Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12990 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 11-04-2022, 09:53:34 »
Volledig mee eens, een enorm zwaktebod voor een mol.

Ik zou het zelf geen zwaktebod willen noemen, dat klinkt me echt iets te beschuldigend.
Dit is natuurlijk het laatste dat Philippe zelf wilde.

Maar ik zou wel durven constateren dat, al voor het praten in de slaap moment, Philippe niet goed in zijn vel zat. Als je zo'n tegenslag niet kunt relativeren en dat vervolgens zoveel triggert dat je in je tunnel blijft vastzitten, dan zat het waarschijnlijk in de basis al niet goed. Dat kan gewoon zo zijn he. Het is echt niet altijd te voorzien, niet voor Philippe en ook niet voor de redactie.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 10:17:46 door annebeestje »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #121 Gepost op: 11-04-2022, 10:01:50 »
Hé wat sneu! Maar eigenlijk verbazingwekkend dat dit niet vaker gebeurt. Je krijgt natuurlijk steun als mol van het team, maar als je het gevoel hebt dat je al in aflevering 2 door de mand bent gevallen, zonder dat je daar enige invloed op had, dat kan ik wel begrijpen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #122 Gepost op: 11-04-2022, 10:03:21 »
Dieptepunt van de mol. Flauw van de mol en vooral ook fout van de casting. De laatste twee afleveringen voelt nu alsof we voor niks hebben gekeken, want de mol heeft helemaal niets gedaan vanaf dan.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #123 Gepost op: 11-04-2022, 10:13:18 »
Dieptepunt van de mol. Flauw van de mol en vooral ook fout van de casting. De laatste twee afleveringen voelt nu alsof we voor niks hebben gekeken, want de mol heeft helemaal niets gedaan vanaf dan.

Doe eens niet zo denigrerend naar De Mol en het team, het blijven maar ook gewoon mensen hè? ::niet-ok::

Kijk vooral even Café De Mol, hier wordt heel menselijk gereageerd.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 10:34:04 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #124 Gepost op: 11-04-2022, 10:22:14 »
Het kán ook eigenlijk niet dat het altijd maar goed gaat. In het echte leven worden spionnen ook ontmaskerd. 
Ik heb tot nu toe niet gekeken, alleen heel kleine stukjes, maar nu wordt het wél interessant opeens.  :)
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 10:32:13 door Run »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #125 Gepost op: 11-04-2022, 10:33:30 »
Volledig mee eens, een enorm zwaktebod voor een mol. Kijk ook de vorige aflevering nog eens terug, hoe hij totaal onnodig de serveerster fotografeert. Als je zelfs een twijfelende Anke (met alle respect, de minst intimiderende kandidaat) nog niet eens probeert te misleiden/overtuigen dan is die rol als mol voor jou totaal niet geschikt.


Hetzelfde toch met de fietsopdracht. Hij was op het eind helemaal alleen. Dan stap je toch voor de laatste bocht af en ga je van het uitzicht genieten tot dat Thomas eraan komt en dan ga je zwalkend over de weg en haal je het net niet. Scheelt gelijk weer 1500/750 euro.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #126 Gepost op: 11-04-2022, 10:36:42 »
Ik zie het programma nog altijd als het verslag van een reis. En daar zit toevallig een saboteur in. Zeker niet voor niks gekeken, ik heb me ontzettend geamuseerd.
Als je het puur kijkt om de mol te ontmaskeren, dan kan het natuurlijk tegenvallen. Maar zie het dan maar vooral als twee korte series in één. Juist met de eerlijke biechten er tussendoor kon je prima Philippe ontmaskeren.
En nu beginnen we lekker opnieuw, met een bekende groep mensen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #127 Gepost op: 11-04-2022, 10:36:55 »
Ik vind het eerder een fout van het team dan van de mol zelf. Philippe kwam al in zijn eerste biechten totaal onzeker over. Zo iemand kies je toch niet als mol! Wel mooi hoe ze er later mee zijn omgegaan. Het was ook net op tijd. Eén aflevering later en het was al moeilijker geworden om nog een nieuwe mol te kiezen, uit 5 mensen. Misschien hebben ze Philippe ook wel gepusht om dan nu maar op te geven in plaats van één of twee afleveringen later.

