Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel  (gelezen 76326 keer)

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #80 Gepost op: 21-01-2017, 21:47:13 »
Na vandaag schrijf ik haar af als mol. Het jatten van de lijst, inderdaad een kandidatenactie. Daarnaast was ze bij de estafette de eerste (en een van de enige) die opmerkte en doorgaf dat ze kartonnetjes geen geld waren en had ze bij de laatste opdracht goed het overzicht.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #81 Gepost op: 21-01-2017, 21:52:27 »
Vergeet ook niet dat Sigrid bij opdracht 2 vrij veel tekeningen bij de juiste persoon wist te plaatsen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #82 Gepost op: 21-01-2017, 21:53:46 »
Ik schrap haar ook, teveel goede dingen gedaan en haar reactie toen Roos haar rode scherm kreeg verraadt alles ;D

(Hoewel volgende week weer geld uit de pot gehaald kan worden met dat bieden, maar dan alsnog haar reactie bij de test is TE echt)

Offline SjorsM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #83 Gepost op: 21-01-2017, 21:55:09 »
Maar hebben ze allemaal sleutels van alle kamers? Of in ieder geval een extra sleutel van tenminste nog 1 andere kamer.

Dat vond ik best wel vreemd

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #84 Gepost op: 21-01-2017, 21:56:53 »
Ik schrap haar ook, teveel goede dingen gedaan en haar reactie toen Roos haar rode scherm kreeg verraadt alles ;D

(Hoewel volgende week weer geld uit de pot gehaald kan worden met dat bieden, maar dan alsnog haar reactie bij de test is TE echt)

In de preview voor vorige week hoorde ik haar wel zeggen dat ze versteld stond van 2700 (!) euro dat ergens voor geboden werd. Kunnen we er hierdoor vanuit gaan dat zij niet een exorbitant hoog bedrag zal bieden?

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #85 Gepost op: 21-01-2017, 21:57:01 »
Als het uitkomt is ze al het vertrouwen kwijt, dan kan ze moeilijker mollen.

Mja, maar dat is wel een ander soort vertrouwen denk ik. Nu word je niet vertrouwd omdat je een extreme kandidaat bent. Er wordt wel op je gelet, maar eerder buiten opdrachten dan binnen opdrachten denk ik?

Na vandaag schrijf ik haar af als mol. Het jatten van de lijst, inderdaad een kandidatenactie. Daarnaast was ze bij de estafette de eerste (en een van de enige) die opmerkte en doorgaf dat ze kartonnetjes geen geld waren en had ze bij de laatste opdracht goed het overzicht.

Bij de laatste opdracht nam ze echter wel de verkeerde afslag, waardoor wel de hele opdracht alsnog mislukte. Eerst vertrouwen winnen, als enige alle hints op een rijtje hebben waardoor jij als enige kunt sturen, en daarna vervolgens volledig verkeerd doen..

Maar ook wel weer met name door haar €2500 bij opdracht 2..

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #86 Gepost op: 21-01-2017, 22:30:21 »
Hm @Fabiann, ik zou het ook overwegen. Als je zo cruciale informatie kan pakken..

Wat ik veel opvallender vind is dat het zo duidelijk is vastgelegd met blijkbaar een cameraploeg die spontaan in de buurt was en hoezo had zij die sleutel. Kregen we eerder dit soort streken ook duidelijk in beeld? Volgens mij niet. Dit soort dingen krijgen we meestal pas te zien bij de beelden van de mol in actie die we in de laatste aflevering te zien krijgen, want die doet dit soort dingen wel. Misschien dacht de regie het eens anders aan te pakken en zo'n beeld te laten zien in de serie zelf? Ik vind het in ieder geval vreemd.

Verder: "Einde verhaal.." .. Sigrid en Jeroen zaten niet in de voorste auto, wat trouwens heeel onlogisch is en wat Jeroen terecht aangeeft, en hebben het op die manier verpest. Zaten ze hiermee aan het einde van het verhaal? Met de laatste opdracht is immers best veel om zeep geholpen.

