Auteur Topic: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder  (gelezen 172311 keer)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #220 Gepost op: 7-02-2017, 22:16:30 »
Slim opgemerkt! Er zitten nooit nepantwoorden bij voor zover ik weet. Maar ik zou het ook gek vinden als bedoeld wordt dat Diederik  met zijn handen in zijn zij staat aangezien dat op de foto niet te zien is. Zou de vraag misschien van een eerdere test zijn?

Het zou mij niks verbazen als de testvraag er bewust inzit zodat we erachter kunnen komen dat Jochem zowel tegen de kandidaten als tegen de kijkers liegt over zijn Mol om zijn daadwerkelijke verdenking te verhullen. Als ik kijk naar zijn speltactiek zie ik hem er best voor aan. De kans is groot dat hij Thomas verdenkt, maar Ima staat ook met haar armen langs haar lichaam. Het hele bondje met Ima kan ook een test van Jochem naar haar toe zijn volgens mij.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #221 Gepost op: 7-02-2017, 23:15:05 »
In werkelijk géén opdracht doet hij iets wat ook maar een beetje bijdraagt aan de pot.
De vorkheftrucks in de papierfabriek in aflevering 2.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #222 Gepost op: 8-02-2017, 00:48:52 »
Ik ben vlak voor Jochem erg opzichtig ging mollen in zijn tunnel gedoken (voor aflevering 3). Met die gedachte aflevering 3 bekijken was killing en zoog mij er uiteraard volledig in. Aflevering 4 en 5 zorgen er bijna voor dat ik er met volle vaart aan de andere kant weer uit vlieg. Jemig, wat molt die vent! In werkelijk géén opdracht doet hij iets wat ook maar een beetje bijdraagt aan de pot. Hij wordt ook door de montage niet meer tegengehouden, of nauwelijks, 't is verschrikkelijk. Maar dat is ook de raarste reden om iemands tunnel weer uit te gaan en dat vind ik jammer. Wat als de nepmol veel meer molt dan de mol. Wie is dan eigenlijk de mol?
Nou, in ieder geval, wat mij nog in zijn tunnel houd is dit: ik kan gewoon niet geloven dat die lieve goedzak van een Jochem van Gelder als kandidaat het spel zo zou spelen. Dat gaat er bij mij gewoon niet in. Het is dus met name dat ik deze kandidaattactiek bij hem niet zou verwachten wat me nog in de tunnel houd.....

Ik zit hier ook mee, daarnaast hoe hij zijn emoties soms zo overdreven aanzet dat het allemaal een soort act wordt.

Maar het waarom is lastig.

Indien Jochem een kandidaat is, dan wel een die naarstig de mol wil zijn, en dat niet alleen, de mol in overtreffende trap, zodanig zelfs dat het niet aannemelijk zou zijn dat zo iemand de mol is, waardoor het dan weer heel knap zou zijn als hij wel de mol is, voor sommigen dan, want het is gewoon vervelend gedoe.

Maar indien hij de mol zou zijn en zo openlijk van alles verkeerd doet met de camera er bovenop (en alles wordt gewoon uitgezonden), emoties staat te faken, zou dat dan betekenen dat hij gewoon een slechte mol is, of is hij in dat geval een mol die doet of hij een kandidaat is die graag verdacht wil zijn, en wordt hij straks door sommigen als briljant gezien?

In beide gevallen is er gewoon niks aan,en is het gewoonweg iemand die bewust proeven wil laten mislukken, mol danwel kandidaat.

