Auteur Topic: [kandidaat] Jean-Marc van Tol  (gelezen 51860 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2018, 22:56:22 »
Aan de andere kant zou je van een man van 50 toch genoeg zelfkennis mogen verwachten, dat zo'n situatie voorkomen had kunnen worden. Het getuigt helaas ook van weinig respect naar het programma, laat staan Ron...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2018, 22:57:27 »
Bovendien heeft Jean-Marc zichzelf waarschijnlijk niet opgegeven voor het programma, maar is hij gevraagd. Alleen van Ron weten we zeker dat hij zichzelf had opgegeven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #102 Gepost op: 13-01-2018, 22:59:43 »
Dat wou ik ook net zeggen, molecula. Totaal respectloos naar Ron, dit. Alleen Ruben wilde hem redden. Een keiharde groep, dus om dan respect op te eisen voor dat gedrag gaat wel heel erg ver. En inderdaad, die zelfkennis, als JM 50 is moet hij het wel weten, dit is voor het eerst in honderden kandidaten dat er iemand om deze redenen vertrekt dus het komt allemaal wel erg lichtzinnig over naar Ron en programma.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #103 Gepost op: 13-01-2018, 23:00:45 »
Elk jaar worden de kandidaten wel psychologisch getest, maar de praktijk is natuurlijk altijd anders. Ook al ben je in het dagelijks leven mentaal heel sterk, WIDM is toch altijd anders. 24 uur per dag moet je alert blijven en dat kan meer doen dan je denkt. Als hij inderdaad het verschil tussen links, rechts, onder en boven niet meer weet, kan ik alleen maar respect hebben voor zijn keuze. Achter de schermen zal er vast ook goed zijn overlegd.
Jammer dat hij eruit is, ik vond het een leuke kandidaat.

volgens mij zijn er ook jaren geweest dat kandidaten maanden lang psychische hulp nodig hadden na hun deelname. De laatste jaren heb ik hier niet zoveel meer over gehoord, maar het zal vast nog, al dan niet in mindere mate, voorkomen.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2018, 23:04:11 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #104 Gepost op: 13-01-2018, 23:01:56 »
Ik kan alleen maar met respect erop reageren, dat Jean-Marc voor zichzelf besloten heeft om ermee te stoppen.

In je enthousiasme ja zeggen tegen de uitnodiging om hieraan mee te doen: ''nee'' zeggen is veel moeilijker, lijkt me.

Ik hoop alleen dat er nu geen pagina's volgeschreven gaan worden over de mogelijkheid dat Jean-Marc eigenlijk de mol was, en dat de makers gedurende het spel hebben moeten besluiten om tussentijds een andere mol te kiezen.

In dit geval zou het vermoedelijk geen ramp zijn geweest, omdat in aflevering 1 slechts 4 mensen een test hebben gemaakt, dus het effect van ''op het verkeerde been te zijn gezet'' doordat mensen de test op Jean-Marc hebben ingevuld, is denk ik beperkt.

Natuurlijk is het mogelijk dat deze kunstgreep is toegepast, het zal gaandeweg het spel blijken of dit inderdaad zo was.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #105 Gepost op: 13-01-2018, 23:05:11 »
Jammer. Leek me een leuke kandidaat. ::zwaai::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #106 Gepost op: 13-01-2018, 23:17:05 »
Zoals eerder aangegeven: realiteit kan altijd anders lopen dan de verwachting. Heel dapper juist dat daarom Jean-Marc deze keuze heeft gemaakt. Respect.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #107 Gepost op: 13-01-2018, 23:19:45 »
Sorry maar wat een gebrek aan respect bij sommige forummers.  Dat t van geen respect getuigt dat iemand voor zich zelf en zijn rust kiest en dat t niet eerlijk is tov een kandidaat die al is afgevallen.
Hoe kun je zo iets ook maar zeggen. Kijk naar de lichaamshouding van Jean Marc in de paar momenten dat we hem deze aflevering gezien hebben.  Hij zat er mentaal gewoon Door en zag op dat moment de wereld aan voor een stuiterbal.

