Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56175 keer)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2018, 21:48:07 »
Oké ik ga het even over een andere boeg gooien, ik kom er niet uit zo  ::rofl::
(props voor dit seizoen hoor)

Mijn belangrijkste argumenten tegen Simone als mol:
-Haalde bij de auto-opdracht +200 binnen en bij de circusopdracht +50. Ze was in beide gevallen alleen en het was in beide gevallen onnodig.
-Ging bij de chaos-opdracht als eerste af met een joker. De mol weet echt wel dat er twee geldbedragen in het spel zijn en zou harder werken om te saboteren.

Mijn belangrijkste argumenten tegen Stine als mol:
-Werd door de montage in aflevering 1 (vooral) en aflevering 2 zeer verdacht neergezet. De mol wordt in het begin door de montage in de luwte gehouden.
-Twee kandidaten die Stine mede-verdachten liggen eruit (Bella, Loes) terwijl twee kandidaten die haar openlijk vertrouwen, ook in opdrachten (Jan, Olcay) er nog inzitten.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2018, 22:12:26 »
Mijn belangrijkste argumenten tegen Simone als mol:
-Haalde bij de auto-opdracht +200 binnen en bij de circusopdracht +50. Ze was in beide gevallen alleen en het was in beide gevallen onnodig.
Bij de circusopdracht is het niet helemaal duidelijk in hoeverre ze alleen was. In het shot ervoor zie je Simone en Loes samen zoeken, en in het volgende shot zie je Simone naar beneden lopen met de enveloppe, maar Loes liep vlak voor haar de trap af. De kans was dus groot dat Loes die enveloppe anders gepakt zou hebben, als Simone het niet had gedaan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2018, 22:26:13 »
Oké ik ga het even over een andere boeg gooien, ik kom er niet uit zo  ::rofl::
(props voor dit seizoen hoor)

Mijn belangrijkste argumenten tegen Simone als mol:
-Haalde bij de auto-opdracht +200 binnen en bij de circusopdracht +50. Ze was in beide gevallen alleen en het was in beide gevallen onnodig.
-Ging bij de chaos-opdracht als eerste af met een joker. De mol weet echt wel dat er twee geldbedragen in het spel zijn en zou harder werken om te saboteren.

Mijn belangrijkste argumenten tegen Stine als mol:
-Werd door de montage in aflevering 1 (vooral) en aflevering 2 zeer verdacht neergezet. De mol wordt in het begin door de montage in de luwte gehouden.
-Twee kandidaten die Stine mede-verdachten liggen eruit (Bella, Loes) terwijl twee kandidaten die haar openlijk vertrouwen, ook in opdrachten (Jan, Olcay) er nog inzitten.

Bij de opdracht na de auto-opdracht haalde ze er ook weer 500 uit ;)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2018, 22:36:56 »
Ik heb dit stukje nog eens teruggekeken en het is toch wel erg interessant. Stine wil inderdaad het vierde bakje openen. We weten niet wat er in dit bakje zit. Als de aanname van widmfan6 klopt (zie hier zijn overzicht) dat beide groepen dezelfde inhoud hadden met een gedraaid speelbord, betekent dit dat Stine bijna 750 euro pakte! Totaal onmols natuurlijk en misschien ook wel de reden dat we niet te weten krijgen wat er in dit bakje zit. (Al was een andere optie om het moment dat Stine dit bakje wil openen uit de montage te laten.)
Oké, ik ben om.
...óf niet!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2018, 22:45:32 »
Bij de circusopdracht is het niet helemaal duidelijk in hoeverre ze alleen was. In het shot ervoor zie je Simone en Loes samen zoeken, en in het volgende shot zie je Simone naar beneden lopen met de enveloppe, maar Loes liep vlak voor haar de trap af. De kans was dus groot dat Loes die enveloppe anders gepakt zou hebben, als Simone het niet had gedaan.

Oeh, goed punt  ::ok::

Bij de opdracht na de auto-opdracht haalde ze er ook weer 500 uit ;)

Klopt, maar ja, als je als mol weg kunt komen met -500 in plaats van -300 (over het geheel), wat let je?
Al heb je gelijk dat je er donder op kon zeggen dat er bij de bakjes weer mingeld opgehaald zou worden. En voor de auto-opdracht stond de pot nog in de min. Dus het was wel een relatief veilige situatie om kandidaatspunten te scoren.

Okee ik streep dit argument weer af :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #125 Gepost op: 5-02-2018, 22:50:55 »
Beetje paradoxaal eigenlijk: als het wél een hint naar Stine is, ligt het er wel erg dik bovenop. Maar als Stine daadwerkelijk de mol is, zal het toch echt wel een hint zijn, denk ik.

