Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172321 keer)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #200 Gepost op: 5-02-2017, 13:38:00 »
Vanuit de Thomastunnel denk ik te snappen waarom Jochem zich zo overdreven mollig gedraagt. Veronderstel dat hij de mol Thomas in de gaten heeft en graag wil winnen. Het is hier al eerder geopperd. Hij zal er alles aan doen om de aandacht af te leiden van de echte mol. Misschien zelfs in zijn bondjes. Mogelijk is Sigrid daar slachtoffer van geworden, maar dat is speculatie.

Of Jochem molde in eerste instantie omdat hij het echt niet wist, zoals Art dat ook in zijn jaar deed. Nu blijft hij dat doen omdat hij denkt daarmee Sigrid het bos in te hebben gestuurd. Het is alleen jammer dat niemand hem (meer) verdenkt volgens de biechten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #201 Gepost op: 5-02-2017, 17:48:35 »
Hoewel ik Thomas zwaar verdenk, kan ik Jochem niet plaatsen. Hij wordt uitgesloten op basis van het argument: te duidelijk. Snap ik, maar als-ie nu onverhoopt gewoon een hondsbrutale mol, juist omdat ze weten dat hij dan meteen wordt afgeschreven? Waaruit blijkt onomstotelijk (voor zover dat kan) dat hij een kandidaat is?
My point exactly. Mevr. Meulens werd ook afgeschreven: te dom.
Terwijl iedereen had kunnen weten dat ze helemaal niet dom is (cv).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #202 Gepost op: 5-02-2017, 18:31:08 »
Het is dat Ima zo graag een maatje wil, maar anders had ze Jochem beter direct kunnen droppen. Jochem had een bondje met Sigrid, maar ging ook naar Ima om met haar een bondje te sluiten. En nu verwijt hij Ima ineens dat zij ook iets met Sigrid had en dat een triootje echt niet kan. Maar wie is er begonnen met een triootje? Juist ja, Jochem dus.

Misschien is Imanuelle gewoon heel slim en laat ze Jochem in de waan dat ze een bondje hebben.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat Jochem net zo slim is en dat hij er precies zo in staat. Dan is dit heet eerste nep-bondje in de historie van het spel waarvan beide bondgenoten weten dat het nep is maar hopen dat de andere bondgenoot dat niet doorheeft.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #203 Gepost op: 5-02-2017, 19:38:07 »
Had Jochem tijdens een rit in een busje een ADO-sjaal om? Moeten we daar iets mee als deze Gelderlander en NEC-fan dit doet?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #204 Gepost op: 5-02-2017, 22:59:38 »
@Tarballs: Hij geeft zelf in een tweet aan dat hij de Portland Timbers sjaal droeg, zie foto.




Dit deel uit dagboek 3 van de Mol past dus toch wel verdacht goed bij Jochem:

"In mijn gedachte scanderen de Timbers Army There’s No Pity In The Rose City."

De Timbers Army, zoals ik al eerder had opgezocht: de grootste fanclub van de Portland Timbers/voetballers.

In dagboek 4 is de eerste gedachte die bij de schrijver ervan opkomt, naar aanleiding van de veiling: de reactie van scheidsrechter Dick Jol in een Molserie uit het verleden. Weer een verwijzing naar iemand die van voetbal houdt, zoals Jochem.
Dat de achternaam van Jol met een 'J' begint zal wel toeval zijn.  ;)


Het 'spreektaalgebruik', dat vooral in dagboek 1 veel meer lijkt weggeredigeerd, valt me vooral in dagboek 4 opnieuw op. Waar ik daardoor eerder een aanwijzing zag naar een van de andere 'sprekers' tussen de kandidaten (Jeroen), moet ik, vooral na het lezen van Jeroens afvallersdagboek constateren dat zijn schrijfstijl heel anders is.
Is Jochem niet onder meer spreekstalmeester?


