Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 93411 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #260 Gepost op: 8-03-2018, 10:34:12 »
Jammer dat het niets opleverde, maar het was wel goed gevonden hoor  ::bravo::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #261 Gepost op: 8-03-2018, 10:44:30 »
Volgens mij was 2016 ook de eerste keer dat die specifieke code op het geld stond.

Ik was blij dat er niemand op 28 maart verjaarde. ::rofl::

Offline Henk100

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #262 Gepost op: 8-03-2018, 13:07:16 »
 Uit mijn verzameling opvallende beelden met mogelijke hints nog een, die ik niet kan plaatsen. Olcay liep een paar beeldjes eerder door deze galerij op weg naar de finale test.  Rode en groene blokken....? Eerder citeerde Olcay Art met een opmerking over de gallery of fame.
Is dit een hint?
Rustig aan Jan!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #263 Gepost op: 8-03-2018, 13:46:14 »
Plaats het ook maar even hier, sorry voor alle dubbelingen maar er vallen mij meerdere dingen op. Er zijn nu filmpjes per molkandidaat in omloop op social media.

#olcayismijnmol https://www.instagram.com/p/Bf_OB6jHHfK/
#rubenismijnmol https://www.instagram.com/p/Bf_OKszHO7t/
#janismijnmol https://www.instagram.com/p/Bf_NuFeHqis/

Opvallend:
a) allemaal een bril op bij binnenkomst, alleen Olcay laat deze op in het hotel/ lobby
b) alleen Jan antwoord op de vraag wat voor mol hij zou zijn: 'Ik ben...' De andere antwoorden met 'Als ik de mol ben dan...."
c) Ruben loopt recht op het beeld af, na dit filmpje. Jan draait zijn hoofd om (bekendmaking?), Olcay komt van links.
Meer L

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #264 Gepost op: 8-03-2018, 13:50:27 »
Op de valreep nieuw op het forum.  ::) Wat een superseizoen is dit! En wat een gezellig forum  ::bravo::
Vanuit mijn Olcay tunneltje een paar mogelijke hints op een rijtje, ik ben ze nog niet allemaal tegengekomen hier. Alvast excuses voor herhalingen.

1. Killerheels. Twee schoenen en er is sprake van een dubbele moord. Tweet van de mol: ‘Et tu Brute?’ Dat de schoenen een hint zijn wordt ondersteund door de wesp op het woordje ROM (Wesprom schoenen, al vind ik dit erg ver gezocht om hiervoor speciaal een dode wesp neer te leggen. Maar daarom kan het geen toeval zijn).

2. Dubbele moord kan ook slaan op de finale: als Olcay de mol is heeft ze Jan en Ruben "vermoord" (en dat heeft ze ook al aangekondigd in een biecht, dat ze alle kandidaten ging vermorzelen). Het kan kloppen met een interview waarin ze zegt dat ze geen vrienden aan WIDM overgehouden heeft. Vreemd als je ziet hoe dik ze met Jan is. Zou hij zich verraden voelen en boos op haar zijn?

3. "Waar zien ze me voor aan? Voor dat meisje uit Waalwijk?" (o.i.d) zegt Olcay in een biecht. En dat is precies de rol zij speelt. Een Brabantse flapuit, compleet met zachte G. Ze roept hardop dat ze moet plassen, en dat ze klotst van het zweet (Verbergen) enz. Niet bepaald een zaken lady met een modemerk dat in 24 landen verkocht wordt. Ze zegt zelf in haar biecht: trap er niet in! En ze speelt de rol meesterlijk!

4. Hoodie niet echt een hint maar een observatie: de enige keer dat Olcay's haar gekapt en gelakt is in een hoge staart is bij de opdracht in het park. Zelfs in het theater had ze haar haren los. Als ze aan de beurt is zit het slordig. Op de foto's van de voorbijganger met de hoodie is te zien dat er een bult onder de capuchon zit, even hoog als Olcasy's staart. Ik heb ze hier niet bij de hand maar ze staan vast ergens op het forum.

