Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70405 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #80 Gepost op: 6-01-2018, 22:22:22 »
Als Ron terug komt (wat velen van ons denken) zou dit weleens de aanwijzing op Ron als mol kunnen zijn!

Ron moest (als mol) wel naar huis (deze aflevering), dus kan Art in de eerste aflevering niet zeggen "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis"

Zeker in de gaten houden!

Dat ligt er dan wel erg dik bovenop. Lijkt me eerder dat hij terugkomt als bliksemafleider voor de mol...  

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #81 Gepost op: 6-01-2018, 22:22:25 »
Die ron hint past ook geweldig in de afleveringstitel:

Art vertelt een apart (ander) verhaal in de test-speech.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #82 Gepost op: 6-01-2018, 22:24:07 »
HáHÁ! Wát geweldig!
Het moment dat men er achter komt in 5 verschillende landen te zijn....("Kiev, zei je "Kiev?")...!
Wat fantastisch, complimenten!
Mind f*ck surplus. Wat een geweldige start!

Titel is : "een verhaal apart", dat zou kunnen slaan op Ron. Waar is Ron?;--> sja; dat is een verhaal apart.
We gaan het zien. Te veel twijfels overal (soc. media) over executie. Zeker met het ontbreken van de volledige tekst van Art.
Bovendien staan ze ook met z'n 6-en t.o.v. Art volgende week ....waarom niet allen tesaam.
Volgende week wederom met z'n 10-en denk ik.

 
-veel plezier!-

*'k Ga gauw in de herhaling*



Omnia vincit amor

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #83 Gepost op: 6-01-2018, 22:25:35 »
Tim H. had indertijd een dagboek van de afvaller geschreven en was ook geïnterviewd (denk ik) als afvaller

Aha. Dan kan Ron dus toch ongehinderd morgen in dat radioprogramma van Annemieke Schollaardt doen alsof?

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #84 Gepost op: 6-01-2018, 22:34:41 »
Superstart van dit seizoen: uit nervositeit mijn yoga-matje opgegeten - zo spannend.
Maar ik kan nog geen kant op met de titel "EEN VERHAAL APART" die met hoofdletters geschreven was.
En met de tweet "mak jaar bok".

Dat het uitgelegd is in het topic tweets zie ik nu pas  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2018, 22:43:11 door snugger »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #85 Gepost op: 6-01-2018, 22:35:54 »
de tweet staat uitgelegd in onze tweets topic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #86 Gepost op: 6-01-2018, 22:36:09 »
Dat ligt er dan wel erg dik bovenop. Lijkt me eerder dat hij terugkomt als bliksemafleider voor de mol...  

Arts teksten als "moet direct naar huis" zijn overigens dan wel erg tegensprekend als Ron terugkeerd.

Wellicht toch eerder dat degenen die de test deze aflevering maakten, niet de mol zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #87 Gepost op: 6-01-2018, 22:37:59 »
Wat een superbegin. Verwarrend, in het ongewisse. Fantastisch gemonteerd die reality check dat ze niet in 1 stad zitten. Mooi moment.
Dat er eentje aan het eind onverbiddelijk de executie in moet en een rood scherm krijgt en naar huis moet is rauw. (Jammer voor Ron -maar ja, ze waren ook niet lekker bezig). Ik hoop van harte dat Widm dit seizoen zo rauw blijft, echt! En dat Ron dus niet terugkomt. Klink hard, maar maakt het spel mijns inziens veel interessanter en leuker als kijker...

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #88 Gepost op: 6-01-2018, 22:39:14 »
Oh mijn god  ::bravo::

Een van de beste afleveringen die ik ooit heb gezien. Kippenvel overal, ook op plekken waarvan ik niet eens wist dat ik daar kippenvel kon krijgen. Ik heb niet mijn yogamatje, maar wel mijn deken opgegeten. Ik denk ook dat Ron terug komt. Maar wat was dit fantastisch. Complimenten naar het hele team  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #89 Gepost op: 6-01-2018, 22:41:10 »
En moeten ze nu al liftend naar Tbilisi of is dat een ander programma? ;)

Geweldige mashup tussen WIDM meets PE ja  :D

Het moment dat vijf landen oplichten op de kaart, Jean-Marc het kompas in vijf delen juist legt was toch wel vet. Heeft Diederik Jekel terecht gezegd dat dit een mindblown intro zou zijn en nog niet eerder is voorgekomen. Ik dacht al bij al die tv-fragmenten op de diverse tv's: dit is vast niet allemaal dezelfde taal of tv zenders. Ik zag een HHB fragment uit een land, weer wat anders uit een ander land.

Met recht een verhaal apart dit.  ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #90 Gepost op: 6-01-2018, 22:45:42 »
Ik dacht al bij al die tv-fragmenten op de diverse tv's: dit is vast niet allemaal dezelfde taal of tv zenders. Ik zag een HHB fragment uit een land, weer wat anders uit een ander land.
En daarna zag je de gangen van vijf verschillende hotels, dus achteraf gezien konden we tijdens het begin van de aflevering eigenlijk al weten dat de kandidaten over vijf landen waren verspreid.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #91 Gepost op: 6-01-2018, 22:48:39 »
En daarna zag je de gangen van vijf verschillende hotels, dus achteraf gezien konden we tijdens het begin van de aflevering eigenlijk al weten dat de kandidaten over vijf landen waren verspreid.

