@Tarballs: Hij geeft zelf in een tweet aan dat hij de Portland Timbers sjaal droeg, zie foto.
Dit deel uit dagboek 3 van de Mol past dus toch wel verdacht goed bij Jochem:
"In mijn gedachte scanderen de Timbers Army There’s No Pity In The Rose City."
De Timbers Army, zoals ik al eerder had opgezocht: de grootste fanclub van de Portland Timbers/voetballers.
In dagboek 4 is de eerste gedachte die bij de schrijver ervan opkomt, naar aanleiding van de veiling: de reactie van
scheidsrechter Dick Jol in een Molserie uit het verleden. Weer een verwijzing naar iemand die van voetbal houdt, zoals Jochem.
Dat de achternaam van Jol met een 'J' begint zal wel toeval zijn.
Het 'spreektaalgebruik', dat vooral in dagboek 1 veel meer lijkt weggeredigeerd, valt me vooral in dagboek 4 opnieuw op. Waar ik daardoor eerder een aanwijzing zag naar een van de andere 'sprekers' tussen de kandidaten (Jeroen), moet ik, vooral na het lezen van Jeroens afvallersdagboek constateren dat zijn schrijfstijl heel anders is.
Is Jochem niet onder meer spreekstalmeester?
Verder zag ik nog iets op Twitter: namelijk de 'echte' handtekening van Jochem van Gelder, die hij naar eigen zeggen op het voorhoofd van dit meisje plaatste (was zgn. een permanent marker). Zie foto 2.
Heel anders dan de handtekening die hij tot driemaal toe zette voor Ima. Goed geoefend!
En deze 'J' lijkt veel op die andere J, die hier vaker in beeld is gebracht, het paarden'brandmerk'.
Ook valt me op dat Jochem in zijn tweets regelmatig zijn zinnen afsluit met drie puntjes...