Auteur Topic: [kandidaat] Stine Jensen  (gelezen 139443 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #460 Gepost op: 4-02-2018, 16:13:33 »
Iedereen verschilt uiteraard van mening en dat maakt widm ook zo leuk!!!
Voor mij is Stine juist minder verdacht door deze aflevering, kijkende vanuit mijn eigen bril. Met een lege envelop over de finish komen lijkt me echt totaal geen fijne positie voor de mol, dus ik had er dan maar meteen voor gezorgd om af te gaan zodra olcay eruit lag. En dan hopen dat de jokers over de finish komen, meer kans ook dan. Maar goed, zo zou ik het spel spelen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 17:04:57 door Juuls247 »
Meer L

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #461 Gepost op: 4-02-2018, 17:02:54 »
Gisteren las ik mijn zoontje voor uit een kinderboek van Stine. Ze beantwoordt daarin op filosofische wijze levensvragen van kinderen.
En ineens sloeg bij mij de bliksem in, want in haar  antwoord op de vraag "mag ik liegen als ik een cadeau van mijn oma niet zo leuk vindt?" schrijft ze het volgende:



Een uitspraak die ze ook in één van de eerste afleveringen heeft gedaan....

Dus het is Stine?   ???

Als ik me goed herinner deed ze deze uitspraak in haar voorstelfilmpje als zijnde haar tactiek in het spel, "de waarheid liegen". Aangezien ze hier zelf over geschreven heeft is het iets waar ze heel goed over nagedacht heeft blijkbaar. Ik zie  geen direct bewijs dat ze om die reden de mol is.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #462 Gepost op: 4-02-2018, 19:27:35 »
Hier gaat iedereen er vanuit dat Stine werkelijk niets in de envelop had zitten. Ik denk dat ze liegt. Stine is de enige die over een lege envelop praat. Het komt verder nergens terug. Art zegt juist dat in elke envelop beloningen zitten en niets is toch geen beloning. Voor Ruben zou het klote zijn om niets binnen te krijgen, die had er toch wel een keer aan gerefereerd als er echt een lege envelop was.

Ik denk dat er een vrijstelling of 250 in zat. En dat ze verdachter overkomt alleen omdat mensen uit gaan dat het waar is dat de envelop leeg is.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #463 Gepost op: 4-02-2018, 19:29:48 »
Ik vind het ook opvallend maar waarom zou Stine erover liegen?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #464 Gepost op: 4-02-2018, 19:35:26 »
Hier gaat iedereen er vanuit dat Stine werkelijk niets in de envelop had zitten. Ik denk dat ze liegt. Stine is de enige die over een lege envelop praat. Het komt verder nergens terug. Art zegt juist dat in elke envelop beloningen zitten en niets is toch geen beloning. Voor Ruben zou het klote zijn om niets binnen te krijgen, die had er toch wel een keer aan gerefereerd als er echt een lege envelop was.

Ik denk dat er een vrijstelling of 250 in zat. En dat ze verdachter overkomt alleen omdat mensen uit gaan dat het waar is dat de envelop leeg is.


Maar daar praat ze toch alleen over in de voice-over, dus voor de kijkers. Of heeft ze het er ook over tegen de kandidaten? Want liegen alleen voor de kijkers lijkt me helemaal niet waarschijnlijk
Dat dan weer wel

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #465 Gepost op: 4-02-2018, 20:31:52 »
Citaat
[2] Stine is de mol, maar besloot tijdens de opdracht dat het te verdacht zou zijn als ze met een lege envelop over de finish zou komen.

Dit was ook al verdacht genoeg. Met een lege envelop zo ver komen. Waarom niet als team overlegd... Wat gaan we doen? Ieder voor zich? Jokers mogen proberen ze binnen te slepen? Gaan we vol voor het geld? Hoe dan ook... Met een lege envelop was niets, maar dan ook niets te winnen. Die had als eerste moeten afvallen. Het verhaal over jokers is onzin. Ze heeft de zwarte vrijstelling en zou ze allemaal in een keer kunnen neutraliseren. We zitten niet meer in aflevering 1 of zo, dat er nog heel veel kansen komen om hem in te zetten.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #466 Gepost op: 4-02-2018, 21:11:29 »
Dat is een vraag waarop verschillende antwoorden mogelijk zijn:

[2] Stine is de mol, maar besloot tijdens de opdracht dat het te verdacht zou zijn als ze met een lege envelop over de finish zou komen.
 at er geld in de pot kwam.

