Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 93484 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #160 Gepost op: 28-02-2018, 14:12:19 »
Dit maakt het alleen maar lastiger en dat is naar mijn inziens top.
Zo veel beter dan in aflevering 3 al weten wie de Mol is door MEGAHINTS..

Ja, en van zodra het besef binnensijpelt dat je niet kan bouwen op enkel hints, word je automatisch gedwongen om toch naar acties te kijken (zoals het hoort ;D)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #161 Gepost op: 28-02-2018, 15:08:03 »
Ja, en van zodra het besef binnensijpelt dat je niet kan bouwen op enkel hints, word je automatisch gedwongen om toch naar acties te kijken (zoals het hoort ;D)

Mee eens, Hulpmol. Maar dit jaar lijkt het eerder andersom. Het begint erop te lijken dat we niet enkel kunnen bouwen op acties want daar komen we er vooralsnog niet uit met de drie finalisten. Dus moeten we toch ook serieus kijken naar de hints voor een beetje meer houvast.

Het lijkt me interessant om ergens een goed overzicht te hebben met gevonden hints naar de verschillende drie finalisten. En dan mensen zelf laten bepalen en afstrepen wat ze vergezocht vinden en wat niet. Maar de hints zijn verspreid over de verschillende topics, en de paar lijstjes die ik gezien heb zijn verre van compleet of toch wat bevooroordeeld naar een van de finalisten. (En ja, ik ben al geen haar beter wat dat betreft :)).

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #162 Gepost op: 28-02-2018, 15:50:59 »
Mee eens, Hulpmol. Maar dit jaar lijkt het eerder andersom. Het begint erop te lijken dat we niet enkel kunnen bouwen op acties want daar komen we er vooralsnog niet uit met de drie finalisten. Dus moeten we toch ook serieus kijken naar de hints voor een beetje meer houvast.

Het lijkt me interessant om ergens een goed overzicht te hebben met gevonden hints naar de verschillende drie finalisten. En dan mensen zelf laten bepalen en afstrepen wat ze vergezocht vinden en wat niet. Maar de hints zijn verspreid over de verschillende topics, en de paar lijstjes die ik gezien heb zijn verre van compleet of toch wat bevooroordeeld naar een van de finalisten. (En ja, ik ben al geen haar beter wat dat betreft :)).

Het probleem is alleen dat ongeacht wie van de drie de mol is er genoeg wat mij betreft degelijke hints zijn die ze in de laatste aflevering zouden kunnen opsommen. Dus via hints komen we er niet dit jaar.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #163 Gepost op: 28-02-2018, 16:11:55 »
Het probleem is alleen dat ongeacht wie van de drie de mol is er genoeg wat mij betreft degelijke hints zijn die ze in de laatste aflevering zouden kunnen opsommen. Dus via hints komen we er niet dit jaar.

Maar hoe dan wel? Want via de molacties, verdenkingen, FTM, en andere "conventionele" methoden komen we er dus ook niet dit jaar. Al zullen mensen er voor zichzelf misschien wel uit zijn, het blijft dan toch vreemd dat er zo kort voor de finale nog zoveel verdeeldheid is. Van FTM, verdenkingen etc. bestaan wel al handige overzichtjes, dus het lijkt me nuttig om ook de hints wat meer bij elkaar te brengen. Dan kunnen ze nog eens rustig tegen elkaar worden afgewogen. widmfan6 heeft er in zijn overzicht wel een topic voor, misschien kan dat worden geüpdatet. Of anders kan het eventueel hier in dit topic.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #164 Gepost op: 28-02-2018, 16:17:29 »
De kandidaten lijken wel heel zeker te zijn van hun mol. Waar is dat dan op gebaseerd? Is dat alleen door het rare penningmeesterschapwisselmoment (leuk scrabblewoord), of krijgen we heel veel niet te zien?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 16:19:37 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #165 Gepost op: 28-02-2018, 16:26:21 »
De kandidaten lijken wel heel zeker te zijn van hun mol. Waar is dat dan op gebaseerd? Is dat alleen door het rare penningmeesterschapwisselmoment (leuk scrabblewoord), of krijgen we heel veel niet te zien?

Dat is soms echt een raadsel, want omgekeerd kan je je afvragen hoe kandidaten vorig jaar nu echt nooit op Thomas konden invullen. Ok, hij deed alles heel smooth, maar dat slechts 1 kandidaat (Sanne) onraad rook?

Na vorig jaar heeft het argument 'de groep ziet meer dan de kijker' voor mij toch afgedaan. Het kan nu zijn dat het Ruben is en dat ze inderdaad iets speciaals hebben gezien dat wij niet zagen of 10 maart zien we weer een groep die slechts sporadisch op de juiste Mol zat.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #166 Gepost op: 28-02-2018, 18:07:19 »
Als Ruben de mol is, kan hij een Anne-Marietje hebben gedaan: zich buiten de opdrachten zó afwijkend hebben gedragen dat hij meteen enorm verdacht werd door de kandidaten.
In zo'n geval zien de kandidaten wel meer dan de kijker.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #167 Gepost op: 28-02-2018, 19:41:00 »
Ik denk niet dat de makers na dit seizoen nog kunnen ontkennen dat ze hints naar niet-mollen er bewust tussen stoppen.
Als er nummers als The Pianoman (Ruben) èn "hello, it's me" bij Olcay voorbij komen kan het toch niet anders dan dat ze de echte hints proberen te verdoezelen met nephints (want het lijkt me niet dat het beide hints naar de mol zijn). Normaal zou je denken "molloten zien dingen die er niet zijn", maar dit zijn bewuste dingen die echt vol op een niet-mol slaan. Je kan de hints dan toch niet meer serieus nemen? Ik vind dat jammer.  ::jaja::


