Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70367 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #140 Gepost op: 7-01-2018, 10:37:04 »
Het fragment van die show aan het begin van de aflevering was ook zonder ondertiteling volgens mij, het hoeft dus niet persé ondertiteling te zijn maar gewoon een ander bericht of mededeling (zoals: bel nu en win 10.000 euro, die staat er ook niet de hele tijd.)
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #141 Gepost op: 7-01-2018, 11:28:07 »
Moet zeggen dat ik de uitlijning van de letters in de titel ook wel opvallend vind. Het is niet des Wie Is De Mols om het per ongeluk op die manier te doen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #142 Gepost op: 7-01-2018, 11:29:29 »
Waarom zit iedereen in een Hoofdstad behalve Ruben en Olcay? (hoofdstad van Kazachstan is Astana)
Wit is ook een kleur!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #143 Gepost op: 7-01-2018, 12:08:01 »
Ik weet niet meer waar het precies werd gezegd, maar ik vind het trouwens helemaal niet raar dat Jan het over Kiev had en dat daarna de bekendmaking van de landen kwam op de manier zoals deze was. Ik denk dat we er wel voor 100% vanuit kunnen gaan dat álle duo's die gesprekken hebben gehad: in elk geval wanneer ze nog geen contact hadden gehad met anderen over de stad. Zo zullen bijvoorbeeld twee andere duo's ook gesproken kunnen hebben; maar daarvan zijn alleen de reacties niet laten zien. Logischerwijs is er dan gekozen voor deze epische reactie tussen Ruben en Jan ::rofl:: ::bravo:: Vermoedelijk ook om inderdaad ons even lekker te laten nadenken over waarom Jan Kiev zei. Voor hetzelfde geld kwamen Bella/Simone en Loes/Ron er van elkaar achter door bijvoorbeeld de naam van een straat of park hebben genoemd om er via die weg achter te komen dat ze niet in dezelfde stad/land zaten. Maar dat is minder leuk om uit te zenden dan de grote verbazing bij Ruben en Jan. Lijkt mij, tenminste. Ik zou er dus bij niemand veel achter zoeken; want Ron had het bijvoorbeeld steeds over ontmoeten van elkaar; dus die zullen ook echt wel gevraagd hebben naar een plek waar de anderen te meeten zouden kunnen zijn... ???
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #144 Gepost op: 7-01-2018, 12:10:01 »
Gupp, het exclusieve beeldmateriaal helpt je daarbij haha.
Ron vroeg inderdaad naar ontmoetingsplekken.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #145 Gepost op: 7-01-2018, 12:10:31 »
Gupp, het exclusieve beeldmateriaal helpt je daarbij haha.
Ron vroeg inderdaad naar ontmoetingsplekken.

Oh, haha, zover was ik nog niet ::schaam:: :-X
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #146 Gepost op: 7-01-2018, 12:15:12 »
Ik weet niet meer waar het precies werd gezegd, maar ik vind het trouwens helemaal niet raar dat Jan het over Kiev had en dat daarna de bekendmaking van de landen kwam op de manier zoals deze was. Ik denk dat we er wel voor 100% vanuit kunnen gaan dat álle duo's die gesprekken hebben gehad: in elk geval wanneer ze nog geen contact hadden gehad met anderen over de stad. Zo zullen bijvoorbeeld twee andere duo's ook gesproken kunnen hebben; maar daarvan zijn alleen de reacties niet laten zien. Logischerwijs is er dan gekozen voor deze epische reactie tussen Ruben en Jan ::rofl:: ::bravo:: Vermoedelijk ook om inderdaad ons even lekker te laten nadenken over waarom Jan Kiev zei. Voor hetzelfde geld kwamen Bella/Simone en Loes/Ron er van elkaar achter door bijvoorbeeld de naam van een straat of park hebben genoemd om er via die weg achter te komen dat ze niet in dezelfde stad/land zaten. Maar dat is minder leuk om uit te zenden dan de grote verbazing bij Ruben en Jan. Lijkt mij, tenminste. Ik zou er dus bij niemand veel achter zoeken; want Ron had het bijvoorbeeld steeds over ontmoeten van elkaar; dus die zullen ook echt wel gevraagd hebben naar een plek waar de anderen te meeten zouden kunnen zijn... ???

