Auteur Topic: Complimenten productie!  (gelezen 30678 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Complimenten productie!
« Reactie #40 Gepost op: 13-02-2017, 16:51:06 »
de kans is groot dat er nog veel gaan komen. we hebben nog geen zwarte vrijstelling gehad..

Inderdaad, er is nog een volle grijpkast met die dingen over... :-\\
Woosie down?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #41 Gepost op: 13-02-2017, 16:52:14 »
Volgende aflevering komen er nog wat jokers, maar ik denk wel dat dat de laatste zijn. Meestal geven ze er geen meer de aflevering voor de finale

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #42 Gepost op: 13-02-2017, 16:54:24 »
de kans is groot dat er nog veel gaan komen. we hebben nog geen zwarte vrijstelling gehad..

Wordt een zwarte vrijstelling naar het einde toe niet overbodig?

Iedereen moet zo stilaan op 1 iemand gaan zitten. Als je fout zit, halen 3 of 4 jokers voorsprong of achterstand niets uit. Of men moest natuurlijk nog groene schijfjes in het spel gaan brengen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Complimenten productie!
« Reactie #43 Gepost op: 13-02-2017, 16:57:23 »
Wordt een zwarte vrijstelling naar het einde toe niet overbodig?

Iedereen moet zo stilaan op 1 iemand gaan zitten. Als je fout zit, halen 3 of 4 jokers voorsprong of achterstand niets uit. Of men moest natuurlijk nog groene schijfjes in het spel gaan brengen.

Het 'privilege' van Imanuelle was ook overbodig. Het stond immers vast dat er niemand naar huis mocht.
Woosie down?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #44 Gepost op: 13-02-2017, 17:16:43 »
Iedereen moet zo stilaan op 1 iemand gaan zitten. Als je fout zit, halen 3 of 4 jokers voorsprong of achterstand niets uit. Of men moest natuurlijk nog groene schijfjes in het spel gaan brengen.

Groene schijfjes kunnen er zomaar nog eens gaan komen. Even terugkijkend op de afgelopen paar seizoenen.

2016: Met het vier op een rij spel won Annemieke zowaar een stuk of zes jokers en een vrijstelling (naar de finale).
2015: -
2014: In aflevering 8 won Freek tijdens het Expeditie Robinson spel een vrijstelling voor de finale.
2013: In aflevering 7 won Daniël tijdens het spel met de kopjes een vrijstelling voor de finale, maar moest die ronde door zien te komen. Dat lukte niet.
2012: In aflevering 8 won Anne-Marie met het kwartetten een vrijstelling voor de finale.
2011: In aflevering 9 won Patrick een vrijstelling voor de finale door contact met de mol op te nemen.
2010: In aflevering 8 won Sanne een vrijstelling voor de finale.

Er zal nog wel een vrijstelling komen denk ik.

Aan de andere kant mis ik de zwarte vrijstelling wel. Als die één keer door het hele seizoen gehaald wordt, ben ik daar zeker tevreden mee. Het is een leuk item, ik houd wel van het tactisch denken wat betreft de zwarte vrijstelling.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Complimenten productie!
« Reactie #45 Gepost op: 13-02-2017, 17:21:45 »
Het 'privilege' van Imanuelle was ook overbodig. Het stond immers vast dat er niemand naar huis mocht.
Dan is het dus niet overbodig, maar een manier om dat te bewerkstelligen. Het is alleen niet zo spannend meer omdat je toch al weet dat er een aflevering moet zijn waarin er niemand gaat, maar dat is een ander punt.

--

Ik hoop dat er geen vrijstellingen meer gaan komen, en dus ook geen zwarte vrijstelling. Sowieso lijkt me het een laat punt in het spel om nog een zwarte vrijstelling erin te brengen; er zijn maar weinig afleveringen waarin die dan nog ingezet kan worden, dus het heeft dan totaal geen toegevoegde waarde.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #46 Gepost op: 13-02-2017, 17:25:44 »
Het 'privilege' van Imanuelle was ook overbodig. Het stond immers vast dat er niemand naar huis mocht.

Juist, maar je moet dat voor de casual kijker natuurlijk mooi verpakken allemaal.

Groene schijfjes kunnen er zomaar nog eens gaan komen. Even terugkijkend op de afgelopen paar seizoenen.

...

Er zal nog wel een vrijstelling komen denk ik.

Aan de andere kant mis ik de zwarte vrijstelling wel. Als die één keer door het hele seizoen gehaald wordt, ben ik daar zeker tevreden mee. Het is een leuk item, ik houd wel van het tactisch denken wat betreft de zwarte vrijstelling.

De zwarte vrijstelling kan leuk zijn, maar in deze fase denk ik niet dat ze nog relevant is voor de kijker. Enkel voor de kandidaten zelf kan ze nog relevant zijn als de houder van de ZV denkt dat iedereen op zijn Mol zit. Dat is echter niet het geval volgens mij dus ofwel is de vrijstelling voor iemand die de Mol goed heeft en als je de ZV inzet, is die ook nog door. Ofwel is de vrijstelling voor iemand die de Mol fout heeft en dan ga je jezelf in de voet schieten door iemand die totaal geen concurrent is naar huis te sturen.