Overigens hadden ze het ook anders kunnen doen: bijvoorbeeld aankondigen dat de mol zich niet meer prettig voelt in zijn rol en nu een kandidaat wordt en dat er een nieuwe mol gekozen wordt. Dus dat Philippe niet naar huis had gehoeven. Het blijft dan een raadsel wie de eigenlijke bedrieger was, maar de kandidaten weten wel dat er een nieuwe mol is. Tegelijkertijd zijn ze ook niet 100% zeker dat het bijvoorbeeld niet hun eerdere keuze was, waar ze de hele tijd de test al hebben ingevuld. De mindfuck was dan wel groter geweest. Maar Philippe zal er ook fysiek wel helemaal doorheen hebben gezeten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #128 Gepost op: 11-04-2022, 10:39:02 »
Philippe door laten gaan als kandidaat kon simpelweg niet, omdat hij van alle proeven die nog moesten komen volledig op de hoogte was.

En daarbij wilden de makers ook geen sensatie maken van Philippes mentale toestand.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 4
« Reactie #129 Gepost op: 11-04-2022, 10:40:46 »
Dat Philippe is ingestort, is enorm dramatisch voor hem en alle empathie en medeleven zijn volkomen terecht.
Maar je kunt toch echt wel spreken van een dramatisch dieptepunt voor de makers.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #130 Gepost op: 11-04-2022, 10:46:55 »
Misschien hebben ze Philippe ook wel gepusht om dan nu maar op te geven in plaats van één of twee afleveringen later.

Zeker niet. In Café De Mol geeft Gilles een duidelijke uitleg. Het was de rustdag waarop het toch niet beter ging met Philippe (als mens, niet als Mol want daar hadden de makers nooit twijfels over) die cruciaal was in de beslissing die genomen is.

Dat Philippe is ingestort, is enorm dramatisch voor hem en alle empathie en medeleven zijn volkomen terecht.
Maar je kunt toch echt wel spreken van een dramatisch dieptepunt voor de makers.

Dat kan je zo zien maar zelf zie ik het niet zo door de prachtige menselijke en eerlijke manier waarop er met de vervelende gebeurtenis omgegaan is.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #131 Gepost op: 11-04-2022, 10:54:41 »
Het is hoe dan ook jammer want Philippe was in de eerste afleveringen daadwerkelijk een goede mol. Dat je met zijn karakter niet zou kunnen mollen in deze groep, zat volledig in zijn hoofd denk ik. Want in het begin liet hij wel daadwerkelijk opdrachten mislukken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #132 Gepost op: 11-04-2022, 11:00:12 »
Ik denk dat het ook gewoon een keer moest gebeuren. Je wilt ook een beetje verschillende soorten mollen hebben en daar horen risico's bij. Philippe had ik qua karakter een fantastische mol gevonden als hij het goed kon volhouden, maar dat zelfde karakter blijkt toch niet geschikt voor zo veel druk.

Het is het laatste dat je wilt dat gebeurt als makers, maar enorm veel respect hoe ze er mee om zijn gegaan.

Hoe dan ook een memorabel seizoen. Ik hoop dat de nieuwe mol het fantastisch gaat doen. Dit seizoen gaan we sowieso nog lang onthouden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #133 Gepost op: 11-04-2022, 11:01:47 »
Oké maar je hebt gepraat in je slaap. Stel Bert gaat dat aan anderen vertellen, want het is een hechte groep. En ze gaan hem daarmee confronteren. Dan kun je doen alsof het een nepmolactie was, je sliep helemaal niet. Maar leef je in in de mol, dat wordt een heel lastig toneelspel. Als echte mol ook nog nepmollen, want dan moet je het daar niet bij laten, het kan maar het vergt veel. Zeker als je er niet op voorbereid bent. En dan mislukken molacties. Men had kunnen besluiten om de volgende aflevering in 1 klap veel geld uit het spel te laten gaan, dat doet men in Nederland. Dan is de mol weer even gered. Misschien hebben ze dat ook wel voorgesteld, maar hij trok het dus niet meer.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 11:05:22 door Run »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #134 Gepost op: 11-04-2022, 11:02:26 »
Inderdaad, hij had - zoals hij zelf zegt - last van tunnelvisie die hij, ongetwijfeld mede door het feit dat hij niet meer durfde te slapen, niet meer kon relativeren. Een gruwelijke kwelling dus. :(

