Dan verwacht je in de laatste aflevering een goede verklaring waarom Merel als mol toch veel geld hebt gepakt, maar dan krijg je uiteindelijk geen echt antwoord op de vraag. Het was vooral open deuren in trappen, waarbij een hoop hier op het forum al gezegd was. Dan denk ik aan bijvoorbeeld het geld weg halen in de laser opdracht. Tja, dat wisten al. Dat wordt nu trouwens verkondigd alsof ze € 1.500 uit de pot heeft gehaald. Er wordt echter vergeten dat ze zelf natuurlijk ook af kon gaan ofzo, waardoor ze geen geld had verdiend. Daarnaast faalde er sowieso een hoop kandidaten, waardoor er sowieso niets binnen werd gehaald. Tja, dan blijft er van haar hele mollenstreek maar € 500 euro ofzo over. Dat klinkt dan toch een stuk minder sterk...
Eenzelfde iets geldt voor de tuktuk opdracht. We wisten natuurlijk niet precies wat daar gebeurd was, maar we wisten eigenlijk wel zeker dat de mol iets gedaan heeft. De mol heeft dus de inhoud van de enveloppen veranderd. Dat wordt nu verkondigd alsof ze 700 euro uit de pot heeft gehouden. Echter als ze heel die briefjes niet had verwisseld, had ze 200 euro minder in de pot gebracht. Door deze molactie heeft ze er dus voor gezorgd dat er meer geld werd verdiend.
Al met al kan niet gezegd worden dat Merel er voor gezorgd heeft dat de pot historisch laag is. Ik vind nog steeds dat ze er bovenmatig aan heeft bijgedragen om de pot nog wel op dit niveau te krijgen.
Merel als persoon kan ik wel waarden. Toch fijn om te zien dat ze zich wel thuis voelde in haar rol als mol en dat ze toch bij de kandidaten een aantal 'In your face' dingen heeft uitgehaald.
Ik ben daarnaast ook nog wel benieuwd naar de verborgen aanwijzingen. Ik heb geen tijd gehad om daarnaar te kijken. De meeste afleveringstitels konden we wel aan Merel koppelen. Dus die verwacht ik er wel. De vele vogels zullen ook wel een verwijzing zijn, verwacht ik. Verder ben ik nog wel benieuwd naar de ontknoping van de leaderhint. Geen idee of er nog iets anders langs gaat komen.