Jochem geeft Sigrid het initiatief om de route te leiden en zij doet dit niet goed. Sigrid lijkt ook even te slikken wanneer Jochem haar nomineert als navigator. Ik verdenk Jochem er al langer van dat hij Sigrid als hoofdverdachte heeft, en zelfs bij de test geeft hij aan duidelijk een idee te hebben over wie het is.


Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #87 Gepost op: 21-01-2017, 22:35:52 »
En waarom ze zoveel geld verdiend heeft en niet veel geld verspild heeft? (of in ieder geval, voor zover we nu weten)

Ze heeft de vorige aflevering 1000 + 750 euro weggespeeld, waarom zou ze zich nu weer uitsloven? ???
Juist niet zelfs,.. af en toe moet je vertrouwen winnen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #88 Gepost op: 21-01-2017, 22:42:57 »
Als Jochem haar vraagt naar het verdwenen boekje zegt ze :"Nee", maar knikt tegelijkertijd "Ja", terwijl ze ontkent dus... allerminst vreemd.

Wij moeten echter geloven dat Imanuelle het heeft (lijkt later).
Opvallend, maar verder lijkt het of ze deze aflevering meer naar een kandidaten-rol wordt geschoven. Doet haar best in de auto zo lijkt het.

Opvallend is dat niemand bij de strandopdracht oppert hoe Sigrid te verbeelden. Of is uit montage gebleven.
Het wordt iig niet vermeld. Wel bij de foute oplossingen.
Niet mijn Mol vooralsnog, maar wel enkele haken en ogen...


Omnia vincit amor

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #89 Gepost op: 21-01-2017, 23:19:51 »
Is nog steeds een verdachte van me. Bij de laatste opdracht doet ze eerst enorm haar best en verpest het dan op het einde alsnog. Goede actie  ::ok::
Frankje Lapi

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2017, 23:20:36 »
Was samen met Thomas mijn hoofdverdachte, maar ik wordt met deze aflevering wel wakker geschud. Zoveel onmolse zaken.

Wat ik wel opvallend vindis dat zij nu al voor de 3de executie in beeld wordt gebracht terwijl ze de afvaller een knuffel geeft.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #91 Gepost op: 22-01-2017, 00:00:23 »
Wat zegt ze nou werkelijk in haar eerste zin tijdens de test? Iemand een idee?

"...Ja ik denk dat ik echt überhaupt nooit meer normaal tegen de kleur rood aan kan zien....
Na meet hebben gezien te Mol? Rood boezemt heel veel schik in en gevaar.." ?


Kan het maar niet duidelijk krijgen, iemand die helpen kan?

*TY *
Omnia vincit amor

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #92 Gepost op: 22-01-2017, 01:24:05 »
Na deze aflevering definitief afgeschreven als MOL.

Het lijkt wel of ze momenten heeft dat ze helemaal afwezig is met haar gedachten. Het kan zijn dat ze zich heeft voorgenomen een bepaalde rol te spelen waar dit bij hoort maar voor mijn gevoel is ze niet helemaal bij de les af en toe. Ik weet niet goed hoe ik dit gevoel moet uitleggen, het ene moment is ze actief en alert en het andere moment is ze gewoon even anders dan ter plekke.
Die zoekactie in andermans kamer kon niet door de beugel, zelfs niet bij dit spel. Dat scheen ze zich later te realiseren.
Bij het tekenspel op het strand deed ze vreselijk haar best zoveel mogelijk goede namen te noemen. Ima keek haar een paar keer verbaasd aan.

Afvaller voor afl. 4?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #93 Gepost op: 22-01-2017, 01:51:48 »
Alleen een opvallend detail, in de reflectie van het raam.
Geen hint, maar och en wee, zag ik daar toch bijna een Mol-fingerprint in.
@ 45.01
Omnia vincit amor

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #94 Gepost op: 22-01-2017, 02:00:09 »
Erg lage actie van haar. Duidelijk een kandidaat zonder manieren.

Lol. Dit is Wie is de Mol. Are u kidding me?

Ben blij dat kandidaten dit jaar hard spelen of willen jullie die saaie gezelligheid van vorig jaar?
Het is een hard spel, toen Peggy Vrijens een joker van Milouska jatte, hoorde ik niemand. Er zijn door de jaren wel meerdere dingen gejat.
Het is vrij riskant, (het lag er ook dik op door de regie want hoe kwam zij aan die sleutel?) maar het spel wordt tenminste gespeeld.