Bedenk daarbij dat Ron en Loes in Moskou waren. Zij hadden alleen maar hoeven opnoemen dat ze naar het Rode plein/ Kremlin/ graf van Lenin gingen en de rest zou snappen dat ze niet in dezelfde plaats en zelfs niet in hetzelfde land waren.
Vond Ron's reactie ook grappig : "we zitten in Rusland" en dat hij duidelijk dacht dat ze allemaal op een andere plek in Rusland waren  ;D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #147 Gepost op: 7-01-2018, 12:19:23 »
Bedenk daarbij dat Ron en Loes in Moskou waren. Zij hadden alleen maar hoeven opnoemen dat ze naar het Rode plein/ Kremlin/ graf van Lenin gingen en de rest zou snappen dat ze niet in dezelfde plaats en zelfs niet in hetzelfde land waren.
Vond Ron's reactie ook grappig : "we zitten in Rusland" en dat hij duidelijk dacht dat ze allemaal op een andere plek in Rusland waren  ;D

Haha, ja, ik heb net die extra beelden gezien en fantastisch: nog een keer kippenvel ::bravo:: ::bravo::
Wel vrij duidelijk dat het hoe dan ook wel bekend zou worden en dat de Mol daarin eigenlijk helemaal niks hoefde te doen om die duidelijkheid te verschaffen. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #148 Gepost op: 7-01-2018, 12:22:44 »
Zouden de kandidaten het niet heel vreemd hebben gevonden dat ze direct met een opdracht begonnen, en niet eerst allerlei ''plichtplegingen'' over zich heen kregen, zoals een gezamenlijke groepsfoto?

Ik bedoel te zeggen: ze moeten toch op de een of andere manier hebben geweten dat dit begin compleet afweek van het begin van de voorgaande seizoenen?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #149 Gepost op: 7-01-2018, 12:26:06 »
Zouden de kandidaten het niet heel vreemd hebben gevonden dat ze direct met een opdracht begonnen, en niet eerst allerlei ''plichtplegingen'' over zich heen kregen, zoals een gezamenlijke groepsfoto?

Ik bedoel te zeggen: ze moeten toch op de een of andere manier hebben geweten dat dit begin compleet afweek van het begin van de voorgaande seizoenen?


Vooral de start in de duo's zullen ze vast heel gek hebben gevonden, inclusief die hotels enzo! ::jaja::
Maar aan de andere kant: je doet maar één keer mee met widm (dus je hebt geen vergelijkingsmateriaal; behalve dan de uitzendingen, waarin dat soort dingen nooit worden laten zien) en als de crew heel relaxed doet over de zaken als groepsfoto en dergelijke, zul je er als kandidaat vast ook minder belangrijk vinden. Kan best zijn dat ze dan denken: "Zulke dingen worden dan vanzelf wel geregeld, hoef ik me niet druk om te maken."
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #150 Gepost op: 7-01-2018, 12:33:15 »
Natuurlijk zou het kunnen dat Ron terugkeert, maar...

... helemaal een loterij was het natuurlijk niet. Vanaf het invullen van de test wel, want je hebt maar 1 persoon ontmoet, maar: Iedereen kon feitelijk een 'vrijstelling' verdienen door gewoon op tijd de kluis te openen. Dus je hebt het als kandidaat zelf in de hand.

Nu is er natuurlijk één kandidaat die bij de mol in het team zit. Ik denk dat de mol redelijk zijn best heeft gedaan om bij de kluis uit te komen. Dat hij in elk geval daarop niet gesaboteerd heeft en misschien zelfs wel subtiel gehint heeft (on- of offscreen). (maar alleen gemold heeft op het niet halen van de 2.000 euro en door te bellen naar Art)

Dus persoonlijk denk ik dat als we Ron niet meer terug zien, dat hier niks 'unfair' aan is.
(ik denk dat dit misschien nog wel eerlijker is met zijn tienen een test moeten invullen terwijl je eigenlijk nog zo goed als niets weet)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #151 Gepost op: 7-01-2018, 12:36:34 »
Beste Rat,
Hoe minder tijd jij besteed aan aanwijzingen en hints, hoe makkelijker mijn leven.
Ben blij dat je het leuk vond vanavond.
Gr. Rick
Ik kan niks beloven. Het molvirus zo maar weer in alle heftigheid toeslaan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #152 Gepost op: 7-01-2018, 12:39:33 »
Natuurlijk zou het kunnen dat Ron terugkeert, maar...

... helemaal een loterij was het natuurlijk niet. Vanaf het invullen van de test wel, want je hebt maar 1 persoon ontmoet, maar: Iedereen kon feitelijk een 'vrijstelling' verdienen door gewoon op tijd de kluis te openen. Dus je hebt het als kandidaat zelf in de hand.