Verder zag ik nog iets op Twitter: namelijk de 'echte' handtekening van Jochem van Gelder, die hij naar eigen zeggen op het voorhoofd van dit meisje plaatste (was zgn. een permanent marker). Zie foto 2.

Heel anders dan de handtekening die hij tot driemaal toe zette voor Ima. Goed geoefend!


En deze 'J' lijkt veel op die andere J, die hier vaker in beeld is gebracht, het paarden'brandmerk'.

Ook valt me op dat Jochem in zijn tweets regelmatig zijn zinnen afsluit met drie puntjes...

« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 00:56:07 door Marisa »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2017, 02:18:02 »
Theorette? Is dat een zelfbedacht woord? En wat is de betekenis? Een kleine theorie? Een zwakke theorie?

Neen, niets bijzonders, gewoon een lieflijk woord voor theorie.

*In deze de theorie m.b.t. de  Tweelingen/dubbele dingen*

Brigitte Kaandorp introduceerde ooit dit woord (althans aan mij).
Omnia vincit amor

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #206 Gepost op: 6-02-2017, 04:18:23 »
Ik denk dat Jochem de mol is, om de volgende reden;
IMO was Sigrid de meest slimme van alle kandidaten, toch geeft zij Jochem de schuld van haar exit.

Ik geloof niet dat kandidaat Jochem in staat is Sigrid aan zichzelf te laten twijfelen, zij was zo serieus met het spel bezig en heeft zo enorm veel zelfvertrouwen dat ze zich niet door ome Jochem van visie zou laten veranderen en al haar kaarten op een ander zet, never.
Zo'n bondje is voor haar meer voor de gezelligheid en wat uitwisseling die haar van pas kan komen.

Maar wanneer de Jochem de mol is, en haar uitkiest voor een spel van zgn kandidaat-kandidaat bondjes, terwijl zij zo ontzettend graag in het programma wilde zijn en blijven,en hij dat wist, dat zou haar woedend maken. Ik zie danook alleen die optie.

Vanwege de exit van Sigrid moet Jochem de mol zijn, indien iemand een andere visie heeft op haar exit en de rol van Jochem hierin lees ik die graag.


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #207 Gepost op: 6-02-2017, 04:19:43 »
Verder zag ik nog iets op Twitter: namelijk de 'echte' handtekening van Jochem van Gelder, die hij naar eigen zeggen op het voorhoofd van dit meisje plaatste (was zgn. een permanent marker). Zie foto 2.

Heel anders dan de handtekening die hij tot driemaal toe zette voor Ima. Goed geoefend!

Die handtekening voor de fans is zijn voornaam ("Jochem"). Handtekening voor Ima is zijn echte handtekening lijkt mij dan, voor ondertekening van contracten en zo.

Overigens heeft die fan-handtekening wel iets weg van de vage handtekening op het geld, wat naar mijn oordeel met een hoofdletter 'J' of 'S' (op sommige scholen schrijven ze de 'S' als een soort 'J') begint; tweede piek is dan evt. de 'h'. Misschien dat Ima die letters er ook in dacht te zien en daarom Jochem zijn handtekening vroeg. Maar dit is allemaal zeer speculatief.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 04:29:42 door Avogadro »

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #208 Gepost op: 6-02-2017, 18:15:26 »
Ik zou Sigrid niet zo snel de slimste kandidaat noemen als meneer Jekel er nog in zit. Ook vond ik haar het spel niet alrijd even sterk spelen (emotioneel + te fanatiek bij opdrachten waardoor ik haar nooit heb verdacht)

Jochem komt misschien wat jolig over, maar hij js volgens mij een heel slimme man.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #209 Gepost op: 6-02-2017, 19:24:04 »
Voor de ouderen onder ons die het onvolprezen programma Showmasters nog kunnen herinneren, hier het tv-debuut van Jochem van Gelder.