Dat hij dan kiest voor zijn eigen rust en niet met deze gevoelens de volgende dag gaat parasailen, daar voor kan ik niks Anders dan begrip hebben. Ik mag er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #108 Gepost op: 13-01-2018, 23:21:30 »
Ik heb om te beginnen respect voor elke kandidaat/mol die ervoor kiest mee te doen aan widm, ook als je wordt gevraagd voor het spel; je moet er maar aanstaan...
Ik vind het niet zo kies om een negatieve mening te geven over afvallers die het spel verlaten, en zeker niet als dat vanwege prive-redenen is; dat is een zware beslissing.

Ik denk dat Jean-Marc heel graag heel ver was gekomen in het spel, hij had er echt erg veel zin in, mijns inziens totaal geen houding van "ach ik ken het spel niet, ik weet niet wat ik ga tegenkomen, ik zie wel en als ik weinig kan slapen vertrek ik toch weer naar huis.." Welke kandidaat zou er eigenlijk wel zo instaan, als je er even over nadenkt....
Een persoonlijk drama voor JM, heel spijtig. Je kon echt wel goed merken dat -ie t spoor bijster was bij de steengroeve; door oververmoeidheid blijkt.

Ik denk dat dit vertrek ook wel de heftigheid van dit seizoen tekent; in ieder geval van de start, met de tweetallen in verschillende landen, en misschien dat de productie daar dus wel een risico heeft genomen. Ik mag dat rauwe wel. Het spel wordt beduidend harder gespeeld.( Ik weet nog dat we ons bij M17 'ergerden' aan "het zijn wel veel mooie dronebeelden van de natuur van Oregon maar waar is het spel!?" -Het accent is dit seizoen duidelijk weer verschoven). En daar komen dit soort heftige dingen bij...




Offline ikwilmolletje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #109 Gepost op: 13-01-2018, 23:22:38 »
Aan de andere kant zou je van een man van 50 toch genoeg zelfkennis mogen verwachten, dat zo'n situatie voorkomen had kunnen worden. Het getuigt helaas ook van weinig respect naar het programma, laat staan Ron...

Ik zal het ook maar even voor JM opnemen. Hoe had hij moeten weten dat hij nachtenlang niet zou kunnen slapen door alle spanningen? Zoals hij zelf in het dagboek schrijft kon hij eerst niet slapen door dronkemansgelal bij het hotel, en de volgende nachten niet vanwege de spanningen. Als zoiets maar in je hoofd blijft malen en je daardoor nauwelijks slaapt, dan gebeuren er rare dingen met je lichaam en geest. Dat zijn effecten die hij (zoals vele mensen) nooit eerder hebben meegemaakt. Of je nou 50, 60 of 30 bent, dat kun je van tevoren gewoon niet inschatten.

Weinig respect naar het programma? Alsof hij dit doet om het programma te pesten. Hij schrijft zelf dat hij de test niet heeft gemaakt, juist omdat hij wilde voorkomen dat hij toch zou moeten blijven omdat iemand anders de test slechter had gemaakt. Hij heeft dus juist uit respect voor het programma besloten te vertrekken.
En weinig respect naar Ron daar kom ik ook niet bij. Ten eerste is het niet zijn keuze om Ron een kans te geven terug te komen in het programma. Ten tweede is elke kandidaat even verantwoordelijk voor het feit dat Ron niet terugkomt uiteindelijk. En tot slot, als hij deze keuze een aflevering later maakt hoor je veel minder geluiden dat het weinig respectvol is naar Ron toe. Tuurlijk is het zuur voor Ron, maar de gezondheid van JM staat voorop.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #110 Gepost op: 13-01-2018, 23:25:39 »
Respect voor de keuze van Jean-Marc.

Als hij buikloop had gehad was een ieder begripvol geweest, maar als iemand het psychisch niet trekt; helaas onbegrip.

Genoot van het enthousiasme van JM, wat een lieverd.
Jammer voor hem en voor ons dat het hem te veel werd.

Laat mensen vooral niet oordelen, je kent de man niet en hebt geen idee.
Wat een wijs besluit om na 3 nachten niet te slapen NIET met die machines te gaan werken. Uit veiligheid voor een ieder.


Kortom; alom respect.

*Was erg leuk je te zien genieten!*


Omnia vincit amor

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #111 Gepost op: 13-01-2018, 23:28:45 »
Ik denk dat er weinig te verwijten valt aan JM. Als het niet meer gaat dan gaat het niet. Zo eenvoudig is het nu eenmaal. Het is psychologisch een heel zwaar spel en als kandidaat moet je toch in staat zijn om elke dag op een gegeven ogenblik op de uitknop te duwen. Los daarvan is het vooral ook een miscast geweest. Hij paste niet in WIDM imo. Hij leek het spel lijdzaam te ondergaan en begreep werkelijk niets van elke opdracht.