Nu is er natuurlijk één kandidaat die bij de mol in het team zit. Ik denk dat de mol redelijk zijn best heeft gedaan om bij de kluis uit te komen. Dat hij in elk geval daarop niet gesaboteerd heeft en misschien zelfs wel subtiel gehint heeft (on- of offscreen). (maar alleen gemold heeft op het niet halen van de 2.000 euro en door te bellen naar Art)

Dus persoonlijk denk ik dat als we Ron niet meer terug zien, dat hier niks 'unfair' aan is.
(ik denk dat dit misschien nog wel eerlijker is met zijn tienen een test moeten invullen terwijl je eigenlijk nog zo goed als niets weet)


Het enige dat we weten is dat het dit seizoen ging beginnen met een "big bang" waarbij alles dat de kandidaten dachten te weten over WIDM niets waard zou zijn.
Dan sluit ik het niet uit dat er deze aflevering wel iemand MOEST afvallen (eventueel met mogelijke terugkeer al dan niet voor geld uit de pot).
En dat kon alleen als er 1 of meerdere duo's niet aankwamen...al dan niet met behulp van de mol...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #153 Gepost op: 7-01-2018, 12:42:25 »
Het is natuurlijk wel in het voordeel van de kandidaat die met de mol in het team zit. Als de Mol inderdaad de opdracht heeft gekregen om de kluis sowieso te vinden, was die kandidaat bij voorbaat dus al vrijgesteld van eliminatie, in tegenstelling tot de andere 8.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #154 Gepost op: 7-01-2018, 12:51:35 »
Het is natuurlijk wel in het voordeel van de kandidaat die met de mol in het team zit. Als de Mol inderdaad de opdracht heeft gekregen om de kluis sowieso te vinden, was die kandidaat bij voorbaat dus al vrijgesteld van eliminatie, in tegenstelling tot de andere 8.

Wat toch weer de vraag opwerpt: Hoe is de groepsverdeling tot stand gekomen? Er is geen enkel logisch criterium gebruikt (alfabet, man-vrouw-combinaties,...) op het eerste zicht. Dus ik ga er van uit dat er een loting geweest is op voorhand om te bepalen wie met de Mol mocht optrekken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #155 Gepost op: 7-01-2018, 12:56:52 »
Wat een fantastische eerste aflevering! Genoten vanaf seconde 1! Hopelijk gaat het de rest van het seizoen ook zo door!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rob78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #156 Gepost op: 7-01-2018, 13:06:12 »
Tuureluurs: Ik ben het met je eens dat de makers graag zouden zien dat niet iedereen aan zou komen. (missie geslaagd  ::zwaai::)
Maar of ze daar de Mol voor hebben ingezet (om zijn/haar team niet de kluis te laten openen)... Dat denk ik niet. Dat zou de kandidaat in het team van de Mol zwaar benadelen. Ik denk dat ze de tijd (2 uur)zodanig bepaald hebben zodat het een uitdagende opdracht was.

Conejo: Dat is het andere uiterste. (dat de Mol juist ervoor moet zorgen dat zijn/haar team de kluis opent)
Ik denk dat ze de Mol een beetje hebben laten helpen/hinten en de rest bij de andere kandidaat hebben neergelegd.
Zodat die kandidaat niet kansloos was, maar ook niet in een zetel naar de kluis gebracht is.

Al met al een zeer geslaagde eerste aflevering! En nee, ik denk niet dat we Ron nog terugzien in WID M18




Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #157 Gepost op: 7-01-2018, 13:28:14 »
Mijn reactie toen de twist kwam:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #158 Gepost op: 7-01-2018, 13:34:15 »
Waarom zit iedereen in een Hoofdstad behalve Ruben en Olcay? (hoofdstad van Kazachstan is Astana)

Omdat Astana niet bepaald een toeristische trekpleister is en Alma Ata wel.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #159 Gepost op: 7-01-2018, 13:46:21 »
Gupp, het exclusieve beeldmateriaal helpt je daarbij haha.
Ron vroeg inderdaad naar ontmoetingsplekken.

Misschien een ontzettend stomme vraag, maar waar vind ik dit extra beeldmateriaal? Ik heb het idee dat ik op mijn desktop de mobiele versie voorgeschoteld krijg (ik gebruik Chrome op Linux, met een 2000+ pixel resolutie, dus als dit zo is, is dat best een blunder overigens). Ik kan het dus niet vinden, noch ionder 'Archief', noch onder 'Afleveringen'?