Auteur Topic: Molduel: Simone vs. Stine  (gelezen 56234 keer)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #140 Gepost op: 6-02-2018, 20:47:36 »
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-op-de-uitslag-van-de-test-afl-5/

Ik vind de twee S-jes wel weer Mols overkomen hoor. Die biecht van Stine, en Simone die zegt: ik was daar zeker voor gegaan (geld uit de pot en iedereen blijft).

Dus, zo kom ik geen steek verder  ::rofl::

Pff echt hè? Ik hoop steeds dat als ik dit topic opent dat het opeens overduidelijk is dat ofwel Stine ofwel Simone de mol moet zijn. Maar tot nu toe kunnen beide tunnelaars me steeds weer overtuigen.  :-\\

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #141 Gepost op: 6-02-2018, 22:06:18 »
Pff echt hè? Ik hoop steeds dat als ik dit topic opent dat het opeens overduidelijk is dat ofwel Stine ofwel Simone de mol moet zijn. Maar tot nu toe kunnen beide tunnelaars me steeds weer overtuigen.  :-\\



Ik ook maar het blijft lastig. Gevoelsmatig kom ik bij Stine uit omdat ze vaak op de goede molplek staat en weinig geld inbrengt.  ::)Maar dan is daar Simone weer met haar WID M18... :-X
Graven, graven, graven...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #142 Gepost op: 6-02-2018, 22:33:48 »
Ik zou niet te lang blijven vast kleven aan een mogelijkheid tot hint bij die M18. Als je aflevering 1 naar Mol Simone wil uitleggen dan kan dat echt op basis van acties:

- Simone en Bella is zowat het minst effectieve groepje in de openingsfase. Bella zit met haar stokjes op de stadskaart te klooien en Simone loopt wat met die telefoon in haar handen, maar heeft on camera geen echt zinvolle gesprekken. Ze waren zelfs nog niet naar de bio's aan het kijken, want die zaten mooi in een mapje nog toen Loes hen als laatste op de hoogte bracht van die achterkanten.
- Wanneer Olcay hen dan eindelijk op de hoogte brengt van hun hints. Begint Simone ineens met sturen. Ze heeft dat waterorgel namelijk al gezien en oh, daar liggen jokers en geen geld.
- Aan dat waterorgel lopen ze dan lekker lang rond en tikt de klok verder. Wanneer er genoeg tijd weg is om de 2e locatie te zoeken, begint Simone plots aan een reeks van topingevingen die hen naar de kluis zullen leiden: "Probeer de staafjes en de kaart nog eens", "Probeer de landenkant eens", "Probeer onze 5 locaties eens". Ze laat het nog net aan Bella over om het wachtwoord te achterhalen, zijnde Tbilisi.
- En dan komt inderdaad die fameuze M18, want die kluis moest nog snel snel gevonden worden ook. Dus snel even opmerken dat die M18 wat afstand heeft van WID en kluisje gaan halen.

Vraag: Waarom belt Mol Simone dan geen geld uit de pot? Hypothese: Bella had al gezegd dat ze niet meer zouden bellen, dus heeft Simone het mogelijk gelaten of ze heeft de ontbrekende 500 euro buiten beeld en buiten zicht van Bella uit de pot gebeld.

Simone is na 5 afleveringen niet mijn Mol, maar je kan wat betreft aflevering 1 zeker Simone op basis van acties gaan verdenken ipv te blijven vast hangen aan een mogelijke hint.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #143 Gepost op: 6-02-2018, 22:50:38 »
Ik ga weer (zoals ik bij vorige molduels deed) een molpunt uitdelen per opdracht aan de persoon die daarin volgens mij het meest mols is, wat dat dan ook mag wezen (vandaar een korte uitleg erbij). Hints laat ik achterwege:

1.1: Stine krijgt het punt door meer geld te verbellen.
2.1: Simone. (Dubbel beleggen, prachtige kans voor de Mol.)
2.2: gelijk, geen punt uitgedeeld.
2.3: Simone. (Stine trekt terecht nut Jans opdracht om bij de finish te graven in twijfel.)
3.1 gelijk. (Beiden uiteindelijk goed bezig.)
3.2: Simone. (Stine pakte mogelijk bijna 750 euro.)
3.3: Stine. (Wil aan zijkant tafel en lijkt goed antwoord te negeren.)
4.1: Simone. (Betere molpositie want meer bewegingsvrijheid, leidt de groep naar de verkeerde sterren.)
4.2: gelijk.
4.3: Simone. (Onverdacht door te gaan terwijl geld mogelijk al verdiend was.)
5.1: gelijk. (50 euro van Simone is zo weinig dat je het ook als mols kan zien.)
5.2: Stine. (Komt verdacht ver met niets.)
5.3: gelijk. (Beiden strepen woorden niet goed weg.)

