Auteur Topic: [kandidaat] Yens  (gelezen 15749 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #140 Gepost op: 19-04-2022, 15:40:59 »
Lo wint dus de prijs voor de meest onlogische post  :P

Logischer is dat mol Yens ervan uitging dat Manu hem wél ging afschieten en daarom geld pakt.

 ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #141 Gepost op: 19-04-2022, 15:44:38 »
Het is simpel, schrijf maar mee: Uma krijgt een rood scherm, de week erop Anke. Dan zit heel Vlaanderen op Sven als mol, zoals eigenlijk al de hele serie. Maar als een duveltje uit een doosje blijkt het Yens te zijn ::oink::::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #142 Gepost op: 19-04-2022, 15:57:45 »
Mij viel op dat de partner van Yens opvallend vaak aan haar gezicht zat als het gesprek ging over of Yens 'de mol' was of over 'molacties' bij de kokers.

"Het vele aanraken van het gezicht is een chemische reactie. Ons gezicht gaat namelijk onbewust jeuken wanneer we liegen. Om de aandacht van de vertelde leugen te verleggen heeft iemand die liegt de neiging om aan zichzelf te zitten"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #143 Gepost op: 19-04-2022, 15:58:52 »
Klopt, ik vind haar ook duidelijk de slechtste mol van dit seizoen met 3 mollen. Philippe was al beter!  ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #144 Gepost op: 19-04-2022, 16:17:33 »
Hoho, volgens mij heeft ze met 1 opdracht meer uit de pot gespeeld (2470 euro?) dan Philippe een half seizoen bij elkaar! En geen enkele kandidaat heeft ooit haar naam aan geklikt bij de laatste vraag van de test  ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #145 Gepost op: 19-04-2022, 16:21:05 »
Dat is waar ::rofl::

Maar haar gepruttel als Emanuelle doortastend doorvraagt...... ze viel helemaal door de mand.

Arme Yens.

Maar ja, die was Emanuelle als anti-partner wel gewend  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #146 Gepost op: 20-04-2022, 01:23:31 »
Wellicht heb ik de opdracht dan niet goed begrepen. Ik dacht dat het geld dan gewoon niet in de pot zou gaan? In dat geval kan bovenstaande zin ook gewoon uitgesproken worden door een kandidaat, al is het taalkundig beter om te zeggen dat het geld uit de pot wordt gehouden.

Edit: net bijgelezen in opdrachttopic. Had blijkbaar inderdaad de opdracht niet helemaal begrepen.
Ik denk dat je niet de enige was die dit niet helemaal begrepen had. Zoals ik in het opdrachttopic al schreef had Lieven Scheire, nota bene een wetenschapper, het in eerste instantie ook niet begrepen (zei hij in CDM).
Ik heb sterk de indruk dat ze de formulering in de barakken bewust vaag hebben gehouden om het aantrekkelijker te maken om geld te pakken en daarmee de mol te helpen. Want als Emanuelle geen helderziende was geweest dan was er een flinke hap uit de groepspot genomen in plaats geld erin.
Ze hadden bijvoorbeeld simpel kunnen zeggen dat het geld veranderde in min-geld als Emanuelle de kandidaat met geld zou afschieten. Of zoals Gilles in de VO zegt: .... dan gaat dat bedrag uit de groepspot. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #147 Gepost op: 20-04-2022, 01:26:21 »
Logischer is dat mol Yens ervan uitging dat Manu hem wél ging afschieten en daarom geld pakt.

Dat blijf ik de ideale moltactiek vinden. En dus vind ik personen die voor eigen gewin gaan met pasvragen minder mols dan een Yens die ook met geld in zijn koffer richting Manu gaat. Natuurlijk ben je afhankelijk van wat Manu gaat doen: maar als mol heb je in elk geval de mogelijkheid om mingeld te creëren.

Dat telt zwaarder dan Manu overladen met pasvragen. Bovendien helpt dat de mol precies niks en is het meer kandidaats.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #148 Gepost op: 20-04-2022, 10:58:13 »
Ik heb sterk de indruk dat ze de formulering in de barakken bewust vaag hebben gehouden om het aantrekkelijker te maken om geld te pakken en daarmee de mol te helpen. Want als Emanuelle geen helderziende was geweest dan was er een flinke hap uit de groepspot genomen in plaats geld erin.
Ze hadden bijvoorbeeld simpel kunnen zeggen dat het geld veranderde in min-geld als Emanuelle de kandidaat met geld zou afschieten. Of zoals Gilles in de VO zegt: .... dan gaat dat bedrag uit de groepspot. Daar is geen speld tussen te krijgen.

Maar zo staat het ook gewoon op het kaartje. Als Emanuelle je afschiet gaat het geld uit de groepspot.



Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #149 Gepost op: 20-04-2022, 12:29:43 »
Ik weet heus wel wat er op het kaartje stond.
Op het kaartje stond geld waar geldbedrag had moeten staan. Geld is iets anders dan geldbedrag.
Maar ik ga hier geen tijd meer aan besteden en bovendien is dit ook niet het topic hiervoor.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #150 Gepost op: 20-04-2022, 15:36:28 »
Ik weet heus wel wat er op het kaartje stond.
Op het kaartje stond geld waar geldbedrag had moeten staan. Geld is iets anders dan geldbedrag.
Maar ik ga hier geen tijd meer aan besteden en bovendien is dit ook niet het topic hiervoor.

