Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 12992 keer)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #140 Gepost op: 11-04-2022, 12:09:36 »
En zoals Gilles zei. Mens gaat boven spel.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #141 Gepost op: 11-04-2022, 12:21:33 »
Oké maar je hebt gepraat in je slaap. Stel Bert gaat dat aan anderen vertellen, want het is een hechte groep.

Hechte groep of niet snap ik niet zo goed waarom je in dit spel het zou delen met de groep als je denkt de mol definitief door te hebben?
(Maar als dat inderdaad gebeurt.. ja dan is t als mol geen doen meer.. Je proeft soms bij de allerlaatste aflevering al zo'n gekkig sfeertje van 'alledrie weten nu wel wie de mol is', dat gevoel een hele reeks lang lijkt me vrij heftig als mol)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #142 Gepost op: 11-04-2022, 12:23:57 »
Feitelijk was het zelfs zo dat ook Bert Philippe helemaal niet meer als hoofdverdachte had zei Gilles in Café De Mol, laat staan dat iedereen Philippe doorhad. Helaas veranderde dit niets aan de situatie zoals Philippe die ervaarde.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #143 Gepost op: 11-04-2022, 12:30:19 »
Feitelijk was het zelfs zo dat ook Bert Philippe helemaal niet meer als hoofdverdachte had zei Gilles in Café De Mol, laat staan dat iedereen Philippe doorhad. Helaas veranderde dit niets aan de situatie zoals Philippe die ervaarde.

Dat, je was me net voor. Ik denk dat geen slimme kandidaat - en dat is Bert echt wel (en écht een heel leuke, wilde ik even zeggen) - deze info deelt, behálve toen even met Uma, omdat zijn eigen in het spel blijven ervan afhing. Maar zelfs haar zei hij niet: HIJ IS HET. Hij zei alleen: ik zou die niet afschrijven, hinthint. Dus nee, ik denk ook zeker niet dat je het hele spel dan hebt verpest.

Wat ik me wel afvraag, en dat meen ik serieus: wat zagen zij in Philippe dat ik nog steeds niet zie? Gilles was vol lof, hij had een geweldige voorbereiding, alle vertrouwen. Maar ik zag vanaf het begin, en nu, zelfs als de last van hem is afgevallen, een bijzonder nerveuze, onzekere kandidaat. Ultiem lief, vast en zeker, en een hartstikke leuke man, maar zelfs toen het goed ging, was hij al meteen enorm bevestiging aan het vragen. Dachten ze: hij oogt lief en nerveus, dus iedereen zal dénken dat hij het nooit zou kúnnen? Misschien was dat het? Maar goed, wie ben ik, ik ben maar een kijker.

Ik vond het waanzinnige tv, was zeer onder de indruk van hoe ermee om werd gesprongen. Ik neem niemand ook wat kwalijk.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 4
« Reactie #144 Gepost op: 11-04-2022, 12:31:42 »
Het fijnste is als je het als mol totaal niet erg vind om verdacht te worden. Maar er zijn maar weinigen die daar echt goed mee kunnen omgaan.

In widm kon Jeroen dat erg goed nadat hij meteen werd gespot door Nikkie. Maar over het algemeen zijn mollen vaak behoorlijk onzeker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 4
« Reactie #145 Gepost op: 11-04-2022, 12:39:01 »
Qua type mol staat dit toch in schril contrast met vorig jaar, wat een reden voor de keuze op Philippe kan verklaren

Bert had zijn ideeën over Philippe ook met een bijrijder gedeeld in de auto meen ik, dat Philippe zou moe was 's avonds, moe van de Mol spelen, ik geloof niet dat Bert van Philippe is afgestapt. Ik denk dat hij hem zeker in het vizier bleef houden, wat Gilles ook aan verzachtende zalvende woorden kwijt wil over Philippe (ik denk dat je niet anders kunt dan hem geweldig steunen)  Maar soit. De koning is dood, leve de nieuwe koning.

Re: Aflevering 4
« Reactie #146 Gepost op: 11-04-2022, 12:48:06 »
ben er nog steeds stil van  ::oink::
heb echt met tranen in m'n ogen naar Philippe zitten kijken; je zag hem zo erg veranderen van opgewekte, leuke persoon, naar ingesloten, stil persoon.

Werd zelf een beetje door Nu.nl gespoild  ::) maar halverwege de aflevering was wel duidelijk dat het om Philippe ging (vooral het gesprek met Anke).
Erg jammer van een leuke mol. Vind dat hij zeker de roosjes en eieren goed heeft gedaan; niet opvallend gemold, maar wel effectief.

