Even een kritische noot naar Thomas, maar eigenlijk vooral naar de programmamakers: In de eerste aflevering heeft Thomas dus niet gemold. Laat dat even op je inwerken, helemaal niets! Vanuit de mol gezien begrijpelijk, vertrouwen willen winnen en alles, maar juist als er nog veel kandidaten zijn is het voor de mol vaak makkelijk om zich te verschuilen.
Ik hoor Thomas in de finaleaflevering zeggen dat er geld wordt verdiend is nu even nog niet zo belangrijk, ik moet eerst vertrouwen winnen. Dat klopt, maar ik hou van mollen die juist een beetje risico nemen en toch onzichtbaar blijven. Voor mij hadden andere keuzes in de opdrachten voor de eerste aflevering er voor kunnen zorgen dat Thomas zich ook als mol al had kunnen onderscheiden.
Wat vooral mijn ergernis is op dit punt, is dat de mol dus niets heeft gedaan in de eerste aflevering, en dat betekent dat het voor de kijker (en ook voor de medekandidaten) onmogelijk was om de mol al na één aflevering te ontmaskeren. Hij heeft niets gedaan, dus is het één grote gok. En dát vind ik vooral jammer. Je kunt net zo goed gewoon lootjes trekken wie er naar huis gaat.
Toch vind ik Thomas een leuke mol. Zoals bijna elk jaar.