Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250709 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #140 Gepost op: 14-01-2018, 10:06:56 »
Ze komt ver of ze is de mol wmb

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #141 Gepost op: 14-01-2018, 10:19:05 »
Tijdens het eten vraagt Olcay hoeveel geld iedereen heeft uitgegeven aan het bellen naar Art. Jan en Stine/Emilio vertellen hoeveel ze verbeld hebben. Simone zegt aan tafel niets, maar in haar biecht (die in het tafelgesprek is gemonteerd) zegt ze dat zij en Bella voor € 500,- naar Art hebben gebeld. Dat zou dan die missende € 500,- zijn.

Maar waarom zegt Simone dat niet aan tafel, tegen de anderen, maar alleen in haar biecht? Misschien omdat Bella niets afweet van dat telefoontje? Heeft Simone zonder Bella's medeweten naar Art gebeld? We zien haar in aflevering 1 niet bellen en in aflevering 2 niet in het bijzijn van anderen zeggen dat ze gebeld heeft. Lijkt me sterk dat beide momenten zonder reden door de montage zijn weggelaten, als ze hebben plaatsgevonden.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 10:29:22 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #142 Gepost op: 14-01-2018, 11:02:40 »
Tijdens het eten vraagt Olcay hoeveel geld iedereen heeft uitgegeven aan het bellen naar Art. Jan en Stine/Emilio vertellen hoeveel ze verbeld hebben. Simone zegt aan tafel niets, maar in haar biecht (die in het tafelgesprek is gemonteerd) zegt ze dat zij en Bella voor € 500,- naar Art hebben gebeld. Dat zou dan die missende € 500,- zijn.

Maar waarom zegt Simone dat niet aan tafel, tegen de anderen, maar alleen in haar biecht? Misschien omdat Bella niets afweet van dat telefoontje? Heeft Simone zonder Bella's medeweten naar Art gebeld? We zien haar in aflevering 1 niet bellen en in aflevering 2 niet in het bijzijn van anderen zeggen dat ze gebeld heeft. Lijkt me sterk dat beide momenten zonder reden door de montage zijn weggelaten, als ze hebben plaatsgevonden.

De wisseltruc?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #143 Gepost op: 14-01-2018, 11:07:33 »
Tijdens het eten vraagt Olcay hoeveel geld iedereen heeft uitgegeven aan het bellen naar Art. Jan en Stine/Emilio vertellen hoeveel ze verbeld hebben. Simone zegt aan tafel niets, maar in haar biecht (die in het tafelgesprek is gemonteerd) zegt ze dat zij en Bella voor € 500,- naar Art hebben gebeld. Dat zou dan die missende € 500,- zijn.

Maar waarom zegt Simone dat niet aan tafel, tegen de anderen, maar alleen in haar biecht? Misschien omdat Bella niets afweet van dat telefoontje? Heeft Simone zonder Bella's medeweten naar Art gebeld? We zien haar in aflevering 1 niet bellen en in aflevering 2 niet in het bijzijn van anderen zeggen dat ze gebeld heeft. Lijkt me sterk dat beide momenten zonder reden door de montage zijn weggelaten, als ze hebben plaatsgevonden.

Scherp, Blip. Erg opmerkzaam. We zien Simone wel weglopen van Bella met de telefoon in aflevering 1.

Als dat bellen met Art een nepmol aktie zou zijn, en toch in de montage zou zijn weggelaten... Dat ligt niet voor de hand, toch?

edit: hebben ze een niet-mol ooit wel eens op die manier verdacht gemaakt, bedoel ik. Vorig jaar was dat totaal niet aan de orde. Maar toen werd er zelfs vooraf gezegd dat ze heel veel vertrouwen in de Mol hadden. Dat was nu niet het geval.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 12:02:50 door Amethyst »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #144 Gepost op: 14-01-2018, 12:00:47 »
Simone en Jean-Marc waren de twee die uiteindelijk in loge 18 moesten zitten. Hint naar Simone?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #145 Gepost op: 14-01-2018, 12:39:02 »
Scherp, Blip. Erg opmerkzaam. We zien Simone wel weglopen van Bella met de telefoon in aflevering 1.

Als dat bellen met Art een nepmol aktie zou zijn, en toch in de montage zou zijn weggelaten... Dat ligt niet voor de hand, toch?

Dat lijkt me niet, nee. Aan tafel horen we Bella nog wel zeggen "Eén keer betaald", maar dat is als vraag aan Stine, om de bevestiging te krijgen dat Stine en Emilio maar één keer gebeld zouden hebben. Bella reageert ook helemaal niet op de vraag van Olcay en kijkt afwachtend naar de anderen, om te horen hoeveel geld zij verbeld hebben.

Het lijkt alsof ze die biecht van Simone erin hebben gezet om het bedrag van € 5000,- rond te krijgen, opdat kijkers daar geen vragen meer over stellen. Het verschil is dan immers verklaard: "Oh, ze hebben wel gebeld maar dat is er niet in gemonteerd." Maar dat verklaart niet waarom Simone en Bella daar aan tafel niets over zeggen, tenzij ze dat hebben afgesproken. Bella zei in aflevering 1 echter heel resoluut dat ze niet gingen bellen. En ze spreekt er in haar biechten ook niet over.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #146 Gepost op: 14-01-2018, 13:10:23 »
Ik vond het opmerkelijk dat Simone het hele 2e smsje wist op te rakelen in haar biecht. Ze vertelt precies wat iedereen moest doen alsof ze het uit haar hoofd had geleerd.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #147 Gepost op: 14-01-2018, 13:17:04 »
Mooi gevonden, loge 18!

