Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 26677 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #100 Gepost op: 11-04-2019, 09:46:22 »
Als Joeri de mol is maakte de kleur van het konijn niks uit aangezien de groep voor een V ging  ;)

Het was niet het geslacht van de mol, maar het antwoord dat het meest ingevuld was op de test. V kon dus perfect juist zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2019, 15:17:13 »
Het was niet het geslacht van de mol, maar het antwoord dat het meest ingevuld was op de test. V kon dus perfect juist zijn.

Oh ja  ::)
Ik had ff niet opgelet

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #102 Gepost op: 12-04-2019, 10:18:48 »
Over de verloren kaart:

(1) Elisabet verliest de kaart, en Joeri pakt hem op. Als dat zo is, dan is het raar dat Elisabet die kaart vlak voor iemands neus laat vallen, als ze er vanaf wil. Dat kan eigenlijk alleen zijn om die persoon te testen, en dan is Elisabet waarschijnlijk niet de Mol. Als Joeri degene is die de kaart opraapt, dan verdenkt zij dus Joeri. Als Joeri inderdaad de Mol is maakt hij daar dankbaar gebruik van. Eerst nog even wat tijdverlies, maar tegen het eind toch maar de kaart tevoorschijn te halen, om Elisabet weer op een dwaalspoor te zetten. Anders wist ze het immers al zeker.

(2) Maar we zien de kaart niet vallen. De persoon die hem opraapt staat stil langs de kant van de weg. Ik heb de indruk dat hij als Elisabet voorbij loopt de kaart laat vallen, en weer opraapt. Om Elisabet verdacht op beeld te krijgen? Een kandidaat zou dat denk ik niet doen, bij zijn Mol of een mede-kandidaat.
Hoe kwam die persoon dan aan die kaart? Elisabet heeft de kaart overgenomen van Axel, en boven in haar broekzak gestopt. Vlak hiervoor kruipen ze door het struikgewas naar boven, om de sluipschutter te omzeilen. Goed mogelijk dat Elisabet de kaart hier al verloren is, en die gevonden is door degene die achter haar naar boven kruipt. Helaas is niet goed te zien wie dat is. Kaat zeker niet, want die had donkere schoenen, en degene die de kaart later opraapt heeft blauwe schoenen. Joeri of Bruno dus. Als het Bruno was, zou hij theoretisch nog degene kunnen zijn die deze grap uithaalt, en de kaart later aan Joeri hebben kunnen geven.

In beide gevallen hierboven is Joeri flink verdacht, en eventueel Bruno ook.

Maar een andere mogelijkheid is natuurlijk ook nog:

(3) Elisabet test Joeri ten onrechte. Hij raapt de kaart op, en besluit een potje te gaan nepmollen. Om Elisabet in de waan te laten dat hij de Mol is.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #103 Gepost op: 12-04-2019, 12:28:13 »
Over de verloren kaart:

(1) Elisabet verliest de kaart, en Joeri pakt hem op. Als dat zo is, dan is het raar dat Elisabet die kaart vlak voor iemands neus laat vallen, als ze er vanaf wil. Dat kan eigenlijk alleen zijn om die persoon te testen, en dan is Elisabet waarschijnlijk niet de Mol. Als Joeri degene is die de kaart opraapt, dan verdenkt zij dus Joeri. Als Joeri inderdaad de Mol is maakt hij daar dankbaar gebruik van. Eerst nog even wat tijdverlies, maar tegen het eind toch maar de kaart tevoorschijn te halen, om Elisabet weer op een dwaalspoor te zetten. Anders wist ze het immers al zeker.

