Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 86031 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboek Mol
« Gepost op: 9-01-2017, 11:00:13 »
Ook dit jaar zijn er weer dagboeken van de Mol. Ik zal in deze post altijd de links aanvullen.

Aflevering 1
Aflevering 2
Aflevering 3
Aflevering 4
Aflevering 5
Aflevering 6
Aflevering 7
Aflevering 8
Aflevering 9
« Laatst bewerkt op: 6-03-2017, 11:43:30 door Hulpmol »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #1 Gepost op: 9-01-2017, 11:00:53 »
Game On!
Het spel is begonnen. En niet alleen in Oregon. Ook in Nederland wordt volop gespeculeerd over Wie is de Mol? 2017. We zijn onderweg als ik lees dat Australië, Marokko en Nieuw Zeeland worden genoemd als mogelijke landen waar de opnames plaatsvinden. En op de radio hoor ik dat het goed zou kunnen dat Floortje Dessing, Kluun en Stijn van Vliet mijn medekandidaten zijn. Ik tuur nog maar eens uit het raam. Waar in het noordwesten van de Verenigde Staten nu door negen kandidaten wordt nagedacht over de vraag wie de mol is, gaat het er aan de andere kant van de wereld over waar ik ben en met wie allemaal. Locatievoorzieningen uit. Niemand weet dat wij hier nu zijn. En ik bedenk me dat het best gek is dat Nederland negen uur voor loopt. Maar eigenlijk dus ook een half jaar achter qua kennis over waar we ons bevinden en de passagiers in dit busje.

Na de zoveelste plasstop spring ik als laatste weer in het busje. Mijn mollega’s zijn klaar om te vertrekken en hebben zelfs al hun molboekje op schoot. Fanatiekelingen. Ik passeer. Sommigen kijken op. Anderen totaal niet. Die staren zich liever blind op hun aantekeningen. En terwijl iedereen zich bekommert om van die dingen als wat de ander bij het ontbijt heeft gegeten, word ik gelukkig van het feit dat ik iets weet dat verder niemand in dit busje nog weet. En nog gelukkiger ben ik over het gebrek aan kennis in Nederland. Voor de vorm neem ook ik mijn molboekje op schoot. Shame on me. We rijden verder. En ik geniet van Bruce Springsteen die zingt dat hij is geboren in de U.S.A.

Het is dinsdag 8 november. De dag van de Amerikaanse verkiezingen. Maar ook de dag waarop Art aan Nederland tien kersverse kandidaten presenteert. De gekozen datum is natuurlijk niet toevallig. We waren in Amerika! En of de mol erbij was? Ik weet niet of jullie doen aan goede voornemens maar die van mij is om zo lang mogelijk ondergronds te blijven. Tot slot wens ik iedereen een gelukkig nieuw Moljaar toe!

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #2 Gepost op: 9-01-2017, 11:06:45 »
Mollega's, dat hebben we Jochem vaker horen zeggen  ::vergroot::

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #3 Gepost op: 9-01-2017, 11:07:25 »
Wat een heel andere/nieuwe stijl van dagboekomschrijving van de mol (lijkt wel iets persoonlijker), ook niet alleen gericht op aflevering 1, maar ook voorafgaande. Ben benieuwd naar de volgende verslagen :)  ::ok::

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 9-01-2017, 11:32:03 »
Het is inderdaad naar mijn mening ook wat 'gedetailleerder' geschreven inderdaad. Het lijkt wel alsof een schrijver dit heeft geschreven. Daarmee zouden Roos en Diederik de meest voor de hand liggende zijn. Maar ja, niets is wat het lijkt natuurlijk  ::vergroot::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #5 Gepost op: 9-01-2017, 11:36:49 »

Kees closed. ;D

Offline Lama1997

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 9-01-2017, 11:37:56 »
Kees closed. ;D
Ik voel een tunnelvisie aan komen?  ;D

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2017, 11:38:17 »
Dat zei Jochem inderdaad.

En voor de kandidaten die afgevallen zijn en nog niet weten wie de mol is, geeft de mol hier wel aan wie hij is. Als ze althans onthouden hebben wie als laatste van een van de plaspauzes terug is gekomen  ::rofl::

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2017, 11:50:29 »
Welke muziek staat op de playlist van Roos? Jawel Bruce Springsteen! En dat komt ook in het dagboek voor. Toevallig?! ???

