Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 250560 keer)

Offline Maikel9827

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #680 Gepost op: 19-02-2018, 14:39:44 »
Voortboordurend op de kleur rood (lady in red). Liep er niet een mevrouw met een rode paraplu toen de Mol voorbij alle kandidaten liep?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #681 Gepost op: 19-02-2018, 14:40:51 »
who cares ::hypocriet:: :-X


I care, omdat het nogal achterbaks is om er met andermans veren vandoor te gaan. Ik zeg niet dat het opzet was van Brtdm, maar ik zeg wel dat ik jouw 'who cares' misplaatst vind.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #682 Gepost op: 19-02-2018, 14:41:44 »
Meen je dit nu serieus?  ::) overdrijven is ook een vak


Mn kennis van statistiek is wat weggezakt, maar ik kom uit op een kans van ~ 0,00011904761 dat Simone toevallig steeds goed staat van aflevering 3 tot en met 7.

Dus nee, het is niet absoluut een 100% hint, maar in de praktijk wel, vind ik idd.

Dat vind ik wel heel sterk uitgedrukt. Ik maak nog altijd een onderscheid tussen de naam van de Mol weggeven met letters (2013 en 2016) en iets wat je eigenlijk nog altijd kan wegzetten als 'toeval'.

Het is heel opvallend, maar een kandidaat kan dit ook doen. Bovendien had ik liever dat Simone ook in kledij matchte met de afvaller en dat is bij Loes niet zo.

Desondanks is het leuk dat de 'hints' naar mijn Mol binnenstromen. ;D

Ik bedoelde de positie van Simone in de groepsfoto's, niet haar kleding.

Het lijkt me niet dat een kandidaat dat eerste zou doen. Tenzij de produktie elke keer de volgorde bepaalt van de groepsfoto's ...maar dat vind ik erg ver gezocht.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #683 Gepost op: 19-02-2018, 15:04:46 »
Mn kennis van statistiek is wat weggezakt, maar ik kom uit op een kans van ~ 0,00011904761 dat Simone toevallig steeds goed staat van aflevering 3 tot en met 7.

Dus nee, het is niet absoluut een 100% hint, maar in de praktijk wel, vind ik idd.

Je mag alleen nooit de data die je gebruikt om een theorie te maken, gebruiken om diezelfde theorie te valideren. Dan klopt je theorie altijd.
Anders is elke loterijwinnaar verdacht van fraude, immers de kans om een loterij te winnen is maar 1 op de heel veel miljoen.
Of, meer in deze setting: iemand gaat op plek van de afvaller staan. Maar je gaat er niet meteen vanuit, na 1 groepsfoto, dat er slechts een kans van 1/9 (=11.1.. %) dat dat op toeval berust.
Pas als je een theorie hebt, en DAARNA je gegevens gaat verzamelen, dan pas kan je er statistisch aan rekenen.

Daarnaast, zoals eerder aangegeven: dit is prima iets dat een kandidaat uit eigen beweging zelf voordien had bedacht als 'hint' en zodoende wil uitvoeren. Er is geen reden om aan te nemen dat alleen puur toeval op een kandidaat zou wijzen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #684 Gepost op: 19-02-2018, 15:15:45 »
Je mag alleen nooit de data die je gebruikt om een theorie te maken, gebruiken om diezelfde theorie te valideren. Dan klopt je theorie altijd.
Anders is elke loterijwinnaar verdacht van fraude, immers de kans om een loterij te winnen is maar 1 op de heel veel miljoen.
Of, meer in deze setting: iemand gaat op plek van de afvaller staan. Maar je gaat er niet meteen vanuit, na 1 groepsfoto, dat er slechts een kans van 1/9 (=11.1.. %) dat dat op toeval berust.
Pas als je een theorie hebt, en DAARNA je gegevens gaat verzamelen, dan pas kan je er statistisch aan rekenen.

Het was ook weer 20+ jaar geleden.  ::rofl::

Bedankt voor de toelichting.



Citaat
Daarnaast, zoals eerder aangegeven: dit is prima iets dat een kandidaat uit eigen beweging zelf voordien had bedacht als 'hint' en zodoende wil uitvoeren. Er is geen reden om aan te nemen dat alleen puur toeval op een kandidaat zou wijzen.

