Auteur Topic: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is niet de Mol  (gelezen 62234 keer)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #160 Gepost op: 5-02-2019, 10:19:25 »
Ik dacht dat ik het al gepost had maar kan het nergens terug vinden bij mijn bijdragen, dus nu alsnog.
De namen van enkele opdrachten met de spaties: In Zicht, Ver Tellen enz zouden kunnen verwijzen naar de naam van Rick Paul die ook een spatie in zijn voornaam heeft.

Dat dan weer wel

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #161 Gepost op: 5-02-2019, 10:31:14 »
Ik dacht dat ik het al gepost had maar kan het nergens terug vinden bij mijn bijdragen, dus nu alsnog.
De namen van enkele opdrachten met de spaties: In Zicht, Ver Tellen enz zouden kunnen verwijzen naar de naam van Rick Paul die ook een spatie in zijn voornaam heeft.
Waar heeft Rick Paul zich ver teld?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #162 Gepost op: 5-02-2019, 11:27:52 »
Opdracht titels hebben voor zover ik weet nog nooit naar een mol gewezen maar het zou wel kunnen natuurlijk.
Ik vind RP nog een twijfel geval. Hij hangt bij mij middenin en zo af en toe verschijnt ie weer in de top 3 en dan wisselt ie weer plek met Sarah of Sinan bv.
Enige die ik momenteel durf af te strepen is Niels, de rest  is er al uit.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #163 Gepost op: 5-02-2019, 11:37:37 »
                             I (am the MOLE)

Zou dit dan de sleutel zijn die op het dak te vinden was?
Zou mij niets verbazen!
Had kunnen kloppen als hij zelf de letters mocht bedenken en op zijn auto plakken. Echter, de klinkers werden door degenen op de toren uitgekozen, en de klinkers werden niet door hem op de auto geplakt. Dus geen aanwijzing zou ik zeggen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #164 Gepost op: 5-02-2019, 12:47:56 »
Waar heeft Rick Paul zich ver teld?

Ik neem aan dat hier gedoeld wordt op het opnoemen van cijfers vanaf de steiger. Van afstand (=ver) tellen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #165 Gepost op: 5-02-2019, 18:33:28 »

Maar dat I op het dak en RP in de auto  ..

Maar RP zat al in de auto.. vervolgens wordt er door de porto een U en I gevraagd waarna Niels de I op de auto van RP legt.

Is in ieder geval dus geen hint met voorbedachte rade

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #166 Gepost op: 6-02-2019, 15:49:28 »
Ik neem aan dat hier gedoeld wordt op het opnoemen van cijfers vanaf de steiger. Van afstand (=ver) tellen.
Ik bedoel niet een verwijzing in de opdracht zelf, maar in de twee woorden met een spatie ertussen die ook in de voornaam van Rick Paul voorkomt.
Daarnaast zou wat Blip noemt ook een verwijzing kunnen zijn
Dat dan weer wel

Offline Koekert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #167 Gepost op: 8-02-2019, 22:20:42 »
Ik neem aan dat hier gedoeld wordt op het opnoemen van cijfers vanaf de steiger. Van afstand (=ver) tellen.



Vanaf de steiger zijn ze cijfers aan het zoeken niet aan het tellen. Het zou dus eigelijk ver zoeken moeten zijn.  ;)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #168 Gepost op: 9-02-2019, 00:15:48 »
We weten dat Sinan sowieso op een vrouw zat tijdens de laatste executie. Dus als RP het is dan zou Sinan toch juist deze aflevering naar huis hebben gemoeten. Juist met de vrouwen constant in hetzelfde groepje.
Chips, dat is wel een hele goede redenering voor RP als kandidaat. En ik zit juist vol op RP (vooral ook omdat ik de anderen kandidaat vindt en RP het dichtst bij de molrol komt).

Ik zei dat omdat ik daar nu wel in geloof. Heb mijn klapstoel onder de arm meegenomen en ben vlak achter de ingang van de RP tunnel gaan zitten.
Kan nog meekijken wie er in de andere tunnels gaan zitten en wat er verder gebeurt.
Maar dat I op het dak en RP in de auto en duidelijk te zien + het MOL logo op zijn hand in de foto, dat is voorlopig voor mij genoeg. Vroeg of laat is er een hint en voor mijn gevoel is het dit en dat.
Ik verdenk hem al een tijdje. We zien wel.
Duik de rest van de week onder en hoop zaterdag op tijd terug te zijn.
Allemaal veel plezier met verder puzzelen!
Hij legt zelf die i niet op zijn dak, dus dat is puur toeval, en daarom kan het geen hint zijn.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 09:23:03 door Daisy, Reden: Posts samengevoegd en bewoording aangepast »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #169 Gepost op: 9-02-2019, 12:23:00 »
Na het terugkijken van de eerste twee afleveringen zie ik toch een nepmol in RP, die denkt de goede mol door te hebben.

