Kijk aflevering 4 eens terug vanuit het perspectief dat Jamie de mol is. Hoeveel geld heeft hij ingebracht?
Dan kan ik de aflevering 7 keer terugkijken, want niemand heeft bakken geld binnen gebracht.
Kijk naar de botenopdracht: lang wachten was dé sleutel voor het binnenslepen van veel geld. Maar wie riep er: hé Merel, zullen we een wedstrijdje doen?
De andere kandidaten waren niet verplicht om naar Jamie te luisteren. Ze werden niet gedwongen om meteen uit die kooi te varen.
Zie ook zijn 'uhm' - reactie toen de anderen hem onder vuur namen over de vraag waarom hij op het betreffende balkon stond.
Zo zou ik ook reageren als ik valselijk beschuldigd word. Niels stond daar te roepen dat Jamie naast hem stond, maar ik vrees dat Niels toe is aan een bril, want het was uiteraard Rick Paul die de fout maakte.
Tip: doe gewoon oogkleppen op en kijk met tunnelvisie afl. 4 terug.....
Dat is net het tegenovergestelde van wat je moet doen. Dat is het ideale recept om opnieuw een Simone verhaal te hebben.
En let daarbij op het regie-trucje dat eerst Jamie in beeld wordt gebracht en in het volgende shot het kaartje in beeld waarop staat vermeld dat het balkon van Merel eindigt op 13. De plaats van Jamie (gebruik ruimtelijk inzicht!) en het kaartje lijken niet overeen te stemmen. 😊
Jamie leest dat kaartje hoorbaar voor, dus ook hier snap ik niet wat verdacht zou moeten zijn.