In de beginfase van het seizoen kan je nog een achterstand op gebied van jokers ongedaan maken omdat iedereen nog wat in onzekerheid zit en 1 of 2 extra vragen belangrijk kunnen zijn. In deze fase denk ik dat de verschillen in testscores een pak groter zijn.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #47 Gepost op: 13-02-2017, 17:37:02 »
Ik constateerde wel dat een zwarte vrijstelling niet meer kan komen. Toch mis ik hem want voor het begin van het seizoen is het leuk voor de tactieken voor zowel de ZV-houder ("zal ik hem nu of volgende week inzetten?") of voor de joker/vrijstellinghouder ("zou de ZV-houder de ZV nu of volgende week inzetten?").
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Complimenten productie!
« Reactie #48 Gepost op: 16-02-2017, 14:38:38 »
Er zijn (nog) niet echt veel jokers in het spel dus zo spannend zou een zwarte vrijstelling nu niet zijn

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Complimenten productie!
« Reactie #49 Gepost op: 17-02-2017, 17:13:27 »
Lag er op die kermis in die automaat niet ook een zwarte vrijstelling?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Complimenten productie!
« Reactie #50 Gepost op: 17-02-2017, 17:23:00 »
Lag er op die kermis in die automaat niet ook een zwarte vrijstelling?

1 zwarte en 2 groen Tunnelgraver.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Complimenten productie!
« Reactie #51 Gepost op: 17-02-2017, 17:26:13 »
Lag er op die kermis in die automaat niet ook een zwarte vrijstelling?

ja klopt helemaal, maar daar waren dus ook de rest van de jokers die ze eigenlijk in het spel wilde hebben,
zodat ze een rede hadden om die zwarte vrijstelling in het spel te hebben.
Ik mis hem eerlijk gezegd niet, natuurlijk voegt het een shock toe die nu bespaart blijft,
maar ik zie er dit seizoen geen nut in om het überhaupt te gebruiken met maar:
- 5 vrijstellingen (8 als je de privileges meetelt)
- 5 jokers
- en een eventuele finale vrijstelling. daarbij mag je een zwarte vrijstelling geloof ik niet tegenover een finale vrijstelling inzetten, of werd de finale vrijstelling niet verwijdert geloof ik, ze hadden er een regel voor, omdat een finale vrijstelling eigenlijk een uniek item is
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017, 17:27:47 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Complimenten productie!
« Reactie #52 Gepost op: 17-02-2017, 17:54:17 »
dit is het topic voor complimenten naar de productie.. Ik stel voor dat jullie de discussie over schijfjes op een andere plek voortzetten..
er was eens......

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Complimenten productie!
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2017, 21:35:47 »
Wat fijn dat onderdelen van opdrachten al geld opleveren in plaats van alles of niets! ::bravo::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Complimenten productie!
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2017, 21:38:34 »
vond de demonstratie met de paarden fantastisch  ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2017, 22:27:28 »
Die muziek uit Westworld in #widm Heerlijk  ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Complimenten productie!
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2017, 00:27:44 »
Aflevering 7 was top. De eerste opdracht was gelaagd, de tweede spectaculair, de derde misschien de minste maar genoeg stof tot discussie. Hele fijne TV  ::bravo::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Complimenten productie!
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2017, 10:18:32 »
Aflevering 7 was inderdaad weer erg mooi  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Complimenten productie!
« Reactie #58 Gepost op: 26-02-2017, 17:10:42 »
Ik geef dit topic even een schopje omhoog, omdat de kritiek op het huidige seizoen de overhand lijkt te nemen, t.o.v. de positieve dingen die ik uit dit seizoen kan halen. Ik lees in een deel v/d posts een negatieve ondertoon. Natuurlijk hoeven we niet alles leuk te vinden, en dingen benoemen die je liever anders zou zien is natuurlijk niks mis mee, maar het gaat ook op de manier waarop. We zitten op een fanforum, waar we met plezier naar de serie kijken. En het plezier ebt hier weg. Dat vind ik jammer.

Elke keer het vergelijken met de Belgische Mol bijv. ... ja die vind ik ook fantastisch (groot fan zelfs), maar dat is een andere serie. Dit is Wie Is de Mol, met Bekende Nederlanders en dat is nou eenmaal anders. We mogen ons gelukkig prijzen dat de AVRO/TROS maar door blijft gaan, ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment ook denken, na 17 jaar is het genoeg, we trekken de stekker eruit.

Ik geniet zeker van dit seizoen, vanwege
A: de prachtige locatie. Super dat het team het heeft aangedurfd naar Amerika te gaan, dat schijnt geen makkelijk land te zijn ivm filmrechten. Ze hebben een prachtige regio uitgekozen, die niet veel Nederlanders kennen. De cameramensen hebben weer prachtige shots gemaakt, en ook hulde aan het montage team omdat prachtig in de uitzending naar voren te laten komen.
B: de groep kandidaten. Ze hebben het weer voor elkaar gekregen om een leuke mix van allerlei persoonlijkheden te maken, die allen op een eigen manier hun spel spelen.
C: de opdrachten. Zitten er historische opdrachten tussen? Misschien wel (het pretpark), misschien niet (de fietsopdracht van afgelopen zaterdag), maar om 17 seizoenen lang elke keer weer nieuwe opdrachten te verzinnen, je moet het maar kunnen.
D: minder jokers en vrijstellingen. Ze waren er wel, maar ze namen niet de overhand.  ::ok::
E: de presentatie. Iedereen natuurlijk een voorkeur, maar Art doet het prima in mijn ogen. Ik mis wel het  ::art:: gebaar, misschien volgend seizoen weer terug?

Kortom, tot nu toe vermaak ik me prima met dit seizoen, thumbs up aan de crew. ::ok:: ::bravo::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Complimenten productie!
« Reactie #59 Gepost op: 26-02-2017, 17:21:50 »
Eens! Heerlijke televisie dit. Ik denk ook echt dat ze van alle kritiek leren. Er zitten gelukkig geen kees closed of klaas hints in. Al zit ik voor 99,9% op Thomas, het zou nog anders kunnen.  ::ok::