(2) Maar we zien de kaart niet vallen. De persoon die hem opraapt staat stil langs de kant van de weg. Ik heb de indruk dat hij als Elisabet voorbij loopt de kaart laat vallen, en weer opraapt. Om Elisabet verdacht op beeld te krijgen? Een kandidaat zou dat denk ik niet doen, bij zijn Mol of een mede-kandidaat.
Hoe kwam die persoon dan aan die kaart? Elisabet heeft de kaart overgenomen van Axel, en boven in haar broekzak gestopt. Vlak hiervoor kruipen ze door het struikgewas naar boven, om de sluipschutter te omzeilen. Goed mogelijk dat Elisabet de kaart hier al verloren is, en die gevonden is door degene die achter haar naar boven kruipt. Helaas is niet goed te zien wie dat is. Kaat zeker niet, want die had donkere schoenen, en degene die de kaart later opraapt heeft blauwe schoenen. Joeri of Bruno dus. Als het Bruno was, zou hij theoretisch nog degene kunnen zijn die deze grap uithaalt, en de kaart later aan Joeri hebben kunnen geven.

In beide gevallen hierboven is Joeri flink verdacht, en eventueel Bruno ook.

Maar een andere mogelijkheid is natuurlijk ook nog:

(3) Elisabet test Joeri ten onrechte. Hij raapt de kaart op, en besluit een potje te gaan nepmollen. Om Elisabet in de waan te laten dat hij de Mol is.

Ik neig naar twee. Want als ze de helling opgaan zit Elisabet voor Joeri en achter Bruno. Als ze boven zijn zit Joeri opeens na Bruno. Door de tekst van Joeri "maar wij nemen het risico" denk je dat Bruno en Joeri de hele tijd voorop liepen, maar dat is niet zo. En Elisabet die vraagt "heb je hem?" Lijkt over de schutter te gaan, maar er zijn geen schoten gelost, vreemd. Maar misschien is het dan een retake omdat het in eerste instantie op de helling niet op camera kwam dat Elisabet daar de kaart verloor/liet vallen en Joeri hem oppakte. Cameraman vraagt Joeri om dit effe na te spelen in zijn uppie bij het uitzichtspunt?
Dat het een essentieel moment is is duidelijk. Ik blijf in mijn tunneltje.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 12:32:27 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #104 Gepost op: 12-04-2019, 13:39:29 »
Ik neig naar twee. Want als ze de helling opgaan zit Elisabet voor Joeri en achter Bruno. Als ze boven zijn zit Joeri opeens na Bruno. Door de tekst van Joeri "maar wij nemen het risico" denk je dat Bruno en Joeri de hele tijd voorop liepen, maar dat is niet zo. En Elisabet die vraagt "heb je hem?" Lijkt over de schutter te gaan, maar er zijn geen schoten gelost, vreemd. Maar misschien is het dan een retake omdat het in eerste instantie op de helling niet op camera kwam dat Elisabet daar de kaart verloor/liet vallen en Joeri hem oppakte. Cameraman vraagt Joeri om dit effe na te spelen in zijn uppie bij het uitzichtspunt?
Dat het een essentieel moment is is duidelijk. Ik blijf in mijn tunneltje.
Ik had precies dezelfde gedachte! "Heb je hem?" ging volgens mij ook over de kaart, en niet over de schutter. Het antwoord van Joeri (iets van "Nee, nee, maar we zijn er voorbij") lijkt dan weer wel over de schutter te gaan. Er wordt ons een verhaal verteld dat niet helemaal klopt. Als Elisabet die kaart op de helling is verloren (wat ik denk, hij ligt gewoon te dicht bij de voeten van degene die hem opraapt), dan sluit haar dat niet uit als Mol. Want dat kan met opzet zijn geweest. Maar als ze dan vraagt "Heb je hem?", dan klinkt het in mijn oren toch meer als per ongeluk.
En waarschijnlijk is het in eerste instantie inderdaad niet op camera gekomen, dat vermoeden heb ik ook. Dus een retake op aanwijzing van een productie-medewerker is een goede verklaring. Maar zou Elisabet daar dan ook niet bij betrokken moeten worden? Dan wist ze al dat de kaart gevonden was.. Dat lijkt niet het geval. Of moest Joeri die retake in zijn eentje doen / deed hij dit op eigen houtje, zonder medeweten van Elisabet?

