Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70434 keer)

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #280 Gepost op: 9-01-2018, 15:04:22 »
"niets is wat het lijkt"

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #281 Gepost op: 9-01-2018, 18:57:50 »
was even wat aan t scrollen op internet en kwam dit tegen (foto)...
vond het wel de moeite waard om te delen...
helaas is het alleen geen verklaring voor hoe de woorden staan en waarom de eerste EE's zeer dicht bij elkaar staan, maar toch
"niets is wat het lijkt"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #282 Gepost op: 9-01-2018, 19:17:00 »
Sanne... Die staat al lang in het simone topic waar het hoort  ;)

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #283 Gepost op: 9-01-2018, 19:50:58 »
Het is een subtiele manier om te zeggen dat beide kaarten niet dezelfde nummering hebben.
Hint 2 is dan dat Art dit ook effectief uitspreekt en hint 3 zegt dan letterlijk dat je naar M18 moet.

Helder, dat moet het inderdaad zijn. Thanks.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #284 Gepost op: 10-01-2018, 01:12:03 »
Zo, ook de aflevering maar eens gezien. Er vielen me twee dingen op bij het duo in Kyiv (Jan en Jean-Marc). Dit kan tunnelvisie  ::hypocriet:: zijn, omdat ik net terug ben uit Kyiv en de aflevering samen met een Oekraïense keek.

Niettemin, deze twee observaties:

1. De hint naar de Golden Gate was ontzettend simpel, maar door een kleine (sluwe?) verdraaiing maakte Jan het zeer onwaarschijnlijk dat een lokale bewoner ze kon helpen. In de omschrijving stond namelijk letterlijk POORT. Maar vervolgens riep Jan andere dingen, zoals 'ARCH' en 'some building with a lot of gold' oid. Met die woorden denkt geen enkele Oekraïener aan de Golden Gate. Maar als hij simpelweg 'GATE' had gezegd, had iedere willekeurige persoon hem direct naar de juist plek gestuurd.

2. De kluis was echt op een heel moeilijke plek verstopt, in de toren. Veel moeilijker dan bij andere koppels, waar hij op een zichtbare en vrij toegankelijke plek lag. Ik heb Kyiv Pechersk Lavra in mei bezocht en het is een ontzettend groot complex: je kunt er uren rondlopen. Bovendien moet je voor die toren apart toegang betalen. Dus in hun positie zou ik ook eerst het hele plein hebben afgezocht, dán de kerk zelf, dán het naastgelegen klooster... om vervolgens misschien eens te bedenken de toren te beklimmen.

Gezien het verschil in moeilijkheidsgraad, lijkt het daarom bijna alsof het de bedoeling was dat zij de kluis niet zouden vinden.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 01:18:15 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #285 Gepost op: 10-01-2018, 01:17:06 »
Ik heb Kyiv Pechersk Lavra in mei bezocht

Wanneer in mei? De kandidaten waren er vermoedelijk op 18 of 19 mei. ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #286 Gepost op: 10-01-2018, 01:42:51 »
Wanneer in mei? De kandidaten waren er vermoedelijk op 18 of 19 mei. ;)

Serieus?!  :o Toen was ik er ook ongeveer. Zou de exacte datum moeten checken. Maar helaas, ik heb ze dus in ieder geval niet gezien... :(
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #287 Gepost op: 10-01-2018, 01:59:41 »
Wanneer in mei? De kandidaten waren er vermoedelijk op 18 of 19 mei. ;)
In de ochtend op 19 mei was de opdracht, ze zijn waarschijnlijk op 18 mei al in Kiev aangekomen.
(Datum is gebaseerd op een beeld dat 's avonds te zien was op het vliegveld in Tbilisi)

Serieus?!  :o Toen was ik er ook ongeveer. Zou de exacte datum moeten checken. Maar helaas, ik heb ze dus in ieder geval niet gezien... :(
Dat zou best kunnen, ze hebben die locatie net niet optijd gehaald.  ;D
« Laatst bewerkt op: 10-01-2018, 02:03:16 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #288 Gepost op: 10-01-2018, 08:42:38 »
Sanne... Die staat al lang in het simone topic waar het hoort  ;)

ha oeps sorry  ::rofl::
ik zat al te twijfelen... maar omdat de afleveringstitel er letterlijk in voorkomt, dacht ik dat t hier ook welhandig was (aangezien sommige mensen niet kijken naar de kandidaat-topics  ::rofl::)

maar ik zal volgende keer dingen bij desbetreffende persoon plaatsen (ookal gaat t over de afleveringstitel)
"niets is wat het lijkt"

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #289 Gepost op: 10-01-2018, 10:06:28 »
Er is een promo voor aflevering 2 geüpload:

https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/1656516411058458/

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #290 Gepost op: 10-01-2018, 12:02:43 »
ha oeps sorry  ::rofl::
ik zat al te twijfelen... maar omdat de afleveringstitel er letterlijk in voorkomt, dacht ik dat t hier ook welhandig was (aangezien sommige mensen niet kijken naar de kandidaat-topics  ::rofl::)

maar ik zal volgende keer dingen bij desbetreffende persoon plaatsen (ookal gaat t over de afleveringstitel)

hahaha ja kan hier ook geplaatst worden natuurlijk. Bedoelde meer dat die hint hier al lang stond op het forum  ::ok::

