Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Rode draad  (gelezen 29184 keer)

Offline littlemindy

• Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Rode draad
« Reactie #40 Gepost op: 27-01-2018, 22:56:46 »
Simone gaat pas nadat Ruben al heeft afgehaakt en Stine tegen haar heeft gezegd dat zij niet meer gaat.

Offline paulklooster

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 27-01-2018, 23:14:25 »
Simone gaat pas nadat Ruben al heeft afgehaakt en Stine tegen haar heeft gezegd dat zij niet meer gaat.

Als Simone de mol is dan wist ze dat de enveloppe al aan de overkant ligt, dus voor haar maakt het niet meer uit of Ruben en Stine al dan niet gaan. Kan rode draad niet slaan op 'rode lijn' die Ruben en Stine niet over wilde gaan?

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2018, 23:16:59 »
Als Simone de mol is dan wist ze dat de enveloppe al aan de overkant ligt, dus voor haar maakt het niet meer uit of Ruben en Stine al dan niet gaan. Kan rode draad niet slaan op 'rode lijn' die Ruben en Stine niet over wilde gaan?
Ruben wilde wel, maar kon niet (of hij moet een Oscar), Stine wilde niet en loog opzichtig..

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2018, 23:17:55 »
Stine zegt letterlijk: "ik wil wel"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2018, 23:19:51 »
Stine zegt letterlijk: "ik wil wel"
Waar ze overduidelijk over loog...

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2018, 23:23:43 »
Waar ze overduidelijk over loog...
iemand zei dit in een ander topic:
Dat is jouw aanname....
vind ik wel toepasselijk ;D

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 27-01-2018, 23:26:27 »
iemand zei dit in een ander topic: vind ik wel toepasselijk ;D
Really?  :P
Dus ze wilde echt wel maar had een polsblessure (waar ze nog even flink op mepte) en ze wilde nogmaals echt wel, maar "het komt nog wel een keer"?  ::rofl::

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2018, 23:27:50 »
dat meppen moet je nog maar eens terugkijken. Dat doet ze niet echt hoor. Als dat meppen is dan mep ik heel vaak

Offline Kaaasje

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2018, 23:28:58 »

Maar om een spannend televisieprogramma te maken, moet eerst het spel kloppen. Dus het spel komt wat mij betreft éérst. Ergo: de mol wil in de eerste plaats geen geld verdienen (om te zorgen dat het spel werkt), en in de tweede plaats niet ontdekt worden (om te zorgen dat productie van dit spel een mooi televisieprogramma kan bouwen. Dus als het een strijdig is met het ander, kies je voor het spel. Als je dan ontdekt wordt, kan productie dat nog wel maskeren (zie Anne-Marie).
Mee eens. Naar mijn idee is ook zo min mogelijk geld verdienen het hoofddoel van de mol. Ontdekt worden maakt het wel lastiger om te saboteren, omdat je meer in de gaten gehouden wordt. Daardoor kan niet ontdekt worden wel tijdelijk op 1 staan.
Als m'n enige doel zou zijn niet ontdekt te worden, doe ik wel gewoon m'n best als mol.

Overigens kun je ook te onverdacht zijn bij je medekandidatem en daardoor juist een minder mooi televisieprogramma kunnen maken. (i.e. Vorig jaar kon Thomas in de duinen mollen waardoor veel molloten hem door hadden. Goed als mol, minder goed voor het tv programma als je het mij vraagt)

Terug over de opdracht. Mee eens wat er gezegd is. Jan is onmols want gaat als eerste en het geld in dan dus sowieso nog niet aan de overkant. Bovendien probeert hij het positief in te steken om andere kandidaten te laten zien dat het niet eng is en ze ook kunnen gaan.

Als Emilio inderdaad het geld had gepakt, en de mol weet in welke envelop het geld zat, dan maakt het niet uit wat de rest doet, en voor goodwill kan hij/zij dan net zo goed gaan als hij/zij wil.

Stine dekte zich al vrij snel in om eventueel niet te kunnen gaan (met haar pols). Vind ik ook verdacht. Al vind ik haar redenatie om niet te gaan op het eind maar vaag.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2018, 23:31:16 »
dat meppen moet je nog maar eens terugkijken. Dat doet ze niet echt hoor. Als dat meppen is dan mep ik heel vaak
OK, prima. What about de "ik wil echt wel maar het kan altijd nog wel" midden in een spel waar het er juist enorm toe doet of je NU wel of niet gaat?