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2017, 19:43:12 »
ik ben de dagboeken nog eens nagegaan en ik dacht dat de titels ook naar football konden refereren maar kom er niet uit vond het begin wel heel sterk:
dagboek 1: game on!   (hier zijn zoveel interpretaties voor mogelijk maar kan ook letterlijk beteken de wedstrijd is begonnen)
dagboek 2: verdeel en heers (ik zou er niet van staan te kijken als deze tactiek ook in de sport wordt toegepast)
dagboek 3: catch me if you can (de speler met de football in american football moet onderschept worden (catch))

en deze weet ik niet.
dagboek 4: go with the flow (??)
dagboek 5: mole trail (??)
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 19:56:03 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2017, 21:27:47 »
Voor de ouderen onder ons die het onvolprezen programma Showmasters nog kunnen herinneren, hier het tv-debuut van Jochem van Gelder.

1979:
"In Caïro is het lichaam gevonden van een vrouw die 650 jaar geleden vermoord is."

https://www.youtube.com/watch?v=zzEdO61PHyE&feature=youtu.be&t=35s
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 21:32:56 door Avogadro »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #212 Gepost op: 6-02-2017, 22:16:32 »
1979:
"In Caïro is het lichaam gevonden van een vrouw die 650 jaar geleden vermoord is."

https://www.youtube.com/watch?v=zzEdO61PHyE&feature=youtu.be&t=35s

 ::ok::

Dit kan ik me niet meer herinneren. Maar volgens mij keek ik in 1979 al geen Stuif Es In meer. Zijn deelname aan Showmasters herinner ik me nog wel. Daarna niks meer van hem vernomen tot ik hoorde dat hij meedeed met WIDM.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #213 Gepost op: 6-02-2017, 22:31:40 »
Voor de ouderen onder ons die het onvolprezen programma Showmasters nog kunnen herinneren, hier het tv-debuut van Jochem van Gelder.

Leuk om te zien, ik kende hem vooral van Praatjesmakers.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #214 Gepost op: 7-02-2017, 03:54:29 »


Alstu :)

Dankje!

Vraagje, zitten er soms strikvragen in de testvragen? Op zicht is er namelijk niemand met de armen in de zij en als er nooit een situatie wordt geschetst die niet gebeurd is, dan is de conclusie dat Diederik met zijn armen in zijn zij staat en Jochem op Thomas zit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #215 Gepost op: 7-02-2017, 08:43:51 »
Vraagje, zitten er soms strikvragen in de testvragen? Op zicht is er namelijk niemand met de armen in de zij en als er nooit een situatie wordt geschetst die niet gebeurd is, dan is de conclusie dat Diederik met zijn armen in zijn zij staat en Jochem op Thomas zit.

Slim opgemerkt! Er zitten nooit nepantwoorden bij voor zover ik weet. Maar ik zou het ook gek vinden als bedoeld wordt dat Diederik met zijn handen in zijn zij staat aangezien dat op de foto niet te zien is. Zou de vraag misschien van een eerdere test zijn?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #216 Gepost op: 7-02-2017, 09:13:58 »
Na de door Thomas en Jochem eigenhandig gebrande jokers zei Jochem dat hij jokers spaarde.
Dat deed mij terug denken aan de Kermisopdracht. Jochem was toen een tijdje buiten beeld en zou de mogelijkheid gehad kunnen hebben een joker uit de automaat te hengelen.
Heeft hij dit inderdaad gedaan? En sloeg die opmerking over sparen daar op? Zoals hij het zei kwam het over alsof hij meervoud bedoelde.
Als wij nu aannemen dat hij er nu 2 heeft dan komt Jochem ver, misschien wel in de finale.
Wij gaan er immers van uit dat er nog een aflevering komt waar niemand naar huis gaat?
Dat zou dan afl. 6 kunnen zijn.
Voor aflevering 7 en 8 zou hij dan 1 of 2 jokers hebben. 1 voor afl.7 en 1 voor afl. 8 of 2 voor afl. 7 en dan op eigen kracht naar afl. 8 en eventueel afl. 9?

