Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70416 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #180 Gepost op: 7-01-2018, 17:22:00 »
Om Rämon aan te vullen:

In de tweede reeks (Schotland) kreeg Dan in de 2e aflevering een rood scherm na een tussentijdse eliminatietest maar na de volgende proef (waarbij er sleutels opgehaald moesten worden) kon hij blijven en viel Bjorn in zijn plaats af. Toen hield ik rekening met de mogelijkheid dat hij de mol kon zijn totdat hij afviel.

Wat Heinz zegt, in een buitenlandse reeks heeft de mol ook eens een rood scherm gekregen maar hij keerde begin volgende aflevering terug. Om maar te zeggen dat de programmamakers van alles kunnen bedenken. Maar het is onwaarschijnlijk dat de mol een ganse aflevering buitenspel wordt gezet.

Overigens was het niet zeker of Richard (reeks 6) terugkwam, hij zat in een kooi opgesloten en moest hopen dat een kandidaat hem bevrijdde. Roderick deed dat op voorwaarde dat Richard zei op wie hij gestemd had.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 17:34:12 door Luc »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #181 Gepost op: 7-01-2018, 17:29:31 »
Als Ron daadwerkelijk terugkeert ga ik het feit dat hij een rood scherm heeft gehad gewoon niet meenemen in mijn overweging of ik hem als mol zie. Maar ik ga eerst kijken of en in welke vorm hij terugkeert.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #182 Gepost op: 7-01-2018, 17:44:25 »
voor mij telt de manier weaarop ron terug kan keren terug in mn beslissing om hem mee te nemen als verdachte.

als de groep invloed heeft op zijn terugkeer vind ik dat een enorm groot risico van de makers om 10 kandidaten te laten beslissen over de aanwezigheid van de MOl ( t verhaal van 2 mollen is in mijn boek uitgesloten). en een wie is de mol zonder mol, naja daar gaan we t gewoon niet over hebben.


als de groep een spel kan spelen waarbij ze en geld en de terugkeer regelen dan kan ron nog prima mol zijn.

we shall see.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #183 Gepost op: 7-01-2018, 19:15:28 »
Wat een geweldige start van seizoen 18 ::bravo::

Eindelijk wat meer van de kandidaten gezien maar veel valt er nog niet te zeggen.
We hebben nog maar één opdracht gehad en de ervaring leert dat in de eerste aflevering meestal kandidaten verdacht worden neergezet en dat we nog maar weinig van de mol zien. ( Ajouad, Chris, Rik in seizoen 16, Liesbeth die eindeloos langs het strand liep in seizoen 12, Tygo en Freek etc) Het zijn dan vaak kandidaten die ver komen.

Deze aflevering  werden vooral Stine, Emilio, Simone verdacht neergezet. Stine lijkt te nepmollen en wil volgens mij geen informatie delen omdat ze haar medekandidaten als concurrenten ziet. Waarom zou je je als mol zo opvallend gedragen in aflevering  1? Emilio wil het spel spelen, hij vertrouwde Stine helemaal niet had ik het idee.

Jan was vooral erg kandidaats fanatiek, hij baalde enorm toen hij de test moest maken en was echt bang toen Jean Marc al een groen scherm had gezien. Ruben en Loes vond ik ook kandidaats.

Olcay, Bella en Jean Marc nog moeilijk te lezen.

Simone zou de mol kunnen zijn alhoewel ik het gevoel heb dat haar acties expres in de montage zijn gekomen.

Jean Marc is vreemd, hij heeft geen smart Phone en weet niet hoe dat werkt maar belt er later in de aflevering wel steeds mee.

Ik lees hier veel dat men denkt dat de mol de kluis wil vinden maar dat moet dan ook nog maar lukken. Ook de mol is afhankelijk van de kandidaat waarmee hij in een duo zit, informatie die hij van de anderen krijgt en  van de omstandigheden. Uit het dagboek valt duidelijk op te maken dat hij nog niet wil opvallen. Er zullen best veel scenario's uitgedacht zijn. ( De mol vindt de kluis niet, alle duo's vinden de kluis)


Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #184 Gepost op: 7-01-2018, 19:21:40 »
iemand die de groepen van gisteren nog weet?
van de uitleg van de kandidaten snap ik geen hol  ::rofl::
Ja toch?!

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #185 Gepost op: 7-01-2018, 20:04:23 »
Als Jan en Jean-Marc staan te praten, zie je vanuit een bepaald oogpunt een schaakbord, gefilmd vanaf de 'zwarte' kant. Daar staat de Koningin op de plaats van de Koning, en andersom.

Dit doet mij afvragen of dit een hint is dat de Mol dit jaar een vrouw is (om het spel te winnen, moet je een vrouw (ver)slaan ipv een man).

Ook het feit dat de eerste letters van de titel 'Eva' vormen doet me in die richting denken.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2018, 20:06:13 door littlemindy »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #186 Gepost op: 7-01-2018, 20:05:09 »
Buiten dat het beeld dat gespiegeld is (gebeurt wel vaker, omdat het beter uitkomt voor het shot) valt me bij Stine en Emilio op dat de ondertitels bij de eerdere shots zijn weggeblurred, maar op 5:35 niet. Vergeten of hint?
Ik krijg het helaas niet scherper


Als je de desbetreffende aflevering wil bekijken voor de ondertitels: Linkje naar de uitzending
Het was de aflevering van woensdag 10 april 2017 uit de show Ilham Tumasla 40'. De aflevering gaat over trouwen met een familielid. Tenzij iemand geacteerd heeft in een show of programma met zo'n plot zou ik zeggen dat het gedaan is om de taal niet te snel te verraden.