Wat is het verschil tussen geld en geldbedrag dan?

Want is je inzet geld, dan gaat dat uit de pot klinkt voor mij heel duidelijk.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #151 Gepost op: 20-04-2022, 17:08:03 »


Bekijk Yens' tot en met aflevering 5 bijgewerkte kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #152 Gepost op: 20-04-2022, 22:51:43 »
Als Emanuelle je raakt, is je inzet weg.
Is dat geld, dan gaat dat uit de groepspot.
Zijn dat pasvragen, dan zijn die voor Emanuelle.
Hou nog tijd over voor de laatste 20 meter.


'Als Emanuelle je raakt, is je inzet weg'. Meer staat er niet. Verwacht je dan niet eerder dat Emanuelle net als alle andere schutters vlak voor de finish in een toren zit, met een schootsveld van 20 meter waar je nog door moet? Maar het verhaal van Yens:

Oké mannen, ik ga open kaart spelen. (...) Het ding is, Emanuelle staat aan het einde aan de finish en die kan u neerschieten. Die mag dat zelf kiezen of die u schiet of niet, dat gaat een discussie worden. Als die u schiet en u hebt pasvragen, dan gaan die pasvragen sowieso voor Emanuelle zijn.

Het vetgedrukte staat helemaal niet in de uitleg. Dat verzint Yens ter plekke en het is toevallig juist, of hij heeft voorkennis.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #153 Gepost op: 20-04-2022, 23:13:49 »
Dat is het betere speurwerk @Molest!
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #154 Gepost op: 20-04-2022, 23:47:53 »
Inderdaad. Zouden er kandidaten zijn die tot dezelfde conclusie zijn gekomen? In dat geval hebben ze de nieuwe Mol al in de smiezen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #155 Gepost op: 20-04-2022, 23:54:09 »
Heb ik zondagavond ergens in de topic van de opdracht ook al vernoemd.  :)

Hij zegt bovendien stellig dat iedereen dezelfde keuze zal krijgen, wat ook helemaal niet op dat kaartje staat.

Voor mij kan hij net zo goed wat extra uitleg gekregen hebben in de barak, want hij lijkt me wel verstandig genoeg om zich niet zo flagrant te verspreken.

Ondertussen herbekeken. Het lot van "afgeschoten" geld staat vrij duidelijk beschreven in de instructie in de barakken. Maar voor wie nog geen barak binnenging is het dus nog minder duidelijk.

Ik denk dat ze bij dat bord misschien nog wat extra uitleg kregen want Yens begon ook al over het feit dat iedereen dezelfde keuze zou krijgen en dat het een discussie zou worden met Manu, hij had al een vrij concreet beeld van de eindfase dus.

In dat opzicht pakt Yens het potentieel wel mols aan. Hij liegt niet zoals Sven maar focust vanuit zijn barak eenzijdig op de andere kant van het verhaal: afgeschoten pasvragen zijn voor Manu, ik ga sowieso voor de € 1000 want ik ga haar geen pasvragen geven.

Het is pas wanneer Bert vraagt wat er met met eventueel afgeschoten geld gebeurt dat Yens zegt dat het uit de groepspot gaat. Zou dus kunnen dat Yens de aandacht wat heeft willen afleiden van dit aspect.

Bert reageert dan met "dat gaat weg?" maar ik ben niet zeker dat Bert/iedereen beseft dat het uit de pot gaat en niet gewoon uit het spel.

Ankes "we gaan gewoon nul euro hebben" is in dat opzicht ook dubieus. Als Manu iedereen afschiet eindigen ze immers negatief van zodra er 1 persoon geld kiest, en niet met nul. En Anke lijkt niet te denken dat iedereen pasvragen zal nemen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #156 Gepost op: 21-04-2022, 00:22:28 »
Yens is een slimme speler en kan Manu goed inschatten? Sinds de ideale partners zullen ze elkaar wel een beetje kennen.
Hij geeft een interpretatie die ik wel verwacht van Yens. Slimme speler, maar geen mol (denk ik).

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #157 Gepost op: 21-04-2022, 10:20:42 »
Lo wint dus de prijs voor de meest onlogische post  :P

Logischer is dat mol Yens ervan uitging dat Manu hem wél ging afschieten en daarom geld pakt.

 ::rofl::

Niet onLogisch dat zij wederom met de eer gaat lopen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #158 Gepost op: 21-04-2022, 20:24:14 »
Het moment dat de nieuwe Mol gekozen is vraagt ontzettend veel van die persoon. Is het dan toch "gewoon" Yens die er het ongemakkelijkst bij zit? Hij raakt zelfs zijn gezicht aan en dat is denk ik iets wat ik zelf ook zou doen als ik me een beetje zou willen verbergen en mezelf een houding zou willen geven.



Maar ja, dat ie er vervolgens zo aarzelend grijnzend bij blijft zitten ook voor de aparte dynamische close shots helemaal aan het eind van de aflevering, waarbij het shot van Yens zelfs het laatste is, doet me toch eerder denken dat Yens het allemaal ook een beetje voor de show doet.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Yens
« Reactie #159 Gepost op: 21-04-2022, 20:35:11 »
Kan ook dat hij geforceerd relaxed wil doen. Grappig ook dat zijn stoel een beetje apart staat. Worden we een beetje geholpen bij de keuze van de mol?