5. Op haar sloffen gaat Olcay naar de finale. De killerheels hebben hun werk gedaan, mevrouw sloft op pantoffels naar de test. Cirkeltje rond?

6. Vegend vrouwtje: is een paar keer prominent in beeld en kan verwijzen naar Super Trash, het merk van Olcay.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 13:56:16 door Miss Marple »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #265 Gepost op: 8-03-2018, 14:11:21 »
Uit mijn verzameling opvallende beelden met mogelijke hints nog een, die ik niet kan plaatsen.

Da's een goeie! Tja, ik zie een gelijkenis met zebrapaden. Rood en groen, en met die woorden kan ik ook wel wat. Maar goed dat ben ik, misschien ziet iemand anders er iets anders in.

Zo heb ik er ook nog eentje liggen! Dus bij deze: wat is er raar in of aan dit beeld? Ik zou er totaal niet op gelet hebben, als niet vlak voor het in beeld verschijnt een stem zegt: "Raar". Ik kom niet verder dan 3 auto's (zwart wit en rood) die niet op de eigenlijke parkeerplaats staan, of misschien iets raars met de vlaggen of de mensen die rechtsonder lopen. Misschien is het niets, maar hij zit me niet lekker.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #266 Gepost op: 8-03-2018, 14:29:43 »
Ik zie gewoon een kitscherig hotel hoor. Er mocht weer even iemand met de drone spelen.  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #267 Gepost op: 8-03-2018, 14:40:22 »

Zo heb ik er ook nog eentje liggen! Dus bij deze: wat is er raar in of aan dit beeld?.

Niets

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #268 Gepost op: 8-03-2018, 14:42:12 »
Ik zie gewoon een kitscherig hotel hoor. Er mocht weer even iemand met de drone spelen.  ::rofl::
Ja, dat heb ik dus ook! Maar toch raar, dat woordje "raar" ervoor. Nou goed, dan zal het misschien wel gewoon gaan om 18 1 1 18.

Nog eentje om het af te leren: de glazen waarmee Jan, Olcay en Ruben proosten. Vooral het glas van Ruben is misschien interessant.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #269 Gepost op: 8-03-2018, 14:44:58 »
 ???

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #270 Gepost op: 8-03-2018, 15:02:16 »

Ik verwacht van jou dat je zaterdag na de laatste aflevering hier op het forum je excuses maakt voor alle topics die je vervuild hebt met dat idiote gedoe over twee mollen. Er is maar één Mol, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. En het is bijzonder irritant dat je de uitleg waarom dat zo is telkens weer naast je neerlegt en keihard doordramt.

Hehe, excuses lijken me een beetje ver gaan. Newbie2 lijkt me niet een persoon die het heel erg jammer vind als hij ernaast zit. Meer iemand die genoten heeft van uitzoeken en discusseren. Het vervuilen ligt absloluut niet aan Newbie2. Dat ligt er puur aan dat er geen 2 mollen topic is in mijn opinie. Een ander forum heeft dat wel. Weinig last van vervuiling daar, Kan gewoon heerijk genegeerd worden. Hier moet je er gewoon even overheen lezen.... gezien dit een jaarlijks dingetje is zijn we er inmiddels wel aan gewend dat te doen toch?

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #271 Gepost op: 8-03-2018, 15:16:09 »
Nu ik het bewijs gezien heb dat Olcay de mol is kan ik achteruit speuren. En het is écht ongelooflijk wat er allemaal voor onze neuzen wapperde en blonk in beelden en woorden.
 
Het forum zit al vol volwaardige hints... alleen wijzen ze naar Olcay zonder echte bevestiging dat zij ook effectief de mol is, afgezien van haar mollengedrag natuurlijk.  Dus hebben jullie het ultieme eindpunt nodig.

Als hulp zonder echter half Nederland de voldoening te ontnemen van eigen speursucces, deel ik hieronder 2 van de (ingekorte) belangrijkste hint reeksen die je tot een veni vidi vici Caesar maken die de Code gekraakt heeft.

