliepen al vanaf afl.1 op één kamer, dus dat bondje kan al veel eerder zijn ontstaan, ook al zien we daar pas een soort van bewijs van in afl.3.

Uiteraard, maar daarmee bevestig je juist mijn punt:

Jeroens afwezigheid heeft invloed op zijn vermogen om de test goed in te vullen, tenzij <SPECULATIE>.

Jeroens afwezigheid heeft invloed op zijn vermogen om als mol het spel te beïnvloeden, tenzij <SPECULATIE>.

Wat we niet zien, vullen we zelf in.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #391 Gepost op: 4-02-2017, 11:28:46 »
Ik vraag me regelmatig af wat testvragen betekenen en waarom bepaalde vragen in beeld worden gebracht.
In het seizoen van Margriet beantwoordde ze een vraag voor de oplettende kijker op zichzelf. (Uit welk mandje de mol gepakt had)
Daarom vond ik het opvallend dat juist bij Jeroen de vraag waar de mol zich bevond op de kermis opdracht in beeld kwam. Dat hij antwoord dat de mol geen geld heeft gepakt kan er als hij de mol is naar verwijzen dat hij ook op de kermis is geweest.

Uitgesproken verdenkingen zijn niet altijd betekenisvol ik heb margriet ooit afgeschreven omdat de derde afvaller in haar seizoen op haar zat... dat de rest van de groep er ook opzat was niet duidelijk.

Toch zijn er mij qua verdenkingen twee dingen opgevallen. Vincent verdacht  Thomas, Diederik en Sanne . Dat betekend dat de vragen over wat de mol tijdens de aflevering deed waarschijnlijk gespreid over de helicopter groep en de busgroepen zijn ingevuld. Zoals veel alle andere deelnemers hadden gedaan. Behalve Yvonne en Thomas... die verdachten  tijdens aflevering 1 alleen mensen uit de helicopter groep. Dat vergroot voor mij de kans dat de mol in de helicopter groep heeft gezeten.
Anders had ik de kans groter gevonden dat Yvonne er in afl 1 al uit was gegaan. Thomas had een vrijstelling. Sluitend is het natuurlijk niet. Vincent kan namelijk ook gewoon heel weinig geweten hebben.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 12:27:07 door Elf-11 »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #392 Gepost op: 4-02-2017, 11:34:46 »


Anders had ik de kans groter gevonden dat Yvonne er in afl 1 al uit was gegaan. Thomas had een vrijstelling. Sluitend is het natuurlijk niet. Vincent kan namelijk ook gewoon heel weinig geweten hebben.


Yvonne had toch ook een vrijstelling in afl 1. Dus sorry.

edit wat stom haal ik yvonne en roos door elkaar. ter mijn verdediging kwamen allebei niet voor in mn lijstjes, verder een domme fout natuurlijk
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 17:45:28 door Tarbozan »

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #393 Gepost op: 4-02-2017, 11:39:06 »
Nee Roos, Thomas en Jeroen hadden een vrijstelling. Yvonne niet en die heeft ook beide afleveringen vrijwel niet gespreid als we haar exit gesprek moeten geloven.

Yvonne verdacht Tomas, Vincent en Jeroen in Afl 1 en ging vol op Roos in afl 2.

Jeroen heeft vrijwel alle afvallers genoemd als verdachten..

Roos heeft in de aflevering de vraag die in beeld was ingevuld op sigrid, Jochem en Sanne... de bijrijders.

Als ik de biechten moet geloven zaten Sigrid en Jochem op dezelfde persoon. En was Diederik voor Jochem gepromoveerd als hoofdverdachte. Sigrid vulde haar vraag in op Jeroen, Sanne, Imanuelle en Diederik. De deelnemers die niet gevangen zijn.

Heeft ze vooral op Jeroen ingezet die ze in afl 2 verdacht? Of op Diederik waar Jochem en zij op zaten?
« Laatst bewerkt op: 4-02-2017, 12:24:05 door Elf-11 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #394 Gepost op: 4-02-2017, 14:24:11 »
Uiteraard, maar daarmee bevestig je juist mijn punt:

Jeroens afwezigheid heeft invloed op zijn vermogen om de test goed in te vullen, tenzij <SPECULATIE>.

Jeroens afwezigheid heeft invloed op zijn vermogen om als mol het spel te beïnvloeden, tenzij <SPECULATIE>.

Wat we niet zien, vullen we zelf in.