Wat betreft het acteren dat is een lastige, als kandidaat hoeft Jochem geen gevoelens te acteren, en als mol ben je ook het best af bepaalde gevoelens zoals verbaasd zijn niet te overdrijven maar gelijk op te gaan met de kandidaten.
Maar in geval van Jochem indoen hij de mol zou zijn, hij zou dan tekens tegenovergestelde gevoelens moeten acteren, en dat ligt er dan iets te dik bovenop gewoon omdat hij die subtiliteit mist, eigenlijk vind ik die verklaring nog het meest plausibel.
Het lastige is dat Thomas ook steeds aan het acteren is, of eigenlijk te camera bewust bezig is, net als Jochem. 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #223 Gepost op: 8-02-2017, 14:40:47 »
Slim opgemerkt! Er zitten nooit nepantwoorden bij voor zover ik weet. Maar ik zou het ook gek vinden als bedoeld wordt dat Diederik met zijn handen in zijn zij staat aangezien dat op de foto niet te zien is. Zou de vraag misschien van een eerdere test zijn?

De vraag gaat echt over de groepsfoto in aflevering 5.
Inderdaad vreemd dat er niemand zichtbaar met zijn handen in de zij staat.
Jochem klikt aan dat de mol zijn handen los langs het lichaam heeft.....
« Laatst bewerkt op: 8-02-2017, 14:42:22 door Moedermol »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #224 Gepost op: 8-02-2017, 14:42:54 »
Indien Jochem een kandidaat is, dan wel een die naarstig de mol wil zijn, en dat niet alleen, de mol in overtreffende trap, zodanig zelfs dat het niet aannemelijk zou zijn dat zo iemand de mol is, waardoor het dan weer heel knap zou zijn als hij wel de mol is, voor sommigen dan, want het is gewoon vervelend gedoe.

Maar indien hij de mol zou zijn en zo openlijk van alles verkeerd doet met de camera er bovenop (en alles wordt gewoon uitgezonden), emoties staat te faken, zou dat dan betekenen dat hij gewoon een slechte mol is, of is hij in dat geval een mol die doet of hij een kandidaat is die graag verdacht wil zijn, en wordt hij straks door sommigen als briljant gezien?


Ja, dit! De vraag is dus wat betreft Jochem: is het waarschijnlijker dat hij als kandidaat of als mol zich zo mols gedraagd? Als mol zou het van een enorme bravoure getuigen, zowel van hem als van de productie. Dat zou ik de leukste optie vinden, ook omdat dat een nieuwe productie-strategie zou zijn om de mol wel/niet te laten vinden. Zou ik ook een heel leuk signaal naar dit forum vinden: Thomas laten zien zoals al jaren de mol wordt behandeld in de montage inclusief hints en dat het dan toch Jochem is. Heerlijke gedachte, hoewel het grenst aan waanideeën. Toch ben ik steeds banger dat het kandidaats is en dat de montage voor de bliksemafleider gaat. Trouwens ook veel respect voor deze kandidaatstactiek, al is je gewonnen bedrag aan het eind dan minimaal;)
Maar er blijft veel heel raar als hij kandidaat is.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #225 Gepost op: 8-02-2017, 14:48:18 »
Maar er blijft veel heel raar als hij kandidaat is.

Jeroen heeft in zijn interview met Annemieke Schollaardt ook aangegeven dat hij de vragen dit keer erg moeilijk vond, dat hij gewoon echt de antwoorden niet wist (in tegenstelling tot eerdere testen). Wellicht dat dit ook voor Jochem geldt?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #226 Gepost op: 8-02-2017, 19:58:34 »
Jeroen heeft in zijn interview met Annemieke Schollaardt ook aangegeven dat hij de vragen dit keer erg moeilijk vond, dat hij gewoon echt de antwoorden niet wist (in tegenstelling tot eerdere testen). Wellicht dat dit ook voor Jochem geldt?

Ja dat is niet gek bedacht eigenlijk. Hij benadrukt steeds zelf te weinig op te schrijven en weinig te onthouden. Ik zou zelf dat soort dingen ook makkelijk vergeten of door de war halen denk ik.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #227 Gepost op: 8-02-2017, 20:07:52 »

Jochem klikt aan dat de mol zijn handen los langs het lichaam heeft.....

Nee... wat je ziet is een cursor die dat aanklikt.

Is het Jochem...? is het de montage van iemand anders..? Who knows..