Ik dacht direct aan vijf verschillende landen. ::trots:: (Maar dat komt natuurlijk vooral omdat andere slimmerds op het forum het maanden geleden al over verschillende landen hadden. ::bravo::)

Offline Molkijker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #92 Gepost op: 6-01-2018, 22:49:04 »
Ik denk dat we Ron nog wel terug gaan zien. En dat ze zoiets gebruiken zoals Hans vorig jaar in de Mol Vlaanderen. Geweldige aflevering trouwens!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #93 Gepost op: 6-01-2018, 22:49:21 »
 ::oink:: ::bravo:: Fantastisch!!!!!!

Hoewel ik het eigenlijk niet hoop (dit gaat heel gemeen klinken, sorry Ron) dat hij terugkeert, moet het bijna wel.

Stel 4 duo's halen het en je moet dus met 2en de test en executie doen. Stel je bent met de Mol op pad moet je dus als allereerste naar huis zonder dat je ook maar een kans had. Want de duo's die doorgingen hebben geen test hoeven maken. Stel Jan en Jean Marc waren ook op tijd en ging de test tussen Ron en Loes > Stel Loes is de Mol zou Ron dus automatisch afvallen. Er moet dus nog iets komen, maar we hebben wel zijn rode scherm gezien.
Iets wat we bij Paul (2007) en Tim (2013) niet hebben gezien destijds.
Dus het is nog even bedenken wat hier de bedoeling van is. Misschien mag hij nog een opdracht meedoen maar moet hij net als Hans (in de belgische mol) na de aankomende opdracht nóg een test maken en als hij dan meer fout heeft dan vorige keer dat ie alsnog meteen naar huis moet.

Maar wat een topbegin met landen twist.

Wat ook kan: volgende week 2 executies. Is vaker voorgekomen toch?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #94 Gepost op: 6-01-2018, 22:50:30 »
Ik dacht direct aan vijf verschillende landen. ::trots:: (Maar dat komt natuurlijk vooral omdat andere slimmerds op het forum het maanden geleden al over verschillende landen hadden. ::bravo::)

Ja, maar toen gin ghet om 2 landen, ik zat nog steeds in die mindset en werd dus vooralsnog zwaar verrast!
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #95 Gepost op: 6-01-2018, 22:50:39 »
In de vooruitblik in het theater ging het ook over dubbele moord. Twee personen weg?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #96 Gepost op: 6-01-2018, 22:52:01 »
En daarna zag je de gangen van vijf verschillende hotels, dus achteraf gezien konden we tijdens het begin van de aflevering eigenlijk al weten dat de kandidaten over vijf landen waren verspreid.

Bij die gangen zat ik niet eens zo goed op te letten. Vond het wel tof zo filmisch hoe ze de namen in beeld brachten, deed me denken aan een openingsscène van een film  8) Maar dat ze niet alle vijf aan dezelfde receptioniste vroegen waar ze moesten wezen gaf het sowieso wel weg. Al hadden het natuurlijk met gemak vijf verschillende hotels in een hetzelfde land kunnen zijn. Dus zelfs dan nog was je nog niet zeker.

En ik ben blij dat ik nooit die aanlooptopics naar het nieuwe seizoen check. Ben niet van dat soort gespeur, idem met ontdekken wie er meedoet. Maar dat is een persoonlijke voorkeur. Sinds die opening in de bus met Patrick en de geit weer eens een gek begin.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #97 Gepost op: 6-01-2018, 22:54:41 »
Ik heb dit jaar minder toegeleefd naar WIDM dan voorgaande jaren. Ik heb afgelopen week voor het eerst bekeken wie de kandidaten zijn en een paar uur voor de uitzending hier hun profielen gelezen. Na deze eerste aflevering verwacht ik er toch weer volop te gaan genieten van het seizoen... hoewel zonder een extra werkweek te draaien met het zoeken naar aanwijzingen en hints, en het maken van vergezochte analyses.

Ik hoop al jaren op een seizoen in een land in de Kaukasus, omdat ze een interessante geschiedenis hebben, maar ik er tegelijk geen barst van weet. Ik zie uit naar een seizoen vol mooie mol locaties. De eerste aflevering had in elk geval een geslaagde start. Hoewel het maar om één opdracht ging is wel elke kandidaat goed een beeld te vormen doordat ze in duo's te werk gingen. Geen kans om je op de achtergrond te houden.
Simone was mijn schot-voor-de-boeg mol en blijft dat nog even. Ze weet voldoende tijd te rekken om niet aan het geld toe te komen en heeft uiteindelijk de ingeving die haar duo naar de kluis brengt, waardoor ze fanatiek lijkt. Hun kluis stond ook nog eens aan de voet van een enorme molshoop. ;D

Ik heb er weer zin in. ::ok::

Offline Takkemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #98 Gepost op: 6-01-2018, 22:55:17 »
Jaja mindfuck, maar wat is hiervan nu eigenlijk het nut voor het programma, behalve voor die 10 seconden onverwachte verbazing? Spannend hoor, er zit altijd wat achter bij widm, dat beloofd nog wat voor de komende afleveringen. Geniaal bedacht of was dit het vwb die andere landen?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #99 Gepost op: 6-01-2018, 22:56:10 »
Beste openingsaflevering in jaren  ::bravo:: ::oink:: ::bravo:: ::joehoe:: ::bravo::
Eindelijk weer een WOW-gevoel, ga zo door!!!!