Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250784 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #220 Gepost op: 20-01-2018, 22:11:10 »
Ik heb sinds deze aflevering een redelijke tunnelvisie gekregen bij Simone

Same here. Slecht geacteerde emoties en ze doet zich veel dommer voor dan dat ze is. En dat voortdurende gepruts met de porto (die ze in elke opdracht, waarin die nodig is, in handen heeft) loopt behoorlijk in de gaten, gezien ook de opmerking van Stine.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #221 Gepost op: 20-01-2018, 22:12:45 »
Zeker ook omdat Bella er nu uit ligt, haar maatje, en dus iemand die Simone waarschijnlijk sowieso niet verdacht. De eerste 'normale' test.. ik heb een gevoel dat we beet hebben hoor.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #222 Gepost op: 20-01-2018, 22:14:36 »
Ze zat in haar eentje in de auto, waarom zou ze als mol slagen? Hier had ze vrij spel als ze de mol was.

Same here. Slecht geacteerde emoties en ze doet zich veel dommer voor dan dat ze is. En dat voortdurende gepruts met de porto (die ze in elke opdracht, waarin die nodig is, in handen heeft) loopt behoorlijk in de gaten, gezien ook de opmerking van Stine.

En daar trap je dus in de val die montage heet. Portoverkeer komt van 2 kanten dus wie zegt dat Stine hier niet de boosdoener is?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #223 Gepost op: 20-01-2018, 22:17:32 »
Ze zat in haar eentje in de auto, waarom zou ze als mol slagen? Hier had ze vrij spel als ze de mol was.

En daar trap je dus in de val die montage heet. Portoverkeer komt van 2 kanten dus wie zegt dat Stine hier niet de boosdoener is?

Wat is 200e voor een bedrag?
Hooguit 400e met de X2
Als Mol kun je ook met lage bedragen af en toe ook wat vertrouwen 'verdienen'

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #224 Gepost op: 20-01-2018, 22:18:10 »
En daar trap je dus in de val die montage heet. Portoverkeer komt van 2 kanten dus wie zegt dat Stine hier niet de boosdoener is?

Omdat ze op de markt en bij de graafopdracht in aflevering 2 ook vreselijk liep te prutsen met de porto. Stine bevestigt slechts dat dit niet alleen de kijker, maar ook de kandidaat op is gaan vallen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #225 Gepost op: 20-01-2018, 22:29:23 »
Waarschijnlijk reed ze de 200 euro wel op tijd naar binnen omdat ze al wist dat ze het de volgende opdracht er weer uit kon pakken. Volgens mij is zij de mol, so far nog geen goeie, maar de serie is nog jong  ::vergroot::  :D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #226 Gepost op: 20-01-2018, 22:36:48 »
De kleding van Simone correspondeert steeds frappant met iets in de omgeving. Ze had eenzelfde rode kleur trui aan als de rode auto's. In de bergen had ze blauw met een witgespikkelde sjaal en die sjaal paste precies bij de omgeving met veel wit.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #227 Gepost op: 20-01-2018, 23:05:53 »
Aflevering 1:
Mollenactie 1: Simone vindt (met Bella) twee jokers en geen geld voor de pot. Simone vindt op tijd de kluis met de tickets en verkleint daarmee het risico dat Bella afvalt, wat zeer onredelijk zou zijn. Mocht het team Bella-Simone als enige de kluis niet vinden, dan was Bella sowieso afgevallen. Dit zouden de makers nooit hebben toegestaan.
Mollenactie 2: Simone kweekt met deze opdracht 'goodwill' bij Bella en er ontstaat een bondje. Uiteindelijk valt Bella af in aflevering 3 door dit bondje van vertrouwen.

Aflevering 2:
Mollenactie 3: Simone stuurt als eerste aan om op de markt steeds terug te komen bij Art, wat extra tijd zou kosten.
Citaat Simone: "Maar dan moeten we weer terug".
Mollenactie 4: Simone stuurt als eerste aan om de briefjes van 10 dubbel te leggen op het bord bij Art. Uiteindelijk moeten deze enkel liggen, en dit kost de groep geld voor de pot.
Citaat Simone: "Twee per ding"
Mollenactie 5: Simone graaft met een kleine graafmachine op einde van het parkoers. Met de kleine graafmachine is haar bijdrage minimaal en het einde van het parkoers heeft men nooit gehaald. Haar bijdrage is verwaarloosbaar.

Aflevering 3:
Mollenactie 6: Simone verdient met de auto-opdracht 200 euro (x2), maar dit is een van de laagste bedragen mogelijk. Hiermee kweekt ze 'goodwill' en heeft daarnaast de opdracht met de kistjes in het vooruitzicht, waar weer veel geld verloren zal gaan.
Mollenactie 7: Simone geeft bij de kistjes-opdracht geen 'advies' mee aan Olcay-Stine, wat de kans op het pakken van een minbedrag of een vrijstelling vergroot. Olcay-Stine pakken uiteindelijk een vrijstelling en -500.
Mollenactie 8: Daarnaast pakt Simone zelf -500. Ze weet immers waar de min-bedragen liggen.
Mollenactie 9: Simone geeft meerdere malen foutieve of al bekende informatie door tijdens het paragliden.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2018, 23:14:48 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Diaantjuh9

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #228 Gepost op: 20-01-2018, 23:09:32 »
was me nog niet opgevallen, ik ga zeker op haar kleding letten next time  ::ok::

het viel me trouwens op dat toen Simone de lucht in ging, die man achter haar zn armen allebei in de lucht deed en naar beneden tegelijkertijd..  als een M....