Alleen als nep hint voor de kijkers thuis? Daar snap ik het nut dus niet van, maar goed als je echt alle opties open wilt houden kan dat natuurlijk...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #685 Gepost op: 19-02-2018, 15:40:46 »

I care, omdat het nogal achterbaks is om er met andermans veren vandoor te gaan. Ik zeg niet dat het opzet was van Brtdm, maar ik zeg wel dat ik jouw 'who cares' misplaatst vind.
Het is maar een tv-programma ;). Vaak zijn er meerdere mensen die een hint/theorie op zelfstandige wijze opmerken, wie dit het eerste post is vrij irrelevant (plus dat er zoveel platforms zijn dat het lastig bij te houden is wie er nou "eerste" was). Los daarvan vind ik het hele credits geven voor zoiets gewoon raar, maarja ieder z'n ding  :-*.

OT: Ik vind het esthetisch wel ook jammer dat ze bij de foto nadat Loes eruit is geen wit shirt heeft aangetrokken, dat had het wel afgemaakt  ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #686 Gepost op: 19-02-2018, 15:44:31 »
Voortboordurend op de kleur rood (lady in red). Liep er niet een mevrouw met een rode paraplu toen de Mol voorbij alle kandidaten liep?
Yes!

Ik heb het idee dat er in de omgeving veel meer aanwijzingen zijn dan in vorige seizoenen. En de mol heeft dat ook ergens gezegd, dat er dit keer veel aanwijzingen in de omgeving waren.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 15:49:48 door Run »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #687 Gepost op: 19-02-2018, 16:01:21 »
Alleen als nep hint voor de kijkers thuis? Daar snap ik het nut dus niet van, maar goed als je echt alle opties open wilt houden kan dat natuurlijk...

Het is niet enkel voor de kijkers (als het een nephint is). Ook de kandidaten moeten goed onthouden, wat er gebeurt op de groepsfoto. Zo schrijft Emilio in zijn afvallersdagboek dat een van de vragen was hoe de mol stond op de groepsfoto (armen naast zich, armen gekruist...). Als je daar al op moet letten, kan het opvallen dat een kandidaat steeds de plek van de afvaller afneemt.
Alhoewel ik nu advocaat van de duivel/mol  ;) speel, want ik geloof wel dat dit zeker een hint kan zijn en ik verdenk Simole ook wel.

Offline ladynina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #688 Gepost op: 19-02-2018, 16:45:28 »
Ik had dus inderdaad deze theorie op 11 februari al gepost, dank voor degenen die me credits gaven. Toen kwamen er wat lauwe reacties op, terwijl ik het zelf echt te toevallig vind. Deze week stond Simone op dezelfde plek als vorige week, wat ook logisch te verklaren is, want zo staat ze nog steeds op de plek van vorige afvaller Loes. Staat ze zaterdag helemaal links (de plek van Stine) dan is de theorie wat mij betreft bewezen. Wat nog een klein vraagteken laat of dit ook inderdaad een actie is van de Mol.

Het is me opgevallen dat Simone vanaf afl. 3 op de groepsfoto's steeds exact op dezelfde positie staat als de vorige afvaller, meestal met dezelfde kleur kleding, zoals eerder besproken.  ::)
In afl. 2 was Ron in principe nog niet definitief afgevallen. Hint?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #689 Gepost op: 19-02-2018, 16:46:20 »
Yes!
Ik heb het idee dat er in de omgeving veel meer aanwijzingen zijn dan in vorige seizoenen. En de mol heeft dat ook ergens gezegd, dat er dit keer veel aanwijzingen in de omgeving waren.
Ik kan die woorden van de mol niet terugvinden. Iemand anders misschien wel?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #690 Gepost op: 19-02-2018, 16:49:15 »
Het is niet enkel voor de kijkers (als het een nephint is). Ook de kandidaten moeten goed onthouden, wat er gebeurt op de groepsfoto. Zo schrijft Emilio in zijn afvallersdagboek dat een van de vragen was hoe de mol stond op de groepsfoto (armen naast zich, armen gekruist...). Als je daar al op moet letten, kan het opvallen dat een kandidaat steeds de plek van de afvaller afneemt.
Alhoewel ik nu advocaat van de duivel/mol  ;) speel, want ik geloof wel dat dit zeker een hint kan zijn en ik verdenk Simole ook wel.

Ja ik betrek er altijd de nodige dosis boerenlogica bij en kijk ook naar de persoonlijkheden van de deelnemers.

In dit geval zou Simone als ze de mol niet was dus ook op de andere deelnemers moeten letten. Dan zou zich steeds met haar eigen positie in de groepsfoto bezig zijn ... dat lijkt me niet erg bevorderlijk voor de contentratie achteraf. En misschien doet de mol juist wel iets als ze daar mee bezig is en mist kandidaat Simone dat dan. Dus mja.