Maar ik bevestig jouw punt helemaal niet, integendeel! Als ik jou goed begrijp zie jij in het feit dat hij aflevering 2 doorging een reden om te denken dat dat eigenlijk alleen kan als hij de mol is. Maar ga nu eens kijken vanuit het standpunt dat hij "gewoon" kandidaat is. Dan gokt hij bij die kermisvraag gewoon op de "grootste groep", en gaat er daarbij vanuit dat de mol geen geld verdient. Wat gewoon heel verstandig spreiden is als je het eigenlijk niet weet.
Yvonne daarentegen heeft alles op Roos ingevuld. Zij zal hier hebben ingevuld dat de mol daar helemaal niet was. Er zal ook een vraag over de jury geweest zijn. Zij zal geantwoord hebben dat de mol niet in de jury zat. Zij zal geantwoord hebben dat de mol de waarheid sprak (!!!!). Zij zal geantwoord hebben dat de mol ontvoerd werd in de papermill. Allemaal antwoorden die ook op Jeroen van toepassing zijn.
Vraag je dan eens af: hoe is het mogelijk dat Yvonne afgevallen is mocht Jeroen de mol zijn, terwijl hij die aflevering zoveel overeenkomsten vertoonde met Roos.

Ik beweer niet dat dit waterdicht is en ik zal de laatste zijn om te zeggen dat Jeroen de mol niet kan zijn. Maar het kan geen kwaad even uit je tunnel te komen en in het licht eerlijk te kijken naar hoe groot die kans nu eigenlijk is. (die is heel klein, echt waar).

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #395 Gepost op: 4-02-2017, 15:02:12 »
Mijn hemel, dat is totaal niet wat ik zeg. Het ENIGE punt dat ik maak, is dat Jeroens afwezigheid van invloed is geweest op het maken van zijn test. Net zoals dat bij Roos en Diederik het geval was. Dat wil NATUURLIJK NIET zeggen dat hij DUS de mol is. Anders zouden Roos en Diederik dat ook zijn. De kans dat een niet-ontvoerde kandidaat de test nog slechter maakt is uiteraard aanwezig, dat ontken ik ook helemaal niet.

Waar het mij om gaat is dat er allerlei speculatie plaatsvindt over waarom de ontvoering van Jeroen NIET van invloed zou zijn op de mogelijkheid om zijn test goed te maken. Dat staat volkomen los van het feit dat iemand anders de test nog slechter maakt, en of hij wel of niet de mol is. Maar als ik dan speculeer over de manieren waarop Jeroen, ondanks zijn afwezigheid, gemold ZOU KUNNEN hebben ALS hij de mol ZOU ZIJN, slaat dat ineens helemaal nergens op.

Sorry, maar dat is met twee maten meten. Er is net zoveel bewijs voor de suggestie dat Jeroen voor zijn test info van  anderen heeft gekregen als dat er bewijs is dat hij op de kermis rondliep. Sterker nog, ik denk dat we dat eerste naar het rijk der fabelen kunnen verwijzen op basis van de uitspraken van Sanne in haar biecht na het sluiten van het bondje met Jeroen:

"Jeroen en ik hadden een tijdlang een beetje onduidelijkheid. Want we roddelden veel. Omdat we kamergenoten zijn. Maar we gingen NIET aan elkaar vertellen wie we dachten dat de Mol was en waarom."

Dat klinkt niet echt als het uitwisselen van zinvolle info, of wel? Verder zal ik voor de zekerheid mijn standpunt over Jeroen nog even herhalen, want blijkbaar ben ik niet in staat tot helder communiceren: ik DENK dat hij de mol is, maar dat weet ik NIET ZEKER. Ik hou de mogelijkheid open dat het iemand anders is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #396 Gepost op: 4-02-2017, 16:44:32 »
Even wat handschriften vergeleken, blijf erbij dat het handschrift van Jeroen het meest lijkt.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #397 Gepost op: 4-02-2017, 18:26:53 »
Even wat handschriften vergeleken, blijf erbij dat het handschrift van Jeroen het meest lijkt.


Ik denk nog steeds Imanuelle.
Als ik haar handschrift (heel kort en niet duidelijk in beeld) bekijk, vind ik letters gelijkenis vertonen zoals de l r s en die zie ik in de andere dagboeken niet.






Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #398 Gepost op: 4-02-2017, 18:59:46 »
Verder zal ik voor de zekerheid mijn standpunt over Jeroen nog even herhalen, want blijkbaar ben ik niet in staat tot helder communiceren: ik DENK dat hij de mol is, maar dat weet ik NIET ZEKER. Ik hou de mogelijkheid open dat het iemand anders is.

Oke, dan heb ik verkeerd geinterpreteerd waar je naar toe wilde.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #399 Gepost op: 4-02-2017, 19:41:21 »
Ik denk nog steeds Imanuelle.
Als ik haar handschrift (heel kort en niet duidelijk in beeld) bekijk, vind ik letters gelijkenis vertonen zoals de l r s en die zie ik in de andere dagboeken niet.



Het bovenste handschrift ziet er strakker, steviger, consequenter uit dan het onderste. Het lijkt me niet dat dit hier komt door verschil in snelheid van schrijven.
Wat de identiteit van een schrijver vaak verraadt: de puntjes op de 'i', de verschillen in plaatsing of juist het ontbreken ervan.
Bij het bovenste handschrift staat er geen puntje op de 'i', maar een streepje, verbonden met de volgende letter. Daarom denk ik dat het hier twee verschillende schrijvers betreft.