Offline wittevalk

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2017, 11:55:17 »
08 november is niet toevallig gekozen. Vraag me af wat er bijzonder is aan die datum? Kan alleen bedenken dat gretchen mol die dag jarig is, maar voor de rest zou ik niet weten naar wie dat een hint moet zijn. 

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #10 Gepost op: 9-01-2017, 11:56:27 »
08 november is niet toevallig gekozen. Vraag me af wat er bijzonder is aan die datum? Kan alleen bedenken dat gretchen mol die dag jarig is, maar voor de rest zou ik niet weten naar wie dat een hint moet zijn. 
Er werd die dag een president gekozen in Amerika ;)
...óf niet!

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 9-01-2017, 12:12:10 »
Wauw wat anders dan voorgaande jaren, zorgt dat ik weer enorm ga twijfelen over mijn top 3 verdachten tot nu toe. Veelbelovend in ieder geval!
Juist van mijn nummer 1 verdachte, Thomas, was een pagina van het molboekje in beeld tijdens de laatste aflevering en dat stond behoorlijk volgeschreven, niet 'even voor de vorm' zoals in dit dagboek beschreven. Al zal de mol natuurlijk ook vanalles opschrijven voor het geval dat het molboekje in verkeerde handen komt...

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #12 Gepost op: 9-01-2017, 12:14:39 »
Dat was de dag van de bekendmaking van Trump als president in de USA. De presentatie van de kandidaten is precies op die dag gekozen vanwege de link met Amerika.
Meer L

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2017, 12:40:04 »
Het is dinsdag 8 november. De dag van de Amerikaanse verkiezingen. Maar ook de dag waarop Art aan Nederland tien kersverse kandidaten presenteert. De gekozen datum is natuurlijk niet toevallig. We waren in Amerika! En of de mol erbij was? Ik weet niet of jullie doen aan goede voornemens maar die van mij is om zo lang mogelijk ondergronds te blijven. Tot slot wens ik iedereen een gelukkig nieuw Moljaar toe!
Wie was er niet bij de perspresentatie? Sigrid toch. Dit zou zomaar op haar kunnen slaan.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #14 Gepost op: 9-01-2017, 12:53:47 »
Wie was er niet bij de perspresentatie? Sigrid toch. Dit zou zomaar op haar kunnen slaan.
Ik zou eerder zeggen dat de Mol er wel bij was en er daarom graag over schrijft, maar dit niet helemaal kan toegeven omdat Sigrid er niet bij was.

Leuk dagboek ::ok:: Fijn dat hij er weer is, ik was even bang toen hij niet direct verscheen zaterdagavond. De dagboeken van de Mol zijn er al vanaf seizoen één bij ::joehoe::
...óf niet!

Offline Moritz

• Forumlid
  • 'Maurice' maar dan anders..
« Reactie #15 Gepost op: 9-01-2017, 15:24:10 »
haha, Yvonne had het in haar vlog ook over Mollega's, maar dat zal ze dan wel van Jochem hebben. Kees closed: Yvonne én Jochem zijn de Mollen ::tandpastasmiley::
Mijn molletje: Rémy

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #16 Gepost op: 9-01-2017, 18:20:21 »
Hoe dan ook, een heel mooi en bovenal interessant (en leuk te lezen) verhaal!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 9-01-2017, 19:11:15 »

Zou wel erg makkelijk zijn ;) Sigrid krijgt nu heel wat streepjes minder bij mij

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 9-01-2017, 23:01:53 »
"En nog gelukkiger ben ik over het gebrek aan kennis in Nederland."

Zou hier misschien (ook, onderhuids) het algemene gebrek aan kennis in Nederland worden bedoeld?

Is het niet Thomas, die (als Belg...) in één van de filmpjes iets roept over "domme Nederlanders"?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 9-01-2017, 23:05:39 »
Zo had ik die uitspraak nog niet opgevat. Maar Thomas is voor mij, net als Sigrid een ehhhhh, ''dark horse''...