Auteur Topic: Wie verdenkt wie  (gelezen 47183 keer)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #120 Gepost op: 18-02-2018, 00:02:48 »
Ik zit niet meer op Simone, maar stel dat ze de mol is dan is het vreemd dat ze haar verdenkingen niet laten zien, toch?


Klopt. Vaak worden de verdenkingen van de afvaller niet getoond.

Zit Simone niet al zo goed als volledig op een kandidaat?
Dan zou ze zomaar de laatste afvaller kunnen worden. Om te voorkomen dat we 1 iemand in de finale uit moeten sluiten van het molschap.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #121 Gepost op: 18-02-2018, 00:09:37 »
Simone

Simone noemt de hele reeks al Ruben.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #122 Gepost op: 18-02-2018, 00:22:42 »
Simone noemt de hele reeks al Ruben.
En daarom zien we haar verdenking niet, want die gaat er volgende aflevering uit ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #123 Gepost op: 18-02-2018, 00:25:37 »
Begrijp niet waarom sommigen Olcay geloven. Haar gedrag spreekt boekdelen, ze zit op Simone terwijl ze rond bazuint dat ze vol op Ruben zit. Een aantal afleveringen terug biecht ze ook op dat ze tegen Jan zegt dat ze vol op Ruben zit maar dat natuurlijk niet waar is. Ze is op zijn minst een erg twijfelachtige getuige ;)


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #124 Gepost op: 18-02-2018, 08:44:07 »
En daarom zien we haar verdenking niet, want die gaat er volgende aflevering uit ;D.

Maar waarom zien we de verdenkingen van Jan en Olcay wel en die van Simone niet?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #125 Gepost op: 18-02-2018, 10:38:40 »
Stine heeft iets te vroeg gefocust... ze had allerlei aanleidingen om deels bij Simone te blijven zoals dat portoverkeer dat zij altijd met haar had, en een beetje was al genoeg geweest om bijv. Olcay voor te blijven.

Vergeet niet hoe brutaal zij in het park was, kont tegen de krib, nee ze wil NIET al weten wie de mol is.... als enige zo zeker van haar zaak. Opgevuurd door Olcay ongetwijfeld zal ze steeds meer naar Ruben gekeken hebben en dus in deze aflevering vol gegaan zijn. Was nergens voor nodig...

Inderdaad lees ik al dat Olcay nu gered is, want zijn weet nu dat Ruben de mol niet kan zijn. Dat wisten wij al door Bella. Dan heeft deze wieverdenktwie toch weer de resultaten opgeleverd die we willen elk jaar. En nou dan maar eens stiekem hopen dat Olcay toch zelf de mol is... wensmollen mag altijd he ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #126 Gepost op: 18-02-2018, 10:43:48 »

Inderdaad lees ik al dat Olcay nu gered is, want zijn weet nu dat Ruben de mol niet kan zijn. Dat wisten wij al door Bella.
Lo, ik ben al een tijdje opzoek naar de bron van het verhaal dat Bella 10 vragen heeft ingezet op Ruben. Ik ken wel het interview bij Annemieke, maar daarbij noemt ze geen namen.
Waar haal jij die informatie vandaan?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #127 Gepost op: 18-02-2018, 10:52:46 »
Was gewoon op prime time, bij RTL Boulevard...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #128 Gepost op: 18-02-2018, 10:57:02 »
Kan het niet vinden helaas
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #129 Gepost op: 18-02-2018, 11:07:05 »
Kan het niet vinden helaas
https://www.rtl.nl/video/88617efb-c8ab-369c-9ae6-b48dd3e1ceea/

Vanaf 22:29 (je hebt wel een Premium-account nodig).

Je hoort Bella er inderdaad zeggen dat ze op Ruben zat.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #130 Gepost op: 18-02-2018, 12:15:57 »
Begrijp niet waarom sommigen Olcay geloven. Haar gedrag spreekt boekdelen, ze zit op Simone terwijl ze rond bazuint dat ze vol op Ruben zit. Een aantal afleveringen terug biecht ze ook op dat ze tegen Jan zegt dat ze vol op Ruben zit maar dat natuurlijk niet waar is. Ze is op zijn minst een erg twijfelachtige getuige ;)


Exact. Ook nu biecht ze (tegen de kijker) de test vol op Ruben te zulken inzetten. En wat zien we als kijker? Dat ze minimaal 1 vraag invult op Simone (als we mogen uitgaan wat we op de beelden zien).

Zo gaat dat al afleveringen lang: ze roept dat ze Ruben zo verdacht vindt (tegen Jan, tegen Ruben zelf, tegen de kijker), maar lijkt in de test andere keuzes te maken. Daarnaast lijkt het "onderonsje" met Stine wel weer voornamelijk over Simone te gaan. Ze zendt nogal gemixte signalen uit...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #131 Gepost op: 18-02-2018, 12:34:12 »
Exact. Ook nu biecht ze (tegen de kijker) de test vol op Ruben te zulken inzetten. En wat zien we als kijker? Dat ze minimaal 1 vraag invult op Simone (als we mogen uitgaan wat we op de beelden zien).

Zo gaat dat al afleveringen lang: ze roept dat ze Ruben zo verdacht vindt (tegen Jan, tegen Ruben zelf, tegen de kijker), maar lijkt in de test andere keuzes te maken. Daarnaast lijkt het "onderonsje" met Stine wel weer voornamelijk over Simone te gaan. Ze zendt nogal gemixte signalen uit...