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #229 Gepost op: 20-01-2018, 23:11:09 »
@Jelsir, reed Simone zelfs niet in de 200€ auto? En Ruben reed in de 50€ maar die was verkenner dus ben het met je eens dat dat niet echt een optie zou zijn voor de mol sowieso haha

En mag ik vragen waarom jij denkt dat niets zeggen de kans op het pakken van min of vrijstelling vergroot? Want in mijn ogen is het zo'n mindfuck dat het niet echt uitmaakt wat je zegt, of óf je iets zegt: niemand vertrouwt toch elkaar..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #230 Gepost op: 20-01-2018, 23:17:03 »
@Jelsir, reed Simone zelfs niet in de 200€ auto? En Ruben reed in de 50€ maar die was verkenner dus ben het met je eens dat dat niet echt een optie zou zijn voor de mol sowieso haha

En mag ik vragen waarom jij denkt dat niets zeggen de kans op het pakken van min of vrijstelling vergroot? Want in mijn ogen is het zo'n mindfuck dat het niet echt uitmaakt wat je zegt, of óf je iets zegt: niemand vertrouwt toch elkaar..

1) 200 is één van de laagste bedragen op de auto's in ieder geval.
2) Door GEEN 'advies' mee te geven bij de kistjes moet men nu gokken uit 2/8, waar het eenduidig sturing geven aan een rij door WEL een advies te geven, maakt de kans 2/4.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #231 Gepost op: 20-01-2018, 23:22:29 »
Ik vond Simone ook al super verdacht deze aflevering, iets té verdacht..
Snap alleen niet zo goed waarom zij niet in het groepje 'op de grond' zat.
Als er iemand communicatief in het groepje is, dan is Simone het wel. (Olcay & Stine ook)
Voor de Mol ook een betere en subtielere manier om te mollen imo.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline taytay13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #232 Gepost op: 20-01-2018, 23:27:08 »
Sinds wanneer duw je een auto aan de zijkant?

Dit dus. Ze springt uit de auto om te helpen (goed te lijken), maar levert vervolgens nul bijdrage. Doet me denken aan Klaas twee seizoenen terug. Ik kruip in deze tunnel.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #233 Gepost op: 20-01-2018, 23:38:28 »

-opdracht 2-

Art legt opdracht uit en zegt ook;"Het gaat om wederzijds vertrouwen"...
Zodra Art dit uitspreekt: ....
Reageert Simone; "UCHE....".. ergens rond @22.41

(kan mijn tijd niet goed tjekken, excuus, kan afspeler niet stoppen op tijd....)

*Maar Simone timed het prima imho! Dat dan weer wel*
Omnia vincit amor

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #234 Gepost op: 20-01-2018, 23:49:09 »
De kleding van Simone correspondeert steeds frappant met iets in de omgeving. Ze had eenzelfde rode kleur trui aan als de rode auto's. In de bergen had ze blauw met een witgespikkelde sjaal en die sjaal paste precies bij de omgeving met veel wit.

Bij de biecht over de exit van Bella droeg ze een geel truitje en welke kleur droeg Bella opvallend vaak...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #235 Gepost op: 20-01-2018, 23:53:18 »
Zie niet wat dit te betekenen zou hebben. Geel en geel voor de afvaller. Wat zou dat voor hint kunnen zijn?

Offline Polzzzie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #236 Gepost op: 21-01-2018, 00:12:51 »
Bij de biecht over de exit van Bella droeg ze een geel truitje en welke kleur droeg Bella opvallend vaak...

Dit viel mij ook al op! Oplettend of ze vaker dezelfde kleur draagt als de afvaller vlak vóór of na de executie dus?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #237 Gepost op: 21-01-2018, 00:18:13 »
Ik vond Simone ook al super verdacht deze aflevering, iets té verdacht..
Snap alleen niet zo goed waarom zij niet in het groepje 'op de grond' zat.
Als er iemand communicatief in het groepje is, dan is Simone het wel. (Olcay & Stine ook)
Voor de Mol ook een betere en subtielere manier om te mollen imo.

Vanuit de lucht kun je makkelijk foute antwoorden geven.
Simone doet dat meerdere malen.
Oo de grond kun je foute antwoorden opschrijven maar dat was na.afloop van de opdracht
door iedereen te checken.
To risky voor een Mol

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #238 Gepost op: 21-01-2018, 00:21:04 »
Vanuit de lucht kun je makkelijk foute antwoorden geven.
Simone doet dat meerdere malen.
Oo de grond kun je foute antwoorden opschrijven maar dat was na.afloop van de opdracht
door iedereen te checken.
To risky voor een Mol
Het punt is dat iedereen hetzelfde verhaaltje te horen krijgt. Wat dus gebeurt is, iedereen gaat uiteindelijk vanalles roepen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline chagnee

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #239 Gepost op: 21-01-2018, 00:24:44 »
Bij de biecht over de exit van Bella droeg ze een geel truitje en welke kleur droeg Bella opvallend vaak...

Ik kreeg ook het gevoel dat er iets is met haar kleding tijdens de biecht fragmenten (of terugkijkfilmpjes, hoe je ze ook wilt noemen). Dus even gekeken naar de vorige afleveringen...

- Aflevering 1: Ron draagt een donkerrode t-shirt wanneer hij zijn rood scherm te zien krijgt. Simone droeg een roodachtig truitje tijdens haar biecht fragmenten

- Aflevering 2: geen rood scherm te zien door de exit van Jean-Marc

- Aflevering 3: Bella draagt een gele jas wanneer zij haar rood scherm te zien krijgt. Simone droeg een geel truitje tijdens haar biecht fragmenten

Iets om in de gaten te houden, denk ik toch.