Die nummers zien op de stijgers was totaal onnodig en onlogisch dat je dat als mol direct zou aangeven. Er is maar één kandidaat waarmee je met deze actie een klein beetje vertrouwen kunt winnen. 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #170 Gepost op: 9-02-2019, 12:24:32 »
Na het terugkijken van de eerste twee afleveringen zie ik toch een nepmol in RP, die denkt de goede mol door te hebben.

Die nummers zien op de stijgers was totaal onnodig en onlogisch dat je dat als mol direct zou aangeven. Er is maar één kandidaat waarmee je met deze actie een klein beetje vertrouwen kunt winnen.

Rick Paul is mijn hoofdverdachte op dit moment, maar deze opdracht is inderdaad de reden waarom ik hier niet hardnekkig ga tunnelen, want wat hij daar doet, is zo onlogisch als Mol.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #171 Gepost op: 9-02-2019, 12:30:11 »
Rick Paul is mijn hoofdverdachte op dit moment, maar deze opdracht is inderdaad de reden waarom ik hier niet hardnekkig ga tunnelen, want wat hij daar doet, is zo onlogisch als Mol.

Akkoord, maar hij straalt dan weer zoveel molvibes uit, ik hoop dat hij deze aflevering gewoon eens alleen wat geld gaat binnenhalen  ::schaam::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #172 Gepost op: 9-02-2019, 12:31:29 »
Akkoord, maar hij straalt dan weer zoveel molvibes uit, ik hoop dat hij deze aflevering gewoon eens alleen wat geld gaat binnenhalen  ::schaam::

Of dat hij er een overtuigende molactie tegenaan gooit die de balans voor mij definitief laat overslaan.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #173 Gepost op: 9-02-2019, 12:52:14 »
Die nummers zien op de stijgers was totaal onnodig en onlogisch dat je dat als mol direct zou aangeven. Er is maar één kandidaat waarmee je met deze actie een klein beetje vertrouwen kunt winnen.

Er moest  natuurlijk wel iemand op de steiger staan die de getallen kon lezen.(Het is bekend dat  veel mensen de getallen niet zien) Wel zo leuk voor de opdracht. Als er 2 kandidaten stonden die er niets van bakten liep de hele opdracht in de soep. Je kunt ook mollen door verkeerde antwoorden te geven. Als je het over vertrouwen winnen hebt was dit natuurlijk een prima positie. Er waren maar 2 van de 8 vragen goed dus het resultaat viel reuze mee voor de mol die er in de wachtkamer weer geld uithaalde ;D

Het viel mij ook op dat dit de enige dag was dat Rick Paul bij de opdrachten zijn bril droeg. Bij de executie aflevering 1, de opdracht op de steiger, en de laseropdracht. Allemaal op dezelfde dag en locatie opgenomen. Was het de bedoeling dat hij e.e.a goed moest zien?


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #174 Gepost op: 9-02-2019, 13:12:42 »
Rick Paul is mijn hoofdverdachte op dit moment, maar deze opdracht is inderdaad de reden waarom ik hier niet hardnekkig ga tunnelen, want wat hij daar doet, is zo onlogisch als Mol.
De Mol, wie het ook is, kon weten dat de vragen bij deze opdracht zo dubbelzinnig, moeilijk en vaag waren dat er weinig goede antwoorden uit zullen komen. Ook al zou iedereen zijn best doen. Dan heb je ook nog altijd hulpmollen die zo'n opdracht uitkiezen om zichzelf als Mol te positioneren door een verkeerd antwoord te geven.
Daar komt bij dat een blinde kip die getallen nog kon zien. Kortom, prima plek om als Mol met uiterste precisie het foute antwoord te omkaderen. Een fout antwoord waar de 8 kandidaten op de grond verantwoordelijk zijn. Wat wil je als Mol nog meer?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #175 Gepost op: 9-02-2019, 13:17:58 »
De Mol, wie het ook is, kon weten dat de vragen bij deze opdracht zo dubbelzinnig, moeilijk en vaag waren dat er weinig goede antwoorden uit zullen komen. Ook al zou iedereen zijn best doen. Dan heb je ook nog altijd hulpmollen die zo'n opdracht uitkiezen om zichzelf als Mol te positioneren door een verkeerd antwoord te geven.
Daar komt bij dat een blinde kip die getallen nog kon zien. Kortom, prima plek om als Mol met uiterste precisie het foute antwoord te omkaderen. Een fout antwoord waar de 8 kandidaten op de grond verantwoordelijk zijn. Wat wil je als Mol nog meer?

De eigenlijke controle bij het tellen?