De Armeense show heb ik ook gevonden, dat is Youtube-link van de uitzending
In het Engels zou het programma 'Name that tune' zijn, wat eigenlijk het hele concept van de show ook verraadt. De aflevering die de crew uitkoos is van 29 december 2016.

De overige 3 shows daar had ik te weinig aanknopingspunten om deftig te beginnen zoeken.

Offline De Sonneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #187 Gepost op: 7-01-2018, 20:23:50 »
In 1 van de laatste shots (vlak voordat de groep van zes in beeld komt) is er een shot van een prachtig uitgelicht gebouw. Halverwege dat shot verscheen er ineens een ‘halo’ rondom het gebouw die niet klopt met de vorm van de toren. Het zou kunnen dat het in onze TV zit, maar het leek volgens mijn vrouw verdacht veel op een silhouet. Foto zit in de bijlage bij dit bericht (als ik het goed gedaan heb).

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #188 Gepost op: 7-01-2018, 20:40:43 »
Als Jan en Jean-Marc staan te praten, zie je vanuit een bepaald oogpunt een schaakbord, gefilmd vanaf de 'zwarte' kant. Daar staat de Koningin op de plaats van de Koning, en andersom.

Dit doet mij afvragen of dit een hint is dat de Mol dit jaar een vrouw is (om het spel te winnen, moet je een vrouw (ver)slaan ipv een man).

Ook het feit dat de eerste letters van de titel 'Eva' vormen doet me in die richting denken.

Daar op door bordurend: Stine is de tweede van een tweeling (en Eva is niet de eerste vrouw, dat is Lilith)...ook is een verhaal dat in Stines boek over leugens staat er eentje over hoe haar zus en zij een schaakfinale op school  (tussen hen beide) volledig ensceneerden




anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #189 Gepost op: 7-01-2018, 21:15:38 »
In de promo van volgende week gaat het over een dubbele moord. Bella heeft een tatoeage van een dolk. Wellicht een connectie.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #190 Gepost op: 7-01-2018, 21:44:01 »
Op welke dag verschijnt de BVN promo ook alweer? Die promo is vaak anders en lijdt ons misschien dichter tot de oplossing wat Ron zijn rol gaat zijn in aflevering 2 ALS ie terugkomt..


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #191 Gepost op: 7-01-2018, 21:59:31 »
Misschien wel de meest waanzinnige openingsaflevering van wie is de mol ooit ::bravo::. Dat er maar 1 opdracht was was dan ook compleet niet storend want het was me toch een sterke opdracht ::jaja::. Hyped voor de rest van het seizoen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #192 Gepost op: 7-01-2018, 22:03:22 »
Net pas gekeken maar wat een opening! ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #193 Gepost op: 7-01-2018, 22:15:13 »
Ik betrap mezelf erop dat ik gedurende de dag een paar keer terug heb gekeken naar het moment dat ze erachter komen dat ze in verschillende landen zitten. Nog steeds kippenvel, wat heerlijk  ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #194 Gepost op: 7-01-2018, 22:18:17 »
Ik betrap mezelf erop dat ik gedurende de dag een paar keer terug heb gekeken naar het moment dat ze erachter komen dat ze in verschillende landen zitten.
Ik ben dus niet de enige (alleen deed ik het gisteravond 2-3 keer) ;D Dat moment is echt magisch ja :P

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #195 Gepost op: 7-01-2018, 22:37:43 »
Als Jan en Jean-Marc staan te praten, zie je vanuit een bepaald oogpunt een schaakbord, gefilmd vanaf de 'zwarte' kant. Daar staat de Koningin op de plaats van de Koning, en andersom.

Dit doet mij afvragen of dit een hint is dat de Mol dit jaar een vrouw is (om het spel te winnen, moet je een vrouw (ver)slaan ipv een man).

Ook het feit dat de eerste letters van de titel 'Eva' vormen doet me in die richting denken.

De zwarte koning en dame staan goed. De witte zijn verwisseld. Zei iemand hier nu dat Stine schaakt? En tweeling is?
Dus weleens wisselen (vroeger?)... denk, denk.... De witte dame staat verkeerd.
Eva witte dame
Een verhaal apart....
Greetzzz, Bridget

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #196 Gepost op: 7-01-2018, 22:41:21 »
Goed gezien van die schaakstukken. Maar het gebeurt beginners wel vaker dat de koning en koningin verkeerd staan dus het kan ook zomaar een onschuldige fout zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #197 Gepost op: 7-01-2018, 22:44:31 »
hmm goede call. En om t maar aan 1 Kant fout te doen, dat  lijkt bewust .
Wat t betekent nog geen idee...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #198 Gepost op: 7-01-2018, 22:47:41 »
hmm goede call. En om t maar aan 1 Kant fout te doen, dat  lijkt bewust .
Wat t betekent nog geen idee...

Aan één kant fout is juist de beginnersfout die ik bedoel: je zet aan beide kanten de stukken op dezelfde volgorde en begint van links naar rechts met de koning. Dan komen ze zo te staan.

Offline Tijnelia

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #199 Gepost op: 7-01-2018, 22:49:15 »
Even om mijn schaakkennis op te frissen: De witte en zwarte koning staan op een lijn, net als de koninginnen. Maakt het dan nog uit of het voor bijvoorbeeld zwart, v.l.n.r., eerst koning staat en daarnaast de koningin? (of omgekeerd).
Dit lijkt me voor de speelwijze weinig uit te maken omdat het spel in spiegelbeeld nog steeds hetzelfde spel is... als je begrijpt wat ik bedoel.