Het contrast met Ron is inderdaad heel groot. Hij wou zo graag WIDM meemaken, krijgt in de eerste aflevering geen eerlijke kans eigenlijk en wordt door een meedogenloze groep een herkansing niet gegund. Laat hem volgend jaar opnieuw meedoen voor mijn part! :)


Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #112 Gepost op: 13-01-2018, 23:30:45 »
Ik ben het eigenlijk wel met Tarbozan en een aantal anderen eens. Ik vind het moeilijk om te zien dat sommige forummers het onrespectvol van hem vinden. Ik heb zelf een aantal jaren geleden een half jaar met mijn studie moeten stoppen omdat ik er psychisch doorheen zat. Ook al wil je dan zo graag, het lukt dan gewoon niet. Wat ik er alleen maar mee wil zeggen is dat het soms beter is om voor je zelf te kiezen ook al wil je het zo graag anders. Ik vind het dus een hele dappere keuze van hem en kan er alleen maar respect voor hebben.







Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #113 Gepost op: 13-01-2018, 23:35:14 »
Na de eerste verbazing (vrijwillig het spel verlaten, dat doe je toch nooit?), vind ik het toch vooral erg dapper dat JM voor zichzelf kiest. Dat is verstandig, en daar moet je respect voor hebben.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #114 Gepost op: 13-01-2018, 23:35:45 »
Knappe en goede beslissing van hem. Ook Jean-Marc is al jarenlang een hele grote molfan, dat blijkt al uit de vele cartoons die hij over het programma maakte. De beslissing zal ook na goed overleg met de psycholoog genomen zijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #115 Gepost op: 13-01-2018, 23:38:37 »
Ik snap het zelf gewoon niet zo. Hij had ook een stapje terug kunnen nemen. Dat kan zelfs als mols gezien worden, wat Lo ook al zei. En ik vraag me wel af of de kandidatenbegeleiders / vertrouwenspersoon niet wat meer voor hem hadden kunnen betekenen. In ieder geval slaappillen ofzo...

Jammer voor het spel, maar gezondheid gaat uiteraard voor.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #116 Gepost op: 13-01-2018, 23:41:30 »
Ik snap het zelf gewoon niet zo. Hij had ook een stapje terug kunnen nemen. Dat kan zelfs als mols gezien worden, wat Lo ook al zei. En ik vraag me wel af of de kandidatenbegeleiders / vertrouwenspersoon niet wat meer voor hem hadden kunnen betekenen. In ieder geval slaappillen ofzo...

Jammer voor het spel, maar gezondheid gaat uiteraard voor.

Maar het argument "Had hij zich niet mols kunnen gedragen door in die graafmachine niets te doen" gaat niet op als je niet meer verder gaat.

Wat betreft het tweede deel heb ik dezelfde vraag. Wat is er achter de schermen gebeurd om Jean-Marc toch wat meer op zijn gemak te stellen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2018, 23:44:45 »
Je hoeft toch niet te shovelen of parasailen? Doe de opdracht gewoon helemaal niet mee... dat is juist supermols! Ga lekker luiwammesen. Ideaal toch?! Ik doe zeker niet moeilijk als je als kandidaat een opdracht moedwillig verknalt, dit is Wie is de Mol!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2018, 23:46:28 »
Na Janine, voor mijn gevoel echt het meest tragische moment van de molgeschiedenis  ::ohno::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Jean-Marc van Tol
« Reactie #119 Gepost op: 13-01-2018, 23:47:35 »
Je hoeft toch niet te shovelen of parasailen? Doe de opdracht gewoon helemaal niet mee... dat is juist supermols! Ga lekker luiwammesen. Ideaal toch?! Ik doe zeker niet moeilijk als je als kandidaat een opdracht moedwillig verknalt, dit is Wie is de Mol!

Ja, maar het ging niet om deze opdracht. Je impliceert dat hij gewoon deze opdracht kon verknallen en dan zo verder kon, maar hij zat er gewoon door. Geen enkele opdracht ging nog lukken voor hem en dan stopt het.