Ik ben niet snel kritisch, maar dit vond ik een van de slechtste afleveringen ooit.
- Onhaalbare 1e opdracht
- Een simpel biedspel zonder extra laag wat de pot plundert
- Weinig spanning in opdracht 3 vanwege de voorkennis (het was in potentie zo'n leuke opdracht)
- De postzakken kwamen pas helemaal aan het eind daar. Dus maximaal 850 te verdienen.
- Joshua weg
Zonde, want vond het tot nu toe qua opdrachten een superseizoen!
Helemaal mee eens. In een eerdere post van mij was ik nog niet zo heel kritisch aangezien het idee van de treinopdracht eigenlijk echt heel goed zat, maar helaas de uitwerking van deze opdracht niet was geslaagd.
Om te beginnen was er de bieding. Eigenlijk een leuke twist om ook de kandidaten een keer voorkennis te geven, maar het had op een veel betere en creatievere manier gekund dan op deze manier. We hebben nog veel geluk gehad, want het was 'maar' 5.000 euro dat uit de pot ging. Als je de kandidaten eens voorkennis wilt geven (wat zeker eens leuk kan zijn), doe het dan ook niet bij deze opdracht. Het haalde inderdaad de spanning zo goed als volledig weg. Echt jammer van deze opdracht dat eigenlijk heel spannend en leuk had kunnen zijn.
Ook het feit dat er 3 vrijstellingen konden verdiend worden in een groep van 6 kandidaten is, zoals meerdere keren gezegd, veel te veel. Voor hetzelfde geldt is Renée de Mol en zaten Joshua en Splinter op de juiste mol, maar de 3 vrouwen helemaal verkeerd. Je kan dan zeggen "Ja dat is het spel", maar dat vind ik niet. Het spel draait om het ontmaskeren van de Mol en iedere week valt de kandidaat met de minste kennis over de Mol af.
Af en toe kunnen er vrijstellingen en jokers in het spel komen, maar helaas is dat in dit tot nu toe superseizoen qua opdrachten te veel. Als alle vrijstellingen verdiend waren, hadden we al 8 vrijstellingen in 5 afleveringen gehad.. Naar mijn gevoel zijn 2 of 3 vrijstellingen en maximum 10 pasvragen in 1 seizoen perfect. Ik heb helaas niet meer het gevoel dat het verkrijgen van een item speciaal is, terwijl dat eigenlijk wel degelijk zo zou moeten zijn.
Maar dat neemt niet weg dat dit seizoen qua opdrachten en ideeën tot nu toe enorm goed is! Daar mogen jullie echt trots op zijn!
Ook vond ik het leuk dat er weer een overzichtsplaatje was in de eerste opdracht, maar wat mij betreft mag zo'n overzicht bijna iedere opdracht terugkomen! Het is gewoon broodnodig. Mits enkele verbeteringen, kan het enkel en alleen maar maar beter worden.