En dat uit haar hoofd leren van dingen is haar beroep natuurlijk.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #148 Gepost op: 14-01-2018, 13:30:08 »
Ik vond het opmerkelijk dat Simone het hele 2e smsje wist op te rakelen in haar biecht. Ze vertelt precies wat iedereen moest doen alsof ze het uit haar hoofd had geleerd.

Ruben kon ook het derde sms'je nadien opdreunen. Daar zijn veel opties voor buiten het molschap. Sluit natuurlijk ook niks uit.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #149 Gepost op: 14-01-2018, 14:01:05 »
Op dit moment mijn mol nummer 1.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #150 Gepost op: 14-01-2018, 14:11:45 »
Voor mij ook mijn nr 1 mol  ::bravo::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #151 Gepost op: 14-01-2018, 14:15:06 »
Tijdens het eten vraagt Olcay hoeveel geld iedereen heeft uitgegeven aan het bellen naar Art. Jan en Stine/Emilio vertellen hoeveel ze verbeld hebben. Simone zegt aan tafel niets, maar in haar biecht (die in het tafelgesprek is gemonteerd) zegt ze dat zij en Bella voor € 500,- naar Art hebben gebeld. Dat zou dan die missende € 500,- zijn.

Maar waarom zegt Simone dat niet aan tafel, tegen de anderen, maar alleen in haar biecht? Misschien omdat Bella niets afweet van dat telefoontje? Heeft Simone zonder Bella's medeweten naar Art gebeld? We zien haar in aflevering 1 niet bellen en in aflevering 2 niet in het bijzijn van anderen zeggen dat ze gebeld heeft. Lijkt me sterk dat beide momenten zonder reden door de montage zijn weggelaten, als ze hebben plaatsgevonden.
Inderdaad, ik vond het al vreemd dat ze het zei want het moest lijken alsof ze alleen 1 gratis telefoontje gedaan hadden.
Zal er vanuit de groep een vraag gesteld zijn over die missende 500 euro? Er zal er toch wel één nagedacht hebben? Het is er misschien uitgeknipt.
Is de vraag wél gesteld en hebben Simone en Bella gezwegen, dan kan Bella weten dat Simone toch gebeld heeft.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 14:16:46 door Run »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #152 Gepost op: 14-01-2018, 17:10:43 »
Ik zit hier nog prima ;D

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #153 Gepost op: 14-01-2018, 18:02:53 »
Ondanks dat ik Simone ook erg verdenk, zijn er misschien wat teveel hints die naar haar wijzen.

De M18, de El Sky bar (EE in de titel), "een verhaal apart" wat een boek zou zijn over Simone de Beauvoir, de 500 mol die ze gebeld hebben, etc...
En dat is alleen nog maar een hoop uit aflevering 1. In aflevering 2 is er opnieuw heel veel aan Simone te linken.

Ik begin te twijfelen of het niet allemaal te dik er bovenop ligt, maar misschien zijn er enkele onbedoelde hints en zitten de ware hints er ook tussen.


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #154 Gepost op: 14-01-2018, 18:19:21 »
Ik weet niet of dit al eerder ter sprake is geweest?
Bij het Opscheppen werd er door Art een Lada gebruikt om het aantal meters op te meten die de  kandidaten hadden weggeschept.
Waarom denk ik?
Waarom een auto?
Waarom die auto?
Er moet meer zijn dan een Lada.
Kijkend naar het nummerbord: CC-180-II
Romeins getal: 200-180-2= 18
Ok 18..wederom en nu?
Toen ging ik de kleur bekijken vd Lada.
Blauw....donkerblauw met wat witte strepen hier en daar.

En kijk Simone eens staan...donker blauwe trui met witte strepen!

Als dit geen zwarte humor is!?! 😂



Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #155 Gepost op: 14-01-2018, 18:43:31 »
Ik weet niet of dit al eerder ter sprake is geweest?
Bij het Opscheppen werd er door Art een Lada gebruikt om het aantal meters op te meten die de  kandidaten hadden weggeschept.
Waarom denk ik?
Waarom een auto?
Waarom die auto?
Er moet meer zijn dan een Lada.
Kijkend naar het nummerbord: CC-180-II
Romeins getal: 200-180-2= 18
Ok 18..wederom en nu?
Toen ging ik de kleur bekijken vd Lada.
Blauw....donkerblauw met wat witte strepen hier en daar.

En kijk Simone eens staan...donker blauwe trui met witte strepen!

Als dit geen zwarte humor is!?! 😂




Ladadi, ladada!  ::ok::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #156 Gepost op: 14-01-2018, 19:30:03 »


Als dit geen zwarte humor is!?! 😂


 ??? Serieus? Je hebt best een leuk punt maar dit vind ik niet grappig

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #157 Gepost op: 14-01-2018, 20:47:09 »
??? Serieus? Je hebt best een leuk punt maar dit vind ik niet grappig

Want?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #158 Gepost op: 14-01-2018, 21:06:45 »
??? Serieus? Je hebt best een leuk punt maar dit vind ik niet grappig
Art heeft het ook over zwarte humor in de opdracht daarvoor. Dat is gewoon een begrip, en het zal ook op Simone slaan maar daar is niets mis mee en van Art zal het ook een hint zijn.
Ik heb het net teruggezien, die lada is inderdaad blauw met een witte streep ergens, en Simone heeft precies zo’ n sweeter aan. Een oplettende kandidaat die dat gezien heeft, is binnen.
Maar dit zijn van die dingen die nauwelijks opvallen als je in het spel zit.
Het is voor mij een van de duidelijkste hinten tot nu toe, vooral in combinatie met dat nummerbord dat inderdaad te beschouwen is als een som en daar komt 18 uit. Heel knap van je, Blinker.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2018, 21:14:57 door Run »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #159 Gepost op: 14-01-2018, 21:15:16 »
Want?

Iets met overdreven politieke correctheid gok ik.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'