Auteur Topic: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart  (gelezen 70371 keer)

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #100 Gepost op: 6-01-2018, 22:57:20 »
::oink:: ::bravo:: Fantastisch!!!!!!

Hoewel ik het eigenlijk niet hoop (dit gaat heel gemeen klinken, sorry Ron) dat hij terugkeert, moet het bijna wel.

Stel 4 duo's halen het en je moet dus met 2en de test en executie doen. Stel je bent met de Mol op pad moet je dus als allereerste naar huis zonder dat je ook maar een kans had. Want de duo's die doorgingen hebben geen test hoeven maken. Stel Jan en Jean Marc waren ook op tijd en ging de test tussen Ron en Loes > Stel Loes is de Mol zou Ron dus automatisch afvallen. Er moet dus nog iets komen, maar we hebben wel zijn rode scherm gezien.
Iets wat we bij Paul (2007) en Tim (2013) niet hebben gezien destijds.
Dus het is nog even bedenken wat hier de bedoeling van is. Misschien mag hij nog een opdracht meedoen maar moet hij net als Hans (in de belgische mol) na de aankomende opdracht nóg een test maken en als hij dan meer fout heeft dan vorige keer dat ie alsnog meteen naar huis moet.

Maar wat een topbegin met landen twist.

Wat ook kan: volgende week 2 executies. Is vaker voorgekomen toch?

Andere optie: Stel dat de vijf duo's de drie opdrachten goed hadden gemaakt. Dan was er geen test en ging er niemand naar huis

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #101 Gepost op: 6-01-2018, 23:01:03 »
Stel Loes is de Mol zou Ron dus automatisch afvallen.
Maar Ron is dan de enige die De Mol van dichtbij aan het werk heeft gezien, en zou dus in theorie wel een voorsprong moeten hebben bij het maken van de test.
Tell me what your telescope says

Offline xj900s

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #102 Gepost op: 6-01-2018, 23:08:27 »
Tussen de letters in het eerste woord van de titel van deze aflevering zit niet overal evenveel ruimte. 18.56 min
E e  n

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #103 Gepost op: 6-01-2018, 23:09:28 »
Maar Ron is dan de enige die De Mol van dichtbij aan het werk heeft gezien, en zou dus in theorie wel een voorsprong moeten hebben bij het maken van de test.

Maar als je als enige de test maakt val je sowieso af, ookal heb je 20 vragen goed (als Loes dus de mol is).

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #104 Gepost op: 6-01-2018, 23:13:55 »
Jaja mindfuck, maar wat is hiervan nu eigenlijk het nut voor het programma, behalve voor die 10 seconden onverwachte verbazing? Spannend hoor, er zit altijd wat achter bij widm, dat beloofd nog wat voor de komende afleveringen. Geniaal bedacht of was dit het vwb die andere landen?

Ik zelf denk dat we het hiermee moeten doen, tenzij ze referenties maken of om de aflevering naar een ander land gaan.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Rikkeltje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #105 Gepost op: 6-01-2018, 23:14:10 »
Prachtige opening ! Inderdaad een mooie twist, maar de opdracht zat ook heel goed in elkaar. Verwarrend en complex in het begin, maar de kijker kreeg gaandeweg samen met de kandidaten steeds meer duidelijkheid. Goed over nagedacht, complimenten aan de makers !

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #106 Gepost op: 6-01-2018, 23:16:44 »

Ik heb er weer zin in. ::ok::

Welkom terug Rat; en toch hoop ik een paar messcherpe analyses van je terug te vinden hier  ::ok:: (heb je het geld al gezien?   ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #107 Gepost op: 6-01-2018, 23:18:36 »
Prachtige stunt deze opening! En Ron komt vast terug, anders was dit een te grote loterij.
dat zit me dus ook dwars. Hij had hier een kans van 25 procent. Het zou zuur zijn, dat hij ''at random'' rood heeft gekregen.

Offline rkmccullough

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #108 Gepost op: 6-01-2018, 23:26:59 »
Ik heb dit jaar minder toegeleefd naar WIDM dan voorgaande jaren. Ik heb afgelopen week voor het eerst bekeken wie de kandidaten zijn en een paar uur voor de uitzending hier hun profielen gelezen. Na deze eerste aflevering verwacht ik er toch weer volop te gaan genieten van het seizoen... hoewel zonder een extra werkweek te draaien met het zoeken naar aanwijzingen en hints, en het maken van vergezochte analyses.