Ik ga akkoord met je redenering, maar ik vertrek niet graag van de uitgangspositie "De anderen zullen het wel verknoeien". Al moet het gezegd dat het maximaal te verdienen bedrag slechts 1200 euro was en de schoenmaatvraag, hoedenvraag en humorvraag altijd fout zouden zijn.

Dus ja, misschien was dit dé opdracht om het als Mol dan toch maar wat goed te doen...

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #176 Gepost op: 9-02-2019, 13:28:51 »

Het viel mij ook op dat dit de enige dag was dat Rick Paul bij de opdrachten zijn bril droeg. Bij de executie aflevering 1, de opdracht op de steiger, en de laseropdracht. Allemaal op dezelfde dag en locatie opgenomen. Was het de bedoeling dat hij e.e.a goed moest zien?

Of hij had die dag gewoon last van z'n lenzen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #177 Gepost op: 9-02-2019, 13:38:53 »
Na het terugkijken van de eerste twee afleveringen zie ik toch een nepmol in RP, die denkt de goede mol door te hebben.

Die nummers zien op de stijgers was totaal onnodig en onlogisch dat je dat als mol direct zou aangeven. Er is maar één kandidaat waarmee je met deze actie een klein beetje vertrouwen kunt winnen.
Rick Pauls verdiensten worden ook breed uitgemeten en het lijkt me een typisch moment voor de Mol om even te kunnen shinen als kandidaat zonder daarmee veel geld te hoeven verdienen. En inderdaad, wie zegt dat hij geen foute antwoorden heeft doorgegeven? Juist een Molpuntje voor hem vanuit mijn kant.

De beste Molpositie is het niet, maar als je dan op de steiger belandt is je best doen geen doodzonde voor de Mol ::jaja::
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #178 Gepost op: 9-02-2019, 13:40:54 »
De eigenlijke controle bij het tellen?

Ik ga akkoord met je redenering, maar ik vertrek niet graag van de uitgangspositie "De anderen zullen het wel verknoeien". Al moet het gezegd dat het maximaal te verdienen bedrag slechts 1200 euro was en de schoenmaatvraag, hoedenvraag en humorvraag altijd fout zouden zijn.

Dus ja, misschien was dit dé opdracht om het als Mol dan toch maar wat goed te doen...
Lees anders de discussie over wat de correcte antwoorden zouden moeten zijn maar eens terug. Hoeveel talen kunnen ze zich gemeenschappelijk verstaanbaar maken. Er zijn maar 2 talen die ze allemaal spreken dus 2. Andere interpretatie is optellen van talen die iemand spreekt. Vraag over gevoel van humor. Je bent geneigd de hoogste gemiddelde score te nemen als antwoord. Letterlijk staat er wat is de hoogste score. Dan moet je dus de individuele hoogste score nemen. Dat soort dingen dus. Die vragen ga je niet goed beantwoorden zonder er een tijdje over na te denken. Dan nog even los van fouten in de vraagstelling en hoedenmaten die niemand weet. Over hoeden gesproken. Petje af dat ze er nog 2 goed hadden.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 13:43:02 door MartinJ »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rick Paul van Mulligen is (niet) de Mol
« Reactie #179 Gepost op: 9-02-2019, 14:43:00 »
Die opdracht met de cijfers vond ik RP juist perfect als mol. Komt over als fanatieke kandidaat die goed zijn best doet, zowel richting de deelnemers als de kijker, maar kan makkelijk ongezien mollen door verkeerde antwoorden te geven.

Ik zit het meest op RP als mol, maar wat ik niet helemaal vindt passen is:
- de 300 euro die hij pakt bij de fietsopdracht, terwijl dat vrij per ongeluk ging en de groep wat uit elkaar geslagen was, dus daar had hij toch zonder al te veel op te vallen kunnen dwarsbomen door net wat achter te blijven.
- de fotoopdracht waar Sarah denkt dat ze nog heel veel moeten lopen en hij hen naar het juiste hotel wijst, iets wat Sarah anders niet gezien had. Kans misgelopen om tijd te rekken.
- wordt door de regie erg verdacht gemaakt in de promo voor aflevering 2, Nikkie die dan tegen hem zegt "Wat ben je aan het doen!"  terwijl daar feitelijk niks gebeurt.
- Haalt een buis los bij de blokkenpuzzle (kan op zich nog wel als mol zijnde)
- In de auto met de lingo-opdracht kon hij niet mollen (Maar er waren sowieso weinig mol-posities).


Maar verder heeft hij meer goede molacties (dus niet nepmolacties) dan anderen en hebben alle anderen vooral meer punten waarop ze waarschijnlijk niet de mol zijn, dus daarom verdenk ik hem het meest. Maar het lijstje hierboven geeft dus aan dat ook RP tegenargumenten heeft als mol, lastig seizoen.