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 3. 8)

Nu jullie. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #144 Gepost op: 6-02-2018, 23:14:16 »
Ik denk dat Simone dat gewoon zojuist op de kaart heeft gezien. Er staan volgens mij allemaal plaatjes van bezienswaardigheden op. Zoals best gebruikelijk is met een stadskaart. Hoe zou ze dat anders uit moeten leggen aan Bella?

Precies zoals ze het deed. Maar als je een verhaal wil construeren voor het molschap van Simone, dan kan je het echt zien als Simone die de opdracht stuurt richting jokers ipv geld. Ik wilde enkel de mogelijkheid aantonen. Uiteraard is die gebeurtenis los van de rest heel normaal en logisch.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #145 Gepost op: 7-02-2018, 00:26:14 »

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 3. 8)

Nu jullie. ;D


Denk je nog steeds dat Simone of Stine de mol is? ::vergroot::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #146 Gepost op: 7-02-2018, 01:50:28 »
Ik ga weer (zoals ik bij vorige molduels deed) een molpunt uitdelen per opdracht aan de persoon die daarin volgens mij het meest mols is, wat dat dan ook mag wezen (vandaar een korte uitleg erbij). Hints laat ik achterwege:

1.1: Stine krijgt het punt door meer geld te verbellen.
2.1: Simone. (Dubbel beleggen, prachtige kans voor de Mol.)
2.2: gelijk, geen punt uitgedeeld.
2.3: Simone. (Stine trekt terecht nut Jans opdracht om bij de finish te graven in twijfel.)
3.1 gelijk. (Beiden uiteindelijk goed bezig.)
3.2: Simone. (Stine pakte mogelijk bijna 750 euro.)
3.3: Stine. (Wil aan zijkant tafel en lijkt goed antwoord te negeren.)
4.1: Simone. (Betere molpositie want meer bewegingsvrijheid, leidt de groep naar de verkeerde sterren.)
4.2: gelijk.
4.3: Simone. (Onverdacht door te gaan terwijl geld mogelijk al verdiend was.)
5.1: gelijk. (50 euro van Simone is zo weinig dat je het ook als mols kan zien.)
5.2: Stine. (Komt verdacht ver met niets.)
5.3: gelijk. (Beiden strepen woorden niet goed weg.)

Tussenstand Simone - Stine: 5 - 3. 8)

Nu jullie. ;D


Vanuit mijn Simone tunnel, applaudisseer ik enthousiast hiervoor!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #147 Gepost op: 7-02-2018, 08:43:42 »
Denk je nog steeds dat Simone of Stine de mol is? ::vergroot::

Ik ben molloos. Of heet dat tegenwoordig in between moles? ;)

Molacties zeggen Simone, hints Stine. Ik heb nog niet gestemd in de poll.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #148 Gepost op: 7-02-2018, 09:22:41 »
Ik ben molloos. Of heet dat tegenwoordig in between moles? ;)

Molacties zeggen Simone, hints Stine. Ik heb nog niet gestemd in de poll.

Dat noemen ze spreiden ;)

Ik moet trouwens zeggen dat ze het beide wel prima zouden doen als mol: veel mollen, weinig geld in de pot brengen en ze worden amper verdacht door de kandidaten (ofja.. zo lijkt het)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 09:24:37 door Geel scherm »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #149 Gepost op: 7-02-2018, 11:58:02 »
Molacties zeggen Simone, hints Stine. Ik heb nog niet gestemd in de poll.
Ik vind dat de hints meer naar Simone wijzen. De woordzoeker wordt door Stine geclaimd, maar Simone heeft afleveringstitels, opdrachttitels, NOS-cirkels, M18, de 8-uur-klok, de molvraag... en dat zijn dan alleen nog maar de hints, waar ik persoonlijk minder belang aan hecht dan aan molacties, tenzij ze echt sluitend zijn, maar ik blijf de hoop houden dat ze geen sluitende hints meer gebruiken.

En die hints naar Simone die ik noem zullen vast ook niet allemaal zo bedoeld zijn, maar omdat het er meer zijn is de kans kleiner dat het toeval is. Hulpmollen hebben de vervelende neiging om niet alleen per ongeluk verdacht te geraken door onbedoelde molacties, maar ook door toevallige hints aan te trekken. Zo had je Rik, destijds met Twittertitel 'anchor', die op een gegeven moment naast een bord met Anchor stond, met een anker op zijn shirt. Tja. Bleek ook gewoon toeval te zijn.

Bij mij is het zo; als Stine niet de mol is, levert dat bij mij minder onverklaarbaarheden op dan wanneer Simone de mol niet blijkt te zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #150 Gepost op: 7-02-2018, 13:40:56 »

3.2: Simone. (Stine pakte mogelijk bijna 750 euro.)