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #217 Gepost op: 7-02-2017, 11:25:51 »
Ik ben vlak voor Jochem erg opzichtig ging mollen in zijn tunnel gedoken (voor aflevering 3). Met die gedachte aflevering 3 bekijken was killing en zoog mij er uiteraard volledig in. Aflevering 4 en 5 zorgen er bijna voor dat ik er met volle vaart aan de andere kant weer uit vlieg. Jemig, wat molt die vent! In werkelijk géén opdracht doet hij iets wat ook maar een beetje bijdraagt aan de pot. Hij wordt ook door de montage niet meer tegengehouden, of nauwelijks, 't is verschrikkelijk. Maar dat is ook de raarste reden om iemands tunnel weer uit te gaan en dat vind ik jammer. Wat als de nepmol veel meer molt dan de mol. Wie is dan eigenlijk de mol?
Nou, in ieder geval, wat mij nog in zijn tunnel houd is dit: ik kan gewoon niet geloven dat die lieve goedzak van een Jochem van Gelder als kandidaat het spel zo zou spelen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het is dus met name dat ik deze kandidaattactiek bij hem niet zou verwachten wat me nog in de tunnel houd.....

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #218 Gepost op: 7-02-2017, 14:53:37 »
Wat als de nepmol veel meer molt dan de mol. Wie is dan eigenlijk de mol?
Nou, in ieder geval, wat mij nog in zijn tunnel houd is dit: ik kan gewoon niet geloven dat die lieve goedzak van een Jochem van Gelder als kandidaat het spel zo zou spelen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het is dus met name dat ik deze kandidaattactiek bij hem niet zou verwachten wat me nog in de tunnel houd.....

Grappig, ik juist wel. Ik geloof meteen dat hij een lieve goedzak is, maar ik schat hem ook in als iemand die van spelletjes houdt, en dat hij WIDM precies zo ziet : als een spel.  Het gaat  spelletjesmensen niet eens zo zeer om de winst (of pot, geld of prijs), maar om het spelen zelf, en hoe langer dat duurt hoe leuker. Winnen betekent voor hen: tot het einde toe kunnen spelen. Dus zal hij er wel alles aan doen de winst te behalen. Jochem omschrijft zichzelf wel als "enorm fanatiek", en WIDM is nu eenmaal een spel waarin vrijwel alles geoorloofd is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #219 Gepost op: 7-02-2017, 22:09:42 »
Ik denk dat Jochem de mol is, om de volgende reden;
IMO was Sigrid de meest slimme van alle kandidaten, toch geeft zij Jochem de schuld van haar exit.

Ik geloof niet dat kandidaat Jochem in staat is Sigrid aan zichzelf te laten twijfelen, zij was zo serieus met het spel bezig en heeft zo enorm veel zelfvertrouwen dat ze zich niet door ome Jochem van visie zou laten veranderen en al haar kaarten op een ander zet, never.
Zo'n bondje is voor haar meer voor de gezelligheid en wat uitwisseling die haar van pas kan komen.

Maar wanneer de Jochem de mol is, en haar uitkiest voor een spel van zgn kandidaat-kandidaat bondjes, terwijl zij zo ontzettend graag in het programma wilde zijn en blijven,en hij dat wist, dat zou haar woedend maken. Ik zie danook alleen die optie.

Vanwege de exit van Sigrid moet Jochem de mol zijn, indien iemand een andere visie heeft op haar exit en de rol van Jochem hierin lees ik die graag.

Ik heb nu drie keer gelezen wat je zeg, maar kom juist tot de conclusie dat Sigrid helemaal niet de meest slimme kandidaat was en ook niet enorm veel zelfvertrouwen heeft als ze niet op Jochem heeft gestemd terwijl hij wel de Mol was. Dan is ze er compleet ingetuind. En da's bepaald niet slim. En je aan het twijfelen laten brengen getuigt ook niet van veel zelfvertrouwen.
Dus wat jij zegt klopt van geen kanten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!