Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70422 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #220 Gepost op: 7-01-2018, 23:57:13 »
Dat is dan oneerlijk. De anderen hebben moeite moeten doen om de opdrachten uit te voeren en de kluis te vinden en diegenen die daar niet in slaagden krijgen zomaar hun ticket?
Dat gaat er bij mij niet in! Natuurlijk komen zij ook naar Tblisi, maar zomaar, zonder tegenprestatie, geloof ik niet. Of er moet veel geld voor worden betaald, achteraf? Verzin maar wat.

Ze hebben de test toch moeten maken en hadden een kans om af te vallen? Das een behoorlijke tegenprestatie wat mij betreft.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #221 Gepost op: 8-01-2018, 00:00:03 »
Ik was eerst in de veronderstelling dat de 4 geen test hadden gemaakt, inmiddels geloof ik dat dat toch is gebeurd (ik moet de aflevering terugkijken om het daadwerkelijk te zien).


Maar ik denk dat als bijkomende beloning voor het ''niet als slechtste maken van de test'', het bijbehorende ticket klaar lag, en voor degene die dat dus als slechtste deed, slechts een rood scherm restte. Zoiets?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #222 Gepost op: 8-01-2018, 00:41:41 »
We weten inmiddels allemaal al hoe het zit, maar de oplettende kijker kon in de eerste seconden van het spel al zien, dat de deelnemers (als koppel) niet in hetzelfde hotel zaten. Daarmee was nog niet gezegd dat ze daarom ook in een andere stad zaten.


Kijk maar eens naar de vloerbedekking in de gang waar ze lopen.

Klopt! Dat was het eerste wat ik tegen mijn broer zei: "Ze zitten in vijf verschillende hotels!" Dat zag ik gelijk. Dat die hotels honderden, zelfs duizenden kilometers van elkaar stonden was natuurlijk niet in één oogopslag te zien.


Overigens kan ik van Stine niet vinden dat ze nog steeds schaakt (in elk geval niet in competitieverband)

Hooguit recreatief denk ik. Ze heeft een druk bestaan met boeken schrijven, tv-progamma's maken, een theatertour ('De opvoeders') en een jonge dochter opvoeden.

Mooie vondst dat schaakbord. De witte dame is duw bewust verkeerd gezet. Lijkt mij duidelijk een hint. Als we vaker schaakborden of -stukken gaan zien de komende afleveringen, dan is het voor mij case closed: Stine = de Mol.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 00:45:25 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #223 Gepost op: 8-01-2018, 01:06:42 »
Ik zat nog eens te denken om de omgekeerde koning en koningin. Ik dacht, misschien is er bij ieder duo wel een soort aanwijzing te vinden. Toen dacht ik opeens aan het omgekeerde LG logo. Dit heeft niet met reclame te maken, de andere tv logo's zijn wel normaal. Dit zal dus ook zomaar een hint kunnen zijn.

Zijn er nog meer duo's waar iets is omgekeerd?
Het doet me denken aan 2006, waar de mol nooit van kleur heeft veranderd, die hint van Roderick. misschien is bij het duo van de mol als enige niets omgekeerd.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #224 Gepost op: 8-01-2018, 01:08:35 »
Ik zat nog eens te denken om de omgekeerde koning en koningin. Ik dacht, misschien is er bij ieder duo wel een soort aanwijzing te vinden. Toen dacht ik opeens aan het omgekeerde LG logo. Dit heeft niet met reclame te maken, de andere tv logo's zijn wel normaal. Dit zal dus ook zomaar een hint kunnen zijn.

Zijn er nog meer duo's waar iets is omgekeerd?
Het doet me denken aan 2006, waar de mol nooit van kleur heeft veranderd, die hint van Roderick. misschien is bij het duo van de mol als enige niets omgekeerd.

De spiegeling gebeurde toevallig wel op de kamer van Emilio en Stine. Dat versterkt deze hint dus wel een beetje.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #225 Gepost op: 8-01-2018, 01:18:23 »
Ik vind het te toevallig om toevallig te zijn. Het spiegelen van het beeld is een bewuste handeling en ik neem aan dat het schaakbord daar ook niet altijd staat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #226 Gepost op: 8-01-2018, 07:15:33 »
Het schaakbord is geen vreemd attribuut in deze koffiebar. Maar dan zou je ook verwachten dat ze weten hoe de stukken moeten staan.

Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #227 Gepost op: 8-01-2018, 09:07:46 »
edit: in bovenstaande foto staat het bord wel goed opgesteld.
Er is dus ofwel mee geknoeid door de productie, ofwel na het spelen van een partij door twee cafegasten is het bord verkeerd opgezet.

Ook op die foto is een fout gemaakt. Op A1 moet wit staan.

Zo zie je hoe snel zo'n fout gemaakt is. Een onschuldig foutje blijft voor mij waarschijnlijk maar natuurlijk is dit WIDM en moet je een hint niet uitsluiten. De vondst dame D1 -> Stine is heel leuk! :D

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #228 Gepost op: 8-01-2018, 10:19:33 »
Opvallend (?) dat in de hele aflevering de nadruk op twee, duo en dubbel ligt. Kandidaten lopen in duo's de gang van het hotel in, stellen zich in duo-volgorde voor, spelen in duo's de opdracht (met 2 jokers en 2 briefjes van € 1.000) en in de titel van de aflevering staan twee dezelfde letters (EE) dichter bij elkaar dan de andere letters.