Deze zou ik gelijk geven. Volgens mij pakken beide -500 euro.  De plusbedragen worden bij Bella/Loes en Ruben/Emilio binnengehaald.  Olcay en Jan pakken een vrijstelling. Dus beiden pakken een minbedrag.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #151 Gepost op: 7-02-2018, 13:56:22 »
Deze zou ik gelijk geven. Volgens mij pakken beide -500 euro.  De plusbedragen worden bij Bella/Loes en Ruben/Emilio binnengehaald.  Olcay en Jan pakken een vrijstelling. Dus beiden pakken een minbedrag.

Er wordt bedoeld dat Stine eerst naar bakje 4 gaat (met mogelijk €750 erin, indien gelijke paden voor beide groepjes van 4), waarna ze gestuurd wordt door Olcay de €-500 uit bakje 3 te halen. Maar uiteindelijk pakken ze allebei het minbedrag

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #152 Gepost op: 7-02-2018, 14:22:16 »
Er wordt bedoeld dat Stine eerst naar bakje 4 gaat (met mogelijk €750 erin, indien gelijke paden voor beide groepjes van 4), waarna ze gestuurd wordt door Olcay de €-500 uit bakje 3 te halen. Maar uiteindelijk pakken ze allebei het minbedrag

Weer Olcay die iets fout doet dus  ::)
You'll never walk alone

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #153 Gepost op: 7-02-2018, 20:17:50 »
5.1: gelijk. (50 euro van Simone is zo weinig dat je het ook als mols kan zien.)

Hier zou ik de punt aan Simone toekennen. Stine stond nogal enthousiast popcorn uit te delen met Loes. Oké, ze sloeg één kindje over maar ze gingen als een tierelier. Is bekend hoeveel geld ze daarmee hebben opgehaald? Naar mijn idee was alleen het uiteindelijke totaal bedrag bekend.

Simone ging die enveloppe ergens bovenin halen. Is het mogelijk dat ze het geld er daarbij uitgehaald heeft en een lege enveloppe heeft ingeleverd bij Art?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #154 Gepost op: 7-02-2018, 21:35:47 »
1.1: Stine: verbelde meer geld.
2.1: Simone: kwam op het idee om dubbel te beleggen.
2.2: gelijk, opdracht mislukt maar moeilijk te bepalen door wie.
2.3: Simone, Stine trekt terecht het nut om bij de finish te graven in twijfel.
3.1: gelijk, beiden brachten geld binnen.
3.2: Simone, nam -500 euro.
3.3: Stine: betere molpositie, negeerde goed antwoord.
4.1: Simone: leidt de groep naar de verkeerde sterren.
4.2: gelijk, beiden kozen voor de groepsvrijstelling.
4.3: gelijk (opdracht geslaagd).
5.1: gelijk, beiden brachten weinig in de pot.
5.2: Stine, had niets te winnen maar kwam toch ver.
5.3: gelijk, beiden streepten letters niet goed weg.

Stand 4-3 voor Simone, het blijft moeilijk kiezen tussen de twee.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 21:37:30 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #155 Gepost op: 7-02-2018, 21:39:56 »
@Luc: bij 3.2 pakte Stine ook -500. ( Zie post ajedrez hierboven die de door mij geschepte verwarring over de 750 verklaart of zie pagina 1 van dit topic, opdracht 3.2.)

Offline Robin de Vrij

  • Forumlid
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #156 Gepost op: 7-02-2018, 22:07:39 »
« Laatst bewerkt op: 7-02-2018, 22:49:14 door Daisy, Reden: Citaat ingekort ivm leesbaarheid forum »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #157 Gepost op: 7-02-2018, 22:16:31 »
Leuke vondst. Dat je eindeloos kan puzzelen met die woordzoeker is wel duidelijk. (Voor het molduel heb ik alleen af en toe wat mogelijke hints toegevoegd als extraatje. Het gaat mij meer om mogelijke molacties.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #158 Gepost op: 7-02-2018, 22:33:25 »
Leuke vondst. Dat je eindeloos kan puzzelen met die woordzoeker is wel duidelijk. (Voor het molduel heb ik alleen af en toe wat mogelijke hints toegevoegd als extraatje. Het gaat mij meer om mogelijke molacties.)
Nog steeds geen behoefte Olcay in het duel te betrekken? M.i. is zij de enige andere mogelijke mol (als is het idd feitelijk meer een wensmol, toch lijkt ze steeds verdachter. En als je zaken op gaat tellen...). De overgebleven mannen zijn m.i. onmiskenbaar kandidaten..

Maar goed, wellicht iig nog even afl 6 afwachten..

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Simone vs. Stine
« Reactie #159 Gepost op: 7-02-2018, 22:37:27 »
Nog steeds geen behoefte Olcay in het duel te betrekken?  ..

Nee anders zou het geen duel zijn hè. Dit zijn nou eenmaal de 2 hoofdverdachten. Optie: open een olcay vs nog iemand topic  ::ok::