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #228 Gepost op: 8-02-2017, 20:36:34 »
Ja, dit! De vraag is dus wat betreft Jochem: is het waarschijnlijker dat hij als kandidaat of als mol zich zo mols gedraagd? Als mol zou het van een enorme bravoure getuigen, zowel van hem als van de productie. Dat zou ik de leukste optie vinden, ook omdat dat een nieuwe productie-strategie zou zijn om de mol wel/niet te laten vinden. Zou ik ook een heel leuk signaal naar dit forum vinden: Thomas laten zien zoals al jaren de mol wordt behandeld in de montage inclusief hints en dat het dan toch Jochem is. Heerlijke gedachte, hoewel het grenst aan waanideeën. Toch ben ik steeds banger dat het kandidaats is en dat de montage voor de bliksemafleider gaat. Trouwens ook veel respect voor deze kandidaatstactiek, al is je gewonnen bedrag aan het eind dan minimaal;)
Maar er blijft veel heel raar als hij kandidaat is.

Hij is heel consequent in zijn gedrag, dus hij is er continue mee bezig, als mol zou hij wel moeten, als kandidaat niet, plus wanneer als kandidaat je voornaamste bezigheid is verdacht over te komen leidt dat erg af naar je zoektocht naar de mol.

Die bondjes on camera de hele tijd staan overigens lijnrecht tegenover het zo graag zelf heel verdacht willen zijn, en pleit ook weer voor een mol positie, imo.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #229 Gepost op: 9-02-2017, 00:45:30 »
ik heb het nog niet gelezen dus sorry als t dubbelpost is.  we denken allemaal dat jochem 0 euro biedt voor die 3 jokers, maar in beeld wordt de vraag hem niet eens gesteld, we zien hem in beeld en horen hem 0 euro zeggen. maar waarop dat t antwoord is, dat valt buiten beeld.




Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #230 Gepost op: 9-02-2017, 09:41:45 »
ik heb het nog niet gelezen dus sorry als t dubbelpost is.  we denken allemaal dat jochem 0 euro biedt voor die 3 jokers, maar in beeld wordt de vraag hem niet eens gesteld, we zien hem in beeld en horen hem 0 euro zeggen. maar waarop dat t antwoord is, dat valt buiten beeld.

Ja, dat was al eerder gepost meen ik. Maar hij moet wel 0 euro of een heel laag bedrag hebben geboden, anders was het gemiddelde over alle kandidaten niet uitgekomen op (afgerond) 1.300 euro.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #231 Gepost op: 9-02-2017, 11:43:14 »
Volgens mij is het met Jochem op 0 elders op dit forum nagerekend en was de uitkomst 1297.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #232 Gepost op: 9-02-2017, 23:58:45 »
Bij de test zegt Jochem; "Als het gaat zoals ik denk dat het gaat, ga ik regelrecht naar de finale. En dan moet het niet zo zijn dat ik vlak voor de finish struikel, wat een van Gelder actie zou kunnen zijn."

Eerder heb ik al gepost dat Jochem aankondigde jokers te gaan sparen. "Dat is de enige manier om uiteindelijk te overwinnen"

Ik had nog niet de gelegenheid terug te kijken maar dit viel mij op. Jochem zegt met de nodige ironie, dat struikelen vlak voor de finish een "van Gelder actie" zou kunnen zijn. Naar mijn  idee geeft hij hiermee toe dat hij zich bij de rodeo expres liet vallen, vlak voor de finish. Dat lijkt ook echt zo te zijn als je nog eens terug kijkt.

Hij werkt er hard aan, zoveel mogelijk geld uit de pot te halen of er voor te zorgen dat er geen geld in komt. Heeft zichzelf een rol als MOL toebedeeld en speelt die rol opzichtig en volhardend.



Offline Cosma

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #233 Gepost op: 10-02-2017, 03:50:33 »
Heeft zichzelf een rol als MOL toebedeeld en speelt die rol opzichtig en volhardend.