Een aardige hersenkraker, dit! ::rofl:: (en dan kan het ook nog Bruno zijn die de kaart opraapt, maar laten we daar maar even niet aan denken).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #105 Gepost op: 12-04-2019, 14:40:06 »
Ik had precies dezelfde gedachte! "Heb je hem?" ging volgens mij ook over de kaart, en niet over de schutter. Het antwoord van Joeri (iets van "Nee, nee, maar we zijn er voorbij") lijkt dan weer wel over de schutter te gaan. Er wordt ons een verhaal verteld dat niet helemaal klopt. Als Elisabet die kaart op de helling is verloren (wat ik denk, hij ligt gewoon te dicht bij de voeten van degene die hem opraapt), dan sluit haar dat niet uit als Mol. Want dat kan met opzet zijn geweest. Maar als ze dan vraagt "Heb je hem?", dan klinkt het in mijn oren toch meer als per ongeluk.
En waarschijnlijk is het in eerste instantie inderdaad niet op camera gekomen, dat vermoeden heb ik ook. Dus een retake op aanwijzing van een productie-medewerker is een goede verklaring. Maar zou Elisabet daar dan ook niet bij betrokken moeten worden? Dan wist ze al dat de kaart gevonden was.. Dat lijkt niet het geval. Of moest Joeri die retake in zijn eentje doen / deed hij dit op eigen houtje, zonder medeweten van Elisabet?

Een aardige hersenkraker, dit! ::rofl:: (en dan kan het ook nog Bruno zijn die de kaart opraapt, maar laten we daar maar even niet aan denken).


Maar als Joeri die retake doet, doet Elisabet haar hand voor haar mond. Zij had al gezien dat hij die kaart had. Dat is een teken dat ze betrapt is.



Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #106 Gepost op: 12-04-2019, 15:17:09 »

Maar als Joeri die retake doet, doet Elisabet haar hand voor haar mond. Zij had al gezien dat hij die kaart had. Dat is een teken dat ze betrapt is.
Op het moment dat de kaart opgepakt wordt, loopt Elisabet achter een dame die waarschijnlijk mee is als gids, ze heeft een oranje armband om en lang haar. Die hand voor haar mond doet ze pas als ze het plateau opstappen, maar dan loopt ze vlak achter Kaat. Dus ik denk dat die twee momenten toch echt verder uit elkaar liggen. Die hand voor de mond is dan geen geschrokken reactie, maar meer iets als wow wat een mooi uitzicht.
Bovendien: ze was al voorbij Joeri, dus hoe zou ze kunnen zien dat hij eventueel die kaart laat vallen en oppakt? Dat doet hij waarschijnlijk toch op een moment dat ze al voorbij is. Dan moet ze al hebben omgekeken, en dat gaat niet makkelijk met zo'n helm op en pak aan. Daar lijkt het ook niet op, trouwens, ze loopt gewoon door achter die mevrouw aan. Ik denk dat Elisabet er niets van heeft gezien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #107 Gepost op: 12-04-2019, 16:02:59 »
Op het moment dat de kaart opgepakt wordt, loopt Elisabet achter een dame die waarschijnlijk mee is als gids, ze heeft een oranje armband om en lang haar. Die hand voor haar mond doet ze pas als ze het plateau opstappen, maar dan loopt ze vlak achter Kaat. Dus ik denk dat die twee momenten toch echt verder uit elkaar liggen. Die hand voor de mond is dan geen geschrokken reactie, maar meer iets als wow wat een mooi uitzicht.
Bovendien: ze was al voorbij Joeri, dus hoe zou ze kunnen zien dat hij eventueel die kaart laat vallen en oppakt? Dat doet hij waarschijnlijk toch op een moment dat ze al voorbij is. Dan moet ze al hebben omgekeken, en dat gaat niet makkelijk met zo'n helm op en pak aan. Daar lijkt het ook niet op, trouwens, ze loopt gewoon door achter die mevrouw aan. Ik denk dat Elisabet er niets van heeft gezien.
Dat is Kaat met oranje armband en een helm op. En Elisabet had nog niet vooruit gekeken, dus hoe kan ze hier onder de indruk zijn van de omgeving? De kaart lag al bij Joeri op de grond op het moment dat Elisabet er langs liep, dus ze kan hem heel goed gezien hebben.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #108 Gepost op: 12-04-2019, 17:15:07 »
Dat is Kaat met oranje armband en een helm op. En Elisabet had nog niet vooruit gekeken, dus hoe kan ze hier onder de indruk zijn van de omgeving? De kaart lag al bij Joeri op de grond op het moment dat Elisabet er langs liep, dus ze kan hem heel goed gezien hebben.
Je hebt gelijk, het is Kaat. We zien ook een vuilnisbak en een stuk van een bankje, dus dat zal inderdaad vlak voor het uitkijkpunt zijn geweest. Dan is Bruno als opraper ook meteen uitgesloten, want die liep voorop. Dat maakt de situatie wel overzichtelijker. ::ok:: Nou, dan is jouw interpretatie wel interessant, ja. Die betrapte reactie van Elisabet zie ik er niet meteen in, maar goed, zou kunnen. Die kaart kan er niet al te lang gelegen hebben, anders had Kaat hem ook gezien. Per ongeluk getoond misschien, of zou Joeri dan met opzet willen laten zien aan Elisabet dat hij de kaart gevonden heeft? Dat lijkt me toch sterk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #109 Gepost op: 13-04-2019, 07:23:53 »
Nog maar eens gekeken, naar wat Joeri verder met die kaart doet.