Ik snap dat je zo denkt, maar de oplossing is een vraag. “Streepte de mol de mol weg?” bevat geen informatie dus ik denk dat het enkel een leuke oplossing vormt, en enkel een hint is voor de kandidaten naar een vraag in de test. Maar in eerste instantie geen hint naar de mol. Er kan natuurlijk wel naar verwezen worden (bijvoorbeeld Stine die “Ah ja” antwoord op de onthulling van de oplossing, beantwoordt Stine hiermee de vraag?)

Mijn belangrijkste argumenten tegen Stine als mol:
-Werd door de montage in aflevering 1 (vooral) en aflevering 2 zeer verdacht neergezet. De mol wordt in het begin door de montage in de luwte gehouden.

Als ik hier even op mag inhaken vanuit mijn Stine-tunnel ;D:

In 2010 hanteerde de mol in aflevering 1 de tactiek: Meteen klooien, dan zullen ze me wel niet verdenken (omgekeerde psychologie). Dat werd helder in beeld gebracht dus dat de mol altijd in de luwte wordt gehouden hoeft niet per se.

Oké, ik ben om.

Dat is wel een grote barst in de tunnel van Stine. Maar als ik daar toch even een verklaring voor mag geven:
Ik vind het vreemd dat Olcay wil bepalen wat Stine pakt. Het is een kans om te kijken wat je medekandidaat doet. Dus of Olcay is de mol (en daar ga ik niet vanuit) of Olcay verdenkt Stine hier al enorm en wil dus niet dat Stine haar keuze voor een bakje maakt. Stine op haar beurt anticipeert hierop (want ze vermoed misschien dat Olcay haar verdenkt) en gaat dus juíst naar een plus-geld bakje, wat Olcay zoals verwacht niet toestaat.
Wat ook kan is dat er geen plusgeld in het bakje zat. Ik denk dat ik dit fragment nog maar eens goed onder de loep ga nemen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 22:52:50 door Mollenmania »

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #126 Gepost op: 5-02-2018, 23:37:29 »
Als ik hier even op mag inhaken vanuit mijn Stine-tunnel ;D:

In 2010 hanteerde de mol in aflevering 1 de tactiek: Meteen klooien, dan zullen ze me wel niet verdenken (omgekeerde psychologie). Dat werd helder in beeld gebracht dus dat de mol altijd in de luwte wordt gehouden hoeft niet per se.

Ik ga er wel even tegenin dan vanuit mijn voor-55%-in-Simone-tunnel  :P
Het is waar dat de 2010-mol meteen ostentatief ging mollen in aflevering 1, maar dat heeft toen wel zijn nadelen opgeleverd (snel ontmaskerd door kandidaten en de kijkers). Ik heb het sindsdien (misschien met uitzondering van de 2012-mol) niet meer zo gezien. Het is nu toch een groot risico voor de makers.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #127 Gepost op: 5-02-2018, 23:48:46 »
Ik ben wel benieuwd wat er dan bedoeld wordt met verdacht in beeld brengen. Gaat dit over het moment dat Stine aan Emilio voorstelt om meteen te bellen naar Art? Zo ja, dan snap ik wel dat ze dat tonen, anders onthou je de kijker cruciale informatie. Als Stine dezelfde tactiek hanteert als de mol in 2010 is dit gewoon zoals het is. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat het in beeld gebracht wordt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #128 Gepost op: 5-02-2018, 23:51:33 »
Ik ben wel benieuwd wat er dan bedoeld wordt met verdacht in beeld brengen. Gaat dit over het moment dat Stine aan Emilio voorstelt om meteen te bellen naar Art? Zo ja, dan snap ik wel dat ze dat tonen, anders onthou je de kijker cruciale informatie. Als Stine dezelfde tactiek hanteert als de mol in 2010 is dit gewoon zoals het is. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat het in beeld gebracht wordt.

Stine wordt het meest verdacht gemaakt door Loes niet te willen vertellen wat Art zijn 1000 euro boodschap was. Dat was zo'n momentje dat je voor je televisie schreeuwde: "Zeg nu toch gewoon M18!"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #129 Gepost op: 5-02-2018, 23:52:07 »
Ligt het dan aan mij ofzo..? Vond helemaal niet dat Stine mega verdacht in beeld werd gebracht in
afl 1  ???

Edit.. het niet willen doorgeven komt juist heel kandidaats over omdat kandidaten elkaar liever niet helpen ivm de test enzo
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 23:54:17 door FS »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #130 Gepost op: 5-02-2018, 23:56:01 »
Ligt het dan aan mij ofzo..? Vond helemaal niet dat Stine mega verdacht in beeld werd gebracht in
afl 1  ???
Misschien. Het moment wat Hulpmol noemt was iig opvallend. Ze kapte ook mensen ad telefoon af.
Sowieso komt ze wat vaak in beeld, ook mbt biechten en extra beeldmateriaal.
Aan de andere kant neig ik naar haar als mol, al wil ik dat absoluut niet. Ik ga liever voor wensmol Olcay, zou ik persoonlijk een veel leukere mol vinden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #131 Gepost op: 6-02-2018, 00:00:02 »
Edit.. het niet willen doorgeven komt juist heel kandidaats over omdat kandidaten elkaar liever niet helpen ivm de test enzo

Een team met 2000 euro niet vertellen waar de kluis is om het te deponeren is natuurlijk wel mols. Tunnels bestonden toen nog niet voor mij, maar ik vond Stine en Emilio daar toch meteen heel verdacht.