Eens, het rare is, tegelijkertijd maakt hij bondjes on camera daaruit zou (in geval van kandidaat) onzekerheid blijken, plus waarom als je zo graag wilt dat mensen denken dat je de mol bent.
Ik mis ook de absentie van shirts met teksten/nummers, hij heeft zich dit gedrag zeker voorgenomen en zou indien kandidaat wel shirts met 'boodschappen' dragen imo.
Ook vroeg hij aan Ima, heb jij Sigrid soms wijsgemaakt dat ik de mol ben? (maw dan ligt ze er daarom uit want dat ben ik niet) wijst ook niet op een kandidaat die graag de mol wil zijn, maar allemaal op mol zijn.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #234 Gepost op: 10-02-2017, 15:14:59 »
 ::rofl::

Die 1 minuut aflevering 6! Jochem zegt nog net niet: "Mensen, ik ben de mol. Echt."  ::oink::

Daarmee kan hij voor mij dus niet de mol zijn. Dan zou de productie het nooit zo in beeld brengen.

Volgens mij is Jochem vol overtuigd dat Thomas de mol is, en doet hij er alles aan om alle andere kandidaten er uit te werken. Zodat hij kan winnen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #235 Gepost op: 10-02-2017, 19:58:43 »

Daarmee kan hij voor mij dus niet de mol zijn. Dan zou de productie het nooit zo in beeld brengen.


Zou wel awesome zijn als ze dit een jaar doen.  ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #236 Gepost op: 10-02-2017, 20:30:56 »
Zou wel awesome zijn als ze dit een jaar doen.  ;D

Omdat dat mede heeft veroorzaakt dat Jochem constant mee boven in stond bij de verdenkingen van de mensen thuis en dus tegen aflevering 10 hij waarschijnlijk het meest verdacht is (ongeacht van wat dit forum op dat moment denkt)?

Ik denk niet dat de AVROTROS graag heeft dat hun Mol heel de tijd de meest verdachte kandidaat is.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #237 Gepost op: 10-02-2017, 22:16:03 »
Ik denk niet dat de AVROTROS graag heeft dat hun Mol heel de tijd de meest verdachte kandidaat is.

Jochem staat voor het eerst samen met Diederik bovenaan. Op korte afstand gevolgd door Thomas. Ik denk dat de Thomas-verdenkers slechte argumenten aanvoeren tegen Jochem als Mol. Eigenlijk is zo'n beetje de redenatie dat Jochem niet de Mol is omdat het zo voor de hand ligt. (En ik ga voor Jochem juist omdat het zo voor de hand ligt.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #238 Gepost op: 10-02-2017, 22:23:33 »
Jochem staat voor het eerst samen met Diederik bovenaan. Op korte afstand gevolgd door Thomas. Ik denk dat de Thomas-verdenkers slechte argumenten aanvoeren tegen Jochem als Mol. Eigenlijk is zo'n beetje de redenatie dat Jochem niet de Mol is omdat het zo voor de hand ligt. (En ik ga voor Jochem juist omdat het zo voor de hand ligt.)

Dat geef ik ook grif toe. Ik heb geen enkel argument in de aard van 'Dit is een kandidatenactie van Jochem. Dit zou een Mol nooit doen.'
Het enige argument dat ik heb is dat het zo voor de hand ligt.

Van het moment dat Thomas af zou vallen, is Jochem voor mij ook de Mol. Maar op dit moment geef ik de voorkeur aan mijn gevoel dat de Mol niet te prominent in beeld zal komen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Jochem van Gelder
« Reactie #239 Gepost op: 10-02-2017, 22:52:34 »
Citaat
Het enige argument dat ik heb is dat het zo voor de hand ligt.

En wat als de makers na vorig jaar deze redenering hadden voorzien en dus een stap verder zijn... Als we het zo doen, zal iedereen zeggen dat we het nooit zo zouden doen. Dan zouden ze nog gelijk krijgen ook.