Joeri steekt pas op het platform de kaart in zijn zak, en doet geen moeite die goed te verbergen. Hij steekt nog voor een deel uit zijn zak. Maar de anderen zien het niet, want die staan van het uitzicht te genieten. Later is die kaart niet meer zichtbaar, dus mogelijk heeft hij hem dan beter verstopt. Hij begint voorop bij het vervolg van de tocht, maar tijdens de rest van de "loop" die tot 7 minuten tijdverlies leidt, loopt hij steeds achteraan. Hij wijst als ze weer terug zijn op het platform de juiste richting aan, die ze nu wel inslaan. Als ze op een hoek staan te weifelen, moet Joeri gezien hebben dat ze er bijna zijn. Het roze kruis hangt 2 meter verderop even in de ingang, dit wordt opgemerkt door Kaat als ze later de hoek omslaan. Terwijl ze staan te wachten, zegt Joeri: "Kijk eens op de kaart". Elisabet en Kaat zeggen: "Die is weg". Dan pas haalt Joeri de kaart tevoorschijn, die eigenlijk al niet meer nodig is.

Als dit een mol-actie van Joeri was, dan had hij a) geluk dat hij die kaart te pakken kreeg, en b) heeft hij die kans niet goed benut. Als hij op de hoek direct op de ingang met het kruis was afgestapt, had hij die kaart in zijn zak kunnen laten. Dan was hij de held, en Elisabet de enige die verdacht zou zijn. Misschien toverde hij die kaart tevoorschijn om nog wat tijd te rekken. De anderen konden het kruis op dat moment nog niet zien. Maar daar won hij dan hoogstens een halve minuut tijdverlies mee.

Ik ben al met al geneigd te denken dat dit een nepmol-actie was van Joeri. Ook door de manier waarop hij verdacht in beeld wordt gebracht met zijn grijns, terwijl hij de kaart in zijn bezit heeft. Als het wel een mol-actie was, dan had hij dit wel wat handiger mogen uitspelen, vind ik.
EDIT: Tenzij hij zich realiseerde dat Elisabet hem aan het testen was, en wist dat hij de kaart had. Dan was dit het maximale wat hij uit de situatie kon halen zonder haar absolute zekerheid te geven.