Ben benieuwd wie het nu wordt/is  ::vergroot::

Vond de aflevering verder mooi  ::joehoe::
Bedankt aan de makers voor de openheid en het belang stellen van de gezondheid  ::bravo::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #147 Gepost op: 11-04-2022, 12:53:55 »
Misschien is het ook wel zo dat je er als Mol ook een beetje plezier in moet hebben om anderen te bedriegen. Dat zit denk ik niet zo in Philippes karakter. Lennart had dat bijv. wel. Ik weet dat ik dat zelf ook wel mooi zou vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #148 Gepost op: 11-04-2022, 12:57:02 »
Ik zie het programma nog altijd als het verslag van een reis. En daar zit toevallig een saboteur in. Zeker niet voor niks gekeken, ik heb me ontzettend geamuseerd.
Als je het puur kijkt om de mol te ontmaskeren, dan kan het natuurlijk tegenvallen. Maar zie het dan maar vooral als twee korte series in één. Juist met de eerlijke biechten er tussendoor kon je prima Philippe ontmaskeren.
En nu beginnen we lekker opnieuw, met een bekende groep mensen.
Precies dit. Zo is het programma ook ontstaan. Dat idee van de saboteur kwam ook pas later. Ik haal het meeste kijkplezier ook echt niet uit het ontmaskeren van de mol. Zouden meer mensen moeten doen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #149 Gepost op: 11-04-2022, 12:58:36 »
Het fijnste is als je het als mol totaal niet erg vind om verdacht te worden. Maar er zijn maar weinigen die daar echt goed mee kunnen omgaan.

In widm kon Jeroen dat erg goed nadat hij meteen werd gespot door Nikkie. Maar over het algemeen zijn mollen vaak behoorlijk onzeker.

Dat lijkt mij ook heel moeilijk. Jeroen zou ongetwijfeld door de grond zijn gegaan doordat hij werd ontdekt, maar het lukte hem wel om zich daarna weer te herpakken. Erg knap vind ik dat! Misschien heeft het ook te maken met leeftijdservaring: dat het dan misschien minder lastig is om weer met open vizier te kunnen mollen? In widm werd Margriet bijvoorbeeld ook veel verdacht, maar dat weerhield haar volgens mij niet om door te gaan met mollen.

De laatste widm-mol zat eigenlijk met hetzelfde probleem als Philippe, maar het lijkt erop dat hij daarin wel goede begeleiding heeft gehad (dat een ex-mol zei dat het vooral leek dat 'mol' op je voorhoofd stond geschreven) en dat hij het daarom misschien makkelijker los kon laten. Maar dat lijkt mij ook het meest lastige voor een mol: onverdacht blijven, maar ook hoe je omgaat met de gedachte dat je verdacht wordt.

Dus van mij heel veel respect voor mensen die het aandurven om de mol te zijn.  ::bravo:: En ook heel veel respect voor Philippe en de makers dat ze de keuze aandurfden om te stoppen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #150 Gepost op: 11-04-2022, 13:04:20 »
Helaas kon ik gisteravond niet kijken en werd ik daardoor vanochtend gespoilerd door de Nederlandse media, inclusief de naam van Philippe :\'(
Heb met een brok in mn keel zitten kijken, had heel erg te doen met Philippe. Je merkte aan alles dat hij het echt niet meer zag zitten.

Zeker respect hoe hier mee om is gegaan, en hoe het in alle openheid in beeld is gebracht. Ben benieuwd hoe de dynamiek nu gaat worden in de groep, en volgende week kunnen we weer speuren ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #151 Gepost op: 11-04-2022, 13:53:12 »
Wat ik me wel afvraag, en dat meen ik serieus: wat zagen zij in Philippe dat ik nog steeds niet zie? Gilles was vol lof, hij had een geweldige voorbereiding, alle vertrouwen. Maar ik zag vanaf het begin, en nu, zelfs als de last van hem is afgevallen, een bijzonder nerveuze, onzekere kandidaat. Ultiem lief, vast en zeker, en een hartstikke leuke man, maar zelfs toen het goed ging, was hij al meteen enorm bevestiging aan het vragen. Dachten ze: hij oogt lief en nerveus, dus iedereen zal dénken dat hij het nooit zou kúnnen?


