Auteur Topic: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist  (gelezen 27934 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #80 Gepost op: 4-03-2018, 12:05:58 »
Ik snap je punt molecula alleen de kijkcijfers zijn het duidelijk niet met je eens.
Ze creëren een geweldige buzz en dat blijkt te werken.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #81 Gepost op: 4-03-2018, 12:06:52 »
@Molecula: Vorig jaar werden er meer molacties getoond dan bij de ontknopingen van 2014, 2015 en 2016. Dus dat klopt mijns inziens niet helemaal

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #82 Gepost op: 4-03-2018, 12:08:14 »
Ik snap je punt molecula alleen de kijkcijfers zijn het duidelijk niet met je eens.
Ze creëren een geweldige buzz en dat blijkt te werken.

Maar zijn kijkcijfers dan zo belangrijk? Ik denk dat iedereen (makers en kijkers) in de eerste plaats een kwalitatief goed programma wil. Ook als daar een half miljoen mensen minder naar kijken dan naar een live-spektakel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #83 Gepost op: 4-03-2018, 12:11:38 »
Ik denk dat kijkcijfers en uitstraling zeker meetellen.
Ik denk ook dat de productie een middenweg probeert te vinden om de die-hard fans tevreden te stellen maar ook het grote publiek.
Maar goed dat is mijn inschatting, ik werk niet voor avrotros. Leuk om dat ook aan Rik te vragen. Die gaf volgens mij ook aan dat het idee was om de grote schare bij Vondel CS iets geweldigs te geven. Het is iets nieuws proberen en of dat werkt moeten we zien.
Net zoals ze iets nieuws probeerden met 5 verschillende landen om te beginnen. Dat probeersel was raak gezien de reacties hier en op social media.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #84 Gepost op: 4-03-2018, 12:13:11 »
Wat mis ik de ontknopingen op Kasteel Lisse, goed geregisseerd, met alle ruimte voor de ervaringen van zowel kandidaten als de mol.

Volledig mee eens, Voornamelijk de setting met z'n allen op twee rijen (seizoen 5 t/m 10) vond ik het beste. Dat gaf toch meer het gevoel van een reuni waarom het avontuur teruggekeken werd. nu lijkt het soms meer op een talkshow.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #85 Gepost op: 4-03-2018, 12:17:48 »
@Lukie: Ja, zoals ik al op Rick reageerde vind ik het te prijzen dat er nieuwe dingen geprobeerd worden. Ik vraag me alleen af of een weg terug van live-spektakel naar meer zoals het vroeger was er nog inzit of niet. En welke rol kijkcijfers hierbij spelen. Leuk om in de chat te vragen.

(Of misschien spreek ik Rick al bij de ontknoping waar vveerraak en ik bij zullen zijn. Dankzij o.a. Bodejos hebben we vorig jaar van het WIDM-productieteam de uitnodiging gekregen om erbij te zijn, als huwelijkscadeautje. :D)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #86 Gepost op: 4-03-2018, 12:22:34 »
Leuk !  Veel plezier !
Mocht je antwoorden hebben dan lees ik ze graag hier.
De weg terug, dat zullen we moeten afwachten. 
Ik ben, dat merk ik zelf ook wel, gewoon sneller tevreden dan een aantal kritische fans. Die mogen er natuurlijk ook zijn. Maar ik probeer  iets van nuance aan te brengen.
Maar we dwalen redelijk af. We bespreken hier al aflevering 10, laten we langzaam aan (ik snap dat er vast nog wat reacties van anderen zijn) naar aflevering 9 terug gaan.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #87 Gepost op: 4-03-2018, 12:27:30 »
Ik vond het een van de leukste finales in jaren!!!

3 opdrachten. Leuke laatste twist met de test! Prachtige locaties en nog steeds geen flauw benul wie de mol is :)
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #88 Gepost op: 4-03-2018, 12:27:41 »
Terug naar de kern dan: wie is de Mol? Ik hoopte van aflevering 9 wat wijzer te worden (en meer zeker te worden van Jan als Mol) maar ze kunnen het wat mij betreft alle drie nog steeds zijn. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. ::rofl::

Alles toch nog maar een keer terugkijken. Geen straf hoor. ::bravo:: ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #89 Gepost op: 4-03-2018, 12:32:16 »
(Of misschien spreek ik Rick al bij de ontknoping waar vveerraak en ik bij zullen zijn. Dankzij o.a. Bodejos hebben we vorig jaar van het WIDM-productieteam de uitnodiging gekregen om erbij te zijn, als huwelijkscadeautje. :D)
Totaal off-topic maar heb ik iets gemist? Huwelijk vveerraak en Heinz?  ::bravo::  ::love:: ::love::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #90 Gepost op: 4-03-2018, 12:39:29 »
Totaal off-topic maar heb ik iets gemist? Huwelijk vveerraak en Heinz?  ::bravo::  ::love:: ::love::

Jazeker.  ::love:: (Maar nu ontopic want anders krijg ik ruzie met  ::lukie::  ;))

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #91 Gepost op: 4-03-2018, 12:48:13 »
Sorry Lukie maar nog 1 off topic: gefeliciteerd, wat ontzettend cool! Vakantie destijds dus helemaal gemist. Mooiste dag van het leven, naar mijn mening.