Precies dit, de 'verdenkingsbiechten' kunnen gemonteerd zijn uit een andere aflevering, waarin zij Ruben echt nog verdacht (of ze liegt ons allen echt voor, ik zie haar daar ook toe in staat). Maar ook het invullen van een vraag op Simone kan erin gemonteerd zijn om ons op het verkeerde been te zetten.

Ik denk dat we voor de daadwerkelijke verdenkingen alleen met zekerheid uit kunnen uitgaan van het exit-praatje met Stine, waarin montage niet mogelijk was. Daarin zegt ze dat het nu een nek-aan-nek race is geworden omdat iedereen op dezelfde mol zit. Dan blijft enkel Simone over als verdachte.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #132 Gepost op: 18-02-2018, 13:19:17 »
Alle kandidaten zitten juist op Ruben.

Jan twijfelt tussen Ruben en Simone.
Simone zit al het hele seizoen op Ruben.
En Olcay zit ook op Ruben (en misschien ook nog op Simone). Dat hele gesprekje met Ruben zou volstrekt zinloos en onverklaarbaar zijn, als zij Ruben niet verdenkt.
Daarnaast is er nog een moment in de trein waar Olcay Stine weghaalt van Ruben (die samen van het uitzicht genieten) en de 2 dames een kort onderonsje lijken te hebben over Ruben.

Ik denk dan ook dat Stine ook op Ruben zat.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #133 Gepost op: 18-02-2018, 13:31:46 »
Dat denk ik dus ook. Jan heeft ook niet gekozen voor Ruben of Simone tijdens de vraag die wij 'hem zien beantwoorden'. Hij koos namelijk voor zichzelf en voor Olcay. Kunnen we daaruit opmaken dat hij Ruben/Simone totaal niet verdenkt? Lijkt mij een nee. Daarnaast lijkt het mij best wel makkelijk om een juiste scherm toe te voegen bij de biecht van een kandidaat. Dat dat niet gebeurd tot tweemaal toe vind ik frappant.

Dat Olcay steeds switched in haar biechten tussen Ruben en Simone vind ik lekker spannend   ::zwaai::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #134 Gepost op: 18-02-2018, 13:42:57 »

Ik denk dat we voor de daadwerkelijke verdenkingen alleen met zekerheid uit kunnen uitgaan van het exit-praatje met Stine, waarin montage niet mogelijk was. Daarin zegt ze dat het nu een nek-aan-nek race is geworden omdat iedereen op dezelfde mol zit. Dan blijft enkel Simone over als verdachte.

Stine dacht misschien dat iedereen behalve de mol op dezelfde persoon zat, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ze kan zijn voorgelogen door een andere kandidaat / andere kandidaten. Zo kort voor de finale ligt dat erg voor de hand.




Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #135 Gepost op: 18-02-2018, 13:58:01 »
Stine dacht misschien dat iedereen behalve de mol op dezelfde persoon zat, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ze kan zijn voorgelogen door een andere kandidaat / andere kandidaten. Zo kort voor de finale ligt dat erg voor de hand.

Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik schat hoger in dan dat. Ik denk niet dat ze zo makkelijk om de tuin te leiden is. Ze is er erg van overtuigd dat ze nu al weet wie de mol is en enkel een rood scherm krijgt omdat ze een aantal dingen niet onthouden had

En die overgebleven verdachtmakingen naar Ruben maken het slechts waarschijnlijker dat hij er volgende week uit ligt ::jaja::


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #136 Gepost op: 18-02-2018, 14:02:08 »
Dat denk ik dus ook. Jan heeft ook niet gekozen voor Ruben of Simone tijdens de vraag die wij 'hem zien beantwoorden'. Hij koos namelijk voor zichzelf en voor Olcay. Kunnen we daaruit opmaken dat hij Ruben/Simone totaal niet verdenkt? Lijkt mij een nee. Daarnaast lijkt het mij best wel makkelijk om een juiste scherm toe te voegen bij de biecht van een kandidaat. Dat dat niet gebeurd tot tweemaal toe vind ik frappant.

Dat Olcay steeds switched in haar biechten tussen Ruben en Simone vind ik lekker spannend   ::zwaai::
De testvraag is Is de mol de eerste die gaat verven oid. Niet zit de mol in het groepje vd degenen die als eerste gaan verven. De vraag slaat dus maar op 1 persoon: de eerste die gaat verven. Niet op een groepje.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #137 Gepost op: 18-02-2018, 14:11:55 »
De testvraag is Is de mol de eerste die gaat verven oid. Niet zit de mol in het groepje vd degenen die als eerste gaan verven. De vraag slaat dus maar op 1 persoon: de eerste die gaat verven. Niet op een groepje.
Lijkt mij aan dat dit zeer moeilijk te controleren valt en het logischer zou zijn dat dit op groepjes wijst aangezien in het begin gezegd wordt dat Jan en Olcay beginnen met werven en de rest dus met verven, en dus later gewisseld kan worden.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #138 Gepost op: 18-02-2018, 14:13:32 »
Lijkt mij aan dat dit zeer moeilijk te controleren valt en het logischer zou zijn dat dit op groepjes wijst aangezien in het begin gezegd wordt dat Jan en Olcay beginnen met werven en de rest dus met verven, en dus later gewisseld kan worden.
Dat snap ik, maar de vraag is niet zo geformuleerd. Er staat letterlijk: DE eerste..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie
« Reactie #139 Gepost op: 18-02-2018, 14:16:28 »
Dat snap ik, maar de vraag is niet zo geformuleerd. Er staat letterlijk: DE eerste..

Mits de productie natuurlijk geen fout heeft gemaakt. >:D