In de vooruitblik naar aflevering 2 zien we duo's op de balkonnen van het theater, volgens Art niet één maar twee verraders (twee mollen ?) en Loes zegt twee keer "dubbele moord".
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 10:22:36 door debbiegoudveld »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #229 Gepost op: 8-01-2018, 10:33:49 »
Ah, ik vroeg me al af waar de jaarlijkse 'tweetallen'-theorie was gebleven..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #230 Gepost op: 8-01-2018, 10:39:52 »
 ::rofl:: Duurde even maar daar is ie dan!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #231 Gepost op: 8-01-2018, 10:40:20 »
Ah, ik vroeg me al af waar de jaarlijkse 'tweetallen'-theorie was gebleven..

Er zijn nog zekerheden in het leven. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #232 Gepost op: 8-01-2018, 11:18:00 »
Er zijn nog (on)zekerheden in het leven. ;D

Offline Elinemeg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #233 Gepost op: 8-01-2018, 12:00:59 »
Mooie vondst dat schaakbord. De witte dame is duw bewust verkeerd gezet. Lijkt mij duidelijk een hint. Als we vaker schaakborden of -stukken gaan zien de komende afleveringen, dan is het voor mij case closed: Stine = de Mol.

Mag ik hier het volgende aan toevoegen?

In het dagboek van de mol staat:
Citaat
Op de televisie start een klok. Het is tijd. Mijn tijd.., want ik ben de Mol.

In de aflevering zien we de klok alleen op de tv in beeld in de kamer van Stine en Emilio. Lijkt me dus nog een aanwijzing voor ofwel Stine ofwel Emilio. Toch?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #234 Gepost op: 8-01-2018, 12:13:11 »
Klopt! Dat was het eerste wat ik tegen mijn broer zei: "Ze zitten in vijf verschillende hotels!" Dat zag ik gelijk. Dat die hotels honderden, zelfs duizenden kilometers van elkaar stonden was natuurlijk niet in één oogopslag te zien.
Die gangen was me nog niet eens echt opgevallen. Wat mij meer opviel waren de verschillende bedden in de kamers van de kandidaten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #235 Gepost op: 8-01-2018, 12:31:51 »
Kandidaten zijn laat aangekomen in Tblisi
Op het moment van dit shot lijken Olcay en Ruben te arriveren.

Shota Rustaveli Tbilisi International Airport
Datum 19 mei 2017 | 21:45:01

International Arrival 
21:20 | CZ 6039 | Urumqi-Beijing (China) | Delay 4 hr.
21:40 | KC 139 | Almaty (Kazachstan) | Landed
23:20 | A9 786 | St. Petersburg-Led (Rusland) | Delay
23:40 | A9 927 | Vnukovo (Moskou, Rusland)
23:55 | PS 517 | Kiev (Oekraïne) | On Time
00:20 | QR 255 | Doha (Qatar) | On Time
01:15 | PRV 001 | Tel Aviv (Israël)
02:00 | SU 1892 | Cov-Sheremetyevo (Moskou, Rusland)
02:20 | KK 6794 | Istanbul-Ataturk (Turkije)
02:50 | B2 735 | Minsk (Wit-Rusland)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 12:38:11 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #236 Gepost op: 8-01-2018, 12:48:04 »
Ook op die foto is een fout gemaakt. Op A1 moet wit staan.

Zo zie je hoe snel zo'n fout gemaakt is. Een onschuldig foutje blijft voor mij waarschijnlijk maar natuurlijk is dit WIDM en moet je een hint niet uitsluiten. De vondst dame D1 -> Stine is heel leuk! :D

veld A1 is zwart....
Dat de zwarte stukken aan de 1-2 kant staan en de witte aan de 7-8 kant maakt niet zoveel uit. Het is hooguit onhandig als je de partij wilt noteren.

Als het bord een kwartslag wordt gedraaid dan maakt het wel uit... dan zou je linksonder een wit veld hebben)
Wit is ook een kleur!

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #237 Gepost op: 8-01-2018, 12:48:56 »
De spiegeling gebeurde toevallig wel op de kamer van Emilio en Stine. Dat versterkt deze hint dus wel een beetje.

Aan het haar van Emilio moeten we wel kunnen zien of hij vaker in spiegelbeeld wordt weergegeven. Toch?

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #238 Gepost op: 8-01-2018, 12:55:57 »
Buiten dat het beeld dat gespiegeld is (gebeurt wel vaker, omdat het beter uitkomt voor het shot) valt me bij Stine en Emilio op dat de ondertitels bij de eerdere shots zijn weggeblurred, maar op 5:35 niet. Vergeten of hint?
Ik krijg het helaas niet scherper


deze heb ik ook niet scherper weten te krijgen...
ik heb het wel voor elkaar gekregen een andere tekst te vertalen (zie afbeelding)
die tekst is Kazachs (uit Kazachstan dus, hier zaten Ruben en Olcay) en het betekent "nationale encyclopedie" naar mijn mening past dit niet echt bij het programma...
verder heb ik geen idee wat we ermee moeten  ::rofl::

(sorry herhaling, had te laat gezien dat iemand hiermee al aan t werk was geweest)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2018, 13:02:10 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #239 Gepost op: 8-01-2018, 13:07:33 »
Mag ik hier het volgende aan toevoegen?

In het dagboek van de mol staat:
In de aflevering zien we de klok alleen op de tv in beeld in de kamer van Stine en Emilio. Lijkt me dus nog een aanwijzing voor ofwel Stine ofwel Emilio. Toch?

ik zou dit overigens niet als hint zien...
natuurlijk laten ze t niet bij iedereen zien, daar word t saai van.
het zelfde geld ook voor de reacties van andere teams dan die van jan en die van ruben, hadden we graag gezien, maar was wss teveel van t goeie geweest.

over die reactie gesproken, toen jan vroeg waar in Kiev ruben en Olcay waren, zei Olcay "geen idee"... maar Olcay wist natuurlijk al lang dat ze niet in Kiev was...
"niets is wat het lijkt"