In analogie met de mol tweet : it's your choice.
Veel succes met de queeste en heel veel dank voor de hulp en het plezier over de afgelopen 9 weken! ::bravo::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #272 Gepost op: 8-03-2018, 15:31:12 »
Ik vraag me soms oprecht af of alle berichten in dit topic daadwerkelijk serieus zijn. Indien alles waar is, kunnen we nog wel 10 afleveringen vullen waarin alle aanwijzingen moeten worden uitgelegd.
Verder kan ik me wel vermaken bij het lezen van alle berichten en waardeer de inzet.  ::ok::

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #273 Gepost op: 8-03-2018, 15:32:37 »
Nu ik het bewijs gezien heb dat Olcay de mol is kan ik achteruit speuren. En het is écht ongelooflijk wat er allemaal voor onze neuzen wapperde en blonk in beelden en woorden.
 
Het forum zit al vol volwaardige hints... alleen wijzen ze naar Olcay zonder echte bevestiging dat zij ook effectief de mol is, afgezien van haar mollengedrag natuurlijk.  Dus hebben jullie het ultieme eindpunt nodig.

Als hulp zonder echter half Nederland de voldoening te ontnemen van eigen speursucces, deel ik hieronder 2 van de (ingekorte) belangrijkste hint reeksen die je tot een veni vidi vici Caesar maken die de Code gekraakt heeft.

In analogie met de mol tweet : it's your choice.
Veel succes met de queeste en heel veel dank voor de hulp en het plezier over de afgelopen 9 weken! ::bravo::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Pff het duizelt me Beagle. Er zitten hele goede hints bij die niet in mijn lijst staan (It's me!), maar het is zo'n staccato dat ik van de meeste hints weinig van brouwen kan. Heb wellicht te veel gemist op dit forum. Nu ben ik wel erg benieuwd wat je van de killerheels (duidelijke hint) vs sloffen vindt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #274 Gepost op: 8-03-2018, 15:47:15 »
Pff het duizelt me Beagle. Er zitten hele goede hints bij die niet in mijn lijst staan (It's me!), maar het is zo'n staccato dat ik van de meeste hints weinig van brouwen kan. Heb wellicht te veel gemist op dit forum. Nu ben ik wel erg benieuwd wat je van de killerheels (duidelijke hint) vs sloffen vindt.

Ik meen dat Beagle eerder ergens een wat helderder lijstje heeft aangelegd met allemaal zaken die te maken hebben met positieve symboliek, geassocieerd met Olcay (geluk). Dat vond ik een heel mooi lijstje, misschien kun je het nog vinden eerder in dit topic.

Wat betreft alle punten die jij noemt: kan ik je prima in volgen. Alleen snap ik ‘Et tu Brute?’ niet helemaal. Is daar een link met schoenen? (ben niet zo thuis in kledingmerken ;D). Zo ja, dan heb ik die helemaal gemist. Voor wesprom had ik ook al een andere uitleg, ook nooit van gehoord.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #275 Gepost op: 8-03-2018, 15:54:51 »
"Et tu, Brute (Ook gij, Brutus)" zou een uitspraak van Julius Cesar zijn als hij sterft en ontdekt dat zijn zoon Brutus medeplichtig was. De tweet van de mol slaat dus op het toneelstuk, dat Art nadrukkelijk aankondigt als een dubbele moord. Daaruit maak ik op dat de killerheels geen toeval zijn. En nu zou de dubbele moord dus ook op de 2 finalisten kunnen slaan di er allebei naast zitten (vanuit mijn tunneltje gezien dan).
Dat wesprom praat ik ook maar na van anderen, ik weet weinig van modemerken, omdat het zo mooi in het geheel past.

Leuk dat je reageert en ook allerlei balletjes opwerpt!  ::joehoe::

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #276 Gepost op: 8-03-2018, 15:56:25 »
Pff het duizelt me Beagle. Er zitten hele goede hints bij die niet in mijn lijst staan (It's me!), maar het is zo'n staccato dat ik van de meeste hints weinig van brouwen kan. Heb wellicht te veel gemist op dit forum. Nu ben ik wel erg benieuwd wat je van de killerheels (duidelijke hint) vs sloffen vindt.