Maar dat doe ik dan al jaren niet meer. Want het niveau van de hints zijn van een dusdanig makkelijk niveau dat we hier op het forum ze vaak allemaal wel weten op te sporen and then some. Goed er blijven ook wel eens hints liggen (zoals het anagram seizoen 9, loped 99 seizoen 7) of ze worden wel gezien maar verder niks mee gedaan. Hoe vaak kom je hier op het forum wel niet hints tegen die helemaal geen hints blijken te zijn uiteindelijk. Een van beide kan dus prima slaan op de mol en de ander is een toevalligheid. Zoals het ook een toeval was hoe drie gemonteerde lijntjes van links naar rechts de finalisten van seizoen 9 aangaven telkens in de intro. Enfin daarom zoek ik niet naar hints, maar kijk ik meer naar wie in welke positie zich bevond en wat de mol zou doen om een opdracht te doen laten mislukken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #168 Gepost op: 28-02-2018, 19:52:29 »
Dit maakt het alleen maar lastiger en dat is naar mijn inziens top.
Zo veel beter dan in aflevering 3 al weten wie de Mol is door MEGAHINTS..
Eens, Nigel.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #169 Gepost op: 28-02-2018, 20:23:50 »
Het punt met dat zoeken naar hints is gewoon dat je na 8 uren aan beeldmateriaal genoeg hebt om aan iedere kandidaat wat te linken.

- Zo verwijzen het schaakbord, het kaartspel, de vraag over favoriete spelletjes allemaal naar Jean-Marc Van Tol, want een Tol is ook speelgoed.
- De verschillende boerderijdieren die in beeld kwamen, verwijzen naar Bella Hay, want ja, die beesten eten hooi.
- De perongeluk opdracht verwijst naar Emilio Guzman, die lid is van Comedy Train.
- De sleutelpositie opdracht waarin kandidaten opgesloten worden, verwijst naar Loes die in de serie Celblok H speelt.
- De Deense vlag in de geldstroom opdracht verwijst naar Stine.

Ik wil maar zeggen met deze (slechte) gezochte hints dat je met een beetje verbeelding naar iedereen wel links kan vinden. Ieder moet voor zichzelf afwegen of een gevonden hint wel echt zo sterk is, of dat hij eigenlijk maar vrij simpel in elkaar zit.

Zo was het geboortejaar van Susan op die 2 palen een sterke hint voor mij toen, omdat het getal prominent in beeld was (niet vluchtig zoals het schaakbord) en omdat het een geboortejaar gaf dat maar aan 1 kandidaat te koppelen was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #170 Gepost op: 28-02-2018, 20:35:17 »
In het kader van dat het dit jaar anders zou zijn (zoiets was gezegd door Art) is het misschien zo dat dit jaar de hints naar de kandidaten wijzen. Dus moeten we misschien kijken naar wie er geen hint is

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #171 Gepost op: 28-02-2018, 20:52:06 »
Even iets anders tussendoor - wat me al dagen intrigeert.
Vlak voor de test en executie vertelt Jan over de molkandidaten in het algemeen: eerst is het belangrijk om te spreiden; gaandeweg ga je naar vijf (huh - zoveel?) en later worden het er drie (flash Ruben) en twee (flash Olcay). En dan dooft het uit.
Moeten we hieruit concluderen dat het Jan is?


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #172 Gepost op: 28-02-2018, 20:52:57 »
In het kader van dat het dit jaar anders zou zijn (zoiets was gezegd door Art) is het misschien zo dat dit jaar de hints naar de kandidaten wijzen. Dus moeten we misschien kijken naar wie er geen hint is
Ja, dat zei ik hier een paar dagen geleden ook al  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #173 Gepost op: 28-02-2018, 20:57:39 »
Ja, dat zei ik hier een paar dagen geleden ook al  ::rofl::

Ah gemist.
Dat zou dan Olcay zijn

Dat heb jij vast ook al ergens gezegd  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #174 Gepost op: 28-02-2018, 21:00:49 »
Zit Whiskers dan op Olcay? ::hypocriet::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #175 Gepost op: 28-02-2018, 21:07:38 »
Zit Whiskers dan op Olcay? ::hypocriet::
Nee. Het is mijn wensmol ::love:: En dat weet je best  ::rofl::

En het steekt als iedereen haar zo negeert als mogelijke mol,. Dus dan help ik haar wel, onbaatzuchtig persoon als ik ben..  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2018, 21:18:01 door Whiskers »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #176 Gepost op: 28-02-2018, 21:08:28 »
Ik ben niet zo goed in hints maar minstens toch wel een beetje. Volgens mij draait het om de kleur blauw.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #177 Gepost op: 28-02-2018, 21:16:14 »
Wil je vertellen wat je daarmee bedoelt, Avogadro?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #178 Gepost op: 28-02-2018, 21:45:35 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #179 Gepost op: 28-02-2018, 21:53:11 »