Hoezo wordt dit zo serieus beschreven. Ze gaf zelf toe spijt te hebben, maar kom op het is een spel.. Blijf dingen in perspectief zien.

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2017, 02:01:11 »
Na deze aflevering definitief afgeschreven als MOL.

Het lijkt wel of ze momenten heeft dat ze helemaal afwezig is met haar gedachten. Het kan zijn dat ze zich heeft voorgenomen een bepaalde rol te spelen waar dit bij hoort maar voor mijn gevoel is ze niet helemaal bij de les af en toe. Ik weet niet goed hoe ik dit gevoel moet uitleggen, het ene moment is ze actief en alert en het andere moment is ze gewoon even anders dan ter plekke.
Die zoekactie in andermans kamer kon niet door de beugel, zelfs niet bij dit spel. Dat scheen ze zich later te realiseren.
Bij het tekenspel op het strand deed ze vreselijk haar best zoveel mogelijk goede namen te noemen. Ima keek haar een paar keer verbaasd aan.

Afvaller voor afl. 4?


Hoezo kan dat niet door de beugel? Sorry, maar ik vind dat echt onzin. Het hoort gewoon bij het spel.. Ik snap de lichtgevoeligheid niet echt. Alsof je privézaken te verbergen hebt op zo'n reis, toch alleen spel-gerelateerde dingen?

Ik vraag me meer af hoe ze die sleutel heeft gekregen...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2017, 02:34:07 »
Ik vraag me meer af hoe ze die sleutel heeft gekregen...

Ja, ik ook. Ik vind verder dat ze erg opvallend verdacht wordt gemaakt hiermee.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2017, 02:46:36 »
Het is van alle jaren dat er gejat wordt. Ze heeft toch niet in zn telefoon gekeken ofzo? Maar hoe komt zij aan die sleutel?? Als Thomas / Diederik die heeft laten slingeren is het al helemaal hun eigen schuld. Goeie actie van Sigrid.

Ja, ik ook. Ik vind verder dat ze erg opvallend verdacht wordt gemaakt hiermee.

Juist niet toch? Wat heeft een mol aan dit soort jatacties? Haalt zich alleen maar ellende mee op de hals. Een van de erg onmolse acties van Sigrid deze aflevering.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2017, 03:05:46 »
Het is van alle jaren dat er gejat wordt. Ze heeft toch niet in zn telefoon gekeken ofzo? Maar hoe komt zij aan die sleutel?? Als Thomas / Diederik die heeft laten slingeren is het al helemaal hun eigen schuld. Goeie actie van Sigrid.

Juist niet toch? Wat heeft een mol aan dit soort jatacties? Haalt zich alleen maar ellende mee op de hals. Een van de erg onmolse acties van Sigrid deze aflevering.

Door de montage/de makers bedoel ik.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2017, 03:07:17 door Marisa »

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sigrid ten Napel
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2017, 03:35:29 »

Juist niet toch? Wat heeft een mol aan dit soort jatacties? Haalt zich alleen maar ellende mee op de hals. Een van de erg onmolse acties van Sigrid deze aflevering.

Mijn theorie is dat de regie of Sigrid er achter kwam dat Jochem's molboek gestolen is. Vervolgens heeft de productie of zij het idee gekregen daar nog een schepje bovenop te doen, zodat er echt een stempel op de groep zou komen als groep waar gejat wordt en hard gespeeld wordt. Het shot van Sigrid is er typisch één die je normaal pas ziet bij de laatste aflevering, waarbij de streken van de mol worden laten zien (zoals 2 jaar geleden Margriet die de kaartjes met bloem op de kamer legde wat werd laten zien). Misschien dit keer een alternatieve aanpak? Aangezien het sowieso al niet een heel conventioneel seizoen is..

Het jatten van deze vragenlijst vind ik in ieder geval zeker niet onmols. Waarom zou je dit als mol niet kunnen doen?

"Verdeel en heers"  ! !