Ik kan je heel goed begrijpen Woodstock.... ik heb ook vele sterretjes gezien, alsof ik te diep in het glas had gekeken. ::rofl::

Je Killer Heels zijn zeker een hint naar Olcay.
Ik maakte er ook nog een associatie bij door "is in Hifi" (Finishi) in Opscheppen waar je een pootafdruk ziet achter Olcay op een box.
Voor mij zijn het dus zeker ook "mollers" aan haar pootjes die ze later uitdoet om op haar sloffen naar de overwinning te lopen. De klus is immers geklaard.

Maar zoals gezegd, het zijn allemaal volwaardige associaties die nog niet de bevestigingsstempel van WIDM dragen.  Idem voor alle andere items op je lijstje.

Het hangt allemaal fantastisch ingenieus samen.... wat als ik je zeg dat je DE hint al vindt in de eerste shot als Jan zijn kamer binnenloopt?  Alleen kan je er op dat moment nog niets mee aanvangen....en moet je de ganse serie door, al dan niet via tunnels of snelweg.
Maar eens je het gezien hebt is het verrassend simpel.

Succes!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 16:19:38 door Beagle »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #277 Gepost op: 8-03-2018, 16:06:39 »
Het steekt hangt allemaal fantastisch ingenieus samen....
Maar eens je het gezien hebt is het verrassend simpel.

Nou, dit wil ik volmondig beamen! Het is een fantastisch seizoen wat hints betreft. Gelaagd, subtiel, opgaand in het decor. Echt chapeau voor de makers. Wat een genot om er naar te speuren. En wat je zegt: het is niet compleet te krijgen, dan moet je dat echt met een team gaan doen.

@Woodstock: ok, ik dacht even dat Brute misschien een merk schoenen was of zo, maar dat is dan gelukkig niet zo. ::tandpastasmiley::. De link met de dubbele moord is duidelijk voor me.

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #278 Gepost op: 8-03-2018, 16:10:50 »
Ik meen dat Beagle eerder ergens een wat helderder lijstje heeft aangelegd met allemaal zaken die te maken hebben met positieve symboliek, geassocieerd met Olcay (geluk). Dat vond ik een heel mooi lijstje, misschien kun je het nog vinden eerder in dit topic.

Wat betreft alle punten die jij noemt: kan ik je prima in volgen. Alleen snap ik ‘Et tu Brute?’ niet helemaal. Is daar een link met schoenen? (ben niet zo thuis in kledingmerken ;D). Zo ja, dan heb ik die helemaal gemist. Voor wesprom had ik ook al een andere uitleg, ook nooit van gehoord.

Dank je voor het herinneren van mijn lijstje, Newbie.
Dat lijstje heb ik ondertussen al flink opgepoetst en aangevuld en "georganizeerd" zoals Olcay zou zeggen.

De "et tu Brutus?" heeft vele mogelijke lagen, net zoals andere hints...Cassius (Clay?) die Brutus aanspoort om zijn dierbare te vermoorden. Al die valse bondjes Jan/Ruben, Olcay/Jan met al die overdreven hugs.  1 persoon die een groep opjut tot moord. Olcay die Ruben verdacht maakt bij Stine/Simone
Brut = Rude Girl? Michael Jackson die met Cassius Clay bokste in the Boxing hall of fame?.... je ziet het, ik heb aan (te) veel sporen gesnuffeld.

Ik kan je wel vertellen dat je op een zeer goed spoor zit met je glas theorie.... alleen verlaat definitief het spoor van 2 mollen en concentreer je op Olcay..... ben zeker dat je er tegen vanavond uit bent.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2018, 16:20:27 door Beagle »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM
« Reactie #279 Gepost op: 8-03-2018, 16:12:54 »
gezien dit een jaarlijks dingetje is zijn we er inmiddels wel aan gewend dat te doen toch?

Al had het natuurlijk ook gewoon makkelijker geweest als mensen door hadden dat dit specifieke idee de vorige 17 keren ook niet werkte.