Bovendien wisten Stine en Emilio al waar hun kluis was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #132 Gepost op: 6-02-2018, 00:03:38 »
Een team met 2000 euro niet vertellen waar de kluis is om het te deponeren is natuurlijk wel mols. Tunnels bestonden toen nog niet voor mij, maar ik vond Stine en Emilio daar toch meteen heel verdacht.

Bovendien wisten Stine en Emilio al waar hun kluis was.
Ik vind t heel logisch.. fok t geld.. ik wil door en zo dacht Emilio ook en hij was niet de mol. Ik zie t als kandidaats en niet alleen omdat ik dat vind maar ook omdat je het letterlijk kandidaten zag doen. Weten waar de kluis is is iets anders dan er al zijn

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #133 Gepost op: 6-02-2018, 00:06:51 »
Ik vind t heel logisch.. fok t geld.. ik wil door en zo dacht Emilio ook en hij was niet de mol. Ik zie t als kandidaats en niet alleen omdat ik dat vind maar ook omdat je het letterlijk kandidaten zag doen. Weten waar de kluis is is iets anders dan er al zijn

Akkoord hoor, maar je kan er echt op 2 manieren naar kijken. Mijn persoonlijke gevoel was toen echt dat het mols was om hen niet naar die kluis te helpen met hun geld. Achteraf zie ik de 2e kant van het hele gebeuren, maar ik vind mezelf niet zooo uniek dat ik denk dat niemand anders dit ook mols vond. En dat was toch het startpunt van de discussie: Er is iets in beeld wat op zijn minst 1 iemand heel verdacht vond na 1 keer kijken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #134 Gepost op: 6-02-2018, 00:07:39 »
Stine wordt het meest verdacht gemaakt door Loes niet te willen vertellen wat Art zijn 1000 euro boodschap was. Dat was zo'n momentje dat je voor je televisie schreeuwde: "Zeg nu toch gewoon M18!"

Hiervoor geldt hetzelfde. Zo’n moment kun je imo niet uit de aflevering laten. Dus verdacht of niet, het hoort in de aflevering.

Een team met 2000 euro niet vertellen waar de kluis is om het te deponeren is natuurlijk wel mols. Tunnels bestonden toen nog niet voor mij, maar ik vond Stine en Emilio daar toch meteen heel verdacht.

Bovendien wisten Stine en Emilio al waar hun kluis was.

Plus dat het een belletje naar Art gaat kosten, wat 1000 euro uit de pot betekent. Het is echter ook kandidaats uit te leggen, zoals FS doet. Hoe het ook zij, het hoort in de aflevering thuis en is dus in mijn optiek niet om Stine extra verdacht te maken.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #135 Gepost op: 6-02-2018, 00:24:29 »
Hiervoor geldt hetzelfde. Zo’n moment kun je imo niet uit de aflevering laten. Dus verdacht of niet, het hoort in de aflevering.

Plus dat het een belletje naar Art gaat kosten, wat 1000 euro uit de pot betekent. Het is echter ook kandidaats uit te leggen, zoals FS doet. Hoe het ook zij, het hoort in de aflevering thuis en is dus in mijn optiek niet om Stine extra verdacht te maken.



Nu je het woordje 'extra' schreef, ben ik gaan teruglezen (had ik beter mee begonnen ook). En lees nu pas dat Solrayo het had over expres verdacht in beeld brengen. Ik dacht dat het ging over het in beeld brengen van verdachte acties (waar ik dus 3 posts voor nodig had), maar ik ben het wel met FS en jou eens dat het geen doelbewust dingetje was zoals Olcay laten plassen tijdens de graafopdracht terwijl dat mogelijk een beeld is van voor de opdracht.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #136 Gepost op: 6-02-2018, 00:50:10 »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #137 Gepost op: 6-02-2018, 01:06:42 »
Stine is wel een stuk verdachter dan Stine in aflevering 5 naar mijn mening
Goed verhaal ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #138 Gepost op: 6-02-2018, 07:10:14 »
Hahaha mooie redenatie toch?  ::rofl::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #139 Gepost op: 6-02-2018, 16:13:18 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-op-de-uitslag-van-de-test-afl-5/

Ik vind de twee S-jes wel weer Mols overkomen hoor. Die biecht van Stine, en Simone die zegt: ik was daar zeker voor gegaan (geld uit de pot en iedereen blijft).

Dus, zo kom ik geen steek verder  ::rofl::
Meer L