Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie  (gelezen 34331 keer)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #60 Gepost op: 11-02-2018, 15:59:42 »
Enkel hiermee ben ik het eens. Voor de rest had ik hetzelfde als cartitele

Ok, goed werk in ieder geval. Had er 42 gevonden toen je je bericht plaatste. ::rofl::

Ja, ik heb daar ook getwijfeld, Ruben zegt inderdaad dat hij de 9 heeft, maar ik dacht dat hij zicht vergist, en dat het een 6 moet zijn. Lastig om dit in een plaatje te vatten, maar op een gegeven moment zie je Ruben deze sleutel omdraaien, zodat je ook de achterkant ziet. En als de Motel letters op de achterkant niet ondersteboven staan, dan was het een 6. Kan verder ook geen verschil vinden tussen een 6 en een 9 op zijn kop.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #61 Gepost op: 11-02-2018, 16:10:41 »
Ik weet wie de mol is!

Ruben vond dat briefje met daarop de tekst dat in 83B geld zou liggen. Lijkt me toch dat het dan niet om 100euro zou gaan zoals in de andere kamers met geld, want anders was het niet met een briefje aangekondigd. Dit was dus waarschijnlijk de 500euro kamer. Op het plaatje zie je dat Stine een 83 heeft met daarachter een letter. Dit is duidelijk geen A omdat hij aan de onderkant een streep heeft. Dit moet dus wel 83B zijn.

Bij Simone zien we ook dat zij een sleutel 83 heeft op het moment dat zij de joker in haar broekzak steekt. Maar dit is waarschijnlijk gewoon sleutel 83 zonder letter. We zien dat Stine kamers binnengaat die al geopend zijn, ik denk dat een van die kamers kamer 83 is die Simone al op een eerder moment geopend heeft.
Daar heeft Stine toen de 500eu weggepakt. Niemand anders heeft dit gezien, iedereen was Stine kwijt aan het einde en had ze alle kans om snel die 500eu ergens weg te gooien.


Kamer 83B zou zeker heel goed de kamer kunnen zijn waar de 500 euro lag. En Stine had hiervan de sleutel. We hebben niet gezien dat deze kamer werd open gemaakt. Heel verdacht.

Ik denk dat ze dit dan al eerder heeft gedaan, want aan het eind horen we haar zeggen kamer 40A, waar ze ook de sleutel van heeft, en drie seconde voor het eind van de opdracht zien we haar weer uit een kamer komen op dezelfde gang. Ik denk dat dat kamer 42 was.

Ik heb me vergist. Dit is kamer 83.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2018, 10:07:08 door cartitele »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #62 Gepost op: 11-02-2018, 16:15:01 »
Stine zit in principe op de beste positie voor de Mol (toegewezen door de productie). Doordat zij de laatste is die bevrijd kan worden kan zij, zonder al te veel op te vallen haar eigen bevrijding vertragen en 10 sleutels uit het spel houden (die ook o.a. nodig zijn voor combinatiedeuren).
...óf niet!

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #63 Gepost op: 11-02-2018, 16:23:57 »
Hier duidelijk te zien dat Stine de sleutel van kamer 83 B heeft.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #64 Gepost op: 11-02-2018, 16:32:48 »
Wel gek dat Stiene wist in welke kamer ze zat. Of er moest al eerder iemand langs geweest zijn...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #65 Gepost op: 11-02-2018, 16:36:55 »
Wel gek dat Stiene wist in welke kamer ze zat. Of er moest al eerder iemand langs geweest zijn...


Of ze let gewoon op waar ze binnen gaat. ;D

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #66 Gepost op: 11-02-2018, 17:12:43 »
Laat me eerst zeggen dat ik dit geen sportieve proef vind vermits WIDM via de sleutelverdeling bepaalt wie wat vindt en dus ook het verloop van het spel.

Stine zit alleen op gelijkvloers in kamer 5
Olcay en Simone ziten samen op verdiep 1
Jan zit in zijn eentje op verdiep 2
Ruben loopt vrij rond.

Ruben "vergeet" sleutel 6 of 9 of hoort eerst "dubbel" geklop van S en O en start op verd 1. Heeft hiervan geen sleutels en verkent verd 2, waar hij Jan bevrijdt uit kamer 86.
Jan vraagt instructies : de anderen of geld zoeken? R stuurt hem naar kamer 89, slecht 3 doors down. Jan bevestigt dan hij sleutel heeft en stapt richting dubbele deur (89). R roept hem terug om samen 88 te openen. J vindt 100 Euro en R molbrief met geld-lokmiddel naar 83. R "gaat Stine zoeken" en J "heeft nog 68 of 89" en verdwijnt richting dubbele deur waarin we hem 89 zien binnengaan en een snelle beweging naar rechts zien maken (4'31") voor beeld overgaat naar Ruben op zoek naar 83 sleutels. Jan bevrijdt dan Olcay en Simone en de grote speurtocht kan beginnen. We zien 100jes, jokers en molbriefjes (altijd penningmeester R) vinden. In geen enkele van de open kamers zien we een laken/deken combinatie zoals voorgesteld op de 500 Euro shoot. Volgens mij was dit wel het geval in kamer 89. De mol kan hier niet betrapt worden vermits 3 andere kandidaten nog opgesloten zijn en Ruben op zoek is naar kandidaten met sleutels 83. Verdacht is hier dat er een hele boel kamers zijn waar 3 kandidaten bij betrokken zijn.
En Jantje is er per toeval ook een paar keer bij. In 3 kan het niet anders dan dat hij de 2 jokers op tafel gezien heeft (8'33") waarna hij Olcay mee lokt naar 61B, waarna hij Simone plaagt met haar gevonden joker die hij wss gezien heeft toen hij zijn hoofd om de deur van 61A stak.
We zien J nog 100 Euro vinden in een kamer die niet 89 is want bed staat links.
Jan komt heel deze opdracht erg "geldgericht" en "sturend" over...maar zoals gezegd deze opdracht verloopt volgens een geschreven scenario : penningmeester weggelokt en gros kandidaten opgesloten. De mol kan ongezien 500 Euro uit kamer 89 halen.
Ik denk dat R hem verdenkt (zie blik als J naar 89 verdwijnt) en ook Olcay legt hem het vuur aan de schenen (Jij zoekt niet, body search)
De montage legt alweer de verdenking op Stine, maar niets is wat het lijkt.
 



Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2018, 19:43:18 »
De verdenking werd op Stine gelegd, maar Ruben was erg chaotisch of storend (karakter of mol?)

 Olcay was ook aan het mollen:

Zoals al eerder bekend, in kamer 83B ligt geld (briefje van Ruben) Stine heeft die sleutel. Ruben deelt dit nog wel een keer aan het begin, maar Stine wordt pas aan het eind bevrijd en blijkbaar komt dat bericht niet meer bij haar. Olcay pakt echter zomaar dat briefje van Ruben af en Ruben laat t gebeuren, want is met jokers bezig. Olcay laat het ook lijken alsof Ruben hier degene is die hebberig is (hij wil mijn sleutels hebben).

De mol kan niet in 83B die 500 euro gepakt hebben, want Simone had sleutel 83 en Stine 83B. Of Simone moet die deur open hebben gemaakt en weg zijn gegaan waarna Stine er nog heen is geweest.

Olcay gaat met haar sleutels naar de kamer van Stine, maar ze heeft al iemand bevrijd, dus natuurlijk heeft ze de juiste sleutels niet.

Olcay valt iedereen aan over mol gedrag, en doet zichzelf fanatieker voor dan ze is (divide and conquer techniek van de mol).

EN DAN DIT:
Simone vertelt in de biecht dat ze Stine nodig hebben om kamer 87 open te maken. Dat heeft Olcay haar blijkbaar wijsgemaakt, Olcay begint Stine te roepen en zegt dat zijzelf de deur niet open kan maken. Maar Olcay heeft zelf sleutel 87!!!



Ze heeft ook sleutel 87B. heeft ze hier later die 500 euro weggehaald?



En dan achteraf weer de schuld bij anderen leggen en body search eisen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 19:46:59 door Theovv »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2018, 19:51:54 »
Laat me eerst zeggen dat ik dit geen sportieve proef vind vermits WIDM via de sleutelverdeling bepaalt wie wat vindt en dus ook het verloop van het spel.

Stine zit alleen op gelijkvloers in kamer 5
Olcay en Simone ziten samen op verdiep 1
Jan zit in zijn eentje op verdiep 2
Ruben loopt vrij rond.

Volgens mij zit Stine ook op verdieping 2, Simone moet een trap op om bij kamer 5 te komen. Ik heb het idee dat de begane grond volledig niet mee doet in deze opdracht.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2018, 20:02:24 »

EN DAN DIT:
<knip>
Stine heeft sleutel 87, Simone heeft 87 A en Olcay heeft 87 B (staat eerder in dit topic vermeld). Olcay en Simone hebben Stine dus wel degelijk nodig  ;)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 20:19:05 door Daisy, Reden: citaat ingekort voor leesbaarheid forum »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #70 Gepost op: 11-02-2018, 20:38:17 »
O shit, dan staat er blijkbaar nog een B achter die 87 van Olcay na een lege ruimte.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2018, 01:48:27 »
Ik moet het allemaal nog eens terugzien, maar wat mij opviel is dat Olcay in het begin als een razende op de deur aan het bonken is als Ruben de verkeerde sleutels heeft, maar als degene met de juiste sleutel aan komt zetten (ik geloof Jan) ze zich wel erg stil houdt. Totdat er gevraagd wordt: Olcay, waar zit je? En ik geloof niet dat ze bij de fouilleer-scene ook zelf gefouilleerd werd. Of misschien ook wel, maar aangezien het haar idee was had ze eventueel geld dan natuurlijk allang in haar schoenen kunnen stoppen.

EDIT: En wat ik ook een rare vraag vond: "Stine, welk kamernummer heb jij"?
Als iemand haar verteld heeft in welke kamer Stine zit, hoeft ze dat niet te vragen. sterker nog: dan hoeft ze er niet eens naar toe, want ze heeft de sleutel niet. Maar als niemand het haar verteld heeft, hoe weet ze dan dat Stine daar in de buurt is en hoe kan ze er vanuit gaan dat Stine haar kamernummer weet? Mogelijk scenario: ze heeft Stine gehoord en is er naar toe gelopen. Dan nog blijft het een rare vraag. Wat ook zou kunnen is dat iemand haar verteld heeft: Stine zit aan het eind van de gang daar en daar, zonder het kamernummer te noemen, of Olcay is dat vergeten. Ik vond Olcay hier toch een stuk verdachter dan Stine.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 03:49:34 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2018, 02:46:52 »
Zelf vind ik dat Simone de sleutelpositie heeft, althans beredeneerd uit hoe de opdracht verlopen is. Zolang Stine niet is bevrijd, kunnen een aantal deuren niet open. Als de eerste groep bevrijd is, kunnen ze weten dat Simone de sleutel van Stine's kamer heeft. Toch zoekt zij niet naar Stine-molgedrag? Het komt dan door Simone dat Stine rijkelijk laat bevrijd wordt.

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2018, 08:14:14 »
Is het iemand anders ook opgevallen dat het lijkt of Ruben nog wat anders in zijn hand heeft?



Het lijkt iets zwarts te zijn, en als ik het in de aflevering bekijk lijkt het op een dubbelgevouwen envelop of briefje of iets in die richting. Het lijkt me te donker voor Molgeld en te dun voor iets van een portemonnee. (Mobiele telefoon zou kunnen, maar volgens mij mogen ze die niet bij zich dragen tijdens opdrachten?)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2018, 08:21:10 »
Is het iemand anders ook opgevallen dat het lijkt of Ruben nog wat anders in zijn hand heeft?



Het lijkt iets zwarts te zijn, en als ik het in de aflevering bekijk lijkt het op een dubbelgevouwen envelop of briefje of iets in die richting. Het lijkt me te donker voor Molgeld en te dun voor iets van een portemonnee. (Mobiele telefoon zou kunnen, maar volgens mij mogen ze die niet bij zich dragen tijdens opdrachten?)
In zijn recht hand heeft hij op dat moment de 100 euro, die hij vervolgens ook laat zien.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2018, 10:32:48 »
Als Simone aan Olcay vraagt zit jij in 48A zegt ze ja, maar later blijkt dat ze in 47 A zit (weer een leugentje)..

Offline Orphen89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2018, 10:55:27 »
In zijn recht hand heeft hij op dat moment de 100 euro, die hij vervolgens ook laat zien.

Ja zoiets dacht ik ook, maar het 100 euro biljet heeft volgens mij niet zo'n donkere kleur?

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2018, 15:37:42 »
Volgens mij zit Stine ook op verdieping 2, Simone moet een trap op om bij kamer 5 te komen. Ik heb het idee dat de begane grond volledig niet mee doet in deze opdracht.

Is best mogelijk, het hotel is reuzegroot met vleugels aan beide kanten.
Maar als Simone de trap oploopt wat deed ze dan op de begane grond, want het lijkt me sterk dat kamer 5 dan op de hoogste verdieping zou zijn?
Om geld te verdienen moeten ALLE kamerdeuren open. De "verdwenen 500 Euro" speelt dus voor de kijker/kandidaat geen rol (was ik even verward).
Jan blijft voor mij een sleutelpositie hebben door de "verlos"ketting :
RJ JO OS SST. Met naburige 88, 83hint, 89 is er veel tijdverlies eer de andere kandidaten nog maar in het spel kunnen komen. R is verdacht door de 88B vraag, de waardeloze 83 geldprioriteit,de 89... anderzijds logisch vermits alles op dezelfde gang. Jan maakt zich verdacht door verwarrende vragen "waar zijn de anderen, doe ik kamernummers of moet ik geld gaan zoeken?" Vooral de laatste vraag is totaal irrelevant?

In dit stadium probeert iedereen zich verdacht te maken. Maar wat de mol zeker doet is 1 kamer niet openen.
Goeie tactiek als kandidaat is dus ook minstens 1 kamer niet te openen


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2018, 16:07:33 »
Zodra Stine bevrijd is, geeft ze aan dat ze haar hard nodig hadden want er waren nogal wat deuren die zij eerst open moest doen waarna anderen de kamers A en B kunnen openen. Maar ze heeft zelf wel degelijk A en B sleutels, waaronder 83B. Ik wil even niet verder ingaan op 83B maar wel op het feit dat we op het verkeerde been worden gezet, alsof Stine niet bij A en B kamers zou kunnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Sleutelpositie
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2018, 17:06:34 »
Er wordt dus gesuggereerd dat de 500 euro op de deken met bloemmotief (door de Mol) weggehaald is. Waarschijnlijk was dit in kamer 83b want Ruben vond de aanwijzing dat in die kamer geld lag. Stine is gespot met sleutel 83b en Simone met sleutel 83. Om in 83b het geld weg te kunnen halen zouden beiden betrokken moeten zijn geweest want dit was ook onder andere met kamers 69, 69a en 69b het geval. Maar twee mollen zijn er niet.

Zou de Mol stiekem een loper hebben gehad waarmee ie alle deuren kon openen? (Een loper die niets met een schaakhint te maken heeft trouwens.)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2018, 17:08:09 door Heinz »