@Kaasje Waarom is het geld sowieso nog niet af overkant na de eerste kandidaat? Die heeft op 1 of andere manier gegarandeerd de verkeerde envelop?  ???
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 23:33:19 door Whiskers »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2018, 23:32:15 »
Of gewoon agree to disagree ;)
Het is geen beterweter contest hier.

Offline loetjef

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2018, 23:36:21 »
@Kaasje Waarom is het geld sowieso nog niet af overkant na de eerste kandidaat? Die heeft op 1 of andere manier gegarandeerd de verkeerde envelop?  ???

Volgens mij bedoelt Kaasje dat het geld nog niet aan de overkant is vóór de eerste kandidaat. De Mol zal liever (nog) niet willen gaan als het geld nog niet aan de overkant is, in het geval van Jan is er sowieso nog geen geld aan de overkant, dus is het niet waarschijnlijk dat hij de Mol is.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2018, 23:38:37 »
Volgens mij bedoelt Kaasje dat het geld nog niet aan de overkant is vóór de eerste kandidaat. De Mol zal liever (nog) niet willen gaan als het geld nog niet aan de overkant is, in het geval van Jan is er sowieso nog geen geld aan de overkant, dus is het niet waarschijnlijk dat hij de Mol is.
Ah, dat zou kunnen ja. Dank  ::ok::

Offline Kaaasje

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2018, 23:45:03 »
Dat bedoel ik inderdaad :)

Offline paulklooster

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2018, 23:48:01 »
Really?  :P
Dus ze wilde echt wel maar had een polsblessure (waar ze nog even flink op mepte) en ze wilde nogmaals echt wel, maar "het komt nog wel een keer"?  ::rofl::

Maar als Stine de mol is dan wist ze dat het geld op een gegeven moment door iemand al naar de overkant was gebracht. Waarom gaat ze dan niet alsnog om eventuele verdenkingen te voorkomen?

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
« Reactie #55 Gepost op: 27-01-2018, 23:55:01 »
Simone zei: ogen dicht en gaan!
Is ogen dicht hier een aanwijzing naar haar identiteit als mol?

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2018, 00:04:21 »
Ik dacht tijdens de opdracht, toen Ruben aan de beurt was, een flits te zien van College Tour? Heeft iemand dat ook gezien? Ik moet het nog terugkijken. Misschien is het niks.

Offline Lauzy

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2018, 00:05:47 »
Maar als Stine de mol is dan wist ze dat het geld op een gegeven moment door iemand al naar de overkant was gebracht. Waarom gaat ze dan niet alsnog om eventuele verdenkingen te voorkomen?

Volgens mij moet Simone daarna nog.

Offline AnnabelN

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2018, 02:05:13 »
Ik vind Simone hier het opvallendst. Ze gaat als laatste, ze weet dan dat het 'toch al te laat is'. Maar eerder gaat ze wel heel bemoedigend mee in Stines afhaak-verhaal. Ze doet afwachtend maar ik zie geen enkel moment echte angst/zenuwen...

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2018, 04:16:44 »
Vond ook Simone opvallen. Ze lijkt het al geoefend te hebben, zo plichtmatig doet ze het. Overigens is het volgens mij de zekeringslijn aan het gebouw die bij haar nog vast zat en alsnog los klikt. Daar reageert ze niet zo paniekerig schreeuwend op als je zou verwachten? (Ik zou hebben gekrijst als een mager speenvarken als dat gebeurd!). Ze was wel in het nadeel ten opzichte van de rest. Omdat ze zo laag hangt of kortere armen heeft, moet ze vol op armkracht dat laatste stuk zich naar boven trekken. Iets wat ze verrassend goed kon, zou dat voorbereiding kunnen zijn?

Moest om Stine wel erg lachen. Die wil zien 'wat die beweging doet' terwijl ze die beweging doet met zogenoemde blessure en al. Maar volgens mij wil ze zichzelf verdacht maken, omdat ze toch niet durft en er maar gebruik van maakt.

Olcay kan ook enigszins verdacht worden gezien. Die wacht eerst een beetje af en na Emilio wil ze plotseling per se als volgende. Weet ze dat het geld met Emilio naar de overkant is gegaan?