EDIT2: Joeri wordt ondanks zijn heldhaftige actie bij de boot binnen de groep blijkbaar erg verdacht! Van de 5 overgebleven mede-kandidaten hebben 2 hem genoemd in de biecht (Bruno en Kaat). Bas heeft dat al eerder een paar keer gedaan. Van een 4e (Elisabet) zou het kunnen dat ze hem deze aflevering heeft getest. Dus mogelijk verdenkt zij hem ook. Blijft alleen Axel over van wie we nog niets in die richting hebben gehoord of gezien. Op het forum is hij na Bruno de meest onverdachte, maar het lijkt wel of de kandidaten daar toch iets anders tegenaan kijken. Rare actie met die kaart, uiteindelijk niet zo mols ook, maar zeker niet iemand om uit het oog verliezen.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 11:19:25 door Newbie2 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #110 Gepost op: 13-04-2019, 14:57:23 »
Zijn lachje als Elisabet zegt dat ze de kaart is verloren, en hij hem heeft, is mooi  ;D

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #111 Gepost op: 13-04-2019, 17:27:32 »
Zijn lachje als Elisabet zegt dat ze de kaart is verloren, en hij hem heeft, is mooi  ;D

Dat is zijn pokerface...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #112 Gepost op: 13-04-2019, 17:52:42 »
Zou Joeri de mol misschien al heel vroeg door hebben? Hij speelt het spel erg relaxed en doet ook gewoon echt zijn best. Als hij in aflevering 1 door de test de mol al heeft achterhaald probeert hij het spel juist zo te spelen om de mol te dwarsbomen. AKA Lloyd vorig seizoen. Zie wel potentie dat Joeri het spel gaat winnen, maar nu ik dit zeg ligt hij er waarschijnlijk morgen uit  ::tandpastasmiley::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #113 Gepost op: 14-04-2019, 10:56:52 »
Maar als Joeri die retake doet, doet Elisabet haar hand voor haar mond. Zij had al gezien dat hij die kaart had. Dat is een teken dat ze betrapt is.
Maar we weten niet zeker of dit een retake is, hè. Die hand voor de mond van Elisabet kan ook zijn om een lachje te onderdrukken, als ze gezien heeft dat Joeri de kaart heeft opgepakt. Ze is hem aan het testen. In dat geval weet Joeri als Mol even niet weet wat hij er mee moet, stopt hem nonchalant in zijn zak, en besluit vervolgens toch gebruik te maken van de situatie. Hij haalt dan later de kaart weer tevoorschijn om Elisabet weer in verwarring te brengen. Helemaal niet zo'n slechte actie dan, juist wel slim op de situatie ingespeeld.

EDIT: En dan kan het ook nog zijn dat ze hem ten onrechte test, en Joeri er een leuke nepmol-actie van maakt. In dat geval zijn beiden niet de Mol. ::rofl:: Op dit moment lijkt het daar voor mij nog het meeste op, maar het is goed om wat andere scenario's achter de hand te hebben. Na vanavond weten we hopelijk meer.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 11:40:03 door Newbie2 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #114 Gepost op: 14-04-2019, 16:36:25 »
Er is bij het De Mol Vier forum geen funstuff topic, dus ik hoop dat het oké is dat ik mijn tekening van Joeri hier plaats.
In ieder geval bij de juiste kandidaat.

Geen waterrat, maar een watermol.... ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #115 Gepost op: 14-04-2019, 16:39:02 »
 ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #116 Gepost op: 14-04-2019, 16:46:03 »
Marisa! Fantastisch!!! ::bravo::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #117 Gepost op: 14-04-2019, 17:25:40 »
Er is bij het De Mol Vier forum geen funstuff topic, dus ik hoop dat het oké is dat ik mijn tekening van Joeri hier plaats.
In ieder geval bij de juiste kandidaat.

Geen waterrat, maar een watermol.... ;D

Supermooi weer  ::bravo::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #118 Gepost op: 14-04-2019, 17:26:05 »
Mooi!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #119 Gepost op: 14-04-2019, 17:47:18 »
 ::respect::
If I was a haircut would you wear a hat?