Dit vind ik een vrij realistische optie. Echter, (ervanuitgaande dat ze mol is) waarom stopte ze niet eerder toen ze hoorde dat Simone er al uit lag? Dan was er in de laatste ronde een extra mogelijkheid geweest dat een andere kandidaat van Loes kon winnen. Ze kon immers zelf niet van Loes winnen om bovenstaande reden. Er als tweede uit liggen had dus de kans groter gemaakt dat de duizend euro gewonnen werd.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #467 Gepost op: 5-02-2018, 00:09:56 »
Volgend viel me op bij de "woordzoekers" opdracht :

Nog voor de verftijd om is gaat Stine op zoek naar de te zoeken zin.
In de biecht zegt ze : ik had al gezien "streept" en het laatste woord "weg".
Als de kandidaten dan later op het platform staan vraagt Art : "Ik wil nu een zin horen"
Loes antwoordt "Streept de mol ...." Jan zegt "zeg iets..."
Stine vult onmiddellijk aan ... maar hoor ik haar nu zeggen "streeptE de mol woorden weg?" Art herhaalt "Streept de mol woorden weg versta ik?"
Je hoort Stine "ja" zeggen.
Heeft Stine zich hier versproken? Als mol weet zij natuurlijk de zin bij voorbaat. En grijpt Art in om mogelijke verdenking Stine af te vlakken want zo'n definitieve antwoord scène kan je natuurlijk niet meer bij de montage wegwerken?

Als toets heb ik me dan eventjes in kandidatenmodus op het platform verbeeld.  Het lijkt alsof iedereen minstens een duidelijke "Streept de mol ..... weg?" ziet.
En hier verbaas ik me dan over "kandidate" Stine's denklijn... als je aanvult met "woorden" dan moet er toch een onafgestreepte W te zien zijn.  De enige W die na de gevonden "de mol" te zien is is de W van vertrouwen en die is duidelijk uitgeverfd.... Improvisatie onder tijdsdruk of mollenwerk dat door tijdsgebrek door niemand kan worden verbeterd?

Op zoek naar eventuele duidelijkere aanwijzingen nam ik er "zienswijzen" bij en na wat haspelen kom ik op :

zie WEN zin s(tinne) j(ensen). Je hoort in de achtergrond een discussie (Stinne/Loes?) over een E en een N....De onmogelijke W is al vermeld.

of
zie s(tinne) N wijzen... wat ze effectief ook uitgebreid lijkt te doen?

Als ik aan de slag ga met "woordzoekers" vind ik "zoek er woord s(tinne)". "woord" vormt dan samen met de discussie over EN het verkeerde "woorden" aangebracht in Stine's antwoord.

Allemaal toevallig?






Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #468 Gepost op: 5-02-2018, 01:12:11 »
Klopt. Het meest waarschijnlijke is dat ze 'm vlak voor de finale gaat inzetten. Dat is natuurlijk het moment dat iedere kandidaat denkt: nu of nooit want ik wil de finale bereiken. Maar Stine zou 'm ook op het allerlaatste moment kunnen inzetten;

 En dan voorspel ik dat Jan de winnaar wordt en dat het ontbreken van een Molboekje in het begin Olcay gaat opbreken. En dan wordt het dus Mol Stine, Winnaar Jan en Verliezer Olcay. Mark my words! 