Ik moet daarentegen óók zeggen dat ik het bij alle sympathie, respect, medelijden en wat niet meer wel een beetje grotesk vind dat Gilles zei dat ze vrijwel tot aan Philippes vertrek 'in de wolken' waren over zijn prestaties en dat hij het 'eigenlijk perfect' deed. Dat neigt toch naar overcompensatie.  :-\\
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #135 Gepost op: 11-04-2022, 11:05:08 »
Ik moet daarentegen óók zeggen dat ik het bij alle sympathie, respect, medelijden en wat niet meer wel een beetje grotesk vind dat Gilles zei dat ze vrijwel tot aan Philippes vertrek 'in de wolken' waren over zijn prestaties en dat hij het 'eigenlijk perfect' deed. Dat neigt toch naar overcompensatie.  :-\\

Oei dat zou wel heel erg zijn, mensen die té vriendelijk zijn. ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #136 Gepost op: 11-04-2022, 11:13:23 »
Oei dat zou wel heel erg zijn, mensen die té vriendelijk zijn. ::rofl::

Ja, dat zou ik oprecht erg vinden, omdat het ten koste gaat van realiteitszin. Alles waar 'te' voor staat... ;)
Woosie down?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #137 Gepost op: 11-04-2022, 11:37:28 »
De eerste twee afleveringen leek alles goed te gaan voor De Mol, denk ik? Zelf heb ik Philippe vrij snel weggestreept als mol, maar hij heeft eigenlijk hier ontzettend goed gemold. En ook dat het voor de kijker zichtbaar was (de roosjes op de taart, de eieren); maar niet té overduidelijk.  ::bravo:: Bij de fietsopdracht toch ook wel weer verdacht.

Het viel me wel op dat hij op plekken terecht kwam waar je als mol volgens mij niet altijd wil zitten om effectief te mollen (decor bouwen, Spaans leren). Jammer dat de druk hem teveel is geworden. Combinatie van onzekerheid, moeten omgaan dat dingen niet gaan volgens plan, een sterke groep en slaapgebrek?

Hulde aan Philippe en de makers dat ze open zijn geweest over de situatie, hun keuzes en dat ze de voorkeur hebben gegeven aan de gezondheid van de mol.

De opdrachten zijn misschien wat onderbelicht door deze grote wending, maar ikzelf heb vooral erg genoten van de fietsopdracht. Mooi dat kandidaten ook tijd konden 'winnen'; dat was ook hard nodig. En Bert bij opdracht 2  ::ok::, mooi dat hij een item uit zijn bucketlist heeft kunnen afvinken.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #138 Gepost op: 11-04-2022, 11:51:47 »
Doe eens niet zo denigrerend naar De Mol en het team, het blijven maar ook gewoon mensen hè? ::niet-ok::

Ik ben niet de enige met die mening, dus snap niet dat je mij weer persoonlijk aanvalt. Maar goed, bij de Nederlandse mol barst het heel de tijd van kritiek. Het is niet omdat dit een beter en vaak supergoed programma is, dat kritiekpunten niet kunnen. Dat is nu eenmaal een onderdeel van een forum, of je het nu leuk vindt of niet.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #139 Gepost op: 11-04-2022, 12:01:20 »
Kritiek mag, maar ik vind het zelf wel altijd een verschil tussen kritiek op dingen die je ziet en dingen die je niet ziet.

Iets als een casting weten we heel weinig van. Ik kan me goed voorstellen dat Philippe daar echt de beste optie was. Hoe iemand exact is tijdens het spel kan je nooit helemaal weten. En zoals Gilles in Café De Mol ook zei: 'een topsporter kan door omstandigheden op momenten soms niet goed presteren, maar het blijft een topsporter'.

Achteraf is alles makkelijk. Maar hoe de casting gelopen is, kan ik zelf niks over zeggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?