Ik hoop al jaren op een seizoen in een land in de Kaukasus, omdat ze een interessante geschiedenis hebben, maar ik er tegelijk geen barst van weet. Ik zie uit naar een seizoen vol mooie mol locaties. De eerste aflevering had in elk geval een geslaagde start. Hoewel het maar om één opdracht ging is wel elke kandidaat goed een beeld te vormen doordat ze in duo's te werk gingen. Geen kans om je op de achtergrond te houden.
Simone was mijn schot-voor-de-boeg mol en blijft dat nog even. Ze weet voldoende tijd te rekken om niet aan het geld toe te komen en heeft uiteindelijk de ingeving die haar duo naar de kluis brengt, waardoor ze fanatiek lijkt. Hun kluis stond ook nog eens aan de voet van een enorme molshoop. ;D

Ik heb er weer zin in. ::ok::

Beste Rat,
Hoe minder tijd jij besteed aan aanwijzingen en hints, hoe makkelijker mijn leven.
Ben blij dat je het leuk vond vanavond.
Gr. Rick

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #109 Gepost op: 6-01-2018, 23:30:25 »
Terwijl we Jean-Marc horen biechten over de beste strategie van de Mol, zien we op dat moment een schaakbord (zeer bekend strategisch bordspel) en een wel heel bijzondere klok die naar het universele logo van een metro (waar leeft de Mol, ja onder de grond) wijst. De klok staat ook op 1 minuut over 8. 18! Jean Marc is de 18e Mol?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2018, 23:45:48 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #110 Gepost op: 6-01-2018, 23:31:07 »
Had je iets anders verwacht van de beroeps-speurders hier op het forum, Rick?

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #111 Gepost op: 6-01-2018, 23:31:12 »
Stel 4 duo's halen het en je moet dus met 2en de test en executie doen. Stel je bent met de Mol op pad moet je dus als allereerste naar huis zonder dat je ook maar een kans had. Want de duo's die doorgingen hebben geen test hoeven maken. Stel Jan en Jean Marc waren ook op tijd en ging de test tussen Ron en Loes > Stel Loes is de Mol zou Ron dus automatisch afvallen. Er moet dus nog iets komen, maar we hebben wel zijn rode scherm gezien.

Puur om deze reden heb ik het idee dat de mol dus wel de kluis moest en zou vinden. Ongeacht wat de rest zou doen..

Offline Lien91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #112 Gepost op: 6-01-2018, 23:36:04 »
Het LG-logo op de televisie van Stine en Emilio (03:20) is in spiegelbeeld, terwijl het Mol-logo dat op hun tv verschijnt niet in spiegelbeeld is... Alle andere logo's zijn ook normaal weergegeven.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #113 Gepost op: 6-01-2018, 23:36:28 »
Beste Rat,
Hoe minder tijd jij besteed aan aanwijzingen en hints, hoe makkelijker mijn leven.
Ben blij dat je het leuk vond vanavond.
Gr. Rick

Gaaf dat je hier actief bent Rick, en wat zullen jullie weer genieten van dit onwetende forum waar iedereen als gekken is begonnen met graven. Driewerf hulde voor hoe 'M18' is begonnen!!   ::ok::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #114 Gepost op: 6-01-2018, 23:36:49 »
was het lg logo het enige logo dat als "reclame" zou kunnen worden opgevat in Nederland?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lien91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #115 Gepost op: 6-01-2018, 23:39:40 »
Nee, er was ook een andere tv met een LG-logo dat wel normaal werd weergegeven

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #116 Gepost op: 6-01-2018, 23:39:56 »
Mij was het LG logo ook al opgevallen, vooral omdat dat bij andere tv's volgens mij niet zo was,maar lijkt me niet dat dit een hint is, aangezien ze dan wel erg veel aandacht op het logo vestigen en de NPO geen reclame mag maken
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #117 Gepost op: 6-01-2018, 23:40:19 »
was het lg logo het enige logo dat als "reclame" zou kunnen worden opgevat in Nederland?

Heb ook een Samsung-tv gezien.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #118 Gepost op: 6-01-2018, 23:40:49 »
Ik heb het idee dat we nog iets over het hoofd zien met die tv’s die aanstaan. Zal daar ook iets achter zitten?
Meer L

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] 6 januari - Een verhaal apart
« Reactie #119 Gepost op: 6-01-2018, 23:43:05 »
Zoals al veel is opgemerkt "behalve de mol, die hoeft nooit naar huis" zin ontbrak.
Misschien juist een hint dat de mol deze aflevering geen test heeft gemaakt?