Dan is de ZV ook het meest effectief. Je weet namelijk nooit zeker wanneer kandidaten jokers of vrijstelling in zullen gaan zetten. Behalve om de een na laatste executie te overleven en de finale lonkt. Dus voor Stine als mol de perfecte methode. En die drie heb ik in de pool ook zo staan. Dus ik ben ook zeer benieuwd wat het gaat worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #469 Gepost op: 5-02-2018, 10:34:45 »
Mij is het volgende nog opgevallen bij het einde, dat men zich aan het voorbereiden zijn voor de test. Via NPO uitzendinggemist op 50min 40 seconden krijgen wij stine te zien die aan het nadenken is, het volgende fragment is een lijstje waarbij namen van mogelijke mollen te zien is. Met het idee... Dit is het lijstje van Stine. Echter... Dat is NIET correct.
Dit zijn de handen van Olcay. En dan kun je zien aan de nagels. Stine heeft haar nagels met donkerrood gelakt, en niet tot aan de nagelriem. Olcay heeft haar nagels ook gelakt met ook rode nagellak maar dan wel tot aan de nagelriem.

Als je op het lijstje kijkt, zie je ook dat bij de vraag: wie is de mol? Ruben, Loes, Jan, Simone en Stine staat vermeld. Als dit het lijstje van Stine zou zijn, is het natuurlijk raar dat ze zichzelf verdacht vindt.

Het kan natuurlijk een montagefout zijn, wat ik raar vindt, rekening houdende dat de makers hier vanaf het moment dat ze thuis komen tot december?!? aan het knippen/plakken zijn geweest.

Kunnen wij hier wat mee? ik weet het (nog) niet. Het viel mij in ieder geval op, en vindt het delen hiervan wel even belangrijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #470 Gepost op: 5-02-2018, 11:13:10 »
Inderdaad een gek en daardoor opvallend shot omdat je in eerste instantie zou denken dat het van Stine is. Of we er wat mee kunnen? Je kan eruit afleiden dat Olcay Stine amper of niet verdenkt. Wetende dat afvaller Loes Stine wel verdacht (ook al heeft ze teveel op één persoon ingevuld en mogelijk is dat niet Stine) kan je zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat Stine de Mol is.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #471 Gepost op: 5-02-2018, 12:24:21 »
Inderdaad een gek en daardoor opvallend shot omdat je in eerste instantie zou denken dat het van Stine is. Of we er wat mee kunnen? Je kan eruit afleiden dat Olcay Stine amper of niet verdenkt. Wetende dat afvaller Loes Stine wel verdacht (ook al heeft ze teveel op één persoon ingevuld en mogelijk is dat niet Stine) kan je zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat Stine de Mol is.

Hieraan toevoegend heeft Stine nu al drie afleveringen op een rij haar zwarte Vrijstelling niet ingezet. Een Mol zou die toch gewoon snel inzetten, want mensen gaan het mogelijk alleen maar wantrouwen dat ze 'm niet inzet. Als kandidaat is het slim om 'm te bewaren, want er zitten geen jokers/vrijstellingen in het spel. (eerst wel een vrijstelling van Jan, maar waarschijnlijk wist Stine hier niets vanaf.)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #472 Gepost op: 5-02-2018, 12:25:33 »
Inderdaad een gek en daardoor opvallend shot omdat je in eerste instantie zou denken dat het van Stine is. Of we er wat mee kunnen? Je kan eruit afleiden dat Olcay Stine amper of niet verdenkt. Wetende dat afvaller Loes Stine wel verdacht (ook al heeft ze teveel op één persoon ingevuld en mogelijk is dat niet Stine) kan je zeggen dat het onwaarschijnlijk is dat Stine de Mol is.

Een vreemd shot idd. Maar om nu Stine helemaal uit te sluiten?
Wat ik vooral gek vind is dat dit überhaupt gefilmd is. Olcay weet dat ze gefilmd wordt. Ik zou in zo'n situatie in ieder geval niet mijn "echte" lijstje laten zien. Klopt de volgorde van namen wel?