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #291 Gepost op: 10-01-2018, 16:48:36 »
Aan de ene kant vind ik de link van de afleveringstitel naar Simon erg sterk. Aan de andere kant is hij zo sterk, dat ik me niet kan voorstellen dat de redactie van WIDM niet bedacht heeft dat we met de afleveringstitel zouden gaan zoeken. Kan het zo gemakkelijk en doorzichtig zijn? :(

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #292 Gepost op: 10-01-2018, 16:50:19 »
Aan de ene kant vind ik de link van de afleveringstitel naar Simon erg sterk. Aan de andere kant is hij zo sterk, dat ik me niet kan voorstellen dat de redactie van WIDM niet bedacht heeft dat we met de afleveringstitel zouden gaan zoeken. Kan het zo gemakkelijk en doorzichtig zijn? :(
Bedenk het zo: wil je een semi-cryptische titel bedenken bij het feit dat alle kandidaten apart van elkaar dit seizoen beginnen, dan kom je ook heel gemakkelijk bij 'Een verhaal apart' uit. Dat molloten daar gelijk van alles in zien is ons probleem :P
...óf niet!

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #293 Gepost op: 10-01-2018, 18:28:10 »
Er is een promo voor aflevering 2 geüpload:

https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/1656516411058458/

hierover gesproken, op 11 seconden zien we iemand achter Olcay heel sneaky wegrennen.
Ik heb behoorlijk veel mensen horen zeggen dat dit Ron zou zijn, maar na even ophelderen van 1 vd 2 beelden die ik van die persoon heb, kan ik hier nog niet zoveel soeps van maken. Ik denk toch dat dit wss Jan is...
"niets is wat het lijkt"

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #294 Gepost op: 10-01-2018, 18:35:06 »
hierover gesproken, op 11 seconden zien we iemand achter Olcay heel sneaky wegrennen.
Ik heb behoorlijk veel mensen horen zeggen dat dit Ron zou zijn, maar na even ophelderen van 1 vd 2 beelden die ik van die persoon heb, kan ik hier nog niet zoveel soeps van maken. Ik denk toch dat dit wss Jan is...


Ik denk dat dit Jan is. Dit is puur mijn mening: ik denk dat als Ron terug zou komen in de theater opdracht dat hij bij het podium verschijnt

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #295 Gepost op: 10-01-2018, 18:38:17 »
hierover gesproken, op 11 seconden zien we iemand achter Olcay heel sneaky wegrennen.
Ik heb behoorlijk veel mensen horen zeggen dat dit Ron zou zijn, maar na even ophelderen van 1 vd 2 beelden die ik van die persoon heb, kan ik hier nog niet zoveel soeps van maken. Ik denk toch dat dit wss Jan is...


In de vooruitblik lijkt Jan de partner van Loes te zijn in de opdracht.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #296 Gepost op: 10-01-2018, 18:50:23 »
In de vooruitblik lijkt Jan de partner van Loes te zijn in de opdracht.

Maar je ziet in deze 20 seconden dat Art iets met de telefoon doet, dus het kan ook zijn dat de kandidaten heen en weer vliegen en op de verschillende balkons komen te zitten

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #297 Gepost op: 10-01-2018, 19:17:21 »
De promo eindigt met de groep kandidaten maar Jean-Marc mist. De overige kandidaten kijken naar een auto. Als Ron terugkomt zou ik dat wellicht ook een logische plek vinden, dat de kandidaten kunnen voorkomen dat Ron terugkomt (wellicht ten koste van JM op de een of andere manier.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #298 Gepost op: 10-01-2018, 19:31:55 »
De promo eindigt met de groep kandidaten maar Jean-Marc mist. De overige kandidaten kijken naar een auto. Als Ron terugkomt zou ik dat wellicht ook een logische plek vinden, dat de kandidaten kunnen voorkomen dat Ron terugkomt (wellicht ten koste van JM op de een of andere manier.

Ten koste van Jean-Marc zou nog absurder zijn dan de exit die Ron heeft gekregen. Je kan enkel kandidaten elimineren op basis van zijn/haar kennis over de Mol.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #299 Gepost op: 10-01-2018, 20:18:53 »
hierover gesproken, op 11 seconden zien we iemand achter Olcay heel sneaky wegrennen.
Ik heb behoorlijk veel mensen horen zeggen dat dit Ron zou zijn, maar na even ophelderen van 1 vd 2 beelden die ik van die persoon heb, kan ik hier nog niet zoveel soeps van maken. Ik denk toch dat dit wss Jan is...


Jan en Olcay vormen een duo in het theater, Bella en Emilio een andere. Wss moeten ze terwijl het stuk gaande is op het podium erachter komen wie de dubbele verrader is van Julius Caesar oid. Zou wel tof wezen om Ron ergens in de zaal zitting te laten nemen, waarna de anderen hem moeten zien te spotten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan