Auteur Topic: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist  (gelezen 27919 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #40 Gepost op: 3-03-2018, 22:24:21 »
Het zou spannender en leuker zijn als er in afl. 10 nog een opdracht is. En daarna de onthulling ter plaatse. Ben geen fan van dat gedoe in het Vondelpark. Zo'n anti climax. De sfeer van het spel en van het land is dan helemaal weg.

9 maanden later nog een opdracht spelen en dat na de laatste test? En waarom is het leuker dat er nog minder tijd gaat naar de terugblik op de molacties en de hints?

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2018, 22:29:31 »
Het lijkt mij ook best leuk hoor die onthulling van de Mol in Amsterdam. Maar de echte toegevoegde waarde zie ik niet. Wel vind ook ik het wat sneu voor de finalisten die het nu niet mooi hebben kunnen afronden in Georgië. Dat kan toch geen fijn gevoel zijn.

Dat het anders gaat dan verwacht is een feit, maar van een twist om de twist ben ik geen voorstander.

Ik ben het met je eens over de kandidaten, hoor! Alle andere keren dat zoiets gebeurde, was er  wel een soort van ontknoping geweest. Dit lijkt me voor hen echt niet chill.
Ik snap ook de argumenten dat er in de finale steeds minder tijd is voor fijne molmomenten en aanwijzingen/hints. Volgens mij is dat makkelijk op te lossen door de finale gewoon een uurtje te verlengen  ::tandpastasmiley::

Offline rkmccullough

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2018, 22:29:55 »
Het lijkt mij ook best leuk hoor die onthulling van de Mol in Amsterdam. Maar de echte toegevoegde waarde zie ik niet. Wel vind ook ik het wat sneu voor de finalisten die het nu niet mooi hebben kunnen afronden in Georgië. Dat kan toch geen fijn gevoel zijn.

Dat het anders gaat dan verwacht is een feit, maar van een twist om de twist ben ik geen voorstander.

Heinz, het is geen twist om de twist. Ik stond afgelopen jaar te kijken naar alle fans die naar VondelCS waren gekomen en dacht
dat het heel leuk zou zijn als zij de finale / ontknoping daar, live konden meemaken. Vandaar. Ik hoop heel erg dat de mensen die volgende week komen het te gek vinden.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2018, 22:30:18 »
 :-X Saaaai

Jammer, je weet dat de finale altijd een beetje een domper is doordat er niks bekend wordt gemaakt maar ik had wat meer spectakel verwacht

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2018, 22:32:05 »
Ik vind deze manier alleen nuttig als Olcay de mol is. Jan kan opzich ook nog wel. Ik verheug me op de gezichten volgende week.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2018, 22:37:44 »
De finale paste anders wel erg goed bij de rest van dit seizoen. Smakeloos met een laffe mol.

Jij hebt de live uitzending van volgende week al gezien?

 :o

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2018, 22:38:54 »
Heinz, het is geen twist om de twist. Ik stond afgelopen jaar te kijken naar alle fans die naar VondelCS waren gekomen en dacht
dat het heel leuk zou zijn als zij de finale / ontknoping daar, live konden meemaken. Vandaar. Ik hoop heel erg dat de mensen die volgende week komen het te gek vinden.

Leuk dat je iets extra's voor de fans wil doen en genieten zullen zij (waaronder ik  ;D) zeker. Ik snap ook dat je wel eens wat nieuws wil proberen en het is ook prijzenswaardig dat je dat doet. Toch zou ik er ook weer erg van genieten als de afsluiting volgend jaar weer eens ouderwets eind aflevering 9 in het land zelf is. :)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2018, 22:50:21 »
Voor de televisie kijker maakt het qua tijd niet veel uit, we krijgen het toch pas aflevering 10 te zien of het nou live is of als terugblik. Ik hoop alleen wel dat er net zoveel molacties als vorig jaar besproken worden. Maar ik zou het inderdaad ook leuker vinden als er wat in aflevering 9 zou gebeuren

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2018, 22:50:31 »
Ik woon in Frankrijk en daar hebben ze een Robinson-achtig spel waarbij ze ook altijd een studio-finale doen. Dat is ook altijd ruim een half jaar na het spel en de kandidaten zeggen altijd zelf dat ze die lange onzekerheid niet fijn vinden. Voor de molfinalisten is het net zo erg en ik zie er echt de meerwaarde niet van. Dat ze ons kijkers nog een week laten wachten, snap ik nog wel omdat je het dan kunt koppelen aan molacties laten zien. Maar waarom mogen de finalisten niet direct na het spel weten hoe het afgelopen is? Het is nu net zoiets als een examen doen en dan een half jaar op de uitslag moeten wachten. Ik denk niet dat veel mensen daar blij mee zouden zijn.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2018, 22:53:34 »
Ik stond afgelopen jaar te kijken naar alle fans die naar VondelCS waren gekomen en dacht
dat het heel leuk zou zijn als zij de finale / ontknoping daar, live konden meemaken.

Cool dat je hier reageert Rick.
Van een live ontknoping bij VondelCS zie ik zeker de charme. Helaas viel alleen het eind van aflevering 9 nu qua kippenvel een beetje tegen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2018, 22:59:32 »
Ik zou het wel weer mooi vinden als je toch iets van informatie krijgt (zoals jij bent niet de mol, jij niet de winnaar en jij niet de verliezer), en dat live dan de ontknoping volgt.

Dat de kandidaten nu nog niks weten is inderdaad jammer voor ze. Maar als Olcay de mol is, maakt dat het wel extra leuk. ;D

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2018, 23:00:49 »
Cool dat je hier reageert Rick.

Daar ben ik het heel erg mee eens. Zelf ben alleen ik geen voorstander van een live finale.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2018, 23:02:26 »
Vreemd eerst wat koeien te zien en daarna alleen maar heel, heel, héél veel schapen? Geen idee. Niets wrs....

Wedden dat de Mol in een spiegel heeft gekeken tijdens de laatste opdracht?! Dit ziet U volgende week!


"Maneschijn"; ... Olcay loopt met zaklantaarn en schijnt op het pad; ik dacht even; lijkt wel een maan op het pad. Terwijl ik de titel had gemist! Al wist ik wel dat ze de maan moesten spotten.
Ik zal kijken of ik een still kan maken.

Olcay zegt 99,99% zeker te zijn dat het Ruben is;... hoop zo dat ze hier op terugkomt in een biecht en dan duidt op die 0,01 % (dat zij het is)....!

*Denk (of hoop) dat Ruben niet de Mol is omdat hij niet om kan gaan (m.i.) met de aandacht van de camera. Hij is zó onzeker (dat mag), is gemaakt, en veel te veel bedacht op hoe hij overkomt. Zó erg dat het mij vanaf dag 1 irriteerde en dat ik hem niet als Mol wílde. En wat wordt hij verdacht gemaakt!
*Heeft het wéderom over een facade (ook in Molboek).
*Is de enige die het er over heeft te gaan kijken in laatste opdracht wie de Mol is maar dan hoor je hem alleen maar zeggen:"Waar is het geld?"", Dus de verrassing is voor kijkers leuk als 'ie in de spiegel kijkt in aflevering 10?

Moet ik wel zeggen; laatste zin van Ruben is wel heel erg een Molzin; Eerst verwijzen naar Niets is wat het lijkt... en dan zeggen:
"Zowel Jan als Olcay konden een fantastische Mol zijn, maar er is er maar één...".
Die zin baart mij erge zorgen. En wijst heel erg naar hem.
En dan in aflevering 10; "Dat ben ik; ik ben de Mol"....? Hmmm.


Nog even kijken naar de ademhaling bij de test; Ruben blijft naar adem snakken, Olcay minder en Jan is senang en heeft geen zuurstoftekort :)

*Nog 1 week, nu gauw in de herhaling nu het nog kan*

Edit; typo
Edit 2; Hier Olcay met haar eigen maan...

« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 23:30:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2018, 23:04:00 »
Heinz, het is geen twist om de twist. Ik stond afgelopen jaar te kijken naar alle fans die naar VondelCS waren gekomen en dacht
dat het heel leuk zou zijn als zij de finale / ontknoping daar, live konden meemaken. Vandaar. Ik hoop heel erg dat de mensen die volgende week komen het te gek vinden.
Ik zal er zijn. Tot dan.....Ik ben te vinden in het VIP-vak  ::zwaai:: ::zwaai::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2018, 23:07:11 »
Het zou spannender en leuker zijn als er in afl. 10 nog een opdracht is. En daarna de onthulling ter plaatse.
Ik heb één keer een seizoen gezien van het Duitse 'Wer ist der Maulwurf?' en in dat seizoen moesten de kandidaten tijdens de live-uitzending nog de finaletest doen. Die aflevering duurde dn ook ruim 1,5 uur omdat er wel voldoende tijd moest zijn om de molacties en hints te bespreken.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2018, 23:09:06 »
Ik heb één keer een seizoen gezien van het Duitse 'Wer ist der Maulwurf?' en in dat seizoen moesten de kandidaten tijdens de live-uitzending nog de finaletest doen. Die aflevering duurde dn ook ruim 1,5 uur omdat er wel voldoende tijd moest zijn om de molacties en hints te bespreken.
Toffe optie  ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2018, 23:09:57 »
Waarom telt de klok eigenlijk af vanaf 167 dagen. Er zitten toch zeker 274 dagen tussen de opnames en volgende week.  ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2018, 23:11:01 »
Waarom telt de klok eigenlijk af vanaf 167 dagen. Er zitten toch zeker 274 dagen tussen de opnames en volgende week.  ???
24 uur × 7 dagen = 168 - 1 uur = 167
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2018, 23:11:26 »
Telt naar volgende week, vanaf nu.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2018, 23:12:51 »
Wel een kippenvelmomentje gekregen wanneer ze in een hotelkamer zaten  ::bravo::

Cirkel is rond