Kijk maar eens naar het lijstje erboven. Daar staat Emilio onderaan en die is er uit gevlogen. Daar zit Olcay idd goed mee. Daarboven staat echter Ruben. En op het lijstje van deze aflevering staat Ruben bovenaan? Raar. Ik geloof niet dat iemand in anderhalve dag iemand van niet verdacht tot meest verdacht promoveert  ::ohno::

Gezien het feit dat Olcay er nog in zit lijkt me dat lijstje dus niet goed. Ik denk eerder dat dit lijstje omgekeerde volgorde is. Ruben het minst verdacht en Stine het meest verdacht...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #473 Gepost op: 5-02-2018, 12:30:39 »
In dat rijtje erboven staat zelfs Jean-Marc. Geen rijtje met recente verdenkingen dus.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #474 Gepost op: 5-02-2018, 12:40:00 »
Een vreemd shot idd. Maar om nu Stine helemaal uit te sluiten?
Wat ik vooral gek vind is dat dit überhaupt gefilmd is. Olcay weet dat ze gefilmd wordt. Ik zou in zo'n situatie in ieder geval niet mijn "echte" lijstje laten zien. Klopt de volgorde van namen wel?

Kijk maar eens naar het lijstje erboven. Daar staat Emilio onderaan en die is er uit gevlogen. Daar zit Olcay idd goed mee. Daarboven staat echter Ruben. En op het lijstje van deze aflevering staat Ruben bovenaan? Raar. Ik geloof niet dat iemand in anderhalve dag iemand van niet verdacht tot meest verdacht promoveert  ::ohno::

Gezien het feit dat Olcay er nog in zit lijkt me dat lijstje dus niet goed. Ik denk eerder dat dit lijstje omgekeerde volgorde is. Ruben het minst verdacht en Stine het meest verdacht...


In het lijstje daarboven staat Olcay's naam  ook. Dat lijkt me geen verdachtenlijstje.
Bi de vorige test verdacht ze Emilio dus die stond wel op het lijstje van Olcay en ook Stine.
Beiden leken oprecht verbaasd dat Emilio afviel en ook bij aflevering 5 keken ze elkaar aan toen Loes afviel. Loes stond ook op beider lijstje.....

Als je de testbiecht van Loes terugluistert dan zegt ze dat ze Stine altijd wel op haar vizier heeft gehad, "dus ik heb Stine altijd wel weer ingevuld en Olcay de vorige keer ook een beetje" . Je zou daaruit kunnen concluderen dat Loes vooral de test op Stine heeft ingevuld.....

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #475 Gepost op: 5-02-2018, 13:30:31 »
Dat zou kunnen ja... maar wellicht heeft ze juist nu de test op Olcay ingevuld?

Ik had overigens de namen van Jean-Marc en Olcay bovenin over het hoofd gezien. Is dit dan niet een heel oud shot? Uit aflevering 2 of 3 of zo?

Offline fetix1

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #476 Gepost op: 5-02-2018, 13:51:08 »
Dit lijkt me toch duidelijk Olcay zelf. 1. Ze heeft geen molboekje en dit zijn losse blaadjes. 2. Ze kan haar eigen naam ook hebben opgeschreven bij een verdeling van opdracht of iets dergelijks.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #477 Gepost op: 5-02-2018, 15:30:54 »
Stine valt voor mij nu wel zeker als Mol af na haar ondervraging van Ruben met geen enkele andere kandidaat die het ziet en dus niks meekrijgt van het gesprek.  ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #478 Gepost op: 5-02-2018, 15:48:17 »
Stine valt voor mij nu wel zeker als Mol af na haar ondervraging van Ruben met geen enkele andere kandidaat die het ziet en dus niks meekrijgt van het gesprek.  ::vergroot::

Inderdaad, Stine is zo kandidaats bezig met alles. Ze heeft nog niet veel geld binnen gebracht, maar ze heeft ook nog niet echt gelegenheid gehad om geld in de pot te brengen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Stine Jensen
« Reactie #479 Gepost op: 5-02-2018, 16:11:09 »
Dat is inderdaad een bijzonder filmpje! Het zet Stine erg kandidaats neer. Het lijkt ook de stelling dat er WEL iets in de envelop zat, te ontkrachten. Anders had Ruben dat wel gezegd.

Maar wat ook raar is, is dat Ruben zegt dat hij niks met jokers heeft. En Stine zegt dan "nee, dat is zo".