Philippe was duidelijk niet assertief genoeg. Bij de dragshow had hij bij de muziek moeten staan, dat zei hij zelf tegen Anke... Het lijkt mij dat de productie nu een belangrijke les heeft geleerd: test een potentiële Mol op assertiviteit, hij/zij moet immers in staat zijn om een kansrijke Mol-positie te claimen. En kom alsjeblieft niet in de verleiding om net als bij dat Nederlandse programma waarvan ik de naam niet zal noemen de presentator te laten beslissen wie welk deel van een opdracht moet doen. Dat ik killing voor de ijzersterke formule van De Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #152 Gepost op: 11-04-2022, 14:10:16 »
Laat ik tussendoor nog even iets niet-Philippe-gerelateerds zeggen. Ik vond het zo geweldig dat mijn favoriete tv-programma en mijn liefde voor drag opeens samenkwamen, en het werd echt heel leuk gedaan. Ik geniet sowieso erg van hoe Bert in het leven staat, hoe prachtig hij het vond dit te kunnen doen. En dat zelfs Sven, die ik tot dan toe nogal chagrijnig vond ogen - althans, beetje nurks en apathisch - even helemaal tot leven kwam.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #153 Gepost op: 11-04-2022, 15:25:45 »
Ik denk dat ze beter die wielrenopdracht hadden kunnen schrappen, dat is toch veel te zwaar, ook niet interessant om naar te kijken. Stukje fietsen is leuk, mountainbiken bijvoorbeeld, maar dit... En dan met een punaise een band leegprikken? Dat lukt in 9 van de tien gevallen niet. Ze hadden die opdracht beter kunnen vervangen door een opdracht waar geheid veel geld mee uit de pot ging. Dan had Philippe wat lucht gekregen. Achteraf zeg je dan dat de mol hier op had gewacht.  :)
Aan de andere kant, zoals het nu verder gaat met een mol gekozen uit de overblijvers, is wel interessant, en blijkbaar heeft het goed uitgepakt anders waren ze wel bij dit punt gestopt.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 15:30:30 door Run »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #154 Gepost op: 11-04-2022, 15:27:23 »
ook niet interessant om naar te kijken

Kijk uit, straks mag je België niet meer in. :P

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 4
« Reactie #155 Gepost op: 11-04-2022, 15:29:23 »
Ik denk dat ze beter die wielrenopdracht hadden kunnen schrappen, dat is toch veel te zwaar, ook niet interessant om naar te kijken. Stukje fietsen is leuk, mountainbiken bijvoorbeeld, maar dit... En vervangen voor een opdracht waar geheid veel geld mee uit de pot ging. Dan had Philippe wat lucht gekregen.
Aan de andere kant is dit ook wel interessant, en blijkbaar is het goed uitgepakt anders waren ze wel bij dit punt gestopt.

Daar zit ik ook wel een klein beetje mee. Minstens twee opdrachten met een mol die dan al op het punt van vertrekken staat is wat veel. Maar tegelijkertijd willen de makers het verhaal van deze reis kennelijk zo waarheidsgetrouw en integer mogelijk vertellen, en tonen ze de gebeurtenissen (inclusief de volgorde) zoals ze zich hebben voorgedaan. Ik kan niet anders dan daar - en hu, daar komt dat uitgekauwde woord weer - respect voor te hebben.
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4
« Reactie #156 Gepost op: 11-04-2022, 15:32:58 »
Ik kan niet anders dan daar - en hu, daar komt dat uitgekauwde woord weer - respect voor te hebben.

Ga je mond spoelen. ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #157 Gepost op: 11-04-2022, 15:41:20 »
Het ligt voor de hand dat ze allemaal moesten zeggen dat ze de mol wilden zijn, want het zou voor de tweede mol extra moeilijk worden als er een paar zijn die geen mol willen zijn.
Dus die gesprekjes - op zich boeiend om te zien - kunnen we met een korreltje zout nemen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #158 Gepost op: 11-04-2022, 15:46:19 »
Het ligt voor de hand dat ze allemaal moesten zeggen dat ze de mol wilden zijn, want het zou voor de tweede mol extra moeilijk worden als er een paar zijn die geen mol willen zijn.
Dus die gesprekjes - op zich boeiend om te zien - kunnen we met een korreltje zout nemen.
Maar wat als niemand mol meer wilde zijn? Was het programma dan wel gestopt vraag ik me af.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4
« Reactie #159 Gepost op: 11-04-2022, 15:48:49 »
Maar wat als niemand mol meer wilde zijn? Was het programma dan wel gestopt vraag ik me af.

Dan hadden ze vast Jens weer ingevlogen met een of ander smoesje.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!