Als je alles puur theoretisch bekijkt kun je idd bijna alles wegredeneren. Volgens mij las ik pas ergens dat dat zelfs gebeurde bij die 'MOL CF KLAAS' hint.  :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #691 Gepost op: 19-02-2018, 16:57:04 »
Ik kan die woorden van de mol niet terugvinden. Iemand anders misschien wel?

Wat was jouw tactiek?
“De andere kandidaten natuurlijk goed observeren maar vooral ook op zoek gaan naar aanwijzingen in de omgeving.

https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/meer-over-simone/

Ik interpreteerde dit als er zijn veel aanwijzingen in de omgeving dit keer.  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 16:58:49 door Run »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #692 Gepost op: 19-02-2018, 17:32:17 »

Wat was jouw tactiek?
“De andere kandidaten natuurlijk goed observeren maar vooral ook op zoek gaan naar aanwijzingen in de omgeving.

https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/meer-over-simone/

Ik interpreteerde dit als er zijn veel aanwijzingen in de omgeving dit keer.  ::trots::

Dat is een mooie, inderdaad.

Ik kan me nog herinneren dat die quote bij iemand hier een uitspraak ontlokte van dat Simone dan wel niet ver zou zijn gekomen. Een kandidaat die er niks van snapte. Nou ja.  ;D

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #693 Gepost op: 19-02-2018, 19:13:49 »
Dat is een mooie, inderdaad.

Ik kan me nog herinneren dat die quote bij iemand hier een uitspraak ontlokte van dat Simone dan wel niet ver zou zijn gekomen. Een kandidaat die er niks van snapte. Nou ja.  ;D

Ik geloof de ontdekking van ladynina voor 97%. Dit kan geen toeval zijn. En aflevering 10 kan weer verwijzen naar aflevering 1. Simone staat dwars op Jan, en Olcay staat voor Jan in dezelfde richting. De vreemde houding van Simone op de 1e groepsfoto viel mij in het molboekje al op.

Mooi dat je de uitspraak hebt gevonden Amethyst. De rotondes, ronde objecten vanuit de lucht (NOS) en alle beelden (journaal).

Was het jullie ook opgevallen dat er tijdens Art zijn beginpraatje een een blauwe Lada(?) met imperiaal het beeld in komt rijden en achter hem stopt? Verborgen hintje naar Simone's lada?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #694 Gepost op: 19-02-2018, 19:32:18 »

Wat was jouw tactiek?
“De andere kandidaten natuurlijk goed observeren maar vooral ook op zoek gaan naar aanwijzingen in de omgeving.

https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/meer-over-simone/
Ik interpreteerde dit als er zijn veel aanwijzingen in de omgeving dit keer.  ::trots::
Dank je, Run. Mogelijk was dit een lieve hint op voorhand, van Simone naar alle kijkers.  ::tandpastasmiley::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #695 Gepost op: 19-02-2018, 20:45:32 »
Hier in een beeld.
Hele mooie hint, alleen jammer dat de kledingkleur eerst ook nog klopt, maar op het eind niet meer.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #696 Gepost op: 19-02-2018, 20:50:34 »

(bron: Arian Pruijssers)


RIP Jan-Tunnel

Top,mooi gevonden!  ::bravo:: ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #697 Gepost op: 19-02-2018, 20:52:12 »
Kijk aan, mooi gevonden ladynina ::vergroot::
Een dergelijke hint vind ik een stuk leuker ::ok:: bovendien dan gebouwen en vormen die toch al voorkomen in een land gaan benutten en vergelijken met het logo van het programma waar Simone voor werkt ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #698 Gepost op: 19-02-2018, 20:57:47 »
Dit vind ik dan ook nog de opvallendste afwijking, aangezien die groepsfoto met de computer is samengesteld - zou dus een fluitje van een tetri moeten zijn omdat met de groepsfoto van aflevering 2 te laten matchen.
Verder: mooi gevonden ::ok::

Geeft de titel van aflevering 3 (kreupelstraat) wellicht een aanzet? Het zou een verklaring kunnen
zijn waarom het bij aflevering 1 en 2 nog niet opgaat. Maar het vanaf aflevering 3 wel klopt?
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #699 Gepost op: 19-02-2018, 21:59:08 »

Klaas leest ook mee op het forum.
(Vanaf 12;40 minuten ongeveer)
Sorry ladynina, ik ga er toch een beetje met de eer vandoor hier. Is verder niet mijn bedoeling geweest.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?