On topic: briljant seizoen en wie is toch de mol? Nog nooit zo verward geweest!
Meer L

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #92 Gepost op: 4-03-2018, 13:02:27 »
Sowieso was dit een leuke aflevering met een verrassende twist ::bravo::
Van de opdrachten vond ik die tweede erg leuk (maar ja, dat heb ik met bijna alle auto-opdrachten)
Maar wie de mol nu is? Ik zeg Jan, maar ze kunnen het eigenlijk gewoon nog alle 3 zijn. Maar goed, wie de mol is zie ik volgende week woensdag wel!
Ich bin ein Bärliner!

Offline PSVwally

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #93 Gepost op: 4-03-2018, 13:15:06 »
Zitten ze op het einde van het programma wel allemaal in hetzelfde land in hetzelfde hotel?
Aan de ene kant een leuke twist om het programma te laten eindigen hoe het begon met die vreemde tv programma's. Aan de andere kant denk ik nog steeds dat ook daar een hint in zou moeten zitten.

Zat er toevallig iemand in de kamer met dezelfde talkshow op??

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #94 Gepost op: 4-03-2018, 13:15:32 »
zooo ook gekeken.

Wat leuk dat het nu ook eindigt met een TV scherm in een hotelkamer.
Hoe irritant voor de spelers dat ze nu nog niks weten.
Dat wij nog niks weten dat voelden we al aankomen.
Voor ons is er geen verschil met andere seizoenen in mijn ogen.

We wachten rustig af ::joehoe::

Helemaal mee eens.

Ik vond het een van de leukste finales in jaren!!!

3 opdrachten. Leuke laatste twist met de test! Prachtige locaties en nog steeds geen flauw benul wie de mol is :)

Ook helemaal mee eens.

Ik snap de kritische geluiden niet helemaal. Ik heb genoten van deze uitzending.

Vorige jaren was er naar mijn idee altijd een redelijke tamme negende aflevering met een nogal uitgebreide terugblik en een kwartier ingeruimd voor het uiteindelijke (langdradige) praatje van Art tegenover de drie kandidaten, dat je dan in aflevering 10 nog eens uitgebreid voorgeschoteld kreeg. Ik vind het nu juist verfrissend en verrassend dat het eens anders is dan voorgaande jaren. En dat je de toeschouwers in het Vondelpark nu echt deelgenoot wil maken van de onthulling vind ik ook wel een mooie gedachte. Ik denk dat ook de live verrassing bij de twee kandidaten (winnaar en verliezer) mooie televisie kan opleveren.

Ik blijf bij mij schot-voor-de-boeg-mol Ruben, maar wat wel door mijn hoofd speelt is dat het ook zomaar Jan zou kunnen zijn.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #95 Gepost op: 4-03-2018, 13:23:20 »
Waarom zegt Ruben na het invullen van de test dat zowel Jan als Olcay een fantastische mol konden zijn? Waarom gebruikt hij daar de verleden tijd?
 

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #96 Gepost op: 4-03-2018, 13:39:02 »
Zitten ze op het einde van het programma wel allemaal in hetzelfde land in hetzelfde hotel?
Aan de ene kant een leuke twist om het programma te laten eindigen hoe het begon met die vreemde tv programma's. Aan de andere kant denk ik nog steeds dat ook daar een hint in zou moeten zitten.

Zat er toevallig iemand in de kamer met dezelfde talkshow op??
Daar zat ik ook aan te denken. De beelden op de tv's waren nu maar heel kort te zien. Lastig om te bepalen of die hetzelfde zijn/veel lijken op die uit de eerste aflevering.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2018, 13:41:02 »
Daar zat ik ook aan te denken. De beelden op de tv's waren nu maar heel kort te zien. Lastig om te bepalen of die hetzelfde zijn/veel lijken op die uit de eerste aflevering.
Ik heb het bekeken. Ze komen in ieder geval niet overeen met wat we gezien hebben in de eerste aflevering
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2018, 13:48:00 »
Ik zou echt gek worden als ik nog meer dan een half jaar moet wachten op die ene zekerheid..
"Wie is de Mol?" .....

Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 9] - 3 maart: Finalist
« Reactie #99 Gepost op: 4-03-2018, 13:48:41 »
Vorig jaar was juist het probleem dat er amper molacties besproken werden, terwijl die er juist wel waren. Zelfs achteraf op de website  werden slechts enkele acties belicht. Ik kan me voorstellen dat met een live finale er minder tijd is, maar gun de fans dan tenminste nog de lol van een kijkje achter de schermen op de website.
Dit vooral. Ik keek van de week de ontknoping van seizoen 8 terug en daar werd gewoon op bijna elke opdracht teruggeblikt. Met het plan dat de Mol had, en ook wat er tegenzat. De Mol was daar al na een kleine 10 minuten bekend.

Vorig jaar en jaren ervoor werden er maar één opdracht per aflevering besproken :-\\ Aflevering 8 werd zelfs überhaupt niet gesproken. Toen was de Mol pas na meer dan 20 minuten bekend, waarna ook nog eerst met één of andere molloot werd gepraat voor ze eindelijk op de Molacties overgingen ::)
Hopelijk krijgen we dit seizoen dus in ieder geval meer Molacties achteraf